cimitero di guerra del monte Bitigonia

soprattutto in relazion a Trieste
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

cimitero di guerra del monte Bitigonia

Messaggio da Franco »

L'altro giorno mi sono messo a cercare (senza trovarlo) il cimitero di guerra del monte bitigonia, dalle parti di Ternova Piccola.
Tale cimitero è segnato sia sul 25000 IGM, sia sulla recente carta escursionsita 1:25000; non ce n'è traccia però sulla carta tecnica regionale.

(BTW, con questo problema ho anche inaugurato il mio nuovo blog, dedicato al carso: http://carsosegreto.blogspot.com/2008/1 ... monte.html )

Qualcuno ne sa di più di questo fantomatico cimitero?
Esiste ancora qualcosa, magari sepolto dalla vegetazione, o è scomparso tutto?
Inoltre: suppongo, data la zona, che si tratti di cimitero A.U.... sbaglio?


Avatar utente
carsolin
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 79
Iscritto il: sab 22 dic 2007, 9:36

Messaggio da carsolin »

Non xe che percaso te zerchi el cimitero vizin San Pelagio??


Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

carsolin ha scritto:Non xe che percaso te zerchi el cimitero vizin San Pelagio??
El posto xè efetivamente vizin San Pelagio... ma no vizinissimo.
Da San pelagio bisogna ciapar la strada verso el confine e, al incrocio, inveze de girar a sinistra andar driti per un troso: el cimitero doveri aeser de qualche parte, nele graie a sinistra del troso... ma mi no lo gò trovà.


Se te sa de un cimitero de guera "vizin San pelagio", facile che sia el stesso...


Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

Me rispondo solo... gugle me gà rivelà che esisti una "grota del cimitero militare de San pelagio" (VG1492), che gà anche una storia un poco truculenta. Cito dalla scheda catasto grote:
l'ampio imbocco si apre tra fitta vegetazione,a 300 metri dal quadrivio di San Pelagio, 10 metri a sinistra dalla strada in disuso che passa ad oriente del Monte Bitigonia e che si dirige verso il confine di stato.

DESCRIZIONE:
alla base del primo breve pozzo un ripiano detritico ne riduce la larghezza e si immerge in un secondo pozzo, dalla struttura irregolare e rivestito da concrezioni, in parte corrose da un velo d'acqua. Dopo un ripiano si apre una caverna, di forma allungata, che termina con alcuni vani adorni di concrezioni.
All'epoca della prima esplorazione, svoltasi nel 1924, gli abitanti di Prepotto riferirono che durante la guerra in questo pozzo erano state scaricate le salme dei caduti che non si era fatto tempo a seppellire dopo le battaglie più cruente. Tra i corpi, che venivano portati con dei camion, vi erano anche soldati che, pur avendo subito gravi mutilazioni, erano ancora vivi. La gendarmeria austriaca, avvertita del fatto, fece cessare l'orrenda pratica.
Molti anni prima, nel pozzo, che allora sarebbe stato ben più profondo, fu calato un contadino, il quale narrò che sul fondo scorreva un ruscello.
E la storia xè ancora più truculenta legendo qua:

http://www.gssg.it/index.php?module=sub ... pageid=280

La zona xè quela, sula scheda gò le coordinate GPS... a sto punto no doveria eser dificile trovarlo! (sperando de no cascar nel buso...)

(No gò ancora scoperto se del cimitero xè rimasto efetivamente qualcosa o meno... ma andar veder penso che a 'sto punto sia l'unica).


Avatar utente
carsolin
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 79
Iscritto il: sab 22 dic 2007, 9:36

Messaggio da carsolin »

Il cimitero de San Pelagio (o quel che resta) xe un poco più indrio.

Rivando da San Pelagio in direzion del quadrivio, prima de rivar ala strada che riva da Precenico (sul canton ghe xe una casa in costruzion), te vardi sula destra, in mezo ai alberi te vedera un posto con un muro intorno, eco, te son rivà.

Soto al Bitagogna (Bitagonjek in sloven) non me risulta altro. Una grota la xe sula strada che te ga dito ti (el sterato in discesa che finisi a Boriano-Brje) sarà un cento metri dal inizio dela strada sula destra scendendo verso el Pjavi dol.

Za che te interesa ste robe (ma sono O/T) fate un gireto anche presso la postazion AU sul Ojstri Vrh (sula vecia strada da San Pelagio a Aurisina) proprio sora la stazion da Aurisina. Per rivarghe te lasi la machina davanti al cimitero de San Pelagio e te ciapi la strada a sinistra del cimitero. Te va vanti per sta strada tignindo la sinistra al primo incrocio, sul secondo incrocio te va destra a poco dopo a sinistra. La ghe xe quel che resta de sta postazion AU.

