Museo di Storia Patria e Collezione Stavropulos

Musei de la cità e mostre colegade
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

La collezione Stavropoulos

Messaggio da babatriestina »

Riapre domani la collezione Socrate Stavropoulos ed anche il Museo di Storia Patria, al primo piano dell'immobile di via Imbriani, al di sotto del Museo Morpurgo.
la collezione è il lascito di un collezionista privato e mecenate greco, Socrate Stavropoulos, morto nel 1960, che lasciò alla città la sua villa di Grignano ( sopra l'Hotel Riviera, attualmente credo chiusa) e una collezione di arte : circa 150 pezzi dipittura e scultura , principalmente moderna . Aprirà pure una nuova Sala del Tessuto
Inaugurazione, domani pomeriggio.
Poi però si parla, nell'articolo del Piccolo di oggi. di apertura delle sale al 29 gennaio
La riapertura e l'allestimento delle nuove sale si deve al contributo di altri due mecenati greci attuali, Fulvia e Fulvio Costantinides, in memoria del marito e padre ing. Giorgio Costantinides. I Costantinides hanno già contribuito a diversi restauri e riallestimenti, dalla statua di Giuseppe Verdi alle sale del Museo Sartorio. per le quali, aggiungo una piccola nota personale: fra le raccolte di collezionismo della sig Costantinides, figura una collezione di "scarpette" di materiali vari, porcellane.. alcune delle quali provenienti de una piccola raccolta.. di mia nonna, che molti anni addietro avevo regalato alla sig Costantinides, sapendo che ne faceva collezione :-D
E' bello poter dare l'annuncio che qualcosa riapre.. :-D :-D :-D
la collezione Stavropoulos non l'ho mai vista se non sui cataloghi, il Museo dei Storia patria lo visitai in occasione di visite per gli insegnanti delle scuole triestine, ricordo in particolare il bellissimo modellino di S Antonio Taumaturgo come avrebbe dovuto esser finito, alcune piantine e ricostruzioni della Trieste di una volta...


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Nuove sale al museo de Storia Patria in via Imbriani

Messaggio da babatriestina »

El Museo de Storia Patria de via Imbriani, c he l'anno scorso ga averto le sale con la collezion de arte Stavropoulos, adesso ga averto nove sale dedicade alla storia triestina: xe ricomparsi i famosi ritratti de Tominz, i ritratti dei armeni che iera nelle mostre, un enorme medagliere, argenti dele navi del Loyd anni trenta.. i esponi a rotazion. Xe anche le sale dedicade ai tessuti con un per de vestiti come quei delle Nozze Carsiche, una giacca de nobile triestin. Mecenati, Fulvia e Fulvio Costantinides, che qua vedè al inaugurazion mentre i scherza col sindaco, con drio una signora ottocentesca della collezion Stavropoulos che li guarda de l'alto

Immagine
( iera tanti fotografi ufficiali, un più un meno, go tirado fora la mia macchina e nissun ga dito gnente)
ancora personaggi de rappresentanza
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Xe palazzo Morpurgo, dove jera el museo teatrale, no ?


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:Xe palazzo Morpurgo, dove jera el museo teatrale, no ?
le medesime sale del primo pian; el iera museo de storia patria prima che ghe mettessi el museo teatral che in origine iera al Verdi.
Lo gavevo visitado nei anni Ottanta, con un corso de aggiornamento sui musei cittadini per i professori dele scole, e iera diferente de adesso. se vedi che i esponi a rotazion-


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Oggi il Sindaco Roberto Dipiazza ha conferito la Civica Benemerenza del Comune di Trieste a Fulvia Costantinides, in considerazione della sua instancabile opera in favore di Trieste e del suo prezioso e sensibile impegno di mecenate.
La cerimonia di conferimento, aperta al pubblico, alle ore 11 nella Sala del Consiglio Comunale.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Nuove sale al museo de Storia Patria in via Imbriani.

Messaggio da babatriestina »

Me go fato el biglietto annuale per i musei cittadini: cussì cola calma farò giretti.. ieri go fato un giro a sto museo de storia patria.
El porton xe serado, se sona e i te verzi.. iero la sola visitatrice! no iero al Morpurgo, perchè volevo veder solo quel del primo pian, i iera un poco meravigliai ma preferisso veder un poco ala volta, e riveder..
ben per cominciar un toco de andito xe serado! xe cascado un toco de sufitto, se vedi i scuretti.. chissà se i ga i soldi de meter aposto. El ambiente xe... in grande come che iera casa mia una volta, una casa del tardo Otocento triestin, con parchetti intarsiai che se meritassi una lustrada, porte alte che meritassi una ripitturada.. le prime sale xe dedicade a sta colezion Stavropoulos, che ga opere interessanti, come la più bela el Rapsodo de Mascherini,a ltre statue, ritratti..e po una colezion de qudri e statue de autori ungheresi che no go mai sentido nominar.. in un canton xe una donazion con memorie dle sindaco Bartoli; po xe le sale storiche, con ritratti, miniature, de motli xe dito chei, molti se li ga vistri nele mostre, quela dei armeni, quela dei serbi.. i tochi de argenteria del Lloyd in quela su Cavour.. el grande medaier che bisogna verzer cassettin per cassetin per veder.. do bei mobili seicenteschi dela contessa Nugent restauradi...ma stavolta la Madonna de legno tedesca mi no la go vista!
Immagine

