Stili nell'architettura triestina

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Stili nell'architettura triestina

Messaggio da babatriestina »

Oggi ve posto una foto che no xe mia
Immagine

la vien de una pagina Facebook sula fotografia digitale, ve meto el link http://digital-photography-school.com/a ... r-details/ per correttezza, ma la me ga colpido, perchè un disi Ara che el fotografo ga fatto dettagli a Trieste!! tipica architettura absburgica/mitteleuropea!!
solo che... xe in America, Stati Uniti, Atlanta, la città de Via col Vento.... :-D :-D :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Stili nell'architettura triestina

Messaggio da Piereto »

Pecà che i americani quando che i xe stufi de una costruzion i la buta zo. Gavesimo ancora in pie, in cità come Neviorc o Cicago tante case in stile de fine ottocento, che coi mezi finanziari de cui i iera sempre dotai doveva eser costruzioni ricche e super rifinide e che xe andade perse .


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Stili nell'architettura triestina

Messaggio da babatriestina »

sicuro, e pochi grattacieli, digo a Nèviork


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Stili nell'architettura triestina

Messaggio da sum culex »

sono piccolo ma crescero ha scritto:A me non è dispiaciuto (il bello è soggettivo), le foto che ho fatto non mi sembrano male, non so se ci sia un altro luogo dove se ne parla ne se ci siano foto di Sum Culex, fotografo ufficiale ;-) .
Te ringrazio per el 'fotografo ufficiale', ma no son uficial, si e no podria rivar a essr caporal.
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Stili nell'architettura triestina

Messaggio da babatriestina »

leggendo un libro acquistato a Vienna. in tedesco con le mie limitazioni, - scopro un termine per me nuovo: Gründerzeit,

dalla versione italiana di wikipedia per l'architettura, la descrizione
https://it.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%BCnderzeit
La Gründerzeit corrisponde a quel periodo storico della Mitteleuropa nel quale la borghesia acquisì il ruolo di guida culturale. Rappresenta anche la grande epoca del liberalismo classico, malgrado alla fine di quel periodo le nuove istanze politiche siano state messe in pratica solo raramente e in modo relativo.

L'industrializzazione pose nuovi compiti anche per ciò che riguarda l'estetica, specialmente nell'architettura e nelle arti manuali. Questo significò soprattutto un eclettico sviluppo delle forme d'arte già esistenti. Nella lingua corrente lo stile della Gründerzeit viene indicato con il termine istorismo (Historismus). Poiché l'istorismo rimane tuttavia lo stile dominante fino agli inizi del Novecento, l'uso che la lingua corrente fa di questo termine risulta poco appropriato.

Pertanto, in storia dell'arte, si parla di Gründerzeit anche riferendosi ai decenni successivi. A volte si usa l'espressione per indicare diversi periodi, ad esempio 1850-1873, 1871-1890, qualche volta persino 1850-1914 o esclusivamente gli anni 1871-1873. Attualmente il termine si riferisce all'epoca attorno al 1870 e viene messo in relazione alla fase di sviluppo economico di quel periodo.
Nel corso dell'industrializzazione crebbe in modo massiccio la richiesta di abitazioni; su molte aree verdi furono dunque costruiti degli interi quartieri. Ancora oggi, in molte città della Mitteleuropa, si trovano molti edifici risalenti alla Gründerzeit, che spesso costituiscono intere parti della città.

Tipici dello stile architettonico della Gründerzeit sono gli edifici di quartiere di quattro o sei piani, con le loro facciate piene di decorazioni. Ogni tipo di decorazione si rifà ad uno stile della storia dell'arte; per tale motivo questo genere architettonico viene chiamato generalmente istorismo, e comprende stili come il neogotico, il neorinascimentale e il neobarocco. Non sorsero solamente ville e palazzi per i borghesi arricchiti, ma anche e soprattutto grandi casermoni, costruiti per far fronte al rapido aumento della popolazione urbana.

