Buon Giorno!

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8711
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Buon Giorno!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Elisa ha scritto: sab 20 gen 2024, 20:46 Un saluto con idea di avvicinamento.... :-D
Ricevo dall' assistente, la buona notizia che si è ricuperato fortunatamente da lieve ictus il mio caro cugino che risiede in Trentino-Alto Adige. E che si è messo a provare a cantare. Mi arriva l' audio in maniera molto sorprendente....Canta, con difficoltà ma intelligibile, una canzone bellissima la cui melodia mi ha riportata alla mia gioventú, quando tenevo come noslagica e piacevolissima questa melodia, mai cantata però perche in dialetto piuttosto pesante: Il friulano. :shock: Si tratta di Stelutis Alpinis, mai dimenticata. :clapping_213: :clapping_213: :clapping_213:
https://www.youtube.com/watch?v=yCZSeZaGdNk



Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2874
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Buon Giorno!

Messaggio da mandi_ »

Quel che mi piace in particolar modo di questa stupenda canzone è il fatto che il suo testo sia una preghiera, un rimpianto per chi è morto a causa della guerra.
Hanno provato a far modificare il testo, a far aggiungere due strofe per indicare che il caduto è morto per la patria.
Il maestro compositore non accettò e mi fa piacere che il Coro della Sat canti Stelutis alpinis nel modo giusto.


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Ciancele »

Emilio Comici è nato a Trieste ed aveva in Val Rosandra una scuola di arrampicatura. Nel 1940/41/42 è stato il maestro e l’idolo di mio fratello. È morto nel 1942 nel tentativo di salvare alcuni camerati. Al suo funerale un coro ha cantato Stelutis Alpinis.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

veramente Comici è morto nel 1940 in Vallunga presso Selva dove faceva scuola di roccia, per la rottura di un cordino marcio.
in montagna noi dell'Alpina delle Giulie cantiamo spesso sia Stelutis Alpinis che Signore delle Cime per ricordare gli amici alpinisti morti o come si dice anche " andati avanti"


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8711
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Buon Giorno!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Bella la canzone Stelutis alpinis. Però ... è un invito a fare un illecito: "Ciol su ciol une stelute"... le stelle alpine sono flora protetta (ma chi non ha ceduto alla tentazione almeno una volta!),

A parte gli scherzi, sì bella canzone. Ma in friulano ce n'è un'altra, sul tema, che mi piace molto: L'è ben ver che mi slontani". MI pare di cogliervi una maggior freschezza popolare nelle parole.

https://www.youtube.com/watch?v=QrlEAoD7Yfg



Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Oggi giornata nuvolosa con sciroco forte che buterà in libecio. Per mi la pima roba de far dopo la ultima libeciata iera almeno ripristinar la scoiera davanti i topolini. Ma no, fa parte de un piano più grande per modificar la costa. e la scoiera ga de andar avanti una trentina de metri via de la riva fin de Stico che l'ultima volta xe andado distruto.. E alora me piasi ricordar come inveze el comun de Muia se ga da de far ripristinando centinaia de metri de scoiera verso san Bartolomeo. Prima el ga rifato el muro a seco che iera anda distruto e po la scoiera.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Leggo sempre delle acque alte a Venezia e vedo le passerelle in piazza San marco, ma allora il mose? Ebbene scatta con una marea di 120 cm. Ma se Venezia è sprofondata negli ultimi 50 anni e la marea normale e'di un metro perché non scatta prima evitando danni agli edifici, al commercio e al movimento turistico?. Semplice ogni volta che il mose si avvia partono migliaia di euro, e così Venezia non è all'asciutto. I ghiacci si sciolgono e bla bla bla i mari si innalzano. Trieste è pronta a contornare le rive con blocchi alti 1 metro e 20?. Ne riparleremo.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Oggi ho fatto una scoperta , e non credevo ai miei occhi, un fagiano si era materializzato su un terreno davanti casa, una graia di sterpaglia ricoperta di "falloppia" un rampicante molto invasivo. Credo si tratti di Phasianus colchicus

graia.jpg
graia.jpg (107.73 KiB) Visto 238 volte

fagiano maschio.jpg
fagiano maschio.jpg (108.04 KiB) Visto 238 volte


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Ciancele »

