Cese catoliche: Sant'Antonio Novo

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

W ZOOM CULEX :-D


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

AdlerTS ha scritto:W ZOOM CULEX :-D
GRAZIE - Dankeschön - Gracias - Merci - Thanks (in cinese e giaponese no so e gnanche in swhili). Son 'poidiota'. :roll: :-D

tschüss
obietivo a focale variabile (zoom) culex


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

sum culex ha scritto:
AdlerTS ha scritto:W ZOOM CULEX :-D
GRAZIE - Dankeschön - Gracias - Merci - Thanks (in cinese e giaponese no so e gnanche in swhili). Son 'poidiota'. :roll: :-D

tschüss
obietivo a focale variabile (zoom) culex
Xè de sera tardi: son imbranà!
coregio: Swahili e polidiota.
ciao
zoom culex


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Caro Adler
Go fato aposta a ripeter due volte el quote del tuo messagio per gaver el 'w zoom culex' ben in grande per tre volte!
:36_11_6:
ciao
zoom culex


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Che furbez ! :wink:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Dopo ste magnifiche foto, paressi poco de zontar, soprattutto in fatto de imagini.
Comunque qualche comento se pol far: la cesa come che i la gavessi voluda far, doveva esser la cesa principal del novo quartier teresian, el novo quartier dei ricchi comercianti vegnui de fora, in contrasto coi veci patrizi serai dentro i veci muri.. al museo de storia patria ( co se lo pol visitar) ghe xe el modellin dela cesa, e se vedi che la iera prevista più lussuosa de come che i la ga fata: presempio dentro el pronao ai due lati dela porta xe due nicchie svode: iera previsti do angeli de bronzo che.. no i ga mai realizzado ( voio e no posso!) anche al interno, adesso Zoom ga trovado che i ga apena restaurado ( mi go avudo meno fortuna, l'anno scorso go trovado solo che impalcature), ma tute ste colonne, fregi marmorei.. la più parte xe muradura e xe tuto piturado per far parer marmo!
La statua de S Antonio in atrio la xe del Settecento e la dovessi esser dela prima cesa, xe una storia che mi go letto de qualche parte e no go mai ritrovado, che sta statua iera a S Antonio vecio ( Beata vergine del Soccorso) e i la ga portada fora per una procession , ma ghe xe stada una discussion sul autorizzazion? su chi che doveva andar in procession? insomma, al ritorno no i la ga volesta più indrio e i la ga portada nela nova cesa, quindi questo xe el s Antonio originario del vecio e finido al novo.
nela cesa de S Antonio novo esisteva anche una seconda statua de s Antonio, simile a quella della madonna, imagino de fin Ottocento- primi del novecento, che fin ai anni sessanta i esponeva, la madonna nel mese de maggio e s Antonio in quel de giugno, sul altar lateral in mezzo a destra, con un gran panneggio drio, se ben ricordo rosso damascado de fora e bianco de dentro, che picava de una corona de legno dorado. E ala Madonna i ghe meteva una corona de stelle de lampadine. Tuto questo no i fa più de decenni, o perchè no i ga più el material o chi che lo metti su, o forsi perchè i ga pensado che xe meo tegnir un profilo poco più basso nel culto de Madona e soprattuto i santi.
Su quel altra inveze per Nadal i fa ancora un grande presepio con statue le legno dela Val Gardena a dimension natural, anni trenta, che anzi i sta domandando bori per el restauro.
a proposito de restauto, ghe xe stado per anni discussioni su a chi che ghe competeva el restauro, el Comun gaveva scarigado le responsabilità e per anni i ga ingrumado offerte libere perchè el comun se rifutava de far i lavor, che come vedè dele foto dentro xe fati e ben, ma de fora lassa ancora a desiderar.
Sui esterni ghe xe diverse targhe, de quele dela dedicazion dela cesa a quele dei moti del 53, a una (ennesima) de bronzo col bolletin dela vittoria ( no quel navale :wink: ) con busi de pallottole...
po ve ricordo el mistero del Battistero ( vedi el mio post sui), se pol zercar sula pianta dove che el dovessi esser ma el xe inagibile.
Saria bel ancora zontar un'imagine dela cappella dela Visitazion, dele aquasantiere de marmo e dela lampade d'argento vizin l'altar ( el resto, xe grandi candelabri de otton)
El pittor del affresco del abside xe oviamente el stesso de l'abside de S Maria Maggior


