Confini d'Europa

argomenti de attualità  ( ciacole de salotin: Signora mia, la ga sentido che?)
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Confini d'Europa

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ho trovato un filmato sul Corriere della sera dove si vedono i confini degli stati europei negli ultimi 1000 anni.

http://video.corriere.it/confini-d-euro ... 144f02aabc

Qualche osservazione:
  • Non lo so se i confini che ballano avanti e indietro sono giusti o meno, ma penso che, grossomodo, lo siano.
  • Fa impressione la polverizzazione degli stati tedeschi in certi periodi
  • Fa riflettere il fatto che i confini hanno smesso di ballare solo per un poco dopo la seconda guerra mondiale, la cortina di ferro, i blocchi contrapposti. Che si stesse meglio quando si stava peggio?
  • Una critica: non si vede in che anni siamo.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Re: Confini d'Europa

Messaggio da 1382-1918 »

Aggiungo anche che il significato di confine è cambiato durante i secoli.
Oggi siamo abituati a pensarli tra Stati, ma indietro nei secoli gli Stati erano un'altra cosa, un concetto diverso, poco confrontabile, ma riconducibile.


Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2873
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Confini d'Europa

Messaggio da mandi_ »

quanto rancore, quante sofferenze, quante voglie di rivalsa, quanto sangue hanno portato questi cambiamenti ? Non sono tanto convinta che nei secoli passati la gente sia stata meglio. Forse è solo un'opinione mia.

Mandi


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Confini d'Europa

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto:*]Fa impressione la polverizzazione degli stati tedeschi in certi periodi[*]Fa riflettere il fatto che i confini hanno smesso di ballare solo per un poco dopo la seconda guerra mondiale, la cortina di ferro, i blocchi contrapposti. Che si stesse meglio quando si stava peggio?[*]Una critica: non si vede in che anni siamo.[/list]
a me fa pure impressione, prima della polverizzazione, la Germania nord indifferenziata: mi sa che abbiano semplificato un po'; i confini fermi dopo la II guerra sono il periodo in cui sono cresciuta io, e per questo la mia generazione aveva l'impressione che i confini fossero abbastanza statici. Condivido la critica alla mancanza degli anni, che si deducono solo da alcune modifiche riconoscibili. Meglio o peggio? non so se dipenda dai confini.. colpiscono anche grandi imperi- sulla carta, Russia, Polonia, Ungheria occupano molto spazio visivo. Ma probabilmente avevano molto meno abitanti di quelle piccole zone centroeuropee frammentate come i Paesi Bassi .


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Confini d'Europa

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

1382-1918 ha scritto:Aggiungo anche che il significato di confine è cambiato durante i secoli.
Oggi siamo abituati a pensarli tra Stati, ma indietro nei secoli gli Stati erano un'altra cosa, un concetto diverso, poco confrontabile, ma riconducibile.
Una domanda e una curiosità: Quando è stato introdotto il passaporto per spostarsi da uno stato ad un altro? Mi dicevano che è abbastanza recente e che prima semplicemente ci si spostava. Qualcuno lo sa?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Confini d'Europa

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto:

Una domanda e una curiosità: Quando è stato introdotto il passaporto per spostarsi da uno stato ad un altro? Mi dicevano che è abbastanza recente e che prima semplicemente ci si spostava. Qualcuno lo sa?
è vero che ci fu un periodo, credo nell'ottocento,in cui ci si annotava in albergo presentando un biglietto da visita, ma rileggendo il Rosso e il Nero di Stendhal ambientato nell'ottocento al contrario leggo della richiesta e concessione di passaporti per potersi spostare all'interno di un medesimo stato.
Prova con wikipedia passaporto, è interessante sia la versione italiana sia quella francese, che mi sembra molto dettagliata e che fa riferimento pure al rapporto passaporto-carta d'identità.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Confini d'Europa

Messaggio da AdlerTS »

saria bel un filmato coi prossimi 200 anni ;-)


Mal no far, paura no gaver.
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Confini d'Europa

Messaggio da Piereto »

