Cese catoliche: S.Antonio vecio

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: un santin anni Quaranta dela cesa

Immagine
Don Bartolomeo Biscoto (Vascotto) iera paroco co' mi iero fanciulo di asione catolica e nonsolo (chierichetto). Un colpo (Una volta) de aspirante fazevo teatro. No volaria eser stracapì. Volevo dir che i me gaveva sielto pal teatrin dela catolica. Una domenica iera la recita e, naturalmente, el paroco davanti, in mezo. Ala fine dela recita tuti ga batù le man e mi go dovesto basarghe le zavate. Insoma hano usato dolce violenza (tre mesi de ospedal!) e ghe go basà una zavata. El de sora (la tomaia). Un dei grandi me ga ciapà (Quela volta iera facile, no pesavo gnente. Lo volaria veder ogi! ;--D), una man sul copin (collo) e l'altra pal cul (pantaloncini) e testa in zo. Dopo crafen par tuti.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

passaggio oggi: i ga rimesso a porto i calcinacci che cascava in facciata e oggi in version de Triduo pasquale:
el altar de Crocifisso per le venerdì santo
Immagine
un poco meio la Deposizon ottocentesca
Immagine
el monogramma marian, che nissun sa e tuti domanda e co le xe senza ghirigori domanda se no xe roba massonica

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

el altra magior col tabernacolo verto
Immagine

el altra dele Casade
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine

el link ala pagina dele


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

Visto che i nostri 25 lettori postano poco ma i nostri lettori sono ben di più ( vedeste quanto trovo di nostre immagini anche su Pinterest!) aggiungo immagini ed ho incominciato a riordinare le chiese anche sulle pagine wiki in modo da renderle più fruibili a tutti
Intanto alcune immagini sono di alcuni mesi fa
la Madonna, statua ottocentesca bavarese con corona moderna: la posizione è q uella dell'immagine della Madonna miracolosa

Immagine

dettaglio dell'altare di s Lucia: si vede benissimo che le statue ai lati sono di arcangeli, qua san Michele perché l'altare era dedicato in origine all'Angelo custode

Immagine

l'altare di s Antonio
Immagine


ancora una formella della Via Crucis di Sbisà

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

ancora foto e dettagli

fonte battesimale

Immagine

mi piacerebbe sapere la data dei mosaici

il san Michele
Immagine


la dedica della pala dei Toppo in memoria della figlia Carolina
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

Immagine

ovviamente altra del crocifisso
Immagine

e questo è il pulpito: il crocifisso tenuto da una manina e.. l'orologio moderno. In direzione dell'altare: perché il celebrante controlli se l'omelia non si dilunga troppo?
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

passando in questi giorni
Immagine

Immagine

presepio
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

Una bella stampa della Biblioteca Civica che mostra la chiesa in versione ottocentesca
Immagine
Il giardino è iniziato e il convento è già distrutto
Interessante la cancellata e i giardini dove adesso ci son case e un tempo noti ristoranti


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: lun 19 apr 2021, 15:15 Una bella stampa della Biblioteca Civica che mostra la chiesa in versione ottocentesca
Immagine
Il giardino è iniziato e il convento è già distrutto
Interessante la cancellata e i giardini dove adesso ci son case e un tempo noti ristoranti
Scusa, ma mi no vedo la o le foto. Grazie.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

Mi la vedo e la vedo anca nela tua replica. No so altro-.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da Ciancele »

Me go rabià. Parchè? Parchè dopo go podesto veder sia la foto de Baba Triestina sia la mia. E parchè un poco più dopo no go visto più gnente de novo. E parchè un poco dopo go podesto vedere tuto de novo. Probabilmente xe el mio PC che perdi colpi.
A destra dela foto, andove che xe i alberi, xe piaza Hortis. Iera là una volta un convento?
A sinistra del porton dela cesa dovaria eser la casa del vescovo. La casa drio la cancelada dovaria eser la scala che porta in via dei Fabri. A destra dela casa xe l’ingreso del giardin del vescovo, dopo i ga fato do case. In una iera una tratoria e nela seconda, più basa, iera l’antica Mormorazione, con giardin che dava sula via Crociferi. Ai mii tenpi la Mormorazioni era una tratoria andove che mio sio ‘ndava a farse l’otavo. Papà cioleva el vin inveze dei Veneti, in via Crociferi. Pranzo de do portade costava 2 lire e 20. De domenica, dopo la visita ala barca (iera almeno do o tre ore che no’l la vedeva), andaimo ai Pescatori, che me par esisti ancora, tacà de piaza Venesia, a magnar una de coto.
In internet xe i nostri (i tui e i mii) post su piazeta Santa Lucia e in una publicazion del turismo xe fotografada la fontana dela piazeta, tacada la cesa, ogi suta, ma quela volta i cavai andava a bever là.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