in una vetrina in mezzo i vari sigili treceteschi, de federico III.. etc. Invisibile l famosto plastico dela Trieste del sei/setecento e el modelin de S Antonio novo. Ala fin, la zona tessuti, un per de vestiti antichi, un per de Fulvia Costantinides, un per de mitrie vescovili, un per de costumi popolari e un per de tessuti e lavori de Anita Pittoni, che mi ve confesso che no li trovo po tanto tanto importanti.. no gavevo machina fotografica e no gavevo intenzion de fotografar, iera solo un primo giro esplorativo
Fussi per mi, metessi la colezion Stavropoulos in vista de un'altra parte e mettessi più roba local..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Nuove sale al museo de via Imbriani.

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: Invisibile l famosto plastico dela Trieste del sei/setecento
lo go visto oggi, el xe al castel nela Sala Caprin. Senza gnanca un cartelin.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Nuove sale al museo de via Imbriani.

Messaggio da babatriestina »

però al Museo Morpurgo i ga esposto in una sala la collezion de bucai ( con rispetto parlando) dono de Fulvia Costantinides

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
danilo43
ixolan
ixolan
Messaggi: 391
Iscritto il: mar 4 giu 2013, 23:30
Località: Venezia

Re: Nuove sale al museo de via Imbriani.

Messaggio da danilo43 »

A commento userò una locuzione veneta, che non so se venga adottata anche nel dialetto triestino.
Ma sta baba Costantinides la iera debole de suste ? :arf2_140:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Nuove sale al museo de via Imbriani.

Messaggio da babatriestina »

danilo43 ha scritto: Ma sta baba Costantinides la iera debole de suste ? :arf2_140:
xe stado anche el mio pensiero... ;--D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Nuove sale al museo de via Imbriani.

Messaggio da Nona Picia »

Forsi la voleva cambiar ogni giorno el bucal, come che se fa con mudande e vestiti..... :arf2_140: ....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Nuove sale al museo de via Imbriani.

Messaggio da babatriestina »

se volè veder la mecenate e onnipresente Fulvia, la vedè nelle prime foto de sto thread cola sciarpa rossa


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Nuove sale al museo de via Imbriani.

Messaggio da sum culex »

Un per i podessi cederne anche a noi per sostituir quel de 'plastica' che vie usà de note i primo pian.
ciao
sum culex
P.S.: no son mi el pisson :oops: :oops: :oops:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Nuove sale al museo de via Imbriani.

Messaggio da babatriestina »

a suo tempo, quei de ceramica e porcelana, come che doprava mia nona, se rompeva facile el manigo. Po xe rivai quei de plastica.. po a una certa età xe anche bon gaver in casa el papagal... :oops: :twisted:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Nuove sale al museo de via Imbriani.

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:a suo tempo, quei de ceramica e porcelana, come che doprava mia nona, se rompeva facile el manigo. Po xe rivai quei de plastica.. po a una certa età xe anche bon gaver in casa el papagal... :oops: :twisted:
Prima o dopo bisogna preveder anche quel..... :twisted:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Nuove sale al museo de via Imbriani.

Messaggio da babatriestina »

ma al de là dei bucai de Fulvia, savev che xe in quel museo questo ritratto de Maria Teresa?
el xe bastanza conossudo, el vien ogni tanto messo nele mostre, la xe vestida a lutto de vedova..
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Nuove sale al museo de via Imbriani.

Messaggio da sum culex »

babatriestina ha scritto:a suo tempo, quei de ceramica e porcelana, come che doprava mia nona, se rompeva facile el manigo. Po xe rivai quei de plastica.. po a una certa età xe anche bon gaver in casa el papagal... :oops: :twisted:
Dipendi dala stazza del utente: forsi bastassi anche un lughero o un canarin ;--D ;--D
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Nuove sale al museo de via Imbriani.

Messaggio da babatriestina »

sum culex ha scritto: Dipendi dala stazza del utente: forsi bastassi anche un lughero o un canarin ;--D ;--D
sti omini finissi sempre a parlar de misure... :oops:

e mi posto opere de arte :roll: :roll: :roll:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Nuove sale al museo de via Imbriani.

Messaggio da babatriestina »

finide le discussioni sui bucai, qualche altra opera dle Museo:
una statua dela colezion Stavropoulos
Immagine

un ritratto de dama dela prima metà del Ottocento
Immagine

e ancora una foto dela salsiera del Lloyd

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Musei”