Gotico quadrato o Rundbogenstil

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da babatriestina »

Credo di averne parlato in qualche altro argomento, ma non ne vedo uno specifico.
Si tratta di quello stile, anteriore all'epoca eclettica, che in Europa, sulla scia della rivalutazione del Medioevo nella prima metà dell'Ottocento, portò a edifici medievaleggianti, ma spesso senza il classico arco acuto tipico del gotico, ma con archi a tutto sesto- da cui il nome. ma con merlature..
bene insomma fra Miramare e la Torre del Lloyd anteriore al castello. Poi tanti altri, dalla casa di via Udine a quella di prosecco... ma anche le ville non scherzano, un paio di giorni fa ne vedevo una da Villa Engelmann, dietro la chiesa di via Rossetti..
Immagine
( ma anche Villa Franellich)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da babatriestina »

La casa del marinaio inglese di via Udine
Immagine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8684
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Nella mia ignoranza che fussi gotico quadrato (e no gotico tondo!) gavevo messo un per de foto dela villa de via Chiadino, di fronte a villa Engelmann, qua: viewtopic.php?f=10&t=7596&start=6.
Meto el link per completar i riferimenti.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto: ven 8 gen 2021, 17:27 Nella mia ignoranza che fussi gotico quadrato (e no gotico tondo!) gavevo messo un per de foto dela villa de via Chiadino, di fronte a villa Engelmann, qua: viewtopic.php?f=10&t=7596&start=6.
Meto el link per completar i riferimenti.
savevo che gavevimo parlado de sta roba... ma no trovando dove go deciso per un post a parte. Tondo o quadrato? i archi xe a tuttoo sesto e no a ogiva quindi xe tondo, ma in italian nissun lo ciama gotico tondo. Ghe ne gavevimo discusso su Miramar. Che un rifiutava de ciamarlo gotico e lo ciamava eclettico..e allora go aprofonido


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da babatriestina »

https://www.youtube.com/watch?v=H3GFXM3W8Aw

Il gotico quadrato a Trieste, una architettura per il primo porto dell'impero - Diana Barillari


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da babatriestina »

Barillari Diana, Carbi Giuliana, Travaglini Costanza
Gotico quadrato nella metà dell'Ottocento triestino. Catalogo della mostra di Trieste, Galleria Tommaseo, 10 luglio - 2 agosto 1986


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8684
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto: ven 8 gen 2021, 17:41
sono piccolo ma crescero ha scritto: ven 8 gen 2021, 17:27 Nella mia ignoranza che fussi gotico quadrato (e no gotico tondo!)
Tondo o quadrato? i archi xe a tuttoo sesto e no a ogiva quindi xe tondo, ma in italian nissun lo ciama gotico tondo. Ghe ne gavevimo discusso su Miramar. Che un rifiutava de ciamarlo gotico e lo ciamava eclettico..e allora go aprofonido
La mia voleva, de ignorante, eser un viz. Te confesso che no savevo che esistessi né el gotico tondo né el quadrato, solo el gotico. Me ricordo la discussion su MIramar.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da babatriestina »

ai tempi del gotico vero, no iera ste distinzioni. Xe futizi del Otocento.
ma anche el gotico medieval ga le sue distinzioni, che femo noi, ovvio. el fiammeggiante, el gotico internazional, el gotico perpemdiolar.. giusto giorni fa ciacolavimo sul tardogotico con appassionai del epoca.
Giusto rileggevo giorni fa el romanzo de Follett el primo dela trilogia i Pilastri della terra con la costruzion dela catedral e el passaggio del romanico al gotico. Quei che qua se estasia davanti del gotico finto del ottocento no riva a imaginar el fascino del origina, dove ogni toco xe fato a man e xe difernte del altro. Qua i fazeva in serie, tuto preciso come a machina.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da Ciancele »

