Piazza San Giovanni - Statua a Verdi

de Trieste, cenni storici, immagini vece e nove, ricordi..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Piazza San Giovanni - Statua a Verdi

Messaggio da babatriestina »

Discorsi ufficiali e conclusione in Piazza Grande dove era previsto il canto .. del Va pensiero. Proibito all'ultimo momento dall'autorità.
Naturalmente... iniziarono a cantarlo lo stesso, e al O mia patria sì bella e perduta... il pubblico incominciò a rumoreggiare con evviva etc e.. la polizia presente uscì da dietro il Lloyd, la Luogotenenza ed il Comune e fece sgombrare il centro della piazza, spingendoli tutti ai bordi!

Immagine
( ce n'erano diverse foto ma ne ho beccato solo questa)

Nello stesso giorno 12 ottobre una corona di bronzo dono dei triestini alla Casa di riposo Giuseppe Verdi venne inviata , ma venne fatta fondere a Udine e non ci fu il tempo di esporla a Trieste, dove venne fatta conoscere da fotografie e cartoline

Immagine

( meno di due anni dopo.. quel che è descritto all'inizio del thread)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Piazza San Giovanni - Statua a Verdi

Messaggio da babatriestina »

restando in Piazza san Giovanni,forse lo abbiamo già, ma è abbastanza noto questo quadro dei Musei di storia e arte che la mostra com'era un tempo:
Immagine
siamo più o meno a metà Ottocento, e tutte le case sono basse e verranno sostituite qualceh decennio dopo. In primo piano la casa che ha la struttura simile alla palazzina Tonello lascerà il posto a palazzo Diana, la casa che ora ospita i portici non li ha e in mezzo della piazza una baracchetta militare..
in fondo Corsia Stadion sembra avere anche il torrente allo scoperto, un ponte e alberi da un solo lato.
in mezzo carriole e carrette a mano o a trazione animale


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re:

Messaggio da babatriestina »

1382-1918 ha scritto:
babatriestina ha scritto:Me domandavo anche: co i ga spacado el monumento nel 1915, i ga spacado solo la statua o anche el cubo de piera che fazeva de piedestallo?
Questo no so. Bisogneria veder in che condizioni el xe stà ridotto.
So che il 24 maggio una folla rabiada lo ga involtiza in carta del giornal "Il Piccolo" e i ghe ga dado fogo alla carta, probabilmente dopo i ga cominciado anche a spacarlo. Forsi xe restado solo el cubo e dopo xe stado rimosso anche quel, come me par de veder nela foto che ga postado Adler, che però no se sa de preciso de che anno la xe. Pol anche esser che el cubo sia restado per un periodo, ma siccome el iera tuto un toco col monumento vero e proprio, probabilmente xe anda spacà anche quel subito e portado via.
go avudo oggi el novo numero del Archeografo triestino e xe un articolo dedicado ale statue, rimosse, rimesse, distrute...
ben qua per Verdi xe un piccol giallo non del tuto risolto.. co i xe rivai a far scandal, i ghe gaverà dado sicuro martelade, i lo gaverà rovinado, ma un bloco de marmo come quel, e col piedestal d e più, distrugerlo tuto ghe ne vol.. difati, par che i lo ga poco dopo portado in deposito, insiema con altra roba danegiada o dispicada: el busto de Caprin del Giardin publico, quel de Dante del Ginasio e 4 lapidi a illustri concittadini alla base del Municipio.. che però picava tropo verso el iredentismo. l'Austria iera un paese ordinado e ga messo tuto nei depositi sotociave. Ma... qualchedun qualche settimana o mese dopo xe rivado e per el Verdi e le lapidi li ga ciapai a martelade fin a distrugerli o quanto meno render impossibile el restauro. Chi ga dado el ordine? un per de lori ingegneri credo del Comun se ga palleggiado la responsabilità " si go dito mi ma voleva lu, no, me xe rivado un ordine dela Luogotenenza"... " La sa mi go fato ma mi no volevo" po co ga vinto el Italia ancora più.. ala fin fine dopo un'inchiesta un ga ciapado la colpa e xe stado destituido. Le lapidi xe finide in fregole illeggibil e no se ghe ne ga fato gnente, el Verdi iera irrestaurabile e la vecia base.. par che sia finida, ma no esposta.. al Museo De Henriquez! :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Re:

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:
Go aprofitado dei "Musei di Sera" per far un giro allo Schmidl e go visto che i conserva, tra le altre robe, alcuni modellini alti 30-40 cm relativi alla gara de idee per la realizzazion della statua ! Nelle note de accompagnamento go trovado anche conferma del discorso del sotto portico :-)
ecoli qua

Immagine
e i altri
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Piazza San Giovanni - Statua a Verdi

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Piazza San Giovanni - Statua a Verdi

Messaggio da Piereto »

Forsi xe sta za dito, ma noi gavemo el monumento col Verdi sentado, e no bel drito in pie, perchè originariamente el doveva star soto al portico del teatro verdi, e no ghe iera alteza suficente. Anche col povero Verdi se podesi eser polemici, su come le robe vien fate a Trieste.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Piazza San Giovanni - Statua a Verdi

Messaggio da babatriestina »

eco, xe quel che no go capido.. :roll: perchè, se se voleva meterlo sentado soto el portico, la più parte dei artisti ga proposto monumenti alti e col Verdi in pie? xe quel che no ghe rivo.. :?:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Piazza San Giovanni - Statua a Verdi

Messaggio da Piereto »

Forsi no iera ben specificà nel bando de concorso ? i se gaverà inacorto solo dopo che xe rivadi i progetti, e alora i gà premià quel che iera più basso perche el scultor saveva che el doveva eser fato cusì?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Piazza San Giovanni - Statua a Verdi

Messaggio da babatriestina »

dalle immagini esposte in Galleria Rossoni, la piazza negli anni Venti
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Quartieri e rioni”