Piereto, fame de lampadina, ilumina un ignorante (Ghe scrivo a Piereto, perché el sa ste robe ma se xe un altro che sa risponderme, che no'l se tiri indrio).
Ieri zercavo su youtube la Missa solemnis de Beethoven e go trovà un'esecuzion dove che iera dei strumenti strani.
1) Penso che sia un clarinetto, anche se non go mai visto un clarinetto de legno cusì ciaro.
2) xe un flauto, ma de legno. Me ricordo de ver sentido al Verdi un concerto con la solista che sonava un flauto de legno e, povera, a un certo punto ghe xe vegnù un sufion invece che una nota (te vedi come che son fato; no me ricordo el suo nome, no me ricordo la musica, ma me ricordo el sbaglio che la ga fato). Perché no i fa più i flauti de legno?
3) Ecco, questo me xe misterioso. Penso, da l'imboccatura, che sia un oboe, ma anche lui el xe fato de legno ciaro, no'l xe cilindrico, ma tuto pien de rigonfiamenti e sopratutto no'l ga le ciave, ma i buseti.
Cosa vol dir che xe strumenti cusì diversi del solito? L'orchestra iera la Freiburger Barockorchester. Xe strumenti de musica barocca? Ma ai tempi de Beethoven, fine '700 primo '800) iera questi i strumenti che i doprava o iera quei che gavemo ogi?
Grazie a Piereto o a chi che me saverà risponder.
Strumenti musicali strani
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
- sono piccolo ma crescero
- cavalier del forum
- Messaggi: 8745
- Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
- Località: Trieste
Strumenti musicali strani
Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
- sono piccolo ma crescero
- cavalier del forum
- Messaggi: 8745
- Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
- Località: Trieste
Re: Strumenti musicali strani
Ah, wikipedia ga risposta a tante mie domande: go scoperto, per esempio che el primo rigonfiamento del oboe se ciama cipolla e che i anei se ciama modanature, ma no go capido a cosa che i servi e soprattutto perché che nei novi strumenti i li ga tirai via. .
E po, cambia el son? Perché doprar un strumento vecio, probabilmente più scomodo de sonar? Ga un senso o xe una raffinatezza "filologica"?
E po, cambia el son? Perché doprar un strumento vecio, probabilmente più scomodo de sonar? Ga un senso o xe una raffinatezza "filologica"?
Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
- Blues Briso
- ixolan
- Messaggi: 227
- Iscritto il: sab 8 gen 2022, 19:31
Re: Strumenti musicali strani
No son un esperto, ma anche le versioni moderne, fa parte dei "legni"; quel che so xe che apena i ga podù, i ga doprado altri materiai, perché con la saliva el legno se rovinava presto, sofriva dei sbalzi de temperatura e el se crepava...
Penso che l'uso che i fa xe filologico. Mi me ricordo de gaver visto un Orfeo de Monteverdi coi liuti e le viole de gamba coi tasti...
Penso che l'uso che i fa xe filologico. Mi me ricordo de gaver visto un Orfeo de Monteverdi coi liuti e le viole de gamba coi tasti...
Vosi e lingue sconossude me bati sule orece nude. El posto xe 'l steso, ma mi no 'l me par, adeso. Tuta sta gente de ndo' la riva, ché no la va via? O inveze xe i mii che me schiva? E pur ara, che mi son casa mia!
Re: Strumenti musicali strani
La domanda che qualchidun se ga' fato xe come gavesi sona' sta musica ai sui tempi. Quindi rispolveremo i veci strumenti, ricostruimoli come quella volta e stemo a scoltar. Quindi uso de flauti de legno, traversi e driti, de antichi clarinetti e fagoti quasi tuti senza ciave, trombe e tromboni e corni senza pistoni. Tuti sti strumenti no gaveva una grande estension per cui se doveva costruirli in pezzature diverse e quindi tirarse drio un casson de tochi. I corni zontava tochi de tubo ,le ritorte, anche per cambiar tonalità. Quindi xe sta esigenze pratiche a cambiar l'uso e trovar soluzioni costruttive . Xe scomparsi tuti i strumenti a pizzico da ste prime orchestre e anche i archi ga' cambiado l'acordatura per praticità esecutiva, e cusi' anche se ga' migliorado la tecnica esecutiva. Ga' aumentado anche la potenza sonora.