Abbigliamento femminile fin de siècle

De 'l porto franco a la prima guera mondial
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41326
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Abbigliamento femminile fin de siècle

Messaggio da babatriestina »

Angiolina mi chiedeva dell'ombrellino..
ecco qua:
L'ombrellino vi sembra forse cosa di poca importanza. Ebbene, vi ingannate, nè si può dire che non sia artistico. [storia dell'ombrellino..]
L'ombrellino non è fatto soltanto per riparare dal sole: non è un oggetto utile senza essere artistico, come il rigido e cupo ombrello; deve dare l'ultimo tocco appunto ad una acconciatura elegante, deve in un certo modo definirne il carattere e l'intonazione; i suoi riverberi, piovendo in fascio luminoso su tutta la persona, devono colorirla di una tinta che si addica al suo tipo. Così l'ombrellino a disegni bizzarri e smaglianti, starà bene alle mani di una donnina dai tratti irregolari e sorridenti, l'ombrellino dalla fodera azzurra tempererà il colorito vivo ed i capelli rutilanti di una bionda, con la fodera purpurea o ranciata darò un riverbero caldo e luminoso alla pallida bellezza di una bruna. Bisogna guardarsi dalle tinte neutre, che dànno un'intonazione scialba alla pelle, a meno che non si abbia il colorito soverchiamento acceso

Emilia Nevers, l'arte di essere belle, Torino 1892
Come immagine con l'ombrellino, vi metto un paio di prozie in un viale ,col mio bisnonno, sembra in Giardin Pubblico
Immagine
e zia Gisella con l'ombrellino al mare, sarà Grado? o al Lido di Venezia?
Immagine
Non rinunciava al suo ombrellino nemmeno negli anni '50
Immagine


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Ogni epoca ga le sue mode: quela del'ombrelin me sembra carina e utile forsi ancora ogi con sto caldo. Ma no me vedo l'ombrelin tacar con l'abigliamento de ogi, el perderia la sua poesia. E me vien in mente un per de anni fa a Barcola, el ns "fornitor" de cianfrusaglie de tuti i tipi, Mario, con l'ombrelin colorato tacà sula testa con cercio e tignù su con un bastoncin de plastica. :cool13: :lol: Adato forsi ai tempi de ogi e no se ddevi tenirlo in man!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41326
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

co xe sul serio caldo el ombrelin servi, ecome! mi lo go ciolto, de seda, in Cina e de coton in Birmania, ma no oso doprarli qua per no farme rider drio. epur sti giorni i servissi, ecome! ma no credo che i nostri negozianti cinesi li vendi qua.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Go visto più volte in cità persone che con sto caldo ga verto l'ombrela, magari no quele con colori scuri, ma solo con quei ciari tipo rosa o gialo. Podessi farlo anche mi, go un'ombrela rosa che tegno per le nipotine, ma la me starìa ben in sti giorni. :cartoon2: :cartoon2: :cartoon2: :cool13: :emoticons_dent2049:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Che bela la foto in giardin publico!


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Re: Abbigliamento femminile fin de siècle

Messaggio da ffdt »

babatriestina ha scritto:[...] Giardin Pubblico [...]
te sa che inveze a mi no me da` sai de giardin publico? ... me dasi de logo piu` selvadigo ... e cuel salice no me fa pensar a cualcosa de le nostre parti :-)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41326
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Abbigliamento femminile fin de siècle

Messaggio da babatriestina »

ffdt ha scritto:
babatriestina ha scritto:[...] Giardin Pubblico [...]
te sa che inveze a mi no me da` sai de giardin publico? ... me dasi de logo piu` selvadigo ... e cuel salice no me fa pensar a cualcosa de le nostre parti :-)
tuto pol esser, anche se varderò ben le piante del Giardin. atualmente salisi me par propio che no xe; xe che zia Gisella abitava di fronte del giardin in via Giulia, e le se ga fato fotografar spesso in Giardin.
Mi pensavo ala zona central, prima del laghetto, quel vial che lo taia per el largo abastanza averto sennza alberi.


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Re: Abbigliamento femminile fin de siècle

Messaggio da ffdt »

babatriestina ha scritto:[...] le se ga fato fotografar spesso in Giardin [...]
alora confronta co' le altre foto indove che te son sicura che la xe in te 'l giardin ... perche` xe vero che xe un'altra epoca, pero` a 'l salice ghe ocori acua ... no so ... no lo vedesi un salice in giardin publico :-)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41326
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ve meto un per de foto che xe in giardin, podessimo meterle anche soto giardin, ma xe anche abbigliamento feminil ( e maschil) fin de siècle:
comincio con una molto mossa, ma che dà la sicurezza de dove che se xe, el monumento a Rossetti devi esser stado apena inaugurado:
Immagine
papà dovessi esser quel rampigado sula base del monumento :-D no la ingrandisso perchè la xe mossa
ecoli poco oltre, paressi subito dopo el ingresso
Immagine
in primo pian a sinistra papà, sempre stile "vestivamo alla marinaia" e a destra suo cugin Mario, da sinistra zia Gisella, zia Paola, nona, zia Emilia, zio Riccardo e el marì de zia Gisella.
Le aiole xe protette de una rede assai tipo pollaio, alcuni alberi xe za grossi, altri xe più sutili, la casa a sinistra no esisti più, dovessi esser el condominio moderno adesso.
la terza foto
Immagine
zia Emilia e zio Riccardo, me domandavo dove che iera ma per mi xe sempre quel giorno, vedi el vestito de zia, e dovessi esser la parte alta, drio, dove che adesso xe serado o el campetto e che una volta iera le serre, drio del caffè.

