Villa Eirene

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
MisterKappa
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 107
Iscritto il: gio 12 gen 2006, 22:17
Località: Roma

Villa Eirene

Messaggio da MisterKappa »

Un mulo de Lipsia me domanda informazioni sull'architetto ALEXANDER HUMMEL (1856-1915) che per anni ga vissù a Trieste.

Sto architetto stava nella VILLA EIRENE in Passeggio Sant'Andrea n. 8.
El me domanda anche se xe possibile aver una fotografia de sta villa e se la esisti ancora.

Ghe go dito che scriverò su un forum sai ben informado e che sicuramente troveremo una risposta. :-D


Salute e bori, e altro no ocori
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Re: Villa Eirene

Messaggio da ffdt »

MisterKappa ha scritto:[...]VILLA EIRENE in Passeggio Sant'Andrea n. 8.[...]
che mi sapio in pasegio sant'andrea no ghe xe nisuna vila ... xe un per de caxe, la caxerma de la finanza e la nova piscina ma gnente de piu`

pero` fusi de veder che magari cuela volta sto nome no 'l ghe fusi stado dado a un'altra strada ... che se per exempio fusi vero (ma xe solo un'ipotexi) che cuel che noi adeso ciamemo viale romolo gessi cuela volta el fusi stado lu pasegio sant'andrea alora saria de zercar la` ... ma anca la` i ga butado zo diverse vile per far condomini ... l'ultima che resta xe Villa Haggiconsta (fotografada de babatriestina in Passeggiata verso Campo Marzio e dintorni) ... cua ocoresi che cualchedun de cuei che i ga le vece piantine de la cita`el cuchi indove che iera sto numero 8 :-)

ciau

Franco


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

no son nele condizioni ottimali de postar cartine, ma de un'ociada ala vecia cartina me par che passaggio s Andrea sia l'attual viale R Gessi, per cui la villa podessi propio esser la stessa Haggi Consta, visto che po Eirene no xe che el nome grego Irene, che andassi ben per una villa grega. Indagherò presso i amici greghi. O magari sulla facciata dela villa ghe xe un Villa Eirene o Irene... ???


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Non so se ga cambiado i numeri civici, ma Passeggio S. Andrea esisti ancora :-D


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

AdlerTS ha scritto:[...]Passeggio S. Andrea esisti ancora[...]
eh ... no sta corer tropo ... ;-) ... cuel che podemo dir de sicuro xe che ogi gavemo una strada che la se ciama pasegio s. andrea e che ogi la pasa per certi loghi

paresi, de cuel che scrivi MisterKappa (e no dubito che sia vero), che tra 'l 1856 e 'l 1915 ghe sia stada anca cuela volta una strada co' 'l steso nome

pero` fin adeso tuto cuel che savemo xe che in do periodi diversi xe existide do strade co' 'l steso nome ... no gavemo ancora nisun elemento che ne dixi se le xe la stesa strada o no ;-)

e se no te par posibile che le strade le cambi nome o percorso prova a pensar a via de l'istria ... cuela che iera la "vera" via de l'istria adeso in t'un per de trati la se ciama slavich, fianona e "strada vecchia dell'istria"... e in t'un altro per de trati la ga do percorsi diversi in contemporanea ... :-) ...

el tempo no 'l xe ininfluente ;-D ;-D ;-D ;-D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ecove qua la cartina, dela guida treves del 1910, come vedè no xe gnanca ancora la stazion de campo Marzio..
Immagine
e vedè che corrispondi al atual Viale Romolo Gessi, de ville là poche ghe ne iera..


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

babatriestina ha scritto:[...]corrispondi al atual Viale Romolo Gessi[...]
xe bel gaver ragion ;-D ;-D ;-D ;-D e ancora meio el gaverla per ragionamento e no per conoscenza ;-)

adeso resta de veder de che parte che iera 'l numero 8 ... anca se me par de veder de la cartina che in fin de i conti no ghe iera tantisime vile in cuel periodo ... forsi per bon cuela volta iera vile, in senso antico de 'l termine, come dir caxe co' i campi ... magari cuele bele vilete che dopo i ga anca butado ze le pol eser stade fate dopo ... ani '20

visto che indove che iera 'l stabilimento tecnico triestin adeso ghe xe 'l lloyd adriatico e in mezo (come tempo) iera la fabrica machine, podemo eser sicuri che la` zo vile no le ghe iera ... a vardar la cartina de babatriestina mi diria che a la ganda sara` sparide do vile ... cuindi gavemo el 33% de probabilita` che la vila eirene sia la haggiconsta ... :-) ... e 33% xe sai .. mi ghe scometesi un cafe` ;-D

vedemo chi che conferma o che xmentisi :-)


