Chi xe Ötzi???

argomenti de attualità  ( ciacole de salotin: Signora mia, la ga sentido che?)
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Chi xe Ötzi???

Messaggio da rofizal »

Fino a poco fa, se i me domandava chi xe Ötzi gaveria risposto: quel DJ austriaco - apunto DJ Ötzi - che anni fa ga fato tra l'altro "Anton aus Tirol", asieme a quel che ghe dà el titolo ala canzon. :wink:

E inveze....

Ma voi lo savevi za? :?:


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Chi xe Ötzi???

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto:Ma voi lo savevi za? :?:
de quando che i lo ga trovado, solo che no i ghe gaveva trovado un nick. Quela volta i lo ciamava El omo del Similaun o La mummia del Similaun. se no me sbaglio xe stada anche una discussion, visto che i lo ga trovado al confin, de che nazionalità che el iera. Tanto per cambiar .
Mi a questo proposito ve confesso che go un'opinion, che credo de gaver za espresso in salotin: i morti se li lassa in pase. No me piasi sto disseppellir e meter in vetrina: el national geographic sta andando sempre più su sta strada: ogni anno xe un per de mummie inca o comunque precolombiane ,e adirittura un per de mesi fa iera ( ed inglese) un articolo sule torbiere con tute le foto in primo pian dei morti cola faccia nera mumificai trovai dentro, anche de un per de secoli fa. Mi me domando quando comincia l'archeologia e quando finissi la profanazion de cadavere o quanto meno el rispetto per i morti.
e son dacordo col Museo del Cairo che le camere cole mummie dei Faraoni i le ga serade e le xe solo che per studio.
El tuto per dir che mi son un poco stufa de veder foto se sta mumia, col suo ocio tondo e el suo brazetto alzado un poco troppo spesso, che i lo studii, che i fazzi i dati e che i lo lassi riposar in pase come che el ga fato soto el iazzo per millenni. Opinion personal, comunque.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Re: Chi xe Ötzi???

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:Quela volta i lo ciamava El omo del Similaun o La mummia del Similaun
Cusì la gavevo sempre conosuda, anche se sinceramente no me ricordo mai el nome. :wink: Ma che i la ciamasi anche Ötzi lo go scoperto solo ogi.


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Ga anche un cognome Ötzi Ötzbourne :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
McFriend
ixolan
ixolan
Messaggi: 407
Iscritto il: sab 29 dic 2007, 15:15

Ötzi

Messaggio da McFriend »

Cari amici triestini, como forse tanti de voi lo sa, l Ötzi le nel museo de Bolzan, le veramente un bel museo non solo per ghe Ötzi ma anche per altri ritrovamenti molto interessanti.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Sì, scherzavamo perché il "nome generico" è più celebre del "nome proprio" che gli è stato dato :-)


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Proprio uno o do giorni dopo l'apertura de questo topic i ga trasmeso per tv (no me ricordo su qual canal) un documentario a proposito. Iero stanco e lo go visto a tochi, e no tuto, ma me pareva rispechiasi quel che se trova su internet. Nel insieme simpatico e interesante, anche se inframezado da altri servizi (che bruto vizio) per cui no iera un discorso logico continuado (come a dir "saltar de palo in frasca").

Ala fine me domando se go doti de prevegenza :wink: , perché no xe la prima volta che me sucedi de scriver su qualcosa e quasi subito dopo veder l'argomento in tv (no copiado).


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
duralex
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 64
Iscritto il: lun 10 dic 2007, 12:08

Messaggio da duralex »

Lo go visto ancha mi, me par su La 7. Iera vecio trità, già dato zentinera de volte. Paressi che lo ga copà con una freccia, che i la ga trovada nel costato, oltre che con cortelade varie. Savè inveze quela dei corpi dei alpini dela Prima Guera che i ga ritrovà alcuni ani fa in mezo al iazzo sui monti? me ricordo che iera un articolo dove i diseva che i poveri iera perfetamente conservadi. Mi li gavessi lassadi dove che i xe morti. Una domanda. Dove gavè trovado la dieresi per scriver ben Oetzi? Si fussi stado Adler non gaveria avudo dubi: lui xe in possesso del vecio computer in uso a Radeschi co i ghe ga scrito la marcia, sicuro come che ve xe el sol, ma i altri?


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

duralex ha scritto:Dove gavè trovado la dieresi per scriver ben Oetzi?
Mi dopro el copia e incolla :-D :wink: . Qualche volta scrivo prima con Open Office (o Word) e poi copio e incollo.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Mi son pigra, e dopro la oe al posto de o cola dieresi perchè xe permesso in tedesco In fondo, po se scrivi Goethe e no Göthe ( Alt+148.. go provado tutti i numeri intorno fin che no xe vegnudo el bon..). e i tedeschi se sta abituando a scriver più semplice: i dopra la doppia esse al posto del scharfes s che i me fazeva scriver una volta a mi...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Per Windows:
Start -> Tutti i programmi -> Accessori -> Utilità di sistema -> Mappa caratteri
dove se trova tutti i caratteri possibili per el font che se sta usando, se fa seleziona, poi copia e incolla.

Comunque (i numeri va batudi sula tastiera numerica) :
ä = ALT + 0228
ë = ALT + 0235
ï = ALT + 0239
ö = ALT + 0246
ü = ALT + 0252
Ä = ALT + 0196
Ë = ALT + 0203
Ï = ALT + 0207
Ö = ALT + 0214
Ü = ALT + 0220

Ghe xe diverse mape carateri in internet, più o meno complete. Una, molto semplice, la trovè qua:
http://ironika.altervista.org/ASCIIMAP.htm

Un altro sistema xe quel de riconfigurar la tastiera per un'altra lingua. No xe dificile, ma poi bisogneria anche gaver un qualcosa (tipo cartelin) che ne disi a