Cultura

Libri de autori triestini o dintorni o su Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cultura

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

sono piccolo ma crescero ha scritto:
Piereto ha scritto:semo tuti vitime dell'istruzion che gavemo ciapado. Ma adeso che semo grandi , perchè scriver ch al posto de K se entrambe ga el steso suono, e perchè continuar a scriver cu quando esisti la lettera q che ga el stesso suono, e ancora pezo vedere che alla q se ghe aggiungi anche la u, mentre la q podessi star benessimo da sola ?.
E perché no butar via la q? Lo fazeva ffdt nel forum.

Mi me par de sentir una legera diferenza de son tra "qu" e "cu". Me par che la lingua se pozi più avanti e più forte sul palato se legio "questo" e meno forte e più indrio se legio "cuore" e ancora diverso se legio "acqua" o "soqquadro". Ma riconoso che xe un poco farghe la punta...
Son andà a vardar come che scrivi le parole con la q e con la c l'alfabeto fonetico internazionale e xe vegnù fora che son proprio un esperto :wink: :-D . I fa differenza sì, ma no sula q/c ma sula u che vien dopo

scuotere i lo scrivi /'skuotere/
squallido i lo scrivi /'skwallido/

epur a mi la u me par che sia sempre la stesa...

Però cuoco e quota i li scrivi sempre al steso modo: /'kwɔko/ e /'kwɔ.ta/

Almeno questo scrivi wikitionary: https://it.wiktionary.org/wiki/Pagina_principale. Se fidemo?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cultura

Messaggio da Nona Picia »

mi go qrovà a pronunciar "quasi" e "cuore" e me ga parso che in "quasi" i labri se strenzesi un poco e in "cuore" se strenzesi verso l'ugola...
Son strana mi?


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cultura

Messaggio da Ciancele »

Legendo un articolo in internet go visto la parola da (sensa acento) seguida de un sostantivo. Disemo che solo un oberpignolo pataca podeva far storie e dir che no se capisi come voce del verbo dare. Ma gavemo el steso problema con do. In triestin no xe posibile stracapir parchè se o due o dago. Par talian do xe solo come nota (o me sbalio?). 'lora come verbo dare se podaria scriver sensa acento. Cosa xe giusto?


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cultura

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ricordi dele elementari:

da: preposizione
dà: 3^ persona presente indicativo dare
da': 2^ persona imperativo

do: 1^ persona presente indicativo dare opur nota musical (tanto no se pol far confusion tra le due, parola dela maestra! Per fortuna che in musica, col diapason, se dà il la, altrimenti vegniria "ti do il do") ;-)

In dialeto: ... cacia libera, te scrivi come che te vol, basta che se capisi, ma per farte contento, de adeso in avanti, la prima nota dela scala la ciameremo UT, come che i fazeva una volta. Te va ben? Piereto, te ne lasi? :D


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cultura

Messaggio da babatriestina »

e in quarta ginasio, la nostra pignolissima prof de lettere ne fazeva scriver dànno con l'accento per la terza persona plurale del verbo dare. La diseva che xe più corretto..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cultura

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Anche mi, co scrivo el verbale del'assemblea de condominio scrivo "condòmini" per no far confusion con condomìni, che ale elementari, per spander, gaveria scrito condominî perché i me gaveva contà che l'acento circonflesso radopia la vocale.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Cultura

Messaggio da Piereto »

Vedo che come sempre semo vittime de le convenzioni e pro bono pacis seguimo le diretive. Meti i acenti dove che i te disi altrimenti te ciapi una clanfa, anche se per ti xe sbaglià. :cheezy_298:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cultura

Messaggio da babatriestina »

e chi te son "ti" per dir che xe sbaglià??


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cultura

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Piereto ha scritto:Vedo che come sempre semo vittime de le convenzioni e pro bono pacis seguimo le diretive. Meti i acenti dove che i te disi altrimenti te ciapi una clanfa, anche se per ti xe sbaglià. :cheezy_298:
El linguagio, scrito o orale che sia, servi per comunicar coi altri. Per comunicar dovemo prima meterse d'acordo su un alfabeto, una gramatica, un vocabolario e, se volemo che altri ne scolti e ne capisi, dovemo rispetar le regole.Anche in infrmatica xe cusì. El mio computer dopra linux, el tuo, probabilmente, windows, macondo dopra el Mac. Questi computer pol parlar tra de lori solo se i rispeta le regole de base (in informatica i li ciama "protocolli").