Fin al Setecento quindi anche prima che te nassessi ti, iera zona de cese e conventi, anche i crociferi ricorda confraternite religiose. ma Giuseppe II ala fin del Setecento ga dito che iera tropi preti e frati e ga fato cavar tuto, serar tuto e butarzo tuto, xe restada solo sta cesa. Po xe rivai i francesi che fa fato la piaza. El resto come che te disi ti, mi come ristorante ultimo me ricordo el parangal. Noi andavimo a magnar pesse ai Fiori che xe sempre alato dela piaza. La fontanela de piazza santa Lucia esisti, ga perso una canella, la xe suta e i la dopava per scambiar libri.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Però "All'antica mormorazione" me la ricordo almeno nei anni '80 e me son domandado de dove che vigniva sto nome curioso. Ma no me go mai savudo dar una risposta. Chi la sa?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da Ciancele »

L'osteria all'Antica Mormorazione esisteva già prima della guerra. Era la tipica osteria, nella quale si poteva bere il famoso "otavo", oggi detto calice. Si trattava di un normale bicchiere di vetro da 125 cc. Il "quarto" era già una brocchetta di vetro con manico. Servivano anche pasti, composti da un piatto di minestra o pasta e da una fettina di carne con contorno di patate e verdura. Dopo la guerra devono aver rimodernato il locale, perchè mi sembra di ricordare di esserci stato una volta con i miei cugini, più vecchi di me. Prima della guerra una o due volte con mio zio, ma forse anche no. Non mi ricordo. Sono cose successe più di 70/80 anni fa. Il locale deve essere però molto più vecchio.
Nicht verzagen, Google fragen. Ho chiesto e Google mi ha comunicato un portale delle osterie, tra le quali ho letto anche l'antica mormorazione. A Trieste esiste anche la Nuova Mormorazione, che non conosco e quindi non so dire se ha qualcosa a che fare con la vecchia. Non vorrei confondere, ma dopo la guerra (io ero già via) devono aver o cambiato proprietario o tipo di locale.
Mi dispiace di non poter dare informazioni, pur essendo cresciuto quasi sul posto.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ho trovato il perché del nome. Google mi ha mandato su un sito pieno di notizie su Trieste che consiglio a tutti di consultare ;-): https://www.atrieste.eu!

In fondo al primo post che trovate su questa pagina viewtopic.php?f=55&t=5626&start=23 potete leggere
E za che son spiego perchè l'osteria All'Antica Mormorazione de piazzetta S.Lucia se ciamava cussì. Là avveniva l'asta del pescato e le offerte venivano licitate al banditore sottovoce all'orecchio.
Vi assicuro che non lo ho fatto apposta per far pubblicità al nostro sito, proprio non ricordavo che ci fosse la spiegazione.

E un grato ed affettuoso ricordo al compianto Nini Naridola: riposa in pace!


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

Nini iera una fonte special, povero.. e el nostro forum una risorsa che pochi sa.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto: mer 21 apr 2021, 7:25 Nini iera una fonte special, povero.. e el nostro forum una risorsa che pochi sa.
Ma google trova tuto!


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: ven 3 apr 2015, 19:25
il fonte battesimale:art déco o moderno che lo imita? da approfondire
Immagine
anno 1913. trovado- el mosaico, ovio


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: S.Antonio vecio

Messaggio da babatriestina »

sembra un rosone speciale, invece è solo una finestrella sul fianco, ma si vede con quanta cura gestivano i particolari un tempo
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Architetura triestina”