Cese catoliche: S.Antonio vecio

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Messaggio da 1382-1918 »

Me fa piazer che almeno una volta no i ga scritto niente de nazionalista.
Ma el sito scritto cusì che te ga messo sulla foto col .COM a mi no me funziona.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

e te ga fato ben a segnalarme... go scrito sbagliado mi.. e te ga voia coreger!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da Ciancele »

Sant’Antonio Vecio. Quanti ricordi. In quela cesa son andà za prima de naser, perché là se ga sposà i mii genitori. Là son sta batezà mi e forsi anca mio fradel. Là go fato el catechismo la domenica dopopranzo e dopo el catechismo andaimo in via Madona del Mar (lumaro 5?) a veder cine con una vecia machineta che don Mario girava la manovela. Don Mario iera un bravo giovine, el iera veramente giovine. Un giorno el xe sta trasferì e co’l xe tornà el iera fasiston, con qualche cavel bianco sule tempie. Honny soit ..., ma sempre ‘ssai bon con i putei dela catolica. Là go fato la prima comunion e a dieze ani son diventà nonzolo, paraecclesiastico. La prima volta che go servì messa (per due o tre ani sempre ale dieze de matina, sempre con steso prete e steso altar, quel prima de l’entrata dela sacrestia) no go portà via la campanela. Ala fine dela messa el prete col libron davanti ai oci el ga dà una piada ala campanela de far cicar Pasinati. La campanela xe finida in mezo ala cesa. Tuti ga ridù, meno che un. Iera tempo dele sanzioni e no gavevimo goma americana. Gavemo ciolto un surogato. No, no iera Vinavil M (acetato di polivinile), quela volta no’l iera ancora inventà. Iera candela. Mastigaimo tochi de candela, e in sacrestia ierimo “ala fonte”. E no costava gnente. Co’ sonaimo le campane, noi putei più picoli, sgnezole come Martin Muma, svolaimo in alto, in paradiso. E sicome che no pesaimo niente, sior Vico ne doveva tirar zo col rampin. Ma ne piazeva tanto. Col pasar dei ani andaimo ala messa de mezogiorno, perché vigniva anca le putele, e staimo tuti in fondo vizin ala porta, per no romper (disturbare). Qualche volta, inveze de andar ala mesa, andaimo drio el canton nel museo de storia naturale. Il mio confessore domandava sempre: Da soli o in compagnia? In questo caso rispondo: in compagnia. Vedi sopra. Chiedo scusa a chi legge, ma sono ricordi di infanzia e di prima gioventù. So che alla mia tarda età dovrei scrivere solo cose serie e sensate. Ma mi riesce molto difficile. Asche auf mein Haupt (Ceneri sul mio capo).


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da Ciancele »

Dopo 'ver mandà do righe :lol: :lol: :lol: me go inacorto che volevo dir che in piaza Hortis xe una porta secondaria, per scampar al museo. L'entrata principale xe drio el canton, in una via che no so come che la se ciami, e nela piazeta xe l'entrata dela sacrestia.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

Go fato anche mi là la cresima. Una giornata de fin maggio, piovazza, fredo, scuro.. poco me ricordo.. una cesa che no conossevo, noi tuti in mezzo, in doppia fila cola santola drio, e el Vescovo Santin che passa e ne dà el sciafeto. Quela volta se fazeva abbinado cola Prima comunion, col stesso vestito.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da Nona Picia »

Anche mi go fato là la cresima. No me ricordo se iera magio o giugno, ma iera una bellissima giornada de sol, semo andai in cesa cola mercedes de Parisi e dopo fin in stazion e là gavemo anche fato el giro in carozza, che per mi e mio fradel iera un avenimento eccezionale.Però mi son nata a Roian e go fato là batesimo e prima comunion.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

Ciancele ha scritto:Iera tempo dele sanzioni e no gavevimo goma americana. Gavemo ciolto un surogato. No, no iera Vinavil M (acetato di polivinile), quela volta no’l iera ancora inventà. Iera candela. Mastigaimo tochi de candela, e in sacrestia ierimo “ala fonte”. E no costava gnente.
te me incuriosissi cola storia che mastigavi finta goma americana prima del dopoguerra. mi credevo che nissun la conosessi prima che vegni qua i Americani. Zio Claudio, marì de mia cugina Luciana, che po xe sparì per le sue e nissun lo ga più visto ( sporca figura!) col vegniva qua i primi anni el mastigava sta gomma che ne pareva una novità e ghe piaseva ssai tirarla cole man e po rimeterla in boca, e nona e zia Gisella che iera la nona de sua moglie ghe fazeva assai senso e noi fioi ne piaseva assai che el fazeva scandalizzar le vece.

