La presa di Gorizia

soprattutto in relazion a Trieste
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

La presa di Gorizia

Messaggio da AdlerTS »

Legio che el comun de Gorizia sta festegiado el 91° anniversario della prima conquista italiana de Gorizia del 8 agosto 1916.
A parte le mie convinzioni personali su chi jera i boni e i cattivi durante la prima guerra mondiale (che savè benissimo), me soffermo su due punti:

1. come se pol festeggiar un avvenimento che ga comportado decine de migliaia de morti ? tutt'al più se pol commemorar.

2. se andè a farve un giro a Venezia, troverè qua e là qualche targa (credo che non se arrivi a 10) che disi "casa colpita da bomba austriaca il (data)". Se i dovessi far lo stesso a Gorizia con un "casa colpita da bomba italiana" non bastassi le cave de Nabresina per far tutte le targhe.

....e i ga el coraggio de ciamarla redenzion :evil:


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

la storia la fa chi che vinzi, mio caro :twisted:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: La presa di Gorizia

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:
1. come se pol festeggiar un avvenimento che ga comportado decine de migliaia de morti ? tutt'al più se pol commemorar.
pensa solo a tute le commemorazioni dela II guerra mondial, chessò, per no far riferimenti locali, al Sbarco in Normandia.
AdlerTS ha scritto: 2. se andè a farve un giro a Venezia, troverè qua e là qualche targa (credo che non se arrivi a 10) che disi "casa colpita da bomba austriaca il (data)". Se i dovessi far lo stesso a Gorizia con un "casa colpita da bomba italiana"
el confronto xe forzado, perchè Gorizia xe stada occupada e Venezia no, e po credo che Gorizia no gabi i tesori artistici de Venezia, per cui nissun , spero, gavessi el coraggio de bombardar Venezia.

Per mi, comunque, dele guerra andassi comemorado solo el giorno che le xe finide.


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Una pagina particolarmente triste xe i bombardamenti italiani su Gorizia che va dal novembre 1915 all'agosto 1916.

In un solo giorno del novembre 1915 vien distruti 500 edifici, costringendo ala fuga 27.000 dei oltre 30.000 abitanti, e chi restava doveva viver nele cantine. Anche l'ospedale vien bombardado più volte. E qua se pol veder i efeti sul Seminario Arcivescovile :

Immagine
Immagine

e in una via citadina:

Immagine

Qualche link :
http://www.cimeetrincee.it/marinaz.htm
http://www.grandeguerra.ccm.it/scheda_a ... to_id=1137
http://www.isonzo-gruppodiricercastorica.it


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Gradiria saverghene de più sul tipo debombe, aprchè la stessa parola bomba pol voler dir tante robe, dela molotov ala bomba atomica. De conseguenza istesso la parola boimbardamento.
Secondo, voleria saver de più sui bombardamenti austriaci sul Veneto, tipo quei su Treviso, su Venezia... cussì, per esser un poco più politically correct. O le bombe le gaveva solo che i italiani?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:Gradiria saverghene de più sul tipo debombe, aprchè la stessa parola bomba pol voler dir tante robe, dela molotov ala bomba atomica.
Lasando perder moltov e bombe atomiche... per Gorizia se parla de bombardamenti col canon. Te sa che ghe xe problemi de copyright per le foto dai libri, anche se trate da archivi uficiali. Fazo una picola ecezion per questo canon che, posto a Punta Sdobba, podeva rivar a bombardar Miramar.

Se tratava, per quei più potenti, de canoni de marina de 381 e 420 mm.
Allegati
Grossocalibro1915.jpg
Grossocalibro1915.jpg (17.19 KiB) Visto 2502 volte


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:Secondo, voleria saver de più sui bombardamenti austriaci sul Veneto, tipo quei su Treviso, su Venezia... cussì, per esser un poco più politically correct. O le bombe le gaveva solo che i italiani?
Anzituto laso a ti trovar notizie su quei argomenti, visto che te son ti interesada.
Secondo: per la prima fase de guera i austriaci gaveva pochi mezi e poche munizioni, no ghe bastava nianche a bombardar le trincee nemiche.
Terzo: sbaio o i italiani se spaciava per liberatori? Ma poi i bombardava la popolazion che i diseva eser italiana. Mah... Come a dir che la propaganda xe una roba mentre la realtà dei fati xe ben altra cosa.