MisterKappa
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 107
Iscritto il: gio 12 gen 2006, 22:17
Località: Roma

Messaggio da MisterKappa »

E puntualmente xe rivado l'impareggiabile Mario (el “mio” Mario) con tutte le spiegazioni del caso. Riporto fedelmente:

1898: Arch. Alex Hummel (con la dieresi sulla u) abitante assieme a Paolina in Passeggio Sant’Andrea 6, villa di loro proprietà. Villa Irene, non Eirene, germanismo. Chi era Irene?

1915: Paolina (da sola) al n.6
Giuseppe (Arch.) in via Denza
Di Alex nessuna traccia
(el xe morto in quel anno – aggiunta mia)

1921: Non risultano più Hummel a Trieste. La villa di Passeggio Sant’Andrea, ora n.16, appartiene alla famiglia Oblasser. In seguito cambierà proprietari ancora.

1932: Quel tratto del Passeggio diventa viale Romolo Gessi e la villa ha il n.24.

Ultimi anni ’60, villa demolita e costruzione di un gruppo di palazzine condominiali.

Della “Villa Irene” rimangono solo due pilastri in pietra dell’antico cancello d’ingresso.

Altro non ho trovato.
Giuseppe Hummel , molto probabilmente figlio di Alex, è noto per essere stato il direttore dei lavori dell’Albergo Excelsior (1910-1912), per conto della Società di Costruzioni Union.


E non basta. El manda anche le foto dei “ due pilastri in pietra dell’antico cancello d’ingresso” (che dovaria eser ancora là, mi calcolo).

Immagine Immagine Immagine


Salute e bori, e altro no ocori
MisterKappa
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 107
Iscritto il: gio 12 gen 2006, 22:17
Località: Roma

Messaggio da MisterKappa »

Gavevo preparà anche mi una piantina del logo, questa xe del 1896. Se vedi solo tre costruzioni, fazendo el confronto con la mappa de Tuttocitta el numero 24 de via Gessi dovaria essere quel con la frecia verde, senò xe una delle due case che se vedi sora la parola “Andrea”. :-D

Immagine


Salute e bori, e altro no ocori
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

bon, ah ;-D gavesi perso 'l cafe` ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ... cuesto per colpa de 'l uficio, perche` xe tropo tempo che vivo serado in cheba e che no vado piu` a spaso a veder cos' che xe in giro e cusi` finisi che me dimentico de come che xe fata la cita` :-?

in efeti adeso che vedo le foto de le colonete me ricordo de gaverle cucade con interese fin de muleto perche` me pareva strano che i ghe gavesi meso do colone cusi` a cuei condomini ... c'o son stado piu` grandeto go capido che le gaveva de eser vanzumi de cualcosa de piu` vecio e dopo me go dimenticado de lore :-(

bon ah, meno mal che ghe xe 'l web :-) ... comuncue la caxa che te ga segnado ti co' la frecia verde xe la vila haggiconsta e le colonete de vila irene le xe piu` in baso de la gelateria viti, andando verso el lloyd adriatico (cioe` in zo per riva)

in te la tua cartina mi dixesi che xe piu` facile che le sia sora de la "n" che no sora de la "d", ma sicome che vado a memoria xbalio de sicuro ;-D e cuindi le xe la` de la "n" ;-D ;-D ;-D


MisterKappa
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 107
Iscritto il: gio 12 gen 2006, 22:17
Località: Roma

Messaggio da MisterKappa »

Ancora due parole per contarve come che xe nata sta discusion.
Sto mulo de Lipsia sta scrivendo una monografia su un grande afresco del pitor Max Klinger che se trova nel municipio de Chemnitz. Se vedi le rive de un porto (vagamente somigliante a Trieste) con le nove muse che bala. Sto Klinger conoseva poco el mar, e i pensa che el sia stà ispirà dal suo grande amico Alexander Hummel che viveva apunto a Trieste.

