Modi de dir triestini

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
babatriestina
Senator
Senator

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

volgare, ma a volte mi viene in mente: per uno proprio stupido " più mona dela mona dela mussa"

"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
Notabile
Notabile

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: lun 3 mar 2025, 6:32 volgare, ma a volte mi viene in mente: per uno proprio stupido " più mona dela mona dela mussa"
Baba mia, grasie. L'espresion normal, più usada, de un mio amico. Tantisimi ani che no la sento. In presenza de putele se diseva: Più sempio che la polizia permeti.

sono piccolo ma crescero
--

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Sempre ve la dovè ciapar co sti poveri mussi. Mi go invece la frase "no te dago del mus, perché no voleria ofender i mussi"

E infatti, ne mio avatar se vedi mi nono e ... un mus.

El iera bon, el se ciamava Neri, mio nono ne ga messo in gropa e lui, el mus, ne ga portà dala campagna dove che mio nono lavorava, fin a casa sua e me ricordo che sentivo i ossi che se moveva soto el mio dedrio. Da quela volta go vu sai simpatia per i mussi; sarà per questo che son andà a insegnar? ;-) Tra doposcuola scuole e volontariato go insegnà dal 1970 al 2020. Po' xe vegnù el covid e go smesso.

Paolo

Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
babatriestina
Senator
Senator

e per quelli che avendo tanti soldi credono di potersi permettere tutto, quel che diceva una mia coinquilina tanti anni fa
Mi pago- e cago

( mi è venuto in mente pensando a Elon Musk) :-D

babatriestina
Senator
Senator

Nero come el babau mi è venuto da dire col buio di stamattina
Sì il babau credo sia diffuso in tutta Italia. A casa mia però d a piccola mi minacciavano di venir rapita dall'Omo col Saco. Quello che rapisce i bambini forse più per venderli o schiavizzarli che per ucciderli. Collegato agli zingari rapitori di bambini? chissà.. nulla di razzista però sul colore della pelle, credo

Ciancele
Notabile
Notabile

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: gio 13 mar 2025, 7:31 Nero come el babau mi è venuto da dire col buio di stamattina
Sì il babau credo sia diffuso in tutta Italia. A casa mia però d a piccola mi minacciavano di venir rapita dall'Omo col Saco. Quello che rapisce i bambini forse più per venderli o schiavizzarli che per ucciderli. Collegato agli zingari rapitori di bambini? chissà.. nulla di razzista però sul colore della pelle, credo.
El babau fazeva ciapar paura ai fioi. Una specie de diavolo, deto anca giaulo e kudic. L'omo col saco no me ricordo. De noi quela volta l'omo col saco iera el scovazin che vigniva cola trombeta.

sono piccolo ma crescero
--

Secondo wikipedia https://it.wikipedia.org/wiki/Uomo_nero il vecchio col sacco è meridionale. Però, vagamente, me par de verlo sentido dir o forsi de verlo subì quando noi muleti curisoavimo su qualchedun che scarigava roba e el minaciava col saco de corerne drio. Perché. bisogna dirlo, una volta i sachi de iuta iera sai diffusi per portar la roba.

Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
babatriestina
Senator
Senator

l'uomo col sacco se leggete wiki inglese è un po' dappertutto Sack Man

The Sack Man is a variant of the Bogeyman folklore which, as its name suggests, stuffs children in a sack. It predominantly exists in Latin American cultures, such as Argentina, Uruguay, Chile, Paraguay, Brazil; as well as Latin Europe, in both Portugal and Spain. It is sometimes referred to as el Hombre del costal, el hombre de la bolsa, el hombre del saco, or in Portuguese, o homem do saco (all of these names either meaning "the sack man" or "the bag man"). Another Spanish language variation is el roba-chicos, meaning "child-stealer". Similar legends are present in Eastern Europe (e.g. Bulgarian ‹See RfD› Torbalan, "sack man"), as well as in Haiti and some countries in Asia.

In effetti lo citava la mia vecchia cuoca carinziana

sono piccolo ma crescero
--

Ogi me xe vugnuda la frase "Ah, go la testa che me servi per intrigo" come a dir che la testa è solo un ingombro e non servi a niente (speremo che no sia vero proprio del tuto).

Ciancele
Notabile
Notabile

Messaggio da Ciancele »

sono piccolo ma crescero ha scritto: ven 21 mar 2025, 8:35 Ogi me xe vugnuda la frase "Ah, go la testa che me servi per intrigo" come a dir che la testa è solo un ingombro e non servi a niente (speremo che no sia vero proprio del tuto).
A casa mia se diseva cusì quando che un dismentigava tuto. Te ga la testa par intrigo, nel senso che el gaveva la testa solo parchè là xe sempre una testa. Ma no la servi, in senso lato.

babatriestina
Senator
Senator

Gavemo "Taià col manigo dela manera" per qualcosa di assai rozzo? sotto manera non l'ho trovato

Torna a “El nostro dialeto”