Prima puntata
Adler se domandava quai saria stadi i confini europei tra duecento anni. Una bella domanda soprattutto in relazion a che europa che volemo oggi. Bisogna considerar che tuti i stati europei xe oggi delle democrazie, Il potere xe in man del popolo che parla attraverso el parlamento , ma ....le decisioni vien prese da dei gruppi economici ristretti e quasi sempre occulti e manovrabili anche dall'esterno dell'europa. Mi personalmente me sento europeo e in tanti anni go visitado quasi tutti i paesi europei e posso dirve dal punto de vista storico artistico e paesaggistico che no gavemo rivali nel mondo. Ma se volemo proprio dirla l'europa no xe u continente ma la propagine occidentale dell'asia, e in asia ghe xe stada un' altra culla de civiltà, la cinese. Go letto tanti anni fa un bel libro intitolado "La grande divergenza" che fa l'analisi della nascita del sistema economico mondiale tra le due culle della civilta appunto l'europea e la cinese. I cinesi ga raggiunto l'unita del loro"continente "(chiuso da la siberia a nord ,dai deserti e dalle alte cime del tibet a occidente, e dalla giungla a sud) molto prima de noi e con una organizzazione e pianificazione terrirtoriale e autosufficenza nelle produzioni i se ga isolà e in qualche modo sentadi su se stessi. Tutto el contrario dell'europa in cui se ga formado degli Stati aggregando genti parlanti la stessa lingua e de stessa etnia, stati che ga zercado de subito de esser autosufficenti e produr tutto quel che ghe podessi servir, quindi usando el zervel e i brazi. Utilizzando le materie prime che se gaveva in casa e andando a zercarsele in altri continenti quando che le mancava. Tutto questo però al prezzo de tante guerre sia interne ai stati che verso altri stati europei. E oggi se xe rivadi ad una unità monetaria europea, una alzata de scudi nei confronti dell'imperante dollaro che se ga affermado nel mondo dopo la seconda guerra. Alcune monete europee ga preferido aver un cambio stabile con l'euro,ma restar indipendenti. Oggi el dilemma xe se se vol una europa unitaria non solo in campo monetario ,o se se vol una europa in cui i stati nazione conti ancora, cioè una specie de model federale. Quindi decisioni prese a Bruxelles o a Strasburgo su la testa de tutti i europei in nome de un bene comune, o scelte diverse fatte dai singoli stati. Noi triestini gavemo esperienza in tutti i campi. Per 500 anni se semo barcamenadi tra decisioni provenienti da Vienna e contromisure comunali, ma gavemo podudo beneficiar delle possibilità offerte da Vienna de scambi de merci e genti all'interno del nostro comun , cioè la nostra fortuna economica. Se ga comincià a parlar de unità co la prima guerra, e difatti semo stadi unidi all'Italia. Dopo cento anni podemo dir che la maggior parte delle industrie precedenti e tanti commerci co l'unità ga serado baracca. Questo accadrà anche oggi se se farà l'unità europea. Tutti i Stati ga sviluppà una industria e una economia nazionale e con l'unità se razionalizza le spese e se fa restar in pie poche relatà produttive. Po se decidi dove xe meio produr e cosa produr. Mi credo che andemo incontro senz'altro ad una recessione locale e a una migrazion interna de popoli europei. Xe robe che xe soto i oci de tuti e no ve fazo l'elenco. In più ogi ghe xe non solo un cambiamento all'interno dei paesi europei, ma anche el resto del modo cambia e ne influenza. Quei gruppi economici che una volta i pilotava i parlamenti dei singoli stati adesso i pilota la UE, e no i ga più sede in europa ma i lavora sul commercio mondiale e i ne obliga a delle scelte impopolari. ( piccolo elenco de robe italiche : no podemo più esportar verso la russia,gavemo tirà fora bori per salvar la Grecia e prestititi per salvar la Turchia, no rivemo a tutelar i nostri prodotti agricoli che tutti ne copia, i zerca de distrugger i nostri approvigionamenti energetici dell'eni, dovemo vender le nostre aziende in deficit e la finanza araba internazionale entra prepotente in casa per cui stemo accogliendo el surplus de africani e musssulmani asiatici ) L'altro modello xe una europa dei Stati in cui se pol dir ancora signor no.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Confini d'Europa

Messaggio da babatriestina »