Go rimesso a posto le foto de Sum prima che imageshack magni altre, e zonto un per , dopo el quiz sul altra dele Tredici casade
El cartiglio settecentesco sulla porta, che imagino gaverà el stemma del vescovo del momento, che no so ben chi c he sia , paressi dela dedicia sotto el de Herbstein..:
Immagine
bel movimento mosso ai bordi..

e eco de novo sto famoso altar del Tredici Casade
Immagine
per osservar che i stemmi delle Casade xe divisi: a sinistra in basso, a destra in basso, e in alto.
Quei dela destra ve lo go messi nei quiz e me scandalizzo appunto che i sia ormai illeggibili!
quei de sinistra xe parzialmente legibili
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

mentre quei dele Casade estinte, de sora, xe leggibili e anche coloradi:
Immagine

Immagine
eco, me domando: i ga cominciado a restaurarli cominciando de sora e i ga finido la pitura? o i ga ripiturado tuti ma quei de sotto più accessibili se ga rovinado prima de quei de sora??


za che iero, ga fato qualche altro dettaglio, e dovessi gaver ancora altri in giro per el pc...
angeli settecenteschi dei altari: marmo del qualità, scultor de media qualità
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

questi do angioletti xe inveze propio cocoli
Immagine
i disi anche lori
Immagine

e a proposito de angeli, sul altar pol esserghe Santa Lucia coi oci nel piatto, ma sotto ghe xe questo bassorilievo
Immagine
che xe ciaramente el angelo con Tobiolo ( o Tobi, come che i ghe disi adesso) e sicuro el altar in origine iera dedicado al angelo custode, come un ai Gesuiti. Po la dedica dei altari al angelo custode xe passada de moda..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

Un per de quadri che una volta se definiva "croste ottocentesche" e che no so chi che sia el autor, ma mostra la devozion popolar tradizionale e aiuta riconosser le varie iconografie:
questo xe scuol e vegnudo mal, e podessi esser anche un poco anterior, una Deposizion
Immagine
questi inveze xe i classici quadri devozionali ottocnteschi, come santini ingrandidi, ecco un san Giuseppe
Immagine
e questo xe san Rocco, invocado contro la peste. difatti xe anche scritto Eris in peste patronus ( sarai patrono nella peste)
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

Dei ritratti in Vescovado, el vescovo Herbstein che ga dedicado el rifacimento dela cesa
Immagine
e due dele formelle dela via Crucis de Sbisà, con la candela davanti
Immagine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

i santini che gira per la cesa mostra quel che lori vol meter in evidenza: la statua moderna del Immacolata con la corona moderna:
Immagine

cola spiegazion
Immagine
Per un periodo paressi che la cesa sia stada anche dedicada alla Madonna del Carmine ( o del Carmelo) e questo spiega questa immagine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

spiegazion drio
Immagine

el immaginetta tratta dela pala d'altar, copia de una de Graz
Immagine
in effetti, el angelo a sinistra tien el scapolar dela Madonna del Carmine, che invece xe taiado nel imagine qua sotto
Immagine
e el inno, più che altro per mostrar el collegamento con Graz
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re:

Messaggio da babatriestina »

sum culex ha scritto: Immagine
adesso che guardo sta foto, guardè cossa che pica del pulpito: a mi me par un orologio, rivolto verso el altar: che sia per el prete, co fa la predica, per tegnir de ocio de no dilungarse troppo? :cheezy_298:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da Ciancele »