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:Secondo, voleria saver de più sui bombardamenti austriaci sul Veneto, tipo quei su Treviso, su Venezia... cussì, per esser un poco più politically correct. O le bombe le gaveva solo che i italiani?
Controllo una data e dopo te digo una roba :wink:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto:Anzituto laso a ti trovar notizie su quei argomenti, visto che te son ti interesada.
se volè, continuè pur voi la vostra storia a senso unico :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:se volè, continuè pur voi la vostra storia a senso unico :-D
Me par che el 99% dei libri scriti in italian (solo quei però) vadi nela direzion che te volesi ti. Xe quei che volesi el senso unico. Tanto che vardar le robe anche da un'altra visuale senbra daghi un poco fastidio. O no? :wink:

Pensa un poco a quele povere milioni de persone morte per el capricio de chi che comandava e de qualche esaltado. Mi me ricordo una famosa frase ironica, anche se de altri tempi: "Armiamoci e partite!"


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto: Me par che el 99% dei libri scriti in italian (solo quei però) vadi nela direzion che te volesi ti. Xe quei che volesi el senso unico. Tanto che vardar le robe anche da un'altra visuale senbra daghi un poco fastidio. O no? :wink:
la tua me par una gran scorrettezza e prevenzion nei confronti dei storici italiani, che te li rappresenti come se i fossi ancora all'epoca del nazionalismo fra le due guerre. Forsi no te ga letto abbastanza..
rofizal ha scritto:Pensa un poco a quele povere milioni de persone morte per el capricio de chi che comandava e de qualche esaltado.
e per el capriccio? l'incoscienza? l'arroganza? de qualche Imperator dei Imperi centrali che ga scadenato la guerra :evil:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:
rofizal ha scritto:Pensa un poco a quele povere milioni de persone morte per el capricio de chi che comandava e de qualche esaltado.
e per el capriccio? l'incoscienza? l'arroganza? de qualche Imperator dei Imperi centrali che ga scadenato la guerra :evil:
Go capido... ti te son una de quele persone che co vedi due che se pesta in strada ghe dà una man al più forte per zercar de fregarghe el portafoglio a quel che le ciapa... :wink:
...anzi, quei che manda avanti fioi dixendoghe "daghele! daghele!", sempre tignindo presente che el portafoglio no ghe lo lasa ai fioi ma se lo tien lori. I fioi, al masimo, se proprio ghe toca, i li porta poi in ospedal e ghe disi "bravo!", che però se per caso i dovesi ciaparle (e quindi niente portafoglio) dopo i le beca anche a casa! :wink:


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto:
babatriestina ha scritto:
rofizal ha scritto:Pensa un poco a quele povere milioni de persone morte per el capricio de chi che comandava e de qualche esaltado.
e per el capriccio? l'incoscienza? l'arroganza? de qualche Imperator dei Imperi centrali che ga scadenato la guerra :evil:
Go capido... ti te son una de quele persone che co vedi due che se pesta in strada ghe dà una man al più forte per zercar de fregarghe el portafoglio a quel che le ciapa... :wink:
...anzi, quei che manda avanti fioi dixendoghe "daghele! daghele!", sempre tignindo presente che el portafoglio no ghe lo lasa ai fioi ma se lo tien lori. I fioi, al masimo, se proprio ghe toca, i li porta poi in ospedal e ghe disi "bravo!", che però se per caso i dovesi ciaparle (e quindi niente portafoglio) dopo i le beca anche a casa! :wink:
a questo punto no xe più storia... :?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

[MOD]La discussion la stá ciapando una bruta piega con atachi personali tra forumisti (i vari :wink: no me par che mitiga el livel dele frasi). Per evitar ulteriori spargimenti de sangue meto un bel lucheto[MOD]


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Me dispiasi che sto argomento "ne xe scampado de man" e spero che torneremo come al solito a parlar tuti da veci amici.
Approfitto però dei miei superpoteri da amministrator per zontar una roba che me sta a cuor, riportandola oggettivamente, senza commenti.
AdlerTS ha scritto:Controllo una data e dopo te digo una roba :wink:

"L'8 dicembre 1916 Carlo d'Asburgo ordinò alla flotta di non effettuare più attacchi aerei contro città aperte e contro le loro stazioni ferroviarie. Qualora particolari circostanze avessero reso necessaria una azione di questo tipo, avrebbe dovuto essere prima richiesta l'autorizzazione sovrana."


Mal no far, paura no gaver.

Torna a “La prima guera mondial”