Mercato coperto

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
granzo

Mercato coperto

Messaggio da granzo »

El mercato coperto ortofruticolo che gavemo a Trieste xe stado costruido nel 1936 su disegni del'architeto Camillo Iona, in stile Littorio.
Xe stado costruido dal comun con el lascito che Sara Davis (fia de un rico comerciante) gaveva lassado apositamente per costruir un mercato coperto per darghe ale venderigole de piaza Goldoni un riparo dal fredo e dala bora.
Un bel regalo che la signora Davis ne ga fato. :-)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Per cominciar, andemo sul pratico: se gavè de far la spesa de frutti e verdure e passè in centro, al Mercato coperto, che a casa mia vegniva ciamado ancora Piazza ( Vado in piazza- go ciolto in piazza), xe bona roba e più bon prezzo che nei boteghini e anche spesso dei supermercati. E.. savevi che le bancarelle soto la finestra xe più de lusso de quele interne?
Andando sul artistico, forsi ciamarlo Littorio xe darghe una patina denigratoria al stile, xe vero che se usa ciamar stile fascista tuto quel che iera stado fato in quel epoca, ma mi diria che sopratuto el mercato, che no ga fasci, aquile romane, ,ma xe lisso, se lo podessi considerar architettura razionale, stile moderno, insomma quel stile che se usava in quel epoca anche nei Paesi non fascisti. No go mai visto, ma i disi che sotto ghe xe sotterranei per ospitar frigoriferi..
qualchedun ( che no va a far la spesa in piazza, imagino) ga proposto de eliminar el mercato dentro e trasformarlo, ara caso, in garage, aprofitando dela rampa per le macchine za pronta.
Zerto, nol xe pien come una volta, e anche se el xe verto de dopopranzo, provè a andar de dopopranzo! troverè generalmente una bancarela de fruti e una de verdure averte!
El mercato fa parte de tuta la sistemazion de Barriera, cola creazion de un grande asse de scorimento de piazza Dalmazia- via Carducci-Barriera-Viale D'annunzio fin a Piazza Foraggi, butando zo case ( vedi la casa bizantina- che po imagino fussi un pastiche "historicismus" fine Ottocento) e slargando le vie esistenti, se vardè una vecia piantina vederè che in quela zona iera tante stradine strente e la più larga iera l'atual corso Saba


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

No ghe iero mai :oops:
Zercherò de rimediar al più presto!


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

'Pena che torna un poco de sol ( per la luce) e che le venderigole finissi le vacanze de Nadal, che adesso xe trope baracche serade, vado e ve fazzo un per de foto de dentro: xe cussì bel veder sti banchi pieni de fruti e verdura!


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Betta, te risparmio dover andar in "piazza".

Go comprado recentemente el bel CD de do muli triestini che vivi in USA. Val veramente la pena. Oltretutto, se autoriza el uso non-comercial de le foto, cussí aprofito e ve meto un par.
Se volé farghe un pensierin e comprar el cd, el link xe:

http://www.TriesteCD.com


Immagine

© TosoliniLLC

Immagine

© TosoliniLLC


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Le foto che te ga postado xe belissime e dà ben l'idea de l'architettura, quel che pensavo mi co vado in piazza, iera una robeta più tera tera, cole babe coi loro frutti in vista.. xe anche queste sul cd?
magari quel che penso mi più che nela sezion architettura la va in industrie e comerci...


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Una tantum... preferisco il corrispondente nostrano... tutto in ferro, in una specie di stile Liberty.


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
granzo

Messaggio da granzo »

Per quanto riguarda el stile architetonico del mercato, go trovado la definizion in un libro....ma anche quei pol sbagliar :? .Comunque scriveva "stile del ventennio chiamato stile Littorio".
Anche mi pensavo che iera el caso de meter foto...ma no le gavevo e no le go al momento....chi ga tempo de andar in giro, ben venga :-D .


