Borgo Franceschino: via Ginnastica

Imagini de strade, piaze, palazi, nela Trieste atuale
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da babatriestina »

Il Borgo Franceschino è la zona sviluppatasi nella prrima metà dell'ottocento, oltre il torrente che dava il nome all'omonima via , e che prende il nome dall'imperatore Francesco ( II poi I). Zona che doveva inizialmente configurarsi come di servizi, pe r la presenza da una parte della Caserma grande e più in là del grande Ospedale civile.
La via attualmente della Ginnastica è la parte bassa di quella che in principio era via del Farneto e che collegava il centro con l'altura del Boschetto e dle Ferdinandeo.
Una via in salita ( o discesa) abbastanza stretta, da molti anni a senso unico automobilistico, che ospita - e ospitava- servizi , più che negozi di shopping.
percorsa in discesa di domenica- quindi con quasi tutti i negozi chiusi, per chi non ci passa da anni può riservare qualche sorpresa:
l'edificio della società Ginnastica, la parte storica, dopo anni di crisi e di intonaci cadenti, è stato ridipinto

Immagine

ma in basso on mancano- da anni, mai cancellate!- scritte sui muri
Immagine
il semaforo in questo punto è- per chi sale da via Rossetti in macchina- la croce e delizia degli automobilisti per la partenza in salita ch e impone

edificio della prima metà dell'ottocento ridipinto
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da babatriestina »

questa era un tempo zona di artigiani e ancora si vedono indicazioni di un fabbro e di un falegname, eredi di quelli che vedevo oltre sessant'anni fa

Immagine

Immagine

anche questi son fieri dell'antichità della loro casa
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da babatriestina »

il tratto alto della via
Immagine
sull'angolo, un negozio di un noto fotografo triestino

Immagine

la madonnina sull'angolo della ex farmacia ai due Lucci è stata messa di recente:

Immagine
la farmacia si è trasferita di fronte, vendendo i vecchi arredi e cancellando il bel fregio dipinto in oro su nero coi due Lucci a cui era intitolata. la nuova è modernissima


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da babatriestina »

antiquari forse è troppo, ma in questa zona c'è più di un robivecchi

Immagine

Immagine



il servizio da caffè potrebbe essere porcellana Richard Ginori anni trenta
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da babatriestina »

verso il basso... inizia una zona di noti ristorantini
Immagine

Osteria al cassetin ( mi pare che ci fsse stato pure un cassetton una volta)
Immagine

questa pizzeria ora modestissima un tempo era ben nota anche per le sue pizzze da asporto
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da babatriestina »

era domenica e quindi non ho visto che ne è dle noto vecchio negozio di stoffe Pertot

il nuovo che avanza:
arti grafiche
Immagine

e negozi di tatuaggi

Immagine
più nota l'osteria de Scarpon
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da babatriestina »

prezzi iinferiori alle trattorie più in basso
Immagine

rifatto l'edificio moderno all'angolo di via Nordio, ma sotto la galleria è chiusa
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da babatriestina »

la palazzina INAM in cui tutti noi abbaimo fatto qualche fila, ospita tuttora servizi sanitari
Immagine
di fronte, una ex banca ( di cui ricordo un bancomat poi tolto) è restaurata ma sembra desolata. stile neorinascimento toscano..
Immagine

belle inferriate di un portone
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da babatriestina »

rimangono vecchi negozi, uno di materiale elettrico, uno di ricambi dove non trovo mai quel che mi serve, uno di serrature e chiavi,
questo misterioso che sembra mescolare antichi sapori di frutta e verdura con fotocopie e fax
Immagine

pietre sgretolate
Immagine

lavori in corso per un nuovo negozio al posto di un avecchia panetteria
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da babatriestina »

in via del toro, di lato, il ristorante Menarosti, un classico
Immagine

verso il basso, nuovi negozietti, per chi ricorda qua c'era la paninoteca " da Livio" e ancor prima il minuscolo negozio di dischi "il discobolo"
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da babatriestina »

restaurata, una elegante anche se modesta casa neoclassica
Immagine

e di fronte la casa finto-neogotico dlela farmacia
Immagine
coi suoi archi acuti

Bar, caffè, piccoli e un negozio di pancake credo dove c'era un negozio di alimentari
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da babatriestina »

case con le pitture che cascano e negozietto di lavoretti di cucito, sono nuovi e li gestiscono di solito cinesi
Immagine

l'hotel Brioni che credo abbia assai poche stelle
Immagine

l'edificio in origine aveva velleità neorinascimentali. se lo ridipingessero vedremmo glia aahh ! ohhh! ch e meraviglioso palazzo! solo a Trieste ci son palazzi simili a ogni piè sospinto!

Immagine

e finisco con un a locanda Al porton di cui poco so, anche se si dichiara antica
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da Ciancele »

Baba Triestina, le tue „caminade“ xe sempre bele. Via Ginastica. So che la incomincia in via Carduci e la va in alto. Fin dove? No me ricordo più. So che sul canton de via Carduci iera una botega magnativa, più porziteria (salumeria), ma più famosa pai formai (per la miriade di tipi di formaggio). Ghe sarò sta una o do volte, de più no. Durante la guera iero ‘sai in via Ginastica, dove che stava amici de familia. Indireti, parchè i iera amici de nostro cugin. Lu dela Calabria, el ‘ndava a cior oio e lo vendeva ala borsa nera, ela de Firenze. In guera la gaveva un boteghin dove che la vendeva tabaco, e mio papà fumava. Dopo la guera mi ‘ndavo a Bolunz a cior late, e una botilia iera sempre par lori che i gaveva fioi pici. El mulo ga ciapà la mia bici de corsa rosa. El mato, clase 1913, el iera comunista. Nel 1935 o 36 el se ga iscrito al partito fasista par trovar lavor. Dopo tre giorni el iera za asunto. Nostro cugin, clase 1913 anca lu, ma no comunista, nel 1935 ... ecc.
Là vizin, se no sbalio, iera anca Trita. Fu Nicola. E in via Ginastica stava anca Giani, un amico de mio fradel. Un bon putel, morto relativamente giovine. Su papa gaveva un cognome austriaco, lu nela traduzion par talian. Mi iero mulo. Su papà me ga regalà un libro sui dinosauri, in austriaco e in gotico. Za quela volta gavevo interese par ‘ste robe. Giani el iera dela Saima. Mi no.
Se te vol fotografar case, te dovaria ‘ndar in via Vitoria Colona, in via Bonaparte, via Montfort e in via Terza Armata.
A proposito de vie. Salita al Promontorio, riva in su, sula sinistra iera un muro (col giardin de vila Necker?) che ‘ndava de via Moisè Luzato fina in via Franca. El esisti ‘ncora o i ga fato case?
In via Moisè Luzato su quel toco fina in via Università iera cascada una bomba proprio davanti el porton sula sinistra. La xe cascada sula strada e la ga rovinà solo el porton. Sarà stada anca una bomba picia. Iera un busat (buco profondo) ma i ga vu brenta (hanno avuto molta fortuna). Specialmente chi che iera in cantina.
In atesa di nuove foto porgo cordiali saluti.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da babatriestina »

Alora: la via comincia in via Carducci - angolo via Tarabochia , che va verso el Ospedal, e finissi subito dopo dela Ginastica, là la se strenzi e la continua come via Farneto, dopo le curve soto dle Orto Botanico la deventa via Marchesetti.
Sul canton de via Carducci xe sta per ani anorum le formagerie Lombarde, che però ai tempi tui le iera nove. le ga durado, deventando laterie Carsiche, fino un per de ani fa e adesso me par che xe tuto serado. Co iero picia mi, iera la maceleria de Marsi, più su una pescheria... xe ancora ma iera serada de domenica , su un canton, una drogheria de quele come una volta de farghe invidia a Toso, ma Toso conossi tuti e questa no. la gavemo in forum nele foto... De Trita parla qualchedun in forum a ma a mi no me disi gnente el nome.
PNF i ghe diseva anca Per Necessità Familiare, no?
Sa, mi la zona che te disi ti via Vitroia Colonna, Viale terza Armata me xe fora de man e po xe case che fotografa tuti... e po xe zona de ville !a mi me piasi le case che pochi conossi, i localini che no xe i soliti, i negozieti, i artigiani, i venditori de robe vece che no xe più strazerioi ma no xe ancora antiquari...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da Piereto »

Tritta fu Nicola, me par che fussi el paron del magazino vini quel che ogi xe eatitaly. Rivava a Trieste el vin pugliese de Squinzano e qua i lo misiava. Ricordo ancora nei anni 60 un per de carri cisterna ferroviari fora del magazin.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: mar 29 gen 2019, 20:00 ....... De Trita parla qualchedun in forum, ma a mi no me disi gnente el nome. ......
Baba, sicuro te scherzi. Trita no te disi gnente? Oila lerì oila lerà 'ndemo de Trita che mama no sa. Quel qualchedun in forum iera un nipote o simile de Trita, insoma un direto disendente. Par la mia generazione specialmente par quela precedente Trita iera una istituzion. 'ndemo de Trita!


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da Ciancele »

Piereto ha scritto: mer 30 gen 2019, 8:05 Tritta fu Nicola, me par che fussi el paron del magazino vini quel che ogi xe eatitaly. Rivava a Trieste el vin pugliese de Squinzano e qua i lo misiava. Ricordo ancora nei anni 60 un per de carri cisterna ferroviari fora del magazin.
No giuro, ma el magazin vini davanti piaza Venezia no iera solo Trita. Le bote de vin le iera fora. Forsi quele svode. Ma xe roba de novanta ani fa. 'ndar drio le bote iera come dir 'ndemo a Boscheto. Iera la camporela in cità. De giorno i vendeva vin. Mio nono 'ndava a farse l'otavo. Mi no me ricordo de eserghe stado. Un deposito vini iera anca nel porto vecio. Nel '54 o '55 devo gaver telefonà a Trieste parchè un mato voleva una o do cisterne de nero per dar gusto de vin a una salsa. No iera lavor mio, ma mi parlavo talian. Dopo gavesi fato el trasporto in Germania. Nel '60 o '61 go crompà una damigiana de Merlot, ma in cità, dove che ga dito mia cognada. La go portada su col magiolino.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da babatriestina »

Oggi completo con altre foto fatte in giornata lavorativa: manca purtroppo la drogheria, chiusa per lutto.
Una gastronomia, un tempo questa o l'adiacente ospitava l'oreficeria-orologeria dante che attualmente è in Galleria Rossoni
Immagine
Una zoomata dal basso mostre la via che si restringe con le ville e sopra gli alberi, in alto a destra le case popolari a schiera di via Marchesetti
Immagine

la trattoria al Porton dal 1907
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da babatriestina »

piccole gioiellerie e compro oro sono diffusissime: una per tutte
Immagine
la casa della farmacia col suo neogotico colpisce tutti
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Borgo Franceschino: via Ginnastica

Messaggio da babatriestina »

Alcune case nelle trasversali vicine ( via san Zaccaria e via del Toro) meritano un'occhiata , dopo ridipinte
una neotoscana stile rinascimentale
Immagine

una casa col balcone, ecco queste sono le tipiche palazzine sette-ottocentesche triestine, di cui non ho visto uguali in nessun'altra città, quando vedo queste mi sento " a casa mia"
Immagine

questa in via del Toro 5, la casa in cui abitava la mia amica dle cuore dlele elementari, sarò stata centinaia di volte nell'appartamento del primo piano
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Trieste de ogi”