Significativo in questo periodo fu anche l'impiego delle nuove tecnologie nell'architettura e nel design. Determinante fu l'incremento della produzione d'acciaio (grazie al metodo Bessemer). Il Crystal Palace, costruito per l'esposizione universale di Londra nel 1851 utilizzando solo acciaio e vetro, fu considerato un'opera rivoluzionaria e d'avanguardia anche per i decenni successivi.

Anche nell'architettura di interni si possono riscontrare elementi propri dell'istorismo. Gli edifici dell'alta borghesia, con i loro lussuosi arredamenti, si distinguevano anche per l'imitazione e l'assimilazione degli stili artistici precedenti.
Anche in Austria la Gründerzeit abbe inizio dopo il 1840, con l'avvio dell'industrializzazione sia nell'area di Vienna che in Boemia e in Moravia. Generalmente viene assunta come punto d'inizio la rivoluzione del marzo 1848, le cui riforme di carattere economico non furono mai revocate, a differenza di quanto accadde con le riforme di carattere politico.

Nell'Impero austro-ungarico, il liberalismo raggiunse il suo apice nel breve periodo compreso tra il 1867 (concessione della costituzione) e i primi anni settanta.

Vienna, capitale dell'impero in cui risiedeva l'imperatore Francesco Giuseppe, divenne dal 1850 - dopo la fallita rivoluzione di marzo - al 1910 la quarta città più grande del mondo. Ciò fu determinato sia dall'inglobamento delle cittadine periferiche, che dall'immigrazione di centinaia di migliaia di persone provenienti soprattutto dalla Boemia e dalla Moravia. Al posto delle antiche mura della città, fu costruita la Ringstraße (una via a forma di anello che circonda il centro).
Caratteristica fu anche l'architettura che costruiva edfici - anche a Trieste- per i numerosi immigrati nella città per induatria e terziario, dalle facciate ricche con decorazioni ( colonne, statue, cariatidi..) di cemento al posto della pietra e dietro, servizi anche scarsi, bagni in comune o esterni... riassunto in ausser hui- inner pfui


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
ghisirds
naufrago
naufrago
Messaggi: 7
Iscritto il: mar 11 set 2007, 13:52

Re: Stili nell'architettura triestina

Messaggio da ghisirds »

Ciao a tutti,
se volete leggere un'altra bella descrizione sull'architettura triestina ecco a voi:
blogger.centoparole.it/2016/01/larchitettura-contemporanea-triestina-un-parallelo-alla-mostra-il-mondo-e-la/
Molto interessante.
Saluti a tutti.

__________________
[mod]messaggio promozionale rimosso[/mod]


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Stili nell'architettura triestina

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

[MOD]
Ho modificato il testo del messaggio precedente in modo che si possa accedere alla pagina semplicemente facendoci clic sopra. Prima bisognava copiare l'indirizzo ed incollarlo nello spazio apposito del browser
[/MOD]


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Stili nell'architettura triestina

Messaggio da babatriestina »

ghisirds ha scritto:Ciao a tutti,
se volete leggere un'altra bella descrizione sull'architettura triestina ecco a voi:
blogger.centoparole.it/2016/01/larchitettura-contemporanea-triestina-un-parallelo-alla-mostra-il-mondo-e-la/
Molto interessante.
Saluti a tutti.
grazie, fa piacere che ci sia qualcuno che incominci ad accorgersi che anche dopo il 1920 si è costruito "qualcosina" e che non er a tutto da buttare a causa del regime politico


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Stili nell'architettura triestina

Messaggio da Ciancele »