No me par che podemo clasificar sto Alex Hummel fra i triestini famosi solo perché el iera amico de Max Klinger; speto però una risposta da Lipsia per saver se el ga fato qualcosa de bon qua a Trieste.


Salute e bori, e altro no ocori
Kyeldor
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 156
Iscritto il: mar 24 ott 2006, 14:37

Messaggio da Kyeldor »

...ma in quella villa abitava l'Ing. Strudhoff, fondatore-proprietario della mitica fabbrica macchine di S.Andrea...... :-D :shock:


Some day you will find me,
Caught beneath the landslide
In a champagne supernova in the sky
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Villa Eirene

Messaggio da AdlerTS »

per chiuder el giro ... metto el link alla foto nella sezion inglese


Mal no far, paura no gaver.
Klauseviz
naufrago
naufrago
Messaggi: 3
Iscritto il: lun 30 dic 2013, 19:04

Re: Villa Eirene

Messaggio da Klauseviz »

Ho letto per puro caso il post di Mister Kappa ed i vari interventi. Probabilmente il caso sarà già stato risolto, ma se ciò non fosse, penso di poter dare un contributo di un certo peso scrivendo quello che so.
Premetto che ero iscritto alla facoltà di ingegneria dell’Università di Trieste negli anni 50 – 60, alcuni corsi del triennio di specializzazione erano tenuti in Villa Irene, sede della Facoltà di Ingegneria Navale.
Per quanto ne so la villa era stata requisita per ospitare la Facoltà (credo di ricordare voci che riferivano di un certo malumore degli eredi Hummel !!) parte delle statue, colonne e sculture varie che ornavano il giardino erano state rimosse e trasportate al Civico Museo di Arte e Storia forse sono ancora lì…) La ristrutturazione della villa per adattarla alle esigenze didattiche era curata dall’ arch.Nordio (con studio, se ben ricordo, in via delle Zudecche).
La villa era architettonicamente di una certa rilevanza, con decorazioni, iscrizioni in latino, sculture ed una specie di portico… non un semplice cubo, insomma, purtroppo non ho alcuna fotografia.
Nel giardino avevano allestita una non grandissima vasca per provare modellini di navi ed era stata realizzata una piccola costruzione per l’ufficio, la sala tecnica e l’ allestimento dei modelli (l’impiegato tecnico era mio amico e compagno di avventure veliche…).
La villa aveva due accessi:
dall’alto (solo a piedi) dall’angolo sud est di Piazza Carlo Alberto, attraversata la via Tagliapietra, si scendeva per un breve tratto della via Tedeschi, si girava a sinistra (attuale via Matteucci) e dopo poche decine di metri si scendeva a destra e si entrava nel giardino della villa.
dal basso, da viale Romolo Gessi probabilmente N°8, si poteva accedere anche con mezzi motorizzati lungo una rampa a tornante (un mio condiscepolo si era fatto una “tola” rovinosa in vespa, in discesa).
Credo che la villa sia stata demolita e che su quell’appezzamento di terreno che andava da Via Matteucci a Viale Romolo Gessi, siano state erette delle case. Ho individuato in Google Earth la posizione del terreno che riporto: 45°38’28,40’’ N 13°45’23,69’’ E il rilevamento è del Sett. 2008.
Spero che ciò possa essere utile… certo sono passati una sessantina di anni e i miei ricordi sono affiorati uno dopo l’altro non proprio tumultuosamente!
Steme ben muli, viva l’A e po bon.


Avatar utente
lupogrigio4543
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 11
Iscritto il: mer 6 ago 2014, 17:26

Re: Villa Eirene

Messaggio da lupogrigio4543 »

Dopo 60 anni, sono tornato in villa Irene il giorno 6/08/2014 ed ho trovato solo il suo ingresso: il pilastro destro reca la scritta “VILLA IRENE”, l’altro semi murato solo “RENE”. Penso, però che l’ingresso delle carrozze fosse più a destra e proprio lì c’era l’Istituto di Macchine, un lungo e stretto fabbricato dove forse c’erano le antiche stalle della villa. A Trieste nessuno sa più nulla di Villa Irene, che forse è stata una “Villa Triste”. Vi ho trascorso il triennio di ingegneria industriale. Saluti cordiali da Giulio


Torna a “Architetura triestina”