Go leto in sti giorni el romanzetto "Marinella" de Adalberto Thiergen.
Se lo trova per chi come mi, vol legerlo a sbafo.
Xe scrito in un linguaggio de metà otozento, ma se lasa leger.
La storia xe un dramma romantico, ambientado nei primi del zinquezento, in una Trieste occupada dei veneziani, poco prima dela Lega di Cambrai; che me ga ricordà in qualche modo el "Rigoletto", de cui più o meno xe coevo.
De sto "racconto lungo" xe stado tratto anche un composto da Giuseppe Sinico, su libretto de Pietro Welponer la cui prima xe stada el 26 agosto del 1854 al teatro Mauroner a Trieste (purtroppo no lo go mai scoltà, ma se disi che nel finale se senti il "famosissimo" Inno a San Giusto che po' xe sta cambiado per farlo pasàr per un canto iredentista. Un poco come pel "Va' pensiero"...)
El nome de l'autòr xe anagramma del vero nome: Tito Dellaberrenga, nato nel 1822 a Lanstrom, ma la sua famiglia nel 1824 se ga trasferì a Trieste. A 18 anni ga cominciado a colaboràr col giornal "La favilla" che nel biennio 1842-43 ga publicà tuti i sui raconti. Nel '44 ga scritto la Marinella con bon sucesso. Nel '58 anno de morte xe stai publicadi in 4 volumi i sui "I misteri di Trieste".
De lui esisti anche una biografia del 1964: Adalberto Thiergen (Tito Delaberrenga), narratore di successo dell'Ottocento triestino, dela autrice Biancoli, Anna.
La Marinella de Adalberto Thiergen
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
- Blues Briso
- ixolan
La Marinella de Adalberto Thiergen
Vosi e lingue sconossude me bati sule orece nude. El posto xe 'l steso, ma mi no 'l me par, adeso. Tuta sta gente de ndo' la riva, ché no la va via? O inveze xe i mii che me schiva? E pur ara, che mi son casa mia!