Teatro Verdi

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Teatro Verdi

Messaggio da babatriestina »

un giorno che passavo , ho provato a fotografare il foyer illuminato oltre i vetri complice il filtro polarizzatore
Immagine
è rimasto un po' di riflesso in alto a destra


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Teatro Verdi

Messaggio da babatriestina »

il dio (?) della facciata
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Teatro Verdi

Messaggio da Piereto »

Chi xe sto re con de drio un can?. El xe forsi un fiol de un can? e cosa el tien soto scaio ?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Teatro Verdi

Messaggio da babatriestina »

me domandavo anche mi... de solito con una corona cussì xe Nettuno, ma Nettuno no va in giro con cani..
xe Plutone, de Bosa. E cossa, el can xe alora Pluto? ma ai tempi de Bosa Disney no iera a ancora..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Teatro Verdi

Messaggio da Piereto »

Plutone col can cerbero, che mi me par più un can de cacia. Ma cosa el pol aver soto scaio? , forsi de le sibe? , o el baston che se ghe buta ai cani ?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Teatro Verdi

Messaggio da babatriestina »

la Mitologia de Ramorino disi che el gaveva in man de solito scettro o cornucopia.
Ma cossa che el ghe fazzi in un teatro... perchè Orfeo lo ga intenerido cola sua musica? de l'altra parte ghe xe Marte: strani personaggi per un teatro: che i li gavessi fati per qualcossa de altro e po riciclai?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Teatro Verdi

Messaggio da Piereto »

Meno mal che Bosa gaveva dele statue pronte in magazin, perchè mi son un dei pochi rimasti che sta ancora spetando le statue de coronamento sul fronton del teatro la de la faciata principal del Roseti ( quela su la salita), come che go visto nel pupolo original.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Teatro Verdi

Messaggio da babatriestina »

se xe per quel, anche i pupoli dela cesa de san Giacomo prevedeva statue in zime dei pinnacoli, come che se vedi nele cartoline, ma no in realtà. E anche sant'Antonio novo doveva gaver due garndi angeli nele nicchie soto el pronao, a star al progetto che go visto uan volta al museo de storia patria e po mai più esposto.. i progettava, ma no i gaveva i bori per finir.. gnanca nell'età dell'oro!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Teatro Verdi

Messaggio da babatriestina »

Piereto ha scritto:M perchè mi son un dei pochi rimasti che sta ancora spetando le statue de coronamento sul fronton del teatro la de la faciata principal del Roseti ( quela su la salita), come che go visto nel pupolo original.
te ga el pupolo? devo zercar sul solito Zubini?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Teatro Verdi

Messaggio da Piereto »

Go controlà sul libro de Botteri e Levi sul teatro Rossetti, e no se vedi statue de coronamento del tetto nianche sul progetto originale. Epur un schizo o un disegno de come che podeva cambiar la prospetiva co un per de statue su in alto, no me lo son insognà. L'ultimo pian sora le alte colone xe abastanza basso e do statue gavesi slancià la faciata. In faciata ghe xe solo do statue di autore ignoto.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Teatro Verdi

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Sabato scorso in auto, accendo l'autoradio su Rai 3 sento una musica che non conoscevo, ma mi pareva familiare. Rossini, pensai tra me e me.

Finito il brano il commentatore cominciò a chiacchierare: "Avete ascoltato un brano dall'opera Ginevra di Scozia di Simon Mayr. L'opera venne eseguita per la prima volta per l'inaugurazione del teatro nuovo di Trieste nel 1801"

Ho trovato che anche l'immancabile wikipedia ne parla: http://it.wikipedia.org/wiki/Ginevra_di_Scozia

Trattandosi di un'opera legata a Trieste, mi pareva giusto metterne la notizia. Mi ha colpito la somiglianza con Rossini del brano che ho sentito. Se qualcuno ne sa di più sull'autore (a me sconosciuto fino a sabato scorso) e sull'opera mi farà cosa gradita.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Teatro Verdi

Messaggio da Nini Naridola »

Di Johann Simon Mayr si trova un'ampia esposizione sulla sua vita ed opere su Wikipedia.
Avendo fatto delle ricerche sul mio antenato Giuseppe Scaramelli, aggiungerà che Carlo Schmidl pubblicò nel 1901 cenni biografici su G.S. Mayr. Anche il “nostro Ruggero Manna, come primo lavoro (non molto originale) curò la revisione e la riduzione dell'opera buffa in 2 atti “Che originali!” di S. Mayr, che divenne “Il musicomaniaco” con alcuni pezzi nuovi. La prima ebbe luogo nel 1830 alla Società filarmonico-drammatica.
Il Teatro Nuovo fu inaugurato con due novità espressamente commesse per celebrare l'avvenimento: “Ginevra di Scozia” (tratto dall'Orlando furioso”) ed “Annibale in Capua” di Antonio Salieri. Due spettacoli che per il luogo, gli artisti ed i mezzi impiegati, impressionarono la gente per l'evidente salto di qualità.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Teatro Verdi

Messaggio da babatriestina »

in certe cartoline assai vece sa fa fadiga a riconosser el Verdi del mar, perchè el gaveva un afacciata diferente. I la ga postada su Facebook tempo fa..
Immagine
devi esser una foto dei Musei civici


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Teatro Verdi

Messaggio da Piereto »

Xe interessante notar in sta foto come la faciata del Verdi e quela de la casa vizin de le generali le sia in linea , mentre ani più avanti se ga amplià el teatro dal lato mare de una decina de metri, oltre che averghe zontà una nova faciata. El grande arco che se vedi in faciata el segnava la separazion tra el palcoscenico verso la platea e un retro palcoscenico novo per depositar i fondai de le scene verso el mar. El xe esistido fin al restauro generale de un venti ani fa, quando che se ga salvà la sola faciata.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Teatro Verdi

Messaggio da babatriestina »

e anche el teto ga cambiado, in questa fto el ga un fronton triangolar, po iera un grande tetto triangolar a spiovente e adesso per zontar se no sbaglio delle sale prove el ga un tetto come dir mansardado..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Teatro Verdi

Messaggio da babatriestina »

ancora un tentativo de riproduzion dele vece foto del primo interno del Verdi, quel coi palchi fin suso e el lampadario che picava in mezzo
Immagine

e po una riproduzion del primo sipario. Dovessi esister anche una version a colori..
Immagine

soggetto: el Comun de Trieste compra i diritti sula città del vescovo Brissa di Toppo che ghe li vendi per incassar i bori

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Teatro Verdi

Messaggio da babatriestina »

sempre Museo teatrale, una testina della cariatidi dei palchi di prim'ordine che sembra che qualcuno avesse tentato di sgraffignare. immagino che al suo posto ci sia una copia

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Teatro Verdi

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: e po una riproduzion del primo sipario. Dovessi esister anche una version a colori..

soggetto: el Comun de Trieste compra i diritti sula città del vescovo Brissa di Toppo che ghe li vendi per incassar i bori
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Teatro Verdi

Messaggio da Piereto »

No so sel el sipario vecio xe andado perso brusado, o tarmado. Certamente in un periodo storico andava ben mostrar al publico le spinte autonomiste triestine, e in un altro periodo no. Comunque visivamente meio oggi, che gavemo un covertor rosso.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Teatro Verdi

Messaggio da babatriestina »

anche mi me domando che fin el ga fato. Quel che xe curioso xe che i ga scelto questa autonomia del comun PRIMA che el deventassi Comunale. El iera del 1847.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Architetura triestina”