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Zonto qua, anche se val per tute le cese:

per TV i ga dito che fino un par de anni fa le ostie vigniva prodotte dalle suore a Barcola. Visto però che el numero de suore se sta ridusendo, ghe xe stadi dei accorpamenti e queste xe stade trasferide.
Adesso le particole vien comprade a UDINE per 7 euro ogni 1000 pezzi.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

a proposito della statua de s Antonio nel ingresso:
ve riposto quela de sum Culex, per confronto, perchè i la ga appena restaurada: cussì la iera:
Immagine
e cussì ( con meno luce e illuminazion artificial) la xe oggi:

Immagine
dettaglio dela parte alta della statua
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Ghe xe tuta la storia de sta statua in un volantin messo là: in origine no la iera in cesa,che po no iera la attual ma la prima cesa de S Antonio, la settecentesca, ma la iera in una nicchia de Casa Minelli, a destra dela cesa vardando la facciata e par con una cassettina dele oferte.
Le riforme de Giuseppe II fra l'altro ga abolito la festività de S, Antonio al 13 giugno (quel che Adler ne ricordava che Leopoldo I un secolo prima gaveva nominado Protettor dela città :wink: ), ma el parroco de allora mons Filippo Froelich la ga celebrada istesso, con conseguente ira del direttor de polizia barone Pittoni, per cui la statua xe stada fatta cavar de fora e portar in cesa, e immagino gnente più cassetta dele offerte.
Ala costruzion dela nova cesa ,i ga messo sta statua in atrio. La statua xe barocca della fin del Settecento e in origine i frati gaveva una tunica più grigia, ma alla loro ricomparsa dopo le occupazioni francesi i ga scelto de portar una tonaca nera, per riconoscenza verso i preti che li gaveva accolti co i i ga butai fora dei conventi. e cussì anche la nostra statua ga ricevudo una man de nero sulla tonaca.
nella pulizia, al de là del fumo de candele,e tc, xe vegnudi fora meo i visi del santo e del Gesù bambin e la panuzza del Gesùbambin xe vegnude fora tante man de colori diferenti, ma el original iera dorado e dorado i lo ga rifatto. Anche la cappella xe rifatta con alternanza de bianco e verde.
Anche el altarin de base de marmo xe stado netado, mostrando un bel fregio neoclassico a angioletti

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: nela cesa de S Antonio novo esisteva anche una seconda statua de s Antonio, simile a quella della madonna, imagino de fin Ottocento- primi del novecento, che fin ai anni sessanta i esponeva, la madonna nel mese de maggio e s Antonio in quel de giugno, sul altar lateral in mezzo a destra, con un gran panneggio drio, se ben ricordo rosso damascado de fora e bianco de dentro, che picava de una corona de legno dorado.
i la ga esposta sti giorni in fondo dela cesa
Allegati
IMG_2149.JPG


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Ste quatro foto per completar la serie de Sant'Antonio Novo.
Entrando dal ingresso de via Paganini, sula destra se entra nela cesa e sula sinistra xè una porta che dà l'acesso a una cappella e ala sgrestia. La gavevo sempre trovada serada, per combinazion sta volta go podù entrarghe. Le foto me ga tocà farle in furia pechè i stava serando. Per dir la verità el sacerdote che iera là xè sta gentilissimo e ga fato acender le luci.

Questa xè la cappella (me par de l'Adorazion)

Immagine

L'altar

Immagine

La pala

Immagine

El fonte batesimal

Immagine

ciao
sum culex


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Grazie Zoom e grazie sacerdote :wink:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

La cappella porta i nomi sia della Visitazion, per via del quadro, sia del Adorazion o del santssimo, perchè xe là che i esponi el ostensorio .
El quadro xe anterior ala cesa, settecentesco, e vien sempre de quella cappella che iera dove che dopo xe vegnudo el Hotel da la Ville


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: Sant'Antonio Novo

Messaggio da babatriestina »

