20 anni del forum atrieste.eu

Se gave` de scriver chi che se, cos' che fe, farghe i auguri a cualched'un e robe compagne felo cua dentro
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Rispondi
sono piccolo ma crescero
Cavalier del forum
Cavalier del forum

20 anni del forum atrieste.eu

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Nel dicembre del 2005, 20 anni fa, nasceva il forum atrieste.org che per ragioni tecniche dal 2010 si chiamò atrieste.eu.

Io non c'ero, ma a quanto mi par di capire nacque per la coraggiosa iniziativa di 5 persone che cito in ordine alfabetico: AdlerTS, Babatriestina, Bilbo, Ffdt e Macondo. Uno di loro, noto sul forum come Ffdt, si caricò sulle spalle gli oneri tecnici per rendere il forum disponibile al mondo; tutti si impegnarono in quella che, vista la vivacità degli interventi di allora, doveva essere una faticosa ed attenta opera di moderazione.

Siccome il primo post è visibile solo agli utenti iscritti che lo cerchino, riporto qua l'immagine di come appare oggi quel post inaugurale.

Immagine

Non trovo le immagini dell'indice nei primi giorni, ma, secondo il sito https://archive.org/ dove, conoscendo gli indirizzi, si possono recuperare le pagine di molti siti. un anno dopo l'inaugurazione il forum si presentava molto simile a quello di oggi, a parte qualche modifica estetica e le necessarie evoluzioni del software di gestione.

Immagine

Come ho già detto, io non c'ero, ma ai cinque fondatori e, soprattutto, a coloro che hanno scritto sul forum rendendolo una preziosa fonte di informazioni e documenti, va un doveroso grazie.

Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
ffdt
Eximio
Eximio

Re: 20 anni del forum atrieste.eu

Messaggio da ffdt »

no me gavevo inacorto che fusi pasadi za 20 ani :-)

me ricordo le ore pasade su i mii server per meter su el forum, che per mi iera un campo completamente novo e che mai me gavesi insognado de afrontar se Sergio no 'l gavesi decixo de distudar TriesteMia :-)

adatar le mie machine, che le iera robe de recupero che gavevo meso su per doprarle cuel poco che me ocoreva per la mia posta eletronica e poco altro, per farle diventar un sistema in grado de tignir in pie un forum xe stada un'aventura impegnativa, no so se adeso ghe la fazesi de novo :-) ma cuela volta gavevo un'altra eta` e la voia de no disperder cuel che stavimo creado come comunita` online

semo stadi precursori de tempi che dopo magari i ga portado a evoluzioni forsi tropo distacade de la realta`, ma almeno no semo stadi manipoladori come che certi i xe adeso (e di fati gavemo avesto critiche no de poco conto) ;--D

va ricordado che TriesteMia xe stado el primo forum in cui gavemo cominciado a scriver in triestin (anche cua ciapando critiche de tuti i generi, certe anche giuste) e che ATrieste ga cominciado scrivendo solo che in triestin proprio grazie a l'esperienza de TriesteMia: xe stado un pasagio che ancora ogi considero importante, sopratuto dopo che go scoperto (ignoranza mia) che el Teritorio Libero de Trieste el xe ancora in pie (anche se i sui benefici i se li magna in pochi e a i altri i ne tien come bestie de alevamento)

tuti i ambienti online nati de TriesteMia i ga scrito in triestin, e cuesto xe stado un pasagio culturalmente importante: considerando che la riscoperta contemporanea de 'l TLT la xe circa de 'l 2008, podemo dir de gaver fato un lavor culturalmente utile esendoghe anche rivadi un poco prima :-)

un popolo el se scopri tale per via de la sua storia, de la sua cultura, de la sua lingua e son contento che gavemo avesto el coragio anche de scriverla, sta nostra lingua, che pur se rexentada e misiada e che tecnicamente la xe un de i soli due dialeti veneti (cuel altro xe el Castiglian) la xe comuncue la nostra lingua e nisun dominador estero ne la porera` mai via :-)

grazie de gaver tira' fora el ricordo, SonoPiccolo :-)

auguri a tuti, magari de guantar altri 20 ani e magari anche de meter de novo el forum in t'un server che 'l sia in patria (el TLT) e no in cuel oror che xe sta union europea

un abracio a tuti :-)

(se podesi ragionar de vederse anche de persona, un giorno no tropo in la` :-))

babatriestina
Senator
Senator

Messaggio da babatriestina »

Io sono la sola rimasta attiva di quel gruppetto... chi per un motivo chi per l'altro ha optato per una presenza non più attiva. credo che se siamo rimasti ancora sulla cresta dell’onda dopo 20 anni è stato per il taglio che abbiamo dato, un po' di chiacchiere, un po' di dialetto, un po' di diffusione culturale... nonostante nel frattempo siamo arrivati altri media di comunicazione e diffusione. Siamo spesso una fonte di informazioni, ci chiamano per ricerche, ci citano... tanti altri forum triestini sorti allora si sono spenti ...

semmai ricordo i forumisti che abbiamo perduto, alcuni senza che lo sapessimo dei più vecchi.. , altri come Ursus, che ci ha comunicato la sua malattia, e poi ricordo più recentemente nonna Ivana ed Elisa..