Baba Triestina, go finì de leger l’argomento: Stili nell’architettura triestina. Te ga fato un lavoron de mati. Tredize pagine che par un libro de architetura. E no te conti solo robe. No so come dir in dialeto. Par talian se podaria dir: non snoccioli come una litania o il rosario. In queste tredize pagine te ga meso l’anima. Son contento de no eser el solo che te disi grazie par questo. Nei ultimi post te ga parlado del Gründerzeit. Qua se conta che el Gründerzeit (traduzion: tempo dei fondatori) ga comincià con la costruzion dele ferovie grazie a l’invenzion dela machina a vapor, che ga podesto far cominciar un svilupo tecnico, e ‘lora economico, che prima no ga mai esistì. I disi che ‘sta era xe el periodo del 1840 al 1873, quando che xe sta el disastro finanziario, ma ga continuà ancora squasi fina ala fine del secolo. In Germania ‘so miracolo iera posibile anca par via dei boroni che i gnochi i ga ciapà pai dani de guera che ga dovesto pagar la Francia dopo Sedan (1870-71). ‘sto periodo xe sta anca quel del cosideto “Romanticismo dei castelli”. Qua se disi che un che ga bori, el li conta. Se un ga boroni (è ricco) el li pesa. Se el ga borazi (ricco sfondato), el li fa stimar. Qualchedun che li pesava ga fato costruir castei, come quel a Cochem, sula Mosela, in stile neogotico, fato dal 1868 al 1877. Un comerciante batù de bori ga fato costruir un castel su resti de un più vecio. E lu no iera el solo. Altri se ga fato grandi vile. Par gnoco se fa diferenza tra Burg e Schloss. Tuti do i xe castei, ma Burg xe più come San Giusto, Schloss come quel de Versaglia. Ludovico II (o Luigi II), del casato dei Wittelsbach, iera re de Baviera. Xe quel che xe morto negà. Tuti ga dubi, parchè saria come se Tarzan morisi negà. No’l iera Tarzan, ma el saveva nudar ben. Lu xe quel che fato costruir el castel de Neuschwanstein (1878-1886), un castel come quel del mago Basilisco. Un altro Schloss xe la villa reale Linderhof, dove che iera una grota come quela de Venere nel Tannhäuser de Wagner. Sul lago Chiemsee xe tre isolete. La più granda se ciama Herreninsel e là el ga fato costruir un Versaglia. Picolo ma compagno del grando. Quela volta tuti voleva scopiazar Luigi XIV.
La guera ga distruto intiere cità. Dopo la guera bisognava gaver case pala gente. I ga tirà su roba ala svelta e semplice. Ale porte dela cità i ga fato un novo rion. I disi che xe meio girar con un cortel se se va in ‘sto rion. Case con tochi prefabricai. I fazeva el scheletro in zemento e i serava i busi con paredi za fate. I le incolava cola spudacia. I ga fato anca tuto un rion de ufici. De giorno una zaia de gente, de sera gnanca un. Solo quei che va a lavorar (svaligiar ufici). I se ga inacorto che xe tropi ufici e i li sta trasformando in apartamenti. I buta anca zo case fate nel dopoguera e i fa case nove, più moderne. Tuti condomini, che costa un ocio dela testa. Te ne fato veder case nove fate a Trieste, con zemento a vista. Bon, le podaria eser qua. Nei ani sesanta/setanta i rivestiva le paredi con aluminio, come me par a Milano la Montecatini. Iera i tempi de l’aluminio anodizado. Ogi no se usa squasi più. Anca qua xe qualche volta i frontoni piturai in roso o gialo forte. Sicome che de noi xe ‘ncora i americani, i ga fato tanti gratacei. La cità xe sul fiume Meno, par gnoco: Main. Bon, la cità xe ciamada Mainhattan come el Manhattan de Neviorc. Noi gavemo poco vento, ma te te imagini se gavesimo un boron a dozento? El grataciel sinsolasi. Se te ga una scudela de cafè in man, te par de eser in qualche vecio treno. El stile xe sempre scarno. Me dispiasi de no saver gnente de architetura. Go fato sempre comercio e no se impara architetura o go studià lingue. Col tempo se senti però che manca qualcosa. De diversi ani a ‘sta parte, co’ vado in una cità, vedo tuto con altri oci. Cese catoliche riche, cese protestanti scarne. Co’ giro, vado un marciapie in su e un marciapie in zo. Cusì vedo la faciata dela casa e vedo come che i la ga fata. Xe sempre interesante. Go visto anca le case de Lubiana e me rabio che no ghe son sta. Iero a pochi chilometri. Ogni paese ga un proprio stile. Qua xe la case a tralicio. I ga fato qualche casa nova con questo sistema e i ga impignì i busi con rami e fango, come secoli fa. Anca qua xe qualchedun che buta zo la casa e tuti i ghe ziga. El mato se ne frega, ma no’l sa cos’ che’l perdi. Grazie ancora.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Stili nell'architettura triestina

