Le chiese sparite

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Le chiese sparite

Messaggio da Ciancele »

Baba mia te te ga fato un lavor de mati, ma xe un piazer veder sia i pupoli sia le spiegazioni. El grafico con la cesa de Santantonio vecio xe interesante. Pol darse che una parte del convento sia quel che noi ciamaimo "el giardin de vescovo", che finiva in via Vitoria Colona e fazeva canton con via Crociferi. Via Cavana iera una strada che fazevo squasi ogni giorno. I giorni che no fazevo taiavo via del Bastione, Sporcavila e Riborgo. A san Giusto 'ndavo qualche volta de piaza Barbacan su pa'la riva. Co' iero picio (sinque o sie ani) 'ndavo co' mio fradel nel ricreatorio. La cesa de San Roco me la ricordo sempre sporca e rota. No savevo gnanca che iera una cesa. Le viuze tra piaza dela Borsa e via Cavana le go fate forsi de grando, ma anca là poco. In 'ste viuze e fina a via Diaz iera solo betole e mi no 'ndavo pa'le betole. L'architetura ne interesava poco. Vardaimo altre forme, più vive. :clapping_213:
Par intanto grasie, ma voio leger de novo tuto e forsi butar zo in sporco qualche domanda.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Le chiese sparite

Messaggio da babatriestina »

Pareva tuto fermo, ma qualcossa inveze se movi nela cesetta dei SS Rocco e Sebastiano in Cavana:
Immagine


xe ancor ale impalcature, ma ze vedi una man de pitura
De fianco sula destra xe za piturado e verto. Adesso no manca ch ei soliti vandali ( quei che i ghe minaccia assai ma i li ciapa poco)
Immagine

la canonica xe piturada ma senza finestre ancora
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Le chiese sparite

Messaggio da babatriestina »

Cavade le vece insegne e Cesca se vedi el iscrizion sul portal
Immagine
con un stema che me par de riconosser quel dei Petazzi

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Le chiese sparite

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: lun 28 mag 2012, 14:21
Chiesetta di san Lorenzo fatta costruire da un Lorenzo Bonomo ai primi del Cinquecento. Diventata oratorio privato nel 1775, abolita nel 1784, venne trasformata in magazzino merci, in via della Loggia. Un'altra chiesetta di san Lorenzo doveva esserci nel Trecento vicino al Castello
fonti dicono che, distrutta la chiesetta di san Lorenzo nel quartiere su cui sorse il castello, e che dava il nome a un borgo san Lorenzo presso la Cattedrale, ( da cui forse pure la torre e via Tor S Lorenzo) il Bonomo in questione ne fece costruire una dietro il palazzo municipale e ne ho trovato pure un disegno
Immagine

ai lati della porta riconoscibile lo stemma dei Bonomo
Come sempre i decreti di Giuseppe II colpirono ancora. anche questa cappella, che venne convertita in magazzino e lasciò il nome ed un'androna Androna san Lorenzo, che si trovava a partire da via della Loggia e piazza Piccola, zona che venne stravolta dapprima con la costruzione del Municipio ottocentesco e poi i suoi ampliamenti successivi novecenteschi, in cui sparirono tulle le vie, lasciando solo la vicina Piazza Piccola


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Architetura triestina”