"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Bilbo
Site Admin

Messaggio da Bilbo »

venti ani, tanti rimaneggiamenti, defezioni ecc.ecc. cambiamenti de provider se gestion, e tanti tanti ricordi. Certo i cambimanti personali ale volte obliga dirigeri le proprie risorse da altre parti, anche non digitali, e el tempo xe sempre el steso, o se usa qua o se lo usa de là.

noi se continua, almeno din che paolo sarà disponibile. dopodichè se vederà. Intanto 20 gavemo fato, anche se sembra ieri che tentavimo de studar i animi su triestemia, dove gavemo miseramente fallido.

Bye '73 de Roby.-
ffdt
Eximio
Eximio

Messaggio da ffdt »

su TriesteMia se ga scontrado virtualmente persone con visudi contraposti: cuei che gaveva visudo la II guera de fioi e che i iera stadi fioi de gente de le due parti diverse: chi de cua e chi de la` de 'l s'ciopo

pero` i iera i fioi, no iera cuei che gaveva partecipado ativamente; se i se gavesi trovado de persona forsi fusi stado meio, i gavesi risolto in cualche modo, inveze trovandose virtualmente no ga avesto una fine (se no cuela de TriesteMia)

fra cuei che xe andadi vedo che no ghe ne gave' citada una che forsi no savevi, e me scuxo de no gaver pensa' de dirvelo ma xe stadi momenti complicadi: sta estate ne ga lasadi Granzo, pochi giorni dopo de 'l suo compleano

prematuramente, senza dubio, ma par che sia stado in te 'l sono e duncue forsi almeno xe stado un pasagio seren ... o almeno cusi` speremo noi che semo restadi de cua a spetar el turno

prima o dopo ne capitera` a tuti, ma fusi bel che 'l forum el continui oltra de le persone che lo ga meso in pie e che xe pasade per de cua

sono piccolo ma crescero
Cavalier del forum
Cavalier del forum

Visto che parlè de triestemia.com, sito che no esisti più ma che se trova su https://archive.org/, go recuperado la prima pagina del sito

Immagine

e el forum, come che el se presentava in principio

Immagine

Coi anni, no so se per cambio de gestion o altro, voi saverè, el ga cambiado

Nel 2004 la parte de l'indice della storia iera questa

Immagine

nel 2005 iera questa

Immagine

Vedo che anche là iera sparide le sezioni de storia contemporanea.

Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
sono piccolo ma crescero
Cavalier del forum
Cavalier del forum

E se volemo ricordar quei che no xe più e che ga animado el forum, no dovemo dimenticarse de Sum culex che arichido el forum de tante, bellissime foto e Nini Naridola che gaveva conosudo tanti pitori triestini..

sono piccolo ma crescero
Cavalier del forum
Cavalier del forum

Son rivado a trovar tuti i fondadori del forum meno che uno AderTS. El ga cambiado le mailbox e el xe sparido, cusì me par, da facebook.

λάθε βιώσας, vivi nascosto o, se preferì el latin "Bene vixit qui bene latuit", visse bene chi seppe starsene nascosto. E in questa società dove che tuti sgomita per meterse in mostra, forsi el ga ragion.

Comunque, se mai te passi per sto forum, AdlerTS grazie anche a ti.

Ciancele
Notabile
Notabile

Messaggio da Ciancele »

Vedo de novo el nome "Triestemia" e che i la ga serada. Mi son in questo novo forum del 2011, gnanca 'sai tempo dopo la fine de Triestemia e me par de gaver leto in qualche post che la xe stada serada par motivi, disemo, de politica, nel senso che xe stade ofese dovude ala politica. Xe vero che tuti quei che ga una opinion diversa dela mia xe povareti. No ghe la fazo a capir come che se pol gaver una opinion diversa dela mia sensa perder colpi o eser imonidi. Ma se demo questa posibilità anca ai altri, se anca i altri no capisi ecc. ecc., 'lora son mona mi. No me piasi che qualchedun me ofendi solo parchè no son dela sua opinion. 'sto qua me disi che no'l me ofendi, ma el disi solo la verità e la verità ofendi sempre. Mi go solo un punto de scambio e 'sto punto xe atrieste. In tanti ani no go leto una parola bruta e par questo me trovo ben. Per quanti ani 'ncora? Ghe domanderò ala butacarte. Me piasaria gaver però qualche notizia su Triestemia, magari in privato. Quando che go comincià a far corispondenza comerciale, el procurator, un bon mato, 'sai simpatico e sovratuto disposto a darme boni consigli su come tratar una pratica, me ga dito che se pol scriver anca brute robe, ma sensa ofender. Go imparà a usar i eufemismi: no i me ga lumà el taco, ma ho "smarrito" il mio portamonete. No iero in bala, perso, ma in istato euforico.
Un caro saluto a tuti quei che i la pensa come mi e ai altri l’augurio che i se ravedi. :doh_143: :clapping_213:

york66
vilegiante
vilegiante

Messaggio da york66 »

Sai bel a veder le prime pagine de triestemia....orseto e golfoblu i xe za la, la signiora,macondo, adlerTS e sergio /ffdt e aussie e altri che no se vedi, mi me go iscrito poco piu tardi...quela volta iero ''orca'' dove son sta riprovera a gaver scelto un nome de una balena cosi cativa. :-D :-D POLMICHE SI, MA PER CONTO MIO NIENTE DE GRAVE...DAI! :-D :-D

Rispondi

Torna a “Saluti, presentazioni feste comandade e gentileze varie”