Le tristi idi di marzo. Cito la Cittadella: Veni, vidi vici, disse Cesare agli amici, ma i amici ghe disi: Te ne ga roto i bisi, basta co‘ 'ste monade e zo tre cortelade.
Per i non autoctoni: ma gli amici gli dissero: Tu ci hai scocciato a morte. Smettila con queste pirlate e poi tre coltellate.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Tante belle regole targade UE sulle case green che i governi nazionali in sti giorni xe rivadi a modificar in exstremis . Poso capir i impianti de riuscaldamento che va a gasolio o quei a legni-pelet per via del particolato, ma se trova anche dei filtri che pol abater i inquinanti, ma i impianti a gas da rottamar proprio no. Eolico, biomasse, e fotovoltaico xe dimostrado che no riva a sodisfar el bisogno de energia, per no dir de i auti eletrici ultracari che i vol venderne e che nisun compra. E alora zo capoti a le case e capoti che te devi meterte perchè se devi sbasar la temperatura interna. Ma..forsi basta un giro de valzer e forsi rivemo inveze a rotamar la UE.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

dei che se parla de rotamar i impianti a gas entro il 2040. Saremo vivi? speremo.. quanto ga de cambiar intanto! rotamemo la ue te disi ti e finimo nela m*** fin al colo, secondo mi


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Bisogna a Bruxelles che i se meti in testa de far i interessi delle "masse"popolari e xe sempre una question de numeri. . i devi eser sovranisti per l'europa e no al soldo dei lobbisti extra UE. Questa xe una soluzion, l'altra xe più drastica , molar tuto. No so se se semo inacorti de eser in guera senza che el parlamneto se gabi espreso e in barba a ala costituzion, La crisi la ghe xe perchè no gevemo energia, perchè ne manca materie prime,. perche no semo più solo noi a produr quel che ghe servi al resto del mondo, e quindi dovemo ridimensionarse, semo za in calo demografico e i profughi no ne iuta per niente.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Tre robe che no me va a genio. Ciapar una multa perchè co l'auto se xe andadi più veloci de quel che xe scrito su un cartel stradale xe giusto,......ma alcune volte i cartei xe impiantadi non da un automobilista . Come se fa a meter uin cartel de 30 su una salita . Nel momento che meto in seconda supero i trenta e ciapo la multa. El cartel dei 30 no devi eser meso in salita, ma in discesa perchè corer in discesa xe pericoloso. Secondo, i te fa un verbale de multa e no i te lo consegna perchè te son in movimento, cusi la pratica va a Bologna e la sta più dei 5 giorni col sconto che te podesi aver, per cui la te riva a casa entro i 60 giorni, e te paghi in pien. Terzo, le zone a 30 le va ben in prosimità de scole o ospedai o centri termali, ma se te vol el rispetto de la velocità basta meter i disuasori invidadi sull'asfalto, che xe dei profilsati de plastica a altezza variabile, e se te cori addio a le sospensioni. Evidentemente costa de più meter un detector ma te rientri de la spesa fatta co le multe. ( se no riva l'omo co la flex).


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Ogi legevo sul Picolo che anche in Regione gavemo tubature idriche che perdi. I tirava in ballo dati istat e medie procapite. Ma mi me par che per veder se un tubo perdi te misuri prima l'aqua che te meti drento, e poi l'aqua che vien fora. Cioè basta do contatori. Ora i ne disi che gavemo solo el 4% de contatori digitali, e che no se pol fidarse de roba vecia, e che grazie al PNR gaveremo i bori per sostituir i contatori, cioè vol dir che pagheremo do volte : el prestito del PNR e el nolegio contator. . I ga anche dito che paghemo l'aqua sai cara e che tante volte in altre parti de italia no la ga presion , la spuza, e la ga un color strambo. Che comunque Trieste ga l'aqua più cara. Credo ben la ciolemo a -120 metri de profondità e la pompemo oltre i 300 per rivar sul carso. Soliti articoli del Picolo.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