Messaggio da babatriestina »

Me fa piazer che ta gabi resistido fin in fondo.. go zercado de far qualcossa de novo, perchè de solito o i te conta in general dei stili in tuto el mondo o solo de una zona precisa. vardandome in giro e viagiando per quel che go podudo, go notato somiglianze e diferenze. E go zercado de rivar fin quasi a oggi, perchè se no se finissi come a scola che ai tempi nostri se finiva o cola prima guera o ben che vadi cola seconda. el resto, no storia, ma politica contemporanea.
So la diferenza fra el Schloss e la Burg, el Burg xe tuta una zona fortificada, spesso medieval. Miramar xe Schloss . Noi savemo de Ludwig el mato, ma o iero in Crimea cossa ch e no go visto dei palazzi che se ga fato sti siorazzi russi..
Germania no go tanto studiado a fondo e anche i viaggi che i fa i va sempre nei stessi posti, xe tanti che conosso solo che dei libri. Hildesheim, presempio, mai un che pensi de andraghe in viagio. Go v isto un poco de Germania poco dopo la guera, e mi , che iero picia e che el vecio gotico che po alor a iera tuto nero de smog no me piaseva miga tanto, co go visto Stocarda Stuttgart fata tuta nova perchè i la gaveva butada zo quasi tuta.. a mi la me ga piasso. Bela cità moderna go dito a 8-9 anni. No go aprezado per gnente Rothenburg alora. Go scoverto la Germania dopo, e adesso la me piasi e le citadine del nord.. po i ga tanto ricostruido, come che iera ma savemo che i ga rifato novo, vedi Dresda o anche Colonia. Dresda go visto la diferenza fra prima e dopo el 89... mi architetura un poco go imparado a scola ma tanto me son imparada viagiando coi mii e cola guida del Touring in man. Po go zontado le Michelin verdi..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re:

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: mer 26 ago 2009, 12:37
l'uscita della galleria, il palazzo del Bancodi Napoli ed il "grattacielo di Largo Riborgo- Nordio, 1935 -37 ( Casa Opiglia-Cernitz)
Immagine
Riparto da qua, perché oggi sul Piccolo c'è un interessante articolo della prof Barillari che si interessa di architettura moderna o quasi, dedicato alla conservazione delle case rivestite di mattoni a Trieste.
A partire da palazzo Aedes delle Generali, ora restaurato e rimesso a nuovo, a questo grattacielo di Nordio " casa alta" di cui ci racconta che in origine Nordio pensava di farlo bianco o grigetto come gli edifici piacentiniani vicini, poi scelse il color mattone. Fino ai due grattacieli di via Conti ,e altri edifici con particolari rivestimento color mattone. oggi il nostro
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Stili nell'architettura triestina

Messaggio da babatriestina »

volevo metterli come Grattacieli
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Stili nell'architettura triestina

Messaggio da babatriestina »

per questi edifici, la proposta dei mattoni rossi venne pure motivata perché non si sarebbero anneriti con la fuliggine della vicina Casa dei poveri ( Barillari)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Architetura triestina”