Chiese a Trieste: i Cappuccini a Montuzza (S Apollinare)

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Decisamente esaustivo! :-D
e bon che te ga zontado la cappelletta a destra, che me gavevo dimenticado de ela, anni fa i diseva messa là. bel anche el ostensorio, che no go mai visto!
co vedè le cappelle laterali, vederè che le foto impietose mostra l'umidità infiltrada in alto, per quel disevo che speremo ben che i restauri duri e che finestre e muri tegni l'acqua.
I do angeli dovessi esser ovviamente quel cola spada san Michele e l'altro san Gabriele.
El Crocefisso che te disi antico, basta meterse dacordo sula parola, perchè come che go scritto nela prima pagina de sto thread, el xe del 1905. El ga oltre 100 anni, ma mi per antico de solito penso a più vecio.
Una sola pala de altar xe antica, e me par che no te la ga fotografada perchè la xe in scuro, la xe in un latar lateral a destra e la xe atribuida ( scola del) Guercino, prima metà del Seicento. Come che el sia finido là, no so..
del altar provvisorio, xe de ammirar i ricami dela tovaia
A sinistra no xe cappellette, ma xe un accesso al convento.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Immagine

Immagine


Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Guardemo sempre verso l'alto

Immagine


Immagine

El sofito central

Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

No so se gavè notado, far el "prima" e el "dopo" del altar maggior, xe che el tabernacolo, che Zoomy ga messo molto ben in primo pian e che mi go trovado coverto del Cristo dela divina misericordia, i ghe ga cavado una statuetta de Cristo risorto che se trovava zontada in zima sora la sferetta de marmo, e anche nella foto no se vedi una specie de coroncina dorada che tien le tendine sora al tabernacolo.
una roba che ga parso nova ma no go avude el coraggio de indagar in piena domenica, e che se intravedi in una foto del Zoomy, xe le due porte laterali del presbiterio, che paressi intarsiade.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

L'organo e la cantoria

Immagine


Immagine


Immagine

Un angioleto in alto sora l'organo

Immagine

E dopo sta 'maratona' me permeto de saludar tuti e de scusarme per la prolissità. Spero che nonostante tuto ve gabi piasso lostesso.

ciao ciao
zoomy


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Zoomy, diria un servizio "Biblico" :-D

Ottimo come sempre: per le porte intarsiade, anche mi volevo butar l'ocio.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Messaggio da nonna ivana »

Grazie per l'impeccabile servizio!!! :-D
Le foto sono di una trasparenza e limpidezza magiche!

Le vostre singolari tenzoni a colpo di zoom sono proprio una delizia!!! :-D

( C'è qualcosa del Guercino stesso, oltre che della sua scuola, come citato qui, in altri posti a Trieste?)


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

nonna ivana ha scritto:( C'è qualcosa del Guercino stesso, oltre che della sua scuola, come citato qui, in altri posti a Trieste?)
nella chiesa di S maria Maggiore una pala d'altare è pure attribuita al Guercino o alla sua scuola, in realtà è molto scura e alcuni negano tale attribuzione.
A Trieste mancano collezioni d'arte rinascimentale di ampie dimensioni , di solito ereditate da collezioni principesche, ma qua i Principi la residenza ce l'avevano a Vienna! c'è una piccola collezione d'arte antica, che rimane esposta al pubblico , praticamente ignorata, o chiusa alternativamente: era aperta un paio di anni fa in Piazza Libertà, ora è chiusa . Qualcosa è stato acquistato da Fondazioni private , banche ed assicurazioni, ma le grandi collezioni museali locali riguardano l'arte dall'Ottocento in poi.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Una roba che xe sfugida ai nostri zoom :-)
I ga spostado un do quadri per el restauro, e drio de la tela xe la firma de Pompeo Randi. Purtroppo gavevo solo el telefonin drio e la foto xe quel che xe.
Allegati
01062008081.jpg


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Sei oci xe meio de quatro! ;-D ;-D ;-D


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

cussì te sa che ti te pol fidar de mi, co te digo che un quadro xe de Pompeo Randi, anche senza leger la firma! :-D
http://it.wikipedia.org/wiki/Pompeo_Randi
da cui trovo:
Nel 1848, combatté come volontario nelle battaglie per la Prima guerra di indipendenza.
e adesso te ghe cavi el saluto, e ancora te ghe ga fotografado la firma! :-D :-D :-D :-D :-D :-D :wink:

dela presentazion de un libro http://www.mottaeditore.it/home.php?_idnodo=169 dedicado a lu, riporto questo passo:
Un vasto settore della sua produzione si colloca nel territorio friulano e croato. Va rilevato, infatti, che in Romagna, dalla fine del Settecento al periodo che precede il primo conflitto mondiale, la relazione e gli scambi culturali con Trieste e di conseguenza con Vienna erano assai più frequenti e più importanti di quanto possiamo oggi immaginare. Fra le opere principali realizzate in Friuli deve essere ricordato il ciclo degli affreschi per la chiesa di Sant'Apollinare a Trieste e numerose pale d'altare; fra le quali si segnala la Vergine della chiesa di Santo Spirito a Gradisca d'Isonzo (Gorizia) e L'Annunciazione del duomo di Palmanova (Udine)
gavè capido? :evil:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Ai lati dell'altar, anche dopo la riapertura, sora i vetri jera rimasti due mezzi tondi grigi, senza decorazioni: adesso i ga posizionado due "quadri" con le tappe della via crucis.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

sum culex ha scritto:El presbiterio e dopo qualche particolar

Immagine
Foto splendide! Complimenti!