Mi stago legendo una longa serie de libri dedicadi ala storie d'Europa. Inglesi, de professori universitari, no i soliti giornalisti improvisai storici. Go apena finido quel suel due guere mondiali e son al primo, la nascita de l'Europa. Europa no xe un continente e no xe un'espression geografica, tanto xxe vero che la finissi per convemzion ai Urali... xe una sucession cultural che s ega esteso pian pianin , con tanti contributi. Ma che se sia formatda nei secoli una cultura europea no go dubi. Go viagiado assai in Europa - a volte diria più ch e in Italia-e un'idea me la go fata de persona. Dopo i disastri dle eguere mondiali el Europa iera a terra. distruta, la ga perso completamente tuto el prestigio e poter che la gaveva mezzo secolo prima. la ga perso le colonie, la predominanza economica, la se ga diviso in due parti, divise dela cortina de fero e noi a Trieste ierimo propio in mezo. La parte ocidentale se ga tirado su grazie ai americani e al piano marshall ( no certo disinteressado) e quel oriental xe diventada sucube dela Russia sovietica. E questo ga durado per tuta la guera freda. Solo che i deu Paesi al centro del Europa ocidental, francia e Germania, ga capido che iera inutile continuar secoli del guere sul reno fra de lori per spartirse carbon, ferro e industrie e meterse dacordo. E ga cominciado la CECA la comunità dle carbon e aciaio. Po i ga capido che el union fa la forza e pian pianin i ga cominciado a far altre robe in comun el Euratom ( che po atomico no xe più gnante..) e pian pianin i se ga inacorto che convegniva meterse dacordo. me ricordo la prima volta che son stada in treno in Benelux, anni 70, nissun controllo fra belgio e Olanda, e dir che fin poco prima iera controli de forntiera dapertutto: i mii dela frncia no ga podudo portarse un scartozo de vbanane in Italia perché noi dovevimo magnar solo quele pice verdi dela Somalia, una storia cussì al confin austriaco per una machina fotografica tedesca ( vecia de 30 anni- la mia vecia retina) "lei sta importando illegittimamente una macchian fotografica dalla Germania!"
e po pian pianin i ga cominciado ameter in comun el Inghiltera ga domandado presto de entrar ma de Gaulle se oponeva... fin al 89. Xe cascado el muro de Berlin se ga verto le bariere ( propio Adler ricordava che xe stada el Ungheria che ga averto i confini che iera de fil spinà..) e dopo un poco, per aiutarlia riprenderse, se ga slargado el Europa ai Paese del ex bloco sovietico.. per ani se ga discusso se la Turchia iera europea o meno e adesso la xe tuto meno che europea... Europa quindi no xe una roba geografica ma una civiltà comun. Quala sia xe dificile andar nei particolari... la moneda... viagianod per el mondo me ricordo co le lire che ghe davimo ai fioi che ne domandava i le smacava per tera perché no le valeva gnente.. e inveze perfin in Svizera che i ga le franco i fa conti internazionali in euro, che ga cominciado a sopiantar el dolaro... e no escludessi che ghe sia el zampin dei americani in sto solevamento contro el euro. E la Russia? xe europea o no? dipendi in che aspetti... Guerra e Pace e Ciaikovski xe indubiamente patrimonio comun, altro meno..
son pena tornada dela Germania, Reno e Mosella, e ghe go trovado el cuor del Europa... Carlo Magno, i imperatori salici, la Porta nigra a Treviri...
dove i vol andar? no so. El mondo se ga globalizado e gnanca la Cina se sera drio dela muraglia. Co xe verte le porte no se le sera più. La decrescita sarà felice per qualchedun ma xe decrescita e ala fin fin sarà i poveri che la pagherà...
i Cinesi vegnerà nel porto de trieste?
se sì. i rugnerà qua che semo svendudi ai ciensi, se no, che "tuto i ne porta via".
Mi i "poteri forti" no meio indicai me fa assai pensar ai protocolli dei Savi di Sion.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Confini d'Europa

Messaggio da Piereto »

