I manifesti della Lega Nazionale

De 'l porto franco a la prima guera mondial
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

La Lega Nazionale ga organizzado la mostra

100 ANNI DI PROPAGANDA

Con inaugurazion giovedì 20 agosto 2009 ore 18.30

Trieste
21 agosto - 6 settembre
Sala "Umberto Veruda" di
Palazzo Costanzi
piazza Piccola 2
(dietro a Piazza Unità)

10-13 / 17-20
tutti i giorni


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

MOD Me son permessa de spostar el tuo post, visto che la Lega Nazional fazeva indubbiamente propaganda, ma no durante la prima guerra mondial!/MOD


immagino che i la gabbi sciolta come prima roba :-D al ingresso del Italia in guerra, se no prima.

NB savevi che la Lega Nazional xe stada soppressa anche del fascismo? :-D i la ga ricostituida nel secondo dopoguerra

Zonto l'immagine del cartellon, ma mi no so se un cartellon simile, Orell o no Orell, fussi passado in casa dei mii noni. Nona no gavessi lassado :oops: :oops: :oops:
Immagine
del cartellon se vedi che i organizzatori no xe solo la Lega, ma anche el Comun de Trieste, la CRT e un IRCI che no so ben cossa sia


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Go visitado la mostra, la più parte xe le cartoline, interessante leger i nomi dei artisti triestini che ga contribuido. Un quadro, qualche busto de Dante ( ovviamente: Viva Dante gran maestro- dell'italica favella), alcuni biceri con quela che mi trovo la più bella immagine della Lega e che scopro che xe stada disegnada de Scomparini ( dovessi aver de qualche parte un vecio tesserin a casa) e i famosi fiammiferi, che po par che tute le associazioni allora se fazeva reclam coi fiammiferi, che ve mostro sia in una foto della bacheca dela mostra
Immagine
sia in un esemplar che mio papà conservava nel cassettin del suo pulto
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Messaggio da 1382-1918 »

La cartolina che i ga usado per i manifesti, con i stemmi de Dalmazia, Istria, Trieste, Gorizia-Gradisca e Trento.

Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Stavo leggendo el testo della cartolina:
Cara Emilia, vorrei essere anch'io a Gorizia, per venire a Monte Santo. Questa mia è una vita orribile non aver una giornata libera pazienza! forse cambierà. Mamma e Papà facilmente gli ( sic) vedrò a Trieste. e tu divertiti più che puoi
Ti saluto Ida

sarà la calligrafia dell'epoca che iera tute simili, ma ve giuro che la firma Ida xe praticamente precisa de quela de mia nona Ida. Che gaveva una sorella Emilia, la gaveva una venerazion per el santuario del Monte Santo de Gorizia, i genitori stava a Trieste.. solo mia nona no riesso a imaginarla che la disi che la sua vita sia oribile, ela iera sempre otimista e anche se la gavessi pensado no la lo gavessi scritto. E po zia Emilia no stava a Gorizia, che mi sapio..
Ma se la cartolina no xe sua, la xe scritta de una donna che gaveva molto in comun con ela.
( te ga l'altra facciata col cognome e indirizzo dela Emilia a cui la cartolina xe indirizzada?)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I manifesti della Lega Nazionale

Messaggio da babatriestina »

questo francobollo-chiudilettera della lega l'ho trovato sul frontespizio di un libro appartenuto a papà, è un'immagine meno consueta
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
danilo43
ixolan
ixolan
Messaggi: 391
Iscritto il: mar 4 giu 2013, 23:30
Località: Venezia

Re:

Messaggio da danilo43 »

babatriestina ha scritto:Stavo leggendo el testo della cartolina:
Cara Emilia, vorrei essere anch'io a Gorizia, per venire a Monte Santo. Questa mia è una vita orribile non aver una giornata libera pazienza! forse cambierà. Mamma e Papà facilmente gli ( sic) vedrò a Trieste. e tu divertiti più che puoi
Ti saluto Ida

sarà la calligrafia dell'epoca che iera tute simili, ma ve giuro che la firma Ida xe praticamente precisa de quela de mia nona Ida. Che gaveva una sorella Emilia, la gaveva una venerazion per el santuario del Monte Santo de Gorizia, i genitori stava a Trieste.. solo mia nona no riesso a imaginarla che la disi che la sua vita sia oribile, ela iera sempre otimista e anche se la gavessi pensado no la lo gavessi scritto. E po zia Emilia no stava a Gorizia, che mi sapio..
Ma se la cartolina no xe sua, la xe scritta de una donna che gaveva molto in comun con ela.
( te ga l'altra facciata col cognome e indirizzo dela Emilia a cui la cartolina xe indirizzada?)
Ma te ga savudo se iera proprio tua nona Ida ?
babatriestina ha scritto: Me son permessa de spostar el tuo post, visto che la Lega Nazional fazeva indubbiamente propaganda, ma no durante la prima guerra mondial! ...
...immagino che i la gabbi sciolta come prima roba :-D al ingresso del Italia in guerra, se no prima...
Nel '12 se podeva ancora mandar cartoline marcade col bolin de la Lega Nazionale https://www.atrieste.eu/Forum3/viewtopic.php?f=8&t=6434

Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Re:

Messaggio da babatriestina »

danilo43 ha scritto:
Ma te ga savudo se iera proprio tua nona Ida ?
ovio che no iera ela, zia Emilia no stava a Gorizia, tanto per cominciar.. e po anche el lamentarse de no gaver una giornata libera no iera de ela e po al epoca dela guerra suo papà iera za morto ( papà iera za morto, come che diseva el Noneto)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re:

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: Viva Dante gran maestro- dell'italica favella,
scopro che molti lo citano in dialetto, ma trovo pure che
E l'ingenuo inno dei bambini degli Asili di Trento fu anch'esso un'arma nella lotta contro lo straniero:
Viva Dante gran Maestro dell' Italica favella della lingua la più bella che dalle Alpi echeggi al mar .
insomma anche questi versi passano per il famoso ponte Trento-Trieste?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I manifesti della Lega Nazionale

Messaggio da babatriestina »

questa è dei civici musei
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “De 'l 1719 a 'l 1914”