I Panduri

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

I Panduri

Messaggio da babatriestina »

I Panduri
Chi sono i Panduri?
Tutti lo sanno, solo che le risposte sono diverse :-D
Risposta 1: I panduri sono quelle teste di uomini, guerrieri di solito, sui portoni della vecchia Trieste
Immagine
Risposta 2 I panduri erano un corpo militare del Settecento ai tempi di Maria Teresa ( ma perchè questo nome?) e le teste hanno il loro caratteristico copricapo e si trovano anche in altre città dell'area mitteleuropea
Immagine
Risposta 3 Sono i ritratti dei padroni dello stabile, in particolare mercanti greci stabiliti a Trieste, a volte vestiti in modo militare
Immagine
Quindi le risposte non concordano in pieno. e questo?
Immagine
dovrebbe essere il commerciante Vordoni in punto di morte
In generale, possiamo dividere appunto i "panduri triestini" in due tipi: i guerrieri : e questo? questo è poi Ercole!
Immagine
e i civili
Immagine
A voi identificarli e scovarne foto: io ne ho trovati 34, se non mi sbaglio
Ultima modifica di babatriestina il dom 9 mar 2008, 17:40, modificato 1 volta in totale.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

A mi me risulta la risposta 2: savevo che sti tipi, smesso l'esercito, se dedicava alla carriera autonoma de "guardie private": quindi mostrar el loro teston sulla porta val più o meno come un "qua sono di guardia io" :-D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Anche mi, ma prova a legger I Greci a Trieste e i te identifica la più parte de ste teste coi nomi dei mercanti greghi: quel de via S Lazzaro me par xe Andrulachis e quei dei portoni laterali xe i generi o viceversa.. i civili .. te disi che xe i militari in pension che se ga vestido in civil??


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Magari...una volta invalsa l'usanza sarà diventato anche motivo di orgoglio avere un proprio ritratto sulla porta di casa :P ;)
Cmq bellissime le foto! :-O


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Oltre i Panduri esisti altri faccioni sulle nostre case

questo xe vicin scala Winckelmann (che qualche burlon ga ribattezado Giuseppe Gioacchino)

Immagine

mentre questo, che par Dante col diavolo in corpo, xe in via Piccardi

Immagine


Tu1

Messaggio da Tu1 »

Per come jera zà sta dito in altre ocasiojni, i "Panduri" rapresenta le guardie "private" dei palazzi signorili dela vecia Trieste...i aparteneva ad un particolare corpo militare ungherese che, finide le guere coi Turchi, se gaveva "riciclà" come guardie..i jera pesantemente armadi e i incuteva un grande rispeto (quando no i jera carighi.... :lol: ).

Questo no xè un Panduro, ma comunque xè particolare; Zità Vecia, visavì a quela "osmiza" sempre verta in tempi recenti....
Allegati
HPIM0089.JPG


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Tuco ha scritto: Questo no xè un Panduro, ma comunque xè particolare; Zità Vecia, visavì a quela "osmiza" sempre verta in tempi recenti....
messo in
https://www.atrieste.eu/Forum3/viewtopic.php?t=328 verso una dele ultime foto
Per l'identificazion, questo che te disi xe giusto, ma prova a legger i vari libri sui Greci a Trieste, e i te da el nome e cognome de tanti "panduri" sulle porte, tuti col nome del mercante grego. Xe de là el dubio che me xe vegnudo.
E saria curiosa de saver se sta usanza xe diffusa anche de altre parti, se in Italia o al contrario nei paesi ex AU , dove che i ga avudo i Panduri in carne e ossi e dove che iera più sentida la paura del Turco.


