le fontane triestine

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

le fontane triestine

Messaggio da babatriestina »

Abbiamo in wiki una pagina dedicata che le raccoglie https://www.atrieste.eu/Wiki/doku.php?i ... ti:fontane
ma volevo segnalare che oggi in pompa magna il Comune comunica il restauro delle fontane!
che bello, dico e poi leggo oltre:
no acqua alla fontana dei Continenti, no il Giovanin di Ponterosso.
In pratica le fontane più antiche e vandalizzate rimangono come sono, e faranno un po' di restauri al Nettuno, all fontana dei Tritoni, a Montuzza, a Barcola... ah per fortuna rileggo che almeno la parte di pietra della fontana dei Continenti sarà rifatta.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: le fontane triestine

Messaggio da Piereto »

Par che xe sai difficile impermeabilizzar le vasche e inserir nella vasca una pompa per far circolar sempre la stessa acqua. D'inverno se svoda l'acqua e se sera la vasca con sagome de legno in modo che no geli. Me par el solito no se vol. Un altro suggerimento al posto del le vasche svode che no tiniera' più acqua metter fioriere altrimenti le vasche se oncariga de scovaze che nissun neta.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: le fontane triestine

Messaggio da babatriestina »

Ogi go fato quatro passi per el centro, guardando le fontane. Scivo in lingua cussì nel legi tuti:
A Trieste ci sono tre fontane settecentesche. Sono l e più antiche della città. prima, salvo forse ai tempi dei romani, di cui nessuna fontana si è conservata, ci si accontentava dei pozzi.
le tre fontane settecentesche sono tutte legate all'acquedotto teresiano sono state decorate in parte ma non del tutto dallo scultore Mazzoleni, bergamasco, che ovviamente non era né Bernini né Canova.
però assolvevano la loro funzione di fornire acqua potabile fresca in una città in cui l'acqua corrente in casa non c'era. Due hanno avuto vicende di spostamenti ( la fontana dei continenti e del Nettuno), una è rimasta sempre al suo posto ( Ponterosso: in origine pensavano di farne una gemella dall'altro lato della piazza)
Oggi guarda caso sono tutte e tre a secco: un a p er pulizie, le altre due, una perchè "non è facile farlo, non conviene" dell'altra nemmeno si parla
Ecco le immagini di oggi, ci ho messo volutamente la data sopra

Il Nettuno transennato

Immagine
due giorni fa, vuoto
Immagine



per chi sostiene che non vanno rifatti pezzi mancanti, cosa ne dite dei cavalli marini?
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: le fontane triestine

Messaggio da babatriestina »

Continenti:
un pesce con coda rifatta
Immagine

pesce n 2 forse tutto originale
Immagine

pesce 3
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: le fontane triestine

Messaggio da babatriestina »

il quarto invece ha la coda rotta. e siamo a un paiod i giorni dla trionfale "restauro" restyling come preferite per dirla all'inglese
Immagine

e ovviamente a secco!
Immagine

in Ponterosso metto solo sta povera cornacchia che sperava forse di trovare un po' d'acqua
Immagine

nb se non mettono l'acqua, sperano davvero che i turisti ammireranno le sculture'


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: le fontane triestine

Messaggio da babatriestina »

Piazza delle Poste:
come preferite?
così?
Immagine

Immagine

o così?

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: le fontane triestine

Messaggio da Piereto »

Sai triste ma tutto vero. Brutto biglietto da visita che dimostra come al Comune amino molto poco la città.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: le fontane triestine

Messaggio da Ciancele »

Legio quel che vien scrito sule fontane de Trieste e go pensà tanto prima de misiarme. Digo el mio parere tecnico o laso star? La fontane xe fate de piera e mi, come ex tornidor in piera, me intendo de piere. No voio cior in difesa el Comun, ma credo che prima de decider de lasar sute le fontane, el gabi studià a fondo la conservazion dei monumenti e l’azion mecanica de l’aqua che ga un efeto abrasivo sula superficie. Se sa che l’aqua disgrega e rovina la piera con dilatazion, corosion e frature. Spero che el Comun gabi anca deciso de coverzer le fontane par via dela piogia acida.
Per mostrarghe ai turisti le fontane, se pol meter vizin un schermo e un proietor. Se meti drento un soldo e se vedi cine.
Ma, pensando ben, forsi i fa cine anca senza meter el soldo.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: le fontane triestine

Messaggio da babatriestina »

Gutta cavat lapidem insoma?
xe de pezo, se se le lassa con l'acqua pol formarse alghe che po sporca e deventa nere. Za i le sera de inverno, fin metà marzo, per via del iazo,, che se sa che a Trieste xe neve e iazo per tre mesi...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: le fontane triestine

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: gio 25 lug 2019, 9:17 Gutta cavat lapidem insoma?
xe de pezo, se se le lassa con l'acqua pol formarse alghe che po sporca e deventa nere. Za i le sera de inverno, fin metà marzo, per via del iazo,, che se sa che a Trieste xe neve e iazo per tre mesi...
Quela del iazo xe una bona idea. Patinar sul iazo pai fioi. La fontana xe picola e 'lora un masimo di quatro fioi soto i tre ani. Speremo che el Comun legi questo post. :clapping_213: :clapping_213:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: le fontane triestine

Messaggio da babatriestina »

acqua e no acqua
Fontana de Piazza Garibaldi con acqua
Immagine

fontane del palazzo del Lloyd ( Regione) sute,. Inutile che i ne cianci de acqua dolze e salada, le xe de novo sute!
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: le fontane triestine

Messaggio da Piereto »

Finalmente qualchidun ai piani alti se ga inacorto che piazza Vittorio Veneto cusì come che la sta , la xe piutosto bruttina. Le fioriere lasa ssempre intraveder el traliccio de metal , perchè la scelta dei rampicanti xe stada sbagliada. No gelsomini o pitosfori , iera meio edera americana che la xe molto resistente e la se rampiga ben e le foie rosso xe de un bel senza pari. Esisti troppa simmetria nelle strutture e questo meti tristezza, Ma quel che no va xe le vasche longitudinali, dei veri abeveratoi perchè i getti xe orizontali e ogi legio che i xe cusì per via de la bora si no ipassanti pol schizarse. :roll: Nisun ghe ga dito che esisti l'anemometro e un rele a lui colegado che interrompi la pompa che manda el getto de aqua verticale. Comunque adeso che gavemo bori noi sa più come spenderli.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: le fontane triestine

Messaggio da Piereto »

Scuseme per la foto sai vecia che gavevo soto man

fioriere.jpg
fioriere.jpg (40.61 KiB) Visto 205 volte


Torna a “Architetura triestina”