Mi penso che i poteri forti esisti fin dai tempi antichi. Oggi xe sempre un gruppo de imprenditori banchieri affaristi, che ga fatto la loro fortuna ai tempi dei nazionalismi e che quando le democrazie ga trionfà e ga imposto tante regole per tutelar el popolo e zo tasse, i gà taià la corda prima aggregandose , po creando società fantasma come scatole cinesi, e po portando i bori in staterelli e costituindo per lori la fonte primaria de sostentamento. Una altra maniera de distrugger le democrazie xe delocalizzar. Questi gruppi ga in man el commercio mondiale, e i sa dove approvigionarse de materie prime e al prezzo più basso e el prezzo devi restar basso, costi quel che costi. Quindi foraggiar tutti i regimi corrotti e impedir che forme democratiche vegni al potere. Col ricatto delle materie prime e dei prestiti finanziari (leggi fondi de investimento) i favorisi quel governo o i lo buta zo. Tutti i lecchini de sto mondo li segui e specialmente in campo giornalistico i xe utili a insempiar le democrazie. Ogni tanto i lancia una moda per implementar i affari . El loro motto xe: soldo fa soldo , la loro bandiera xe el consumismo e più gente vien al mondo più aumenta i compratori, e aumenta i introiti. Ma tornemo all'europa e Adler se domandava quali confini.
Una EU unitaria vol dir uno stato unico co le sole regole fatte a Bruxelles, e che pol esser soggetto ai poteri forti. Uno stato federale vol dir che tranne tre o quattro ministeri europei con regole per tutti, tutto el resto ricadi sotto la sovranità degli stati. E quindi siccome ga aumentado la popolazion in Africa e nel mondo mussulman e i poteri forti no vol cambiamenti in ste zone ( ghe xe 17 stati africani con guerriglie in corso), allora i ga pensà ben de dirottar ste popolazioni verso l'europa. Da notar che le guerre nel mondo mussulman non le scoppia per andar verso una democrazia ma solo per allargar el campo de chi che comanda. Allora forsi tra qualche anno podessimo aver anche do europe , una unita e una federale. Chissà ?.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Confini d'Europa

Messaggio da babatriestina »

Comincio solo coi "poteri forti" . Go bastanza de dir a riguardo. Una terminologia che xe vegnuda de moda de poco, che resta vagamente nebulosa senz a far nomi. cussì ognidun li pol identificar a suo piazer. El "forti"fa pensar che no ghe xe assai possibilità de combaterli... una specie de idra de Lerna che o te ghe tai una testa nassi una nova... una volta i ghe diseva altri termini iera " le multinazionali" , ma prima ancora iera " la CIA" ( La CIA ci spia) per qualchedun i comunisti ( che adesso xe deventadi i komunisti) del Cominform ex Comintern, e prima ancora le congiure plutodemogiudomassoniche , i ebrei, i Rotschild, le banche... i massoni...
tute descrizioni de una specie de potenza internazional misteriosa, sconta e visibile insieme, gestida de gruppi de malvagi ( per no dir i rettiliani che mi me ricorda alcuni libri de fantasy) che se ga messo insieme par farse i loro porchi comodi e mandar in miseria le resto del mondo.
La soluzion proposta' serar le frontiere, tuto in picio, small is beutiful; mangia come parli, no più cafè e tè ma cicoria e carcadè - per chi che ga le colonie perchè no so se el cressi de noi..- tuto ala grande made in Italy ma meio a km 0 coltivado soto casa, magari soto casa xe tereni inquinai ma no importa ve comunque ben... economia curtense come nel medioevo..
ad dimenticavo Soros, el piano Kalergi, e come iera la crociera sul Britannia me par?

el resto a dopo, solo i prestiti finanziari e i fondi de investimento. No xe la stessa roba.
prestiti finanziari xe sempre stai in un odo mo nel altro, xe i tassi che fa usura o meno. Vero, nel Medioevo la Chiesa li sconsigliava e fazeva i ebrei. ma ricordemose che Carlo V se ga comprado el elezion a imperator coi prestiti dei Fugger, che i banchieri fiorentini xe falidi perché i vari re (ncluso quel de inhjilterra) no ghe tornava i prestiti.. La Germania de dopo la prima guera per pagar le riparazioni ga avudo prestiti, tute le nazioni in guera ga emesso prestiti de guera che spesso xe andai fuc' , la russia dei zar mepar che gaveva fato un saco de emissioni in Francia e ciao che te saludo co xe rivai i bolscevichi. E anche i BOT altro no xe che debito publico. te se fidi del Sato? te li sotoscrivi, no te se fidi, no te li sotoscrivi.
I fondi de investimento xe una tipologia molto più articolada perché la division primaria originaria ier a fra fondi azionari e obligazionari. I obligazionari per bon xe in forma de prestito, i azionari no, xe formalmente compartecipazion ale società. po xe rivai fondi mistri, fondi de fondi e simili, ma no i podemo ciamar prestiti. Spesso xe inveze investimenti. Po xe chi investi e chis e indebita. anche el mutuo per l a casa o i acquisti rate xe debiti. ( prestiti per chi che presta)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Confini d'Europa