A proposito del quadro della Visitazion,dal sito Arte sacra:
L'ancona dell'altare nella cappella dell'Adorazione in S. Antonio Taumaturgo ospita un raffinato dipinto con la Visitazione di Alessandro Longhi (Venezia, 1733–1813), illustre esponente del Settecento veneziano, stagione conclusiva e autocelebrativa della Serenissima negli ultimi decenni del suo splendore.
Nel quadro spiccano gli accostamenti cromatici dalle tinte moderate, le tenui sfumature sostenute dai contorni garbati. La scena viene cosí vestita di un'atmosfera di cordialità armoniosa, che tuttavia rende i soggetti quasi persone comuni, riprodotte in tutta la natura dei loro tratti somatici, anche quelli della vecchiaia.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2873
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Cese catoliche: Sant'Antonio Novo

Messaggio da mandi_ »

Mi sono riguardata per un bel pò il viso di quell'anziana che stringe la mano con confidenza e guarda con sincera premura e semplicità la donna giovane, la Madonna. Mi è piaciuta molto.
Ho visto molte donne anziane guardarmi così e spero di aver fatto loro capire quanto mi stavano a cuore.

Veramente un bel quadro!
Mandi


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: Sant'Antonio Novo

Messaggio da babatriestina »

meto qua, ma podessi meter anche vizin de dove che go riportado la vecia abside de san Giusto,
Immagine
de dove che i ga ciapado l'idea de quelle volte a cassettoni neoclassiche:
la cupola del Pantheon
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8681
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cese catoliche: Sant'Antonio Novo

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Credo che la volta a cassettoni risponda ad esigenze costruttive: il reticolato la rende robusta, ma i vuoti dei cassettoni la rendono leggera. Credo che il mediare leggerezza e solidità sia il problema principale che hanno dovuto risolvere tutti i progettisti di cupole. Brunelleschi lo risolse bene a Firenze, MIchelangelo lo risolse male a Roma per cui altri dovettero intervenire in seguito cingendo con catene la base della cupola per evitare che sotto la spinta del peso, la base si allargasse e la cupola collassasse.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: Sant'Antonio Novo

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Brunelleschi lo risolse bene a Firenze,
non sono esperta in materia, ma mi pare che la cupola di Firenze sia ancora con dei costoloni che ne definiscono gli spigoli, ed abbia una doppia cupola, una interna ed una esterna. Questa del Pantheon, con poi una finestra ( 9 metri di diametro circa) al centro, al posto delle classiche guglie o come si chiamino delle cupole rinascimentali, è stata studiata per secoli per comprenderla. Notare che la finestra in alto è la sola sorgente luminosa, oltre alla porta d'ingresso.
Immagine

Non so se nelle nostre chiese neoclassiche i cassettoni siano reali o dipinti in trompe-l'oeil. Mi sembra che fossero su questi cassettoni gli ornamenti di bronzo che vennero tolti da papa Urbano VIII per la costruzione del baldacchino di san Pietro, ce diede luogo al famoso detto Quod non fecerunt barbari, fecerunt Barberini.
Una curiosità. venutami sul momento: e quando piove? la risposta è piove dentro, ma ci sono dei fori di scolo al centro. Ci sono leggende per cui si diceva che quando c'erano le candele accese dentro, il loro fumo cacciava la pioggia. Non dev'esser comodo per riscaldarla in inverno..


Ovviamente, ma mi sembra tanto ovvio, anche la facciata del Pantheon ha ispirato quella di S Antonio Nuovo, con al differenza che poi il pantheon è rotondo e la nostra chiesa rettangolare
Immagine
un'altra differenza , le colonne del Pantheon hanno capitelli corinzi e le nostre ionici. E poi.. quelle del Pantheon sono monolitiche, tutte di un pezzo di pietra!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: Sant'Antonio Novo

Messaggio da babatriestina »

una foto ottenuta un po' fortunosamente del modellino della chiesa:
Immagine
( è.. una foto di una proiezione di una diapo..)
e aproposito di Nobile,, ecoo l'altra maggiore
Immagine
ed ecco la chiesa in canton Ticino di Tesserete, la zona da cui proveniva Nobile
Immagine
e anche san Lorenzo a Breno, la patria dell'altro architetto neoclassico triestino Righetti
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese catoliche: Sant'Antonio Novo

Messaggio da babatriestina »

a S Antonio stanno progettando il restauro della Sagrestia e ne hanno messo una foto, che vi riporto
Immagine
ed ho chiesto al parroco dove si trova il Battistero moderno, mi ha mostrato la porta ma è chiuso, La tabella, comunque dice che vi hanno fatto lavori..
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Architetura triestina”