fiori ciolti de libri

Flora carsica o che comunque se vedi a Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5946
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

fiori ciolti de libri

Messaggio da sum culex »

Domando: Se mi ciogo su col scaner alcuni fiori de Mezzena o alcuni de Sfregola o de altri libri de fiori e li meto qua, vado incontro a una violazion dei diriti de autor? Penso che no se possi far senza aver problemi: deme un consiglio.
Ciao e riciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41510
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Alora: per i libri recenti, adesso no stame domandar el numero esatti de anni, ma me par che i diritti d'autor casca 70 anni dopo la morte de l'autor, e se no se pol citar fin al 10% purchè sia per motivi de discussion cultural e riportando la fonte... o almeno xe circa cussì la norma...
ma soprattutto dei fiori de Sfregola, che el ga a pena rimesso in comercio una nova edizion, mi no posteria.. quei de Mezzena xe za meno recenti, ma mi finora go evitado de postarli e te sugerisso de far come mi.. vali a fotografar ti! cussì te ne conti anca quando e circa in che zona te li ga fotografai!
anche mi go tuto un erbario virtual che pensavo de postar man man.


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5946
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Mi go tantissime dipositive de fiori del Carso, ma le xè ssai vece (roba tra i 20 e 40 ani fa) e le ga perso intensità oltre che gaver virà anche un poco el color sul viola. Le gavessi bisogno de un bon restauro: ghe vol un futio de tempo e no so se el risultato saria otimal.
Qualcheduna la go anche in digitale, ma poche perchè stupidamente diverse le go per sbaglio cancelade e no se ga podù ricuperarle, pasienza, qualcossa farò de novo.
Qualche posto per trovar te lo posso anticipar za adesso:
La dolina grande sul monte dei pini drio el lagheto de Gropada: in primavera, dipendi de l'andamento dela stagion, se trova: crocus sul'orlo e dentro primule e bucaneve a profusion e anche l'Eritronium dens canis (dente de can) in abondanza, inveze la Fritillaria meleagris la go trovada lungo el sentier n.3 tra la strada Basoviza/Sesana e Gropada.
Anemone pulsatilla, Peonia e Ditamo no digo gnente perchè i xè bastanza comuni.
2 ani fa go trovado in un canton del parco de Miramar un'orchidea selvadiga l'Ophfrys apifera che me par che sia piutosto rara: ghe go fato un per de foto che separatamente ve mando.
Giusto sta matina mia moglie, la mia gentile signora babazza o la mia dolce una volta e mezza (ve spigherò un'altra volta perchè) la me diseva che se podessi trovarse in un per (mi penso massimo 3 o 4) de lori apassionai de flora e de foto per far qualcossa anche insieme.
Basta, la go fata tropo longa, son logorroico e prolisso.
CIAO
Sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41510
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Un per de anni fa son andada a zercar el eritronium in una dolina vizin dela strada de Fernetti dove che savevo che se lo trova, e difati lo go trovado.. solo che dopo, tornando in machina, son passada a Zolla e sula strada, davanti de una casa, go trovado.. bucaneve, primole, eritroni... i mati se la ga trapiantade e se le trova sula strada! e mi che go fato tuto el giro! ben bon , almeno go fato una bela passeggiata!
la fritillaria la go trovada in april maggio sula landa del Monte Stena.
Orchidee se trova in maggio sul Concusso e vizin del a Sella del Monte Carso..e se percorè el sentiero n 3 in maggio, drio del Lanaro, Vetta Grande, M Coste.. poderè aver la fortuna de incontrar el giglio carniolico!


Torna a “La flora”