Baba Triestina ga scrito:
Te me incuriosissi cola storia che mastigavi goma americana prima del dopoguerra. Mi credevo che nessun la conosessi prima che vegni qua i Americani.
Te me ga ciapà (Mi ha preso in contropiede). Ma pensando e ripensando, mi el nonzolo lo fazevo a 11/12 ani, alora 1938/39. Quela volta andaimo in drogheria a comprar carobe (cherrubo), una roba che no poso nominar (el regolamento proibisi volgarità) ma che in talian se dovesi ciamar cassia in canna (cassia fistola L. leguminose) e legneto dolze. Col legneto se faceva anca tè (infusi). La cassia, che magnaimo in ricreatorio su dei frati, gaveva un efeto legermente lasativo. In tun altro negozio liquorisia (liquerizia) in rodoleti e goma americana. La forma iera però de un bobo (sferetta del diametro di circa 15/20 mm) e se mastigava. La goma americana piata la xe vignuda dopo la guera.
Come che go scrito nela sezion inglese, due mii cugini iera con i sudafricani nela otava armata (no otava division!) e i me riforniva de goma americana. Mia mama e mio papà i scasava la testa co’ i ne vedeva mastigar. Ma mi iero ancora teenager. I mii cugini iera za twens. Adeso mi son “tyager”. :clapping_213: :clapping_213:
Ma, per non uscire dal tema: Se vegno una volta de novo a Trieste, bisogneria che fazo un scampon (salto) in S. Antonio vecio. La xe picola, ma no bruta. No vado volentieri in cesa perché se fa solo bruta esperienza: Co’ se va in cesa o mori qualchedun o se se sposa :cheezy_298: :cheezy_298: . Qualche cesa ga tavole, anca in latin, e statue ‘ssai interessanti del lato storico.


Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da Elisa »

Ciancele ha scritto: .... Quela volta andaimo in drogheria a comprar carobe (cherrubo), una roba che no poso nominar (el regolamento proibisi volgarità) ma che in talian se dovesi ciamar cassia in canna (cassia fistola L. leguminose) e legneto dolze. Col legneto se faceva anca tè (infusi). La cassia, che magnaimo in ricreatorio su dei frati, gaveva un efeto legermente lasativo. In tun altro negozio liquorisia (liquerizia) in rodoleti e goma americana. La forma iera però de un bobo (sferetta del diametro di circa 15/20 mm) e se mastigava. La goma americana piata la xe vignuda dopo la guera.
Me par che te sei en sbaglio..... :roll: :-)
Ho l' idea che hai messo due cose diverse nello stesso sacco ed hai sottovalutato quel frutto che in determinati tempi noi amavamo perche si trattava di un frutto disponibile di risorsa alimentare economica e molto piacevole al palato, anche se si doveva far molta attenzione ai semi di aspetto vetroso! Era la carruba, frutto del carrubo (noto che cherrubo non esiste) da noi chiamata carobola e la comperavamo in frutteria e non in drogheria. Invece, di quell' altra cassia che tu esponi come una.... "pseudo-medicina" non ne ho mai saputo niente, devo confessarlo..... :?
Allegati
carruba.jpg
carruba.jpg (10.69 KiB) Visto 2946 volte


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da Ciancele »

Go sbalià! Se scrivi carrubo e no cherrubo. Quela volta magnavimo per pasatempo. Dove che no so se go sbalià xe con la cassia. Mi no go mai savesto che sia una pseudo-medicina. Noi la mastigavimo solo parchè la iera dolze e la costava solo 10 centesimi. No credo che se gavemo fato altri pensieri. Ierimo tuti putei. Go scrito solo per dir che tipo de bonboni che gavevimo a quei tempi.
Noto che parlando di architettura e di chiese siamo arrivati alla cassia, ad una leguminosa, quindi sempre in tema. ;--D ;--D ;--D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

qualche dettaglio oggi:
l'angioletto dell'altare del Crocifisso che tiene la corona di spine

Immagine

il fonte battesimale:art déco o moderno che lo imita? da approfondire
Immagine

Altare delle Tredici Casade: in basso a destra, per me vandalismo che ha strappato un pezzo di marmo
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

due foto di oggi panoramica della chiesa

Immagine

e arco trionfale con monocromi e stemma mariano

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

un santin anni Quaranta dela cesa

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Architetura triestina”