Banche triestine

De 'l porto franco a la prima guera mondial
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2947
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Banche triestine

Messaggio da Piereto »

Nei ultimi anni de Trieste austriaca, in base ai dati che go reperì del 1912 , ve meto un elenco de banche che gaveimo in città.
Xe de far do osservazioni primo che le banche locali no gaveva filiali in città come che xe inveze oggi con un servizio capillare, e quelle nazionali gaveva annessa la dicitura de filiale, per cui ghe iera soltanto una sede triestina. Un dato che val ieri come oggi xe che l'impiego dei capitali depositati per quanto riguarda le banche nazionali finiva nel calderon generale per cui le decisioni viniva ciolte per esempio a Vienna o a Praga, mentre quelle locali podeva far credito e impieagar i capitali a Trieste senza dover dipender da decisioni governative. Se vedi come col passaggio all'Italia quasi tute le banche triestine venierà nazionalizade tranne la Cassa de risparmio e quindi l'economia finanziaria triestina (cioè l'impiego de capitali per investimenti locali) no dipenderà più dai triestini, ma da scelte fatte a Roma o MIlan.

Filiale Banca Austroungarica, Via della stazione ogggi corso Cavour (Banca d'Italia )
Banca Cooperativa di Trieste Via macchiavelli 26
Filiale della banca Anglo austriaca Piazza ponterosso e via cassa di risparmio (Banca del lavoro Paribas )
Banca commerciale triestina Via Nuova 4 ( Via mazzini)
Cassa di risparmio triestina Via Cassa di risparmio 10
Banca centrale Casse Boeme Via del campanile 2 ( Via Genova)
Banca di credito popolare Via Nuova 7
Banca Mobiliare Via San Nicolò 8
Banca di Lubiana Piazza dell borsa 10
Filiale Banca Union Piazza della Borsa 3
Banca Adriatica Via Cassa di risparmio 5
Banca Slovenska Via San Nicolò 30
Satabilimento di Credito Credit Anstalt Piazza nuova (Piazza della Repubblica)
Banco Operaio Piazza Goldoni 10
Banca Triestina Istriana Piazza Goldoni 4
Banca Provinciale Bosnia Erzegovina Via della Caserma 17 ( via XXX ottobre)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Banche triestine

Messaggio da babatriestina »

Grazie, credevo de più..
riconosso le filiali dele grandi banche e poco so de quel private. Iera un tempo che le banche private iera assai in auge e anche dopo la guerra me par che i ga continuado: me contava papà che un suo cugin, a Milan, gaveva messo suso un a banca sua e gaveva fato boni afari. Banche pice, imagino.
Co ierimo pici iera ancor atante banche indipendenti,a desso anche se le ga salvado el nome ala fin fine le dipendi tute de pochi gruppi che adesso no xe nazionalizadi, almeno se se intendemo sul vocabolo che per mmi vol di passado in gestion statal ; ma francamente no go mai capido ben el legame fra le grandi banche nazionali, ma no statali e la Banca de stato. nazioal, Za in Italia me par che i se ga trovado al unità con una serie de banche nazionali dei veci stati, che le xe restade : de Roma, de Napoli.. ma me par ch e ier a pien de pice casse de risparmio, del agricoltura, etc...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2947
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Banche triestine

Messaggio da Piereto »

Me par che ne le banche de interesse nazionale dovesi eserghe soldi de capitalisti privati, e in quele nazionali xe soldi depositadi dai vari ministeri derivadi da le tasse e contabilità e i soldi dell'erario (tesoro de stato , cioè oro e giolielli de la corona, obligazioni de altri stati ). Le banche de Stato no tien depositi de singoli privati. De solito le banche de Stato , cioè le banche centrali xe anche emmettitrici de la moneda de una nazion. Solo de noi in Italia co la unificazion del regno nel 1861 iera rimaste sei banche de interesse locale che gaveva anche valenza nazionali per i capitali depositadi e che ga continuà a stampar carta moneda. Solo nel 1893 a seguito de una bolla speculativa conseguente ala liberalizzazione dei cambi e no più corso forzoso della lira, la Banca Romana ex banca del Vaticano xe fallida. Al suo posto se ga uni tre Banche de stati precedenti l'unificazion : Banca nazionale (nata da la fusion de la Banca de Genova e quella de Torino) la Banca nazionale toscana e la Banca Toscana de credito che gà cusì formado la Banca d'Italia e ga emesso da sola le Lire. La banca D'Austria xe sta inveze fondada nel 1817.


Torna a “De 'l 1719 a 'l 1914”