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

la mia critica al nome stile littorio no xe rivolta a ti, e no me meraviglia che el termine sia stado usado cussì, ma vedo che adesso i ghe sta ripensando e i preferissi distinguer , forsi el tuo testo no iera recentissimo.
Mi come vero stile littorio pensavo ala Stazion de Milan, o anca ala nostra Stazion Marittima.. qualcossa che se riciamassi a una monumentalità romaneggiante.


granzo

Messaggio da granzo »

babatriestina ha scritto:la mia critica al nome stile littorio no xe rivolta a ti............. forsi el tuo testo no iera recentissimo.
...figurite...volevo specificar de dove che go trato le informazioni :-) .
El libro xe "Trieste nascosta" de Halupca e Veronese del 2003. Te lo conossi o te lo ga anche ti per caso?
Comunque bon a saverse che ghe xe 'ste diferenze :-) .


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Me lo go fato regalar per Nadal e lo go za letto:xe la nova edizion ( 30 pagine in più. ma no lo gavemo za comentado? valessi la pena semai de verzer cola calma un novo topic dedicado in general al architettura dela Trieste anni 30, che finora la vegniva esecrada, el piccone demolitore (che po par che, se no iera la guera, go leto che gavessi fato l'Austria un remitur in zitavecia), e adesso col passar del tempo i la sta un poco riabilitando.
Go de qualche parte un depliant de una mostra de un per de ani fa sul argomento e credo che ghe sia anca un per de libri.
In fondo, per mi no la xe pezo de quel mis mas de stili eclettico, storicismus, historicismus, come che i ghe disi, che te passi de un palazzo finto venezian a un palazzo finto fiorentin a una casa finta bizantina a una cesa finta gotica..


Avatar utente
pastafasoi
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 73
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 15:47
Località: trieste

Messaggio da pastafasoi »

confermo quel che disi babatriestina, che se diseva vado in piazza a cior verdura - mi vado sempre in mercato coperto a ciorme le verdure e vdo de un sior ch'l ga la campagna a kolonkovec , e ve posso dir che la roba xe bona.


green,green grass of home....
Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Messaggio da Bilbo »

ecolo de fora.....

Immagine


Bye '73 de Roby.-
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Notar l'accessorio delle macchine sempre parcheggiade sul "divieto di sosta e fermata"


Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Messaggio da Bilbo »

no stemo girar el dito nela piaga.

se qua i tirasi via tute le machine che xe ferme in divieto de sosta, la nostra rete publica de trasporti diventeria un model de eficienza......


Bye '73 de Roby.-
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Ogi iera bel e go fato un poca de spesa in piazza, cussì ve fazo vegnir apetito.
ecove le bancarelle de lusso, quele soto le finestre
Immagine
La siora Annamaria, che ga sempre boni fruti ( ma no la li regala :wink: )- la me ga permesso ela la foto, in fondo ghe fazzo reclam
Immagine
Quasi una natura morta de pitor olandese del Seicento
Immagine


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

mercato

Messaggio da Nona Picia »

A casa mia se diseva: Vado a far la spesa in piaza (a Roian o Ponterosso) o al Mercato (coperto). Questo se quel che me ricordo e ancora penso cussì, anche se adeso no stago più a Roian.

Ciao ciao


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Me vien in a mente che iera una colega, ani indrio, che un giro la ne ga saludado a tuti perche` piutosto che de gaver un lavor incerto in uficio la gaveva decixo de ciorse una bancarela in mercato ... la ga dito "almeno lavoro per mi".

No so che fine che la ga fato, ma cuela siora Anamaria un pochetin la me la ricorda ... xe pasadi ani e no se conosevimo cusi` tanto de riconoserla in fotografia pero` el veder la foto me la ga fata vignir in a mente. :-) Iera una cocola signora :-)

Ciau

Franco


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Un altro gireto in piazza... la botega de Masè ga messo fora luganighe
Immagine
e prima de pranzo i omini se ciol el aperitivo al baretto
Immagine


Tu1

Messaggio da Tu1 »

"Der Zeit ihre Kunst, der Kunst ihre Freiheit" diseva Klimt (e no solo lui).

Xè sta el tempo dell'eclettismo, quel del neo-romanticismo, quel del Jugendstil, el razionalismo e dopo anche el littorio.


Ringraziemo che a Trieste se pol vederli tuti, e tuti gà i sui tochi belisimi, bei e meno bei. Pò logicamente, ogni d'un gà i sui gusti.... :-D


Torna a “Architetura triestina”