E per questo el dialeto xe bel, vivace, ma pochi te pol capir. Se te vol che i te capisi un poco più in là, te devi doprar altre regole condivise: l'Italian per l'Italia, el Basic English, o qualcosa del genere, per el resto del mondo, fin che no riva el cinese.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cultura

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:e chi te son "ti" per dir che xe sbaglià??
tanto per parità E "ti" chi te son per dir che xe giusto? :-D


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Cultura

Messaggio da Piereto »

Inutile perdersde drio dei acenti. No scrivo più, :clapping_213: anzi piu senza accento tanto no se lo pol confonder con niente altro, o forsi iera un errore de battuda :lol:


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cultura

Messaggio da Ciancele »

Dopo la guera dei botoni gavemo quela dei acenti. Make petes don't make war. :lol:


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cultura

Messaggio da Ciancele »

sono piccolo ma crescero ha scritto: Ricordi dele elementari:

da: preposizione
dà: 3^ persona presente indicativo dare
da': 2^ persona imperativo

do: 1^ persona presente indicativo dare opur nota musical (tanto no se pol far confusion tra le due, parola dela maestra! Per fortuna che in musica, col diapason, se dà il la, altrimenti vegniria "ti do il do") ;-)

In dialeto: ... cacia libera, te scrivi come che te vol, basta che se capisi, ma per farte contento, de adeso in avanti, la prima nota dela scala la ciameremo UT, come che i fazeva una volta. Te va ben? Piereto, te ne lasi? :D
Vedo che te scrivi do sensa acento. Un dizionario scrivi co'l'acento. Cosa xe giusto? Dà te scrivi co'l'acento. Xe giusto? Arè (Guardate) che xe una roba seria par mi. Devo meter soto Lezione di italiano? in qualche logo gavarò de sicuro imparà, ma dove? Elementari? Mi no me poso permeter che i me coregi. 'iuteme!


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cultura

Messaggio da babatriestina »

Nona Picia ha scritto:
babatriestina ha scritto:e chi te son "ti" per dir che xe sbaglià??
tanto per parità E "ti" chi te son per dir che xe giusto? :-D
difatti no digo mai "mi", ma i professori de italian, la Crusca, insoma quei che ga autorità in materia. Mi no me go mai attribuido el diritto de pontificar o decider come che me gira el modo de scriver. Anzi, zerco de farlo come che disi quei che sa. :-D
Perchè scriver xe comunicar coi altri, e più se comunica in forma condivisa più facile xe che se se capissi. Se inveze se se stracapissi ( e tanti a volte fa aposta a eser poco ciari) dopo fazile che nassi pupoli.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cultura

Messaggio da sum culex »

Piereto ha scritto:Inutile perdersde drio dei acenti. No scrivo più, :clapping_213: anzi piu senza accento tanto no se lo pol confonder con niente altro, o forsi iera un errore de battuda :lol:
Più (p.es. in matematica: +2, o più fredo) và col acento per no confonderlo col pìu pìu dei pulisini, col acento sula i.
ciao
sum culex


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cultura

Messaggio da Ciancele »

sum culex ha scritto:
Piereto ha scritto:Inutile perderse drio dei acenti. No scrivo più, :clapping_213: anzi piu senza accento tanto no se lo pol confonder con niente altro, o forsi iera un errore de battuda :lol:
Più (p.es. in matematica: +2, o più fredo) và col acento per no confonderlo col pìu pìu dei pulisini, col acento sula i.
ciao
sum culex
:cartello_lol: :36_1_13: :signs10:


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Cultura

Messaggio da Piereto »

Vardè che i pulisini no fa piu piu , bensi pio pio, piu piu forsi in sardo :-D


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cultura

Messaggio da Nona Picia »

Piereto ha scritto:Vardè che i pulisini no fa piu piu , bensi pio pio, piu piu forsi in sardo :-D
ghe go dito anche mi a mio marì, ma lui ga dito che i pulisini triestini fa piu piu :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cultura

Messaggio da Ciancele »

Nona Picia ha scritto:
Piereto ha scritto:Vardè che i pulisini no fa piu piu , bensi pio pio, piu piu forsi in sardo :-D
ghe go dito anche mi a mio marì, ma lui ga dito che i pulisini triestini fa piu piu :lol:
Prova domandarme a mi. :36_11_6:
Come che disi giustamente Sum Culex pol darse che dipendi dela raza.

A forsa de rider ve dimentichè el mio grido di aiuto. AIUTO!


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cultura

Messaggio da sum culex »

baba triestina ga scrito:
no digo mai "mi". ---- Mi no me go mai attribuido.......
??????

ciao
sum culex


Torna a “Libri”