Vizin del altar magior, in alto, xe una lapide che ricorda che la cesa xe stada costruida su un teren regalado personalmente da l'Imperator Francesco Giusepe, credo che sia questa, ma no rivo a leger nela foto. No xe che qualchedun la ga o podessi fotografarla? :-) :-)


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

questa xe l'immagine della "lapide" - in realtà le me par piturade- de sinistra:
Immagine
che però disi
Christus vincit Christus regnat
nel anno della sua nascita 1857 il giorno 22 novembre l'illustrissimo e reverendissmo in Cristo padre Bartolomeo
( Legat ndr) vescovo di Trieste e Capodistria prer grazia di Dio e della sede apostolica pose la prima pietra della chiesa dei frati minori dell'ordine di s Francesco dei cappuccini segnò col serafico nome di Cristo e con rito solenne.
( trad mia )

Dai dati del Cuscito ( le chiese a Trieste) trovo che Francesco Giuseppe gaveva dado una campagna del fondo di religione a Montuzza in via Pondares , incolta, e el Municipio gaveva cedudo un terren confinante per le cesa e gaveva deliberado una spesa de 12mila fiorini. Più i contributi popolari, sollecitadi del Vescovo Legat con lettera pastorale.
Me sa che sto Fondo de Religion sia quel fatto de Giuseppe II co el ga soppresso i ordini, quindi Francesco Giuseppe ga tornado quel che el suo prozio gaveva cavado.
Sempre secondo el Cuscito, la lapide a cui ti te riferissi dovessi esser quela del portico

Deo aeterni omnipotenti/ in honorem Apollinaris martyris/coelestis patroni tergestinorum/Bartholomeus Legat episcopus/templum XIInovMDCCCLVII/ sancte feliciterque inchoatum/ XXIII octobris MDCCCLXX/ solemniter consecravit et dedicavit/ auspice PIO IX pont. maximo/opitulante Francisco Ios. imper/populo cuiusque ordinis conferente/ Quod bonum faustumque rei Christianae sit.


questa dovessi esser la lapide che te disi..
go dovudo zercar sul vocabolario el Opitulante che vol dir col soccorso, sostegno, collaborazion..
( ocori traduzion anche per el resto?)
po ghe xe anche sui muri i nomi de quei che ga contribuido, me vien in mente dei Presl...
co passo fotografo tutte le iscrizioni.
Se te zerchi doni del imperator, el altar del Sacro Cuor de via del Ronco xe un dono personal de Franz Josef , qua el ga dado una roba che iera za colegada cola Cesa


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ecco, quela del portico la gaveva messa za Zoomy, la riporto qua sotto
Immagine
cussì podè veder che xe istesso, mi go copiado del Cuscito


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

No, no me par che sia quela soto el portico. La gavevo leta assai anni prima del restauro e la iera pitosto in alto, poco visibile. Bisognava andar assai vizin al altar per vederla e iera difficile fotografarla perchè la vigniva tropo in sbiego. Zercherò tra le vecie foto dele Messe per i Caduti triestini e dopo per l'Imperator Carlo d'Asburgo, ma una parte la go su un disco rigido esterno e el resto in foto sconte per tuta la casa. Doverò far ordine, prima o dopo. :-D


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

sum culex ha scritto:El presbiterio e dopo qualche particolar


Immagine
Credo che sia questa. Se riva leger "... in solo ab imper..."
Devi voler dir "... sul suolo (donato) dall'imper(atore)..."


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ecco quela de destra:
Immagine


trad
Per la gloria di Dio onnipotente
in onore della beata Maria madre di Dio
di san Francesco dalle stimmate
e del beato Apollinare martire di Cristo
patrono celeste dei triestini
in terreno concesso dall'imperatore
con soldi piamente raccolti



zonto el elenco dei sottoscrittori nel portico
Immagine
Immagine
ma no so se xe tutti, perchè gavevo letto che gaveva contribuido anche la Contessa de Molina, la vedova de Carlo V (?) el pretendente alla corona de Spagna sepolto a san Giusto.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

altra veduta, e prova della nova reflex ( stago ancora imparando i comandi)
Immagine
Notar, nelle decorazioni piturade sui pilastri, una version eccesiastica del "candelabro" rinascimental


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Xe de novo visibile la Cappella de Santa Chiara, quela presso l'ingresso al confessional. Se i ns. bravi fotografi ga ocasion, mi diria che merita :-D


Mal no far, paura no gaver.

Torna a “Architetura triestina”