Se te se movi a San Pelagio ghe xe una mostra sula guera in Galizia. La te trovi el colezionista che esponi (se ciama Bruno). Te ghe domandi a lui e te saverà dir sai robe.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41324
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

za che iero de quele parti, con macchina fotografica e cartina, son andada anche mi e no go trovado. O meo, ve mostro quel che go trovado. Notar che la cartina Tabacco al 25000 no scrivi più cimitero militare, solo el simbolo de un cimitero, el che fazessi pensar che el sia dismesso. comunque, cartina allal man, son andada e ecco le foto, per chi chevol perderghe più tempo de mi. Comincio fermando la macchina al bivio, a sinistra se va a Precenico, avanti se va al valico, e a destra se verzi una stradina bianca chiusa al traffico ( ma solo cola mia vecia cinquecento la gavessi percorsa!)
Immagine
percorso un poco , contando i sentieri trasversali e a un certo punto, come riferimento, se ariva al altezza de un bel pra sula destra, mentre che el cimitero dovessi esser in una dolina sula sinistra:
el pra:
Immagine
mi son finida anche oltre, fin alla confluenza col sentiero 3, e son tornada indrio: go provado a seguir un traccia fra i spini, ma go visto solo che spini verso una dolina:
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41324
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

tornando ancora indrio, go visto delle tracce più agevoli e meno spinose, che me ga portado a due doline sul fondo:
questa xe la prima:
Immagine
e questa xe la seconda, la go fotografada solo un poco del alto, podessi esser stai fatti lavori

Immagine
. Però, tornando ancora indrio, e quindi un poco prima del punto che corrispondessi alla carta, go visto questa specie de portal
Immagine
che ga una vaga aria monumental e che ga nei stipiti tracce de cardini de metallo, come se gavessi avudo un cancelletto. Entrando dentro, no xe gnente, se no un tavolo de plastica, diversi abeti, molta edera, come se adesso i ghe fazessi picnic. Ma gavessi podudo esser un ingresso.. del cimitero o de un appezzamento privato? :shock:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
carsolin
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 79
Iscritto il: sab 22 dic 2007, 9:36

Messaggio da carsolin »

De un apezamento privato.

Cancei del genere (in carsolin "verzele") se ghe ne trova bastanza.

Dove che xe el cimitero lo go spiega a Franco qualche post più in su.

Per curiosità BabaTS ma te son pasada de la sabato per l'ora de pranzo? Go incontra un quatro siore pasando cola machina co andavo casa magar, proprio DAVANTI AL INGRESO DEL CIMITERO.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41324
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

carsolin ha scritto: Dove che xe el cimitero lo go spiega a Franco qualche post più in su.

Per curiosità BabaTS ma te son pasada de la sabato per l'ora de pranzo? Go incontra un quatro siore pasando cola machina co andavo casa magar, proprio DAVANTI AL INGRESO DEL CIMITERO.
mi zercavo quel che Franco definissi come
Da San pelagio bisogna ciapar la strada verso el confine e, al incrocio, inveze de girar a sinistra andar driti per un troso: el cimitero dovesi eser de qualche parte, nele graie a sinistra del troso... ma mi no lo gò trovà.
e mi iero appunto in ste graie.
quel che te disi
Il cimitero de San Pelagio (o quel che resta) xe un poco più indrio.
no son sicura che sia el stesso che zercava Franco, almeno se xe de fidarse dele cartine.

comunque no iero mi, che son passada domenica fra le 3 e le 4 del dopopranzo. E no me se vedeva dela macchina, perchè iero bastanza lontana dela carozzabile.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41324
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »



"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41324
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

a proposito de cimiteri della prima guerra mondiale, vedo in un vecionumero de Alpi Giulie 1997 II semestre un articolo su Jamiano ( Jamlje) che mostra, anche con un per de foto, un cimitero de guerra del 1916, distrutto nel 1969, che gaveva una dedica in tedesco che sonava cussì: 1916/ Ai suoi eroi caduti/ il Reggimento/ Imperitura/ come gli abeti delle vostre foreste boeme/ sia la vostra gloria
i doveva vegnir de Eger in ceco Cheb al confin con la Baviera. Sic transit gloria mundi..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

carsolin ha scritto:Za che te interesa ste robe (ma sono O/T) fate un gireto anche presso la postazion AU sul Ojstri Vrh (sula vecia strada da San Pelagio a Aurisina) proprio sora la stazion da Aurisina. Per rivarghe te lasi la machina davanti al cimitero de San Pelagio e te ciapi la strada a sinistra del cimitero. Te va vanti per sta strada tignindo la sinistra al primo incrocio, sul secondo incrocio te va destra a poco dopo a sinistra. La ghe xe quel che resta de sta postazion AU.
Son capità de quele parti proprio sabato, per caso, zercando tuto altro... e co ghe son rivà gò pensà: "Ma no iera de 'ste parti che Carsolin nel forum me gaveva dito che...".
Oviamente no gavevo le tue indicazioni precise drio con mi, ma ghe son rivà lo steso...
E go visto anche quele che doveva eser le fondamenta de una baraca (un quadrato de piere meze sepelide per tera).
La postazion, imagino, doveva eser de artiglieria legera... o forsi anche una postazion de contraerea dela seconda guera mondial (ghe xè quela picia trincea quadrata, proprio sul cocuzolo, che xè un spetacolo!)

Una curiosità: el nome "Ojstri Vrh" da dove el salta fora? Cioè: a parte el fato che se fa casin con quel altro Ojstri Vrh più grando in Slovenia, stago zercando un per de veci toponimi dela zona... questo no lo gò mai sentì, ma te gà idea i toponimi Jurkovez e Najugelcah dove che i podeva eser?


[url]http://carsosegreto.blogspot.com/[/url]

Torna a “La prima guera mondial”