po xe una più tarda, semo nei anni 30, e nona porta el can ( iera ancora Boby? za Tom?) in giardin, paressi, per via dele redi; nele aiole iera piantade anche palme, che adesso noxe più. Le panchine però xe più o meno quele che me ricordo mi de picia.
Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

babatriestina ha scritto:[...] Le panchine però xe più o meno quele che me ricordo mi de picia [...]
le ga de gaver rexistido sai, alora, perche` anca mi me ricordo de cuele panchine :-)

secondo ti in te la seconda foto xe neve in tera? ... no rivo a capir ma me da` cuela sensazion la` ...


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41326
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ffdt ha scritto:secondo ti in te la seconda foto xe neve in tera? ... no rivo a capir ma me da` cuela sensazion la` ...
no me par, gnanca vardando nela mia più grande, po le babe xe in vita e i siori ga el capotto averto, e me par che Mario gabi i calzeti curti, se vedo ben..
Ultima modifica di babatriestina il sab 21 lug 2007, 11:36, modificato 1 volta in totale.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:co xe sul serio caldo el ombrelin servi, ecome!
Adesso se va in giro mezi nudi (omini e done), cuela volta non se podeva :P

PS: che bele foto, Baba, che te tiri sempre fora dal tuo cilindro :wink:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41326
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

quel che me fa più impression, de ste foto, comentavo con un cugin, xe che sta gente, che par cussì lontana nel tempo, mi la go quasi tuta conossuda de persona: papà, nona, zia Gisella, zia Paola, Mario.. va ben che iera una famiglia de longevi.. i zii e zia Emilia no, i xe morti prima che nasso.

Per el caldo, e penso propio a sti giorni, a volte xe meo coverzerse che scoverzerse.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41326
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Abbigliamento femminile fin de siècle

Messaggio da babatriestina »

ffdt ha scritto:
babatriestina ha scritto:[...] le se ga fato fotografar spesso in Giardin [...]
alora confronta co' le altre foto indove che te son sicura che la xe in te 'l giardin ... perche` xe vero che xe un'altra epoca, pero` a 'l salice ghe ocori acua ... no so ... no lo vedesi un salice in giardin publico :-)
alora, el punto che pensavo mi iera questo
Immagine
ma forsi son stada sviada del cedro che ga un portamento orizzontal e lo go confondesto col salice. E se no xe qua, alora xe in Furlania, Tricesimo, per esempio.. purtroppo le foto xe in album ma no xe scritto dove. gnanca la zia in primo pian no arivo ben a identificar..


angiolina

Re: Abbigliamento femminile fin de siècle

Messaggio da angiolina »

Baba, fantastico il libro e le foto :lol: .
Questa faccenda dei colori che s'intonano alla carnagione e ai capelli è davvero interessante. Devo trovarne uno azzurro ma non troppo lezioso.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41326
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

il problema è che il discorso sull'ombrellino non va , a mio parere, molto d'accordo con quello sui vestiti, in un altro capitolo. Siamo all'epoca dell'Impressionismo, e correttamente in accordo con le teorie impressioniste, il libro ricorda che ogni colore getta un'impressione di colore opposto nelle zone vicine- come sapeva bene van Gogh quando contrapponeva i gialli e i blu. La nostra Emilia Nevers pertanto ricorda che un abito rosso butta una luce verdastra sul viso ed uno azzurro una luce aranciata, ma questo per me non va con il discorso sull'ombrellino. metti che io sia pallida e voglia darmi un po' di colore al viso, metto un vestito verde par dare luce rossa al viso, ed un ombrellino rosso per il medesimo motivo.. ma l'abito verde e l'ombrellino rosso non mi sembrano molto ben appaiati!


angiolina

Messaggio da angiolina »

babatriestina ha scritto: ma l'abito verde e l'ombrellino rosso non mi sembrano molto ben appaiati!
Farebbe un po' bandiera :? Comunque devo trovare questo libro :-)


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

angiolina ha scritto:Farebbe un po' bandiera :?
Dipendi se a strisce verticali od orizzontali ;--D


angiolina

Messaggio da angiolina »

AdlerTS ha scritto:
Dipendi se a strisce verticali od orizzontali ;--D
Buona la seconda :lol:


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Re: Abbigliamento femminile fin de siècle

Messaggio da ffdt »

babatriestina ha scritto:[...] se no xe qua, alora xe in Furlania [...]
in efeti xe vero che i ga piu` salici lori che no noi ... ... ... :-)


Torna a “De 'l 1719 a 'l 1914”