Messaggio da babatriestina »

per i confini, riflettevo: provè a pensar a quei dela Polonia!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Confini d'Europa

Messaggio da Piereto »

Cambia i nomi, ma el sunto xe quel, soldo fa soldo, e per viver de rendita e no lavorar se xe disposti a qualsiasi roba. Credo sia un istinto molto umano. El settimo giorno se se riposa.😁 I cani te li pol tinir a la cadena, ma viene un giorno che i se libera e i se vendica, altro istinto molto naturale e .....umano. Podemo de sicuro dir che el mondo va avanti cusi' forsi da sempre .Uno lavora, un altro pomiga, e uno te frega , la storia va avanti.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Confini d'Europa

Messaggio da babatriestina »

si xe vero anche mama diseva che el diavolo la fa sul mucio grosso. Ma xe chi che pian pianin lavora sparagna e come che diseva la bisnona A forza de soldi se fa un fiorin, xe chi che se speta la papa in boca, che che spendi tuto e po pianzi miseria...
e i cani che se vendica ala fin distrugi tuto e partimo tuti cole pezze sul dadrio. Mai xe contenti che semo in miseria tuti precisi
I zar gaveva una società assai inugual, ma prima de tirarse suso dopo la rivoluzion xe stada longa... La rivoluzion francese ghe ga taiado la testa al re ma po xe vignudo Napoleon...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Confini d'Europa

Messaggio da babatriestina »

avevo un bellissimo album coi confini europei negli anni dal 1938 al 1945. Non so che fine abbia fatto, ma era impressionante!

poi possiamo chiederci quali siano i confini esterni dell'Europa e poi anche cosa significhi in pratica confine. per noi a volte lunghe code... vi ricordate i famosi rientri dalla "Jugo" la domenica sera? io li ricordo dalle gite in pullman col CAI. Adesso pare che siano ancora spesso sul confine della Dragogna. Poi ricordo una mezza giornata passata nel 1976 - credo- al confine fra l'allora Jugoslavia e la Grecia. E ben che non occorrevano visti... poi ho passato il Checkpoint Charlie a Berlino nell'estate 1989 , ultimo anno!
o il confine con l'Austria, in cui ti guardavano il livello della benzina nel serbatoio, per vedere se per caso non avessi fatto il pieno, proibito! e il viaggio in Inghilterra, in cui non potevo portare alcuna valuta estera, nemmeno monetine, pochissima italiane, e tutto quel che potei ( per 15 gg) fu farmi fare un assegno su un a banca londinese che dovetti andare a riscuotere personalmente in una precisa filiale della City mettendoci mezza giornata. Cose che i giovani di adesso non hanno idea , abituati alle transazioni immediate elettroniche e ai bancomat internazionali.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Confini d'Europa

Messaggio da Piereto »