Tu1

Messaggio da Tu1 »

messo in
https://www.atrieste.eu/Forum3/viewtopic.php?t=328 verso una dele ultime foto


...eeeee no lo gavevo visto!! :!:


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Altri panduri

Messaggio da sum culex »

L'argomento 'Panaduri' se ga lamentà con mi perchè el se senti trascurà; quasi el pianzeva, el me ga fato passion.
Go tentà alora de contentarlo zercando fora qualche panduro novo in viale Miramare e in via Boccaccio.
Ecoli


Immagine


Immagine


Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Immagine


Immagine


Immagine

ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

queste xe bellissime testine de chiave de volta, ma in general no osassi ciamarle panduri perchè no le rappresenta guerrieri. la prima e la seconda xe palazzo Parisi, el stemma xe la nave de Parigi che ga el motto fluctuat non mergitur ( la ondeggia ma no la affonda). Le alette sul capel o fa riferimento a Mercurio dio del comercio, o ale spedizionid ela ditta Parisi, rapide come el vento.
Per quele de via Boccaccio, i stassi anche sia come portoni sia se verzemo un topic sul liberty triestin


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ecove qua , za che SumZoom posta panduri, un pochi de panduri veri, veri guerrieri, fra borgo teresian e giuseppin: a voi de riconosserli co passè de quele parti! ghe ne iera molti altri, se li vedi nele foto, ma de molte case fazendo negozi i ga rifatto i portoni e i ga cavado via
questo xe in pieno centro, e i lo ga netado de recente, go ancora una foto de co el iera sporco
Immagine
questo xe anche stado netado de recente, via Cavana
Immagine
e questo xe là vizin
Immagine
povero, el ga ciapado un tiro sul naso
Ultima modifica di babatriestina il mer 9 ago 2006, 22:09, modificato 1 volta in totale.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

questi xe anca in zona, ma i ga l'aria meno bellicosa
Immagine
Immagine
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

qua semo in Borgo Teresian, ancora guerrieri
Immagine
( questo po xe in Corso)
Immagine
Immagine


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Se devo dir la verità, a mi i panduri proprio no me piasi. Quasi tuti quei che go visto i me par assai inquietanti e i me fa un poco impression. Sarà che anche lori gaverà el loro significato, ma mi preferiria che ghe fossi qualcossa de altro al loro posto.
Ciao ciao
:'-(


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

questo xe fora Trieste, su un portal a Clanez sul altipian de san servolo. Ma el xe proprio del vero stile dei panduri
Immagine
( foto album flickr)
E no escludessi che nol sia nato per la casa dove che el xe adesso, visto come che el xe inserido nel arco..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
striref
naufrago
naufrago
Messaggi: 3
Iscritto il: mar 27 dic 2016, 22:53

Re:

Messaggio da striref »

babatriestina ha scritto:ecove qua , za che SumZoom posta panduri, un pochi de panduri veri, veri guerrieri, fra borgo teresian e giuseppin: a voi de riconosserli co passè de quele parti! ghe ne iera molti altri, se li vedi nele foto, ma de molte case fazendo negozi i ga rifatto i portoni e i ga cavado via
come si fa a togliere cose così belle, particolari, storiche!?!!


striref
naufrago
naufrago
Messaggi: 3
Iscritto il: mar 27 dic 2016, 22:53

Re: I Panduri

Messaggio da striref »

In generale, possiamo dividere appunto i "panduri triestini" in due tipi: i guerrieri : e questo? questo è poi Ercole!
Immagine
non conosco bene storia e mitologie ma... la testa di Ercole nelle fauci di una bestia? forse per significare che quella casa è così bene difesa... che anche l'invincibile Ercole...


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I Panduri

Messaggio da babatriestina »

Ercole si riconosce perchè dopo aver ucciso il leone di Nemea, se ne fece una specie di mantella con la testa che faceva da cappuccio. Lo trovi in parecchie testine sugli architravi triestini. Anche qualche imperatore romano si faceva ritrarre in scultura cosi, come nuovo Ercole.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I Panduri

Messaggio da babatriestina »

oggi danneggiato

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Architetura triestina”