e xe acqua de spina bonissima che mi bevo solo che quela.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Ogi i ga dito che inizierà i lavori per un ascensor in risiera ; e i ga trova i bori 530.000 euro. Scoltando la notizia me son ricordà che spetemo el ascensor a Grignan per salir dal piazal all casteleto e che el xe fatibile, ma che no se senti più parlar. Anche un altro ascensor speta che i se decidi, e cioè quel che porta da la base de la scalinata de Santa Maria Maggiore fin soto la ciesa de San Silvestro.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Oggi sul Piccolo l'ennesima storia dei masegni di piazza Unità. Per sostituirli con quelli recuperati dal porto "vivo" ci vogliono 5 milioni di euro. La sinistra da la colpa al sindaco ma non ricorda che fu sua la scelta dei materiali per la pavimentazione . L abbattimento del ex Pavan a San giacomo ha tenuto banco per diversi giorni sul giornale. Ma la scelta di operare in tale maniera parte da 4 anni prima. Sorgono interrogativi sul perché si sia ricorso alla università di Udine per un parere naturalistico favorevole alla ovovia. La galleria de piazza foraggi ioza ancora co piovi a cadini. Domanda: quanti schei i ga risparmiado no rivestendola per tuta la lunghezza? I se ricorda sul Piccolo de la bella e romantica stazioncina ferroviaria de miramar. Domanda perché no dar attuazione del progetto de metropolitana legera. I 63 milioni del pnr per l ovovia podeva servir per far una stazione- fermata sotto piazza volontari giuliani . Stazioncina de miramar ,stazion centrale, piazza volontari giuliani , Muia le fermate, in un percorso che collega le bellezze del territorio. Certamente el grosso scoio iera e sarà quel de meterse d' accordo con le ferrovie, e tutti ga ciapado paura.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

mi pare che l'articolo ricordi a me sembra correttamente che la piazza fu rifatta ai tempi del sindaco Illy. Immagino inclusa la scelta della pavimentazione. la ditta era mi pare di Imola e vendette i materiali ricavati, avendo avuto l'incarico di smaltire. molto è finito in Friuli ma pare che ci siano volle del Carso in vendita con la nota " pietre provenienti da piazza Unità" . Così l'articolo. Parla anche della possibilità di ritrasformare la fontana ... in fontana


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Ciancele »

La galeria de piaza del fien xe una galeria a iozatura eterna. La iozava za otanta ani fa e la iozerà anca neo prosimi otanta. Ve savarò dir.
Mio fio me ga mandà un video sule ioze, ciolto del Picolo. El xe più meio informà de mi.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8711
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Buon Giorno!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Piereto ha scritto: gio 4 apr 2024, 13:52 Oggi sul Piccolo l'ennesima storia dei masegni di piazza Unità. Per sostituirli con quelli recuperati dal porto "vivo" ci vogliono 5 milioni di euro. La sinistra da la colpa al sindaco ma non ricorda che fu sua la scelta dei materiali per la pavimentazione . L abbattimento del ex Pavan a San giacomo ha tenuto banco per diversi giorni sul giornale. Ma la scelta di operare in tale maniera parte da 4 anni prima. Sorgono interrogativi sul perché si sia ricorso alla università di Udine per un parere naturalistico favorevole alla ovovia. La galleria de piazza foraggi ioza ancora co piovi a cadini. Domanda: quanti schei i ga risparmiado no rivestendola per tuta la lunghezza? I se ricorda sul Piccolo de la bella e romantica stazioncina ferroviaria de miramar. Domanda perché no dar attuazione del progetto de metropolitana legera. I 63 milioni del pnr per l ovovia podeva servir per far una stazione- fermata sotto piazza volontari giuliani . Stazioncina de miramar ,stazion centrale, piazza volontari giuliani , Muia le fermate, in un percorso che collega le bellezze del territorio. Certamente el grosso scoio iera e sarà quel de meterse d' accordo con le ferrovie, e tutti ga ciapado paura.
babatriestina ha scritto: gio 4 apr 2024, 16:58 mi pare che l'articolo ricordi a me sembra correttamente che la piazza fu rifatta ai tempi del sindaco Illy. Immagino inclusa la scelta della pavimentazione. la ditta era mi pare di Imola e vendette i materiali ricavati, avendo avuto l'incarico di smaltire. molto è finito in Friuli ma pare che ci siano volle del Carso in vendita con la nota " pietre provenienti da piazza Unità" . Così l'articolo. Parla anche della possibilità di ritrasformare la fontana ... in fontana
Per i el problema dela pavimentazion xe bastanza complicado.

Mi giro a pie per la cità, e sui veci masegni se camina veramente mal. Se no ve lo ricordè, basta andar a caminar de bon passo in via san Sebastiano (quela che de Cavana porta in piaza Unità), dove che i li ga lasai; caminar xe una sofferenza.

Le lastre con cui i ga pavimentà via Dante me par bellissime e i le gaveva messe prima de piazza Unità (anche se me ricordo i brontolamenti per el canal de scolo laterale; mai una che vadi ben!). Le xe del steso tipo o diverse de quele de piaza dell'Unità?

Sula qualità dele lastre de piaza Unità, no son esperto e no posso dir se xe la qualità scadente o se xe le impalcadure dei concerti e i camion che le porta che le rovina.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)

Torna a “El salotin”