Adeso co la reclusion per el corona virus, stago rilegendo co la calma un libro de Arduino Agnelli sulla genesi dell'unita europea. El xe matonoso perchè se parla de testi gnochi e se fa continui rimandi, ma xe illuminante perchè l'europa del 1850 no xe quela de ogi, e pur xe in quela volta che xe stade getade le basi per una idea de europa. Le guerre napoleoniche ga portà el cambiamento nella società europea e le ga consegnado la guida dei governi ne le man de la borghesia alta e media. I francesi ga butado a le ortighe el feudalesimo europeo. El popolo iera libero de moverse, esisteva un unico sistema de misura, iera cascadi quasi tuti i dazi e l'impero francese puntava , essendo imposibilitado de andar a occidente causa i Inglesi, verso oriente. Xe una idea comune anche ai gnochi quela de andar verso oriente, ragiunger el antico centro economico mondiale, quel indian, za dai tempi dei sumeri. I cinesi iera seradi come i giaponesi al comercio con l'europa. Quindi co Napoleon va a la conquista dell'Egito el lo fa per aver un sboco nel mar rosso e quindi far el salto verso l'India. I Francesi gaveva za avudo basi comercialie e colonia in India , perse co la precedente guerra europea dei sette anni 1756 e co la sucessiva del 1778 che gaveva permesso l'indipendenza delle colonie americane ma che no gaveva dado risultati in India.Eco anche i tedeschi nel quadro de le rivolte del 1848 i ga dado una spalada definitiva a la restaurazion meternichiana, e el tentativo iera quel de impor una unione doganal e abatimento dei dazi in tuti i stati in cui se parlava gnoco.I Austriaci voleva una confederazione germanica che tinisi insieme anche i ungheresi e i italiani del lombardo veneto (la padania de quela volta) . Lo sboco de questa europa iera sempre a oriente e i pensatori economisti iera Liszt, Stein e Von Bruck. El nemico da abater iera el impero turco e el pericolo de quei anni iera che i Russi rivasi prima dei altri all'oceano indian. Austriaci e germanici no entra ne la guera de Crimea contro i russi e lasa che sia francesi e inglesi a farlo. La disgregazioin de l'impero turco iera l'obietivo prefisado per aver in man el comercio e quindi el sviluppo economico dell'occidente europeo. In questa ottica se inserisi el accordo Franco austriaco apogiado dai due governi, per la apertura del canal de suez, Quindi le navi lloydiane de Von Bruck e i bori de Revoltella doveva far la fortuna per via maritima mediteranea dell'espansionismo europeo tedesco. Inglesi permettendo. Inveze i turchi e el mondo musulman da Maometto in poi puntava, verso le ricchezze dell'occidente europeo, terra verde e ricca de aqua.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Confini d'Europa

Messaggio da babatriestina »

Xe la genesi de la Mitteleuropa? un maton de quel che ricordo. quel che me ricordo xe che la Miteleuropa de quel libro xe tedesca e gnente de far cola Miteleuropa asburgica che i se impignissi la boca i triestini


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Confini d'Europa

Messaggio da Piereto »

Se azardemo a far una prevision ? Co se xe una famiglia, se se aiuta. Anche su la bibia xe scrito che quando tra ebrei se se impresta bori tra famigliari, no se domanda i interessi e i bori se li torna a rate. Evidentemente l'Europa no xe una famiglia e xe solo una unione de comodo per le banche , perche in questo caso de emergenza sociale ( virus e fermo economico) i bori la lagarde te li da coi interessi e co tai giganteschi poi su le spese de uno Stato per ricuperrar el capitale, come che i ga fato co la Grecia. Accetar sti bori vol dir far la fine de la Grecia. Regressione economica e intero paese svendudo a le banche e imprese straniere. Bon, cioè mal, perchè no so che aspetto che poderà aver i futuri confini de l'unione europea. Comanda la Germania perchè in tuti sti anni la ga una eccedenza de guadagni superiori al 3% che per i statuti europei doveva confluire ne le casse dell'unione , ma che inveze la se li ga tiniudi.. Per cui per la ripresa economica la pol benissimo attinger a sti sui bori e ripartir de novo più forte de prima , contando sul fatto che imprese concorrenti de altri paesi europei no ghe la farà e le sparirà. El corona virus ga eliminado cusì persone ma anche la concorrernza interna alla UE e sai probabile anche la stessa UE. Dalla globalizzazion e libero mercato, cioè senza regole, semo adeso pasadi a ragionar come una volta : ognidun per se . El passo sucesivo no pol che esser produr quel che servi coi propri mezzi e senz'altro fazendo a meno dell'euro tornando a aver la sovranità su la propria moneda .


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Confini d'Europa

Messaggio da babatriestina »

de soli finiremo nel tucul


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Confini d'Europa

Messaggio da Piereto »

Staremo in tanti ognidun nel suo tucul, mentre i gnochi gaverà comunque che vadi un villon. :-)


Torna a “Atualità non triestine”