Me par de gaver za scrito che un castel compagno xe sul lago de Costanza, a Langenargen: castello di Montfort. I disi che el xe sta fato nel 14. secolo, po distruto e chel 1866 i lo ga fato novo e se parla de stile moresco. Me par che adeso el sia ristorante e no me ricordo cosa ‘ncora.
La prima volta che lo go visto iera Pasqua, ma zimeta (alquanto freschetto), vento e onde. Me xe vignù subito inamente Miramare e le onde che battono contro i suoi graniti.
Noi gavemo la via Montfort e par che i Montfort gabi vu una importante parte nela storia.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da babatriestina »

Montfort xe un nome bastanza noto nella storia.. Simone e Ugo (?) de Montfort iera due, pare e fio, nel Duecento me par e i ga operado in Inghilterra e in Francia, un dei due nela famosa "crociata" contro i catari della Linguadoca. Che iera po più politica che religiosa.
Moresco xe un termine che vien aplicado a robe diferenti, a volte xe per edifici tipo arabo, ma una mula me s ostegniva che al palazzo ducal de Venezia no xe gotico ma moresco... quanche influsso oriental, d'altro canto me par de gaver letto che el arco ogival gotico iera za in uso in medioriente e che i crociati lo ga portado in Europa. Mi go visto qualche arco ogival bastanza antico in iran...
El Montfort de Trieste - che i triestini ghe disi Mònfort- xe solo che un titolo tedesco de un fradel de Napoleon, Gerolamo che stava qua per un periodo


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da babatriestina »

https://www.langenargen.de/,Len/3875419.html

"The new location is the "Weinbar" (winebar). The location in the ground floor is the perfect place to meet friends and have a good evening." go capido el interesse de Ciancele... :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: sab 9 gen 2021, 9:45 https://www.langenargen.de/,Len/3875419.html

"The new location is the "Weinbar" (winebar). The location in the ground floor is the perfect place to meet friends and have a good evening." go capido el interesse de Ciancele... :-D
Difati, go un bon ricordo dele mie visite a Langenargen. E dopo aver mangiato, mangiato e ben bevuto, son 'ndà a casa. :cheezy_298:


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da Piereto »

Ricordo che gavevo postado a proposito del gotico quadrato un casteletto situado in slovenia sulla valle della sava con annessa fabrica, costruido da un industrial triestin credo in località Hrastnik.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da babatriestina »

Meti el link..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8684
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto: dom 10 gen 2021, 10:54 Meti el link..
viewtopic.php?f=32&t=6066


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto: dom 10 gen 2021, 13:58
babatriestina ha scritto: dom 10 gen 2021, 10:54 Meti el link..
viewtopic.php?f=32&t=6066
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da babatriestina »

alcune foto fra via Crispi e via Pindemonte ( non mi ricordo mai dove finisce una e comincia l'altra)
Tutte case e ville private
Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Gotico quadrato o Rundbogenstil

Messaggio da Piereto »

Me xe capitade fra le man foto de un per de anni fa quando che se podeva andar in giro senza timori de virus, un bel giro alla scoperta de tanti castei tra Slovenia e Croazia. E ve meto quele del castel de Trakoscian un bel esempio de gotico quadrato ricostruido alla fine del 1800. El xe sta dal 1600 ne le man de la famiglia Draskovich baroni dell'impero e bani de Croazia, storia longa a combatter el turco e rivadi fin al 1944, quando che i ga taià la corda. Uno dei ultimi draskovich del 900 iera un bon fotografo socio anche del club fotografivo viennese e la sorella pittrice . El castel se trrova tra Ptui e Varazdin e merita davvero la visita sia per i restauri che per i arredi e sia per la cornice collinare de boschi in una zona quasi disabitada.

Trakoscan .jpg
Trakoscan .jpg (57.81 KiB) Visto 1103 volte
P1040159.JPG
P1040159.JPG (60.27 KiB) Visto 1103 volte

P1040170.JPG
P1040170.JPG (48.33 KiB) Visto 1103 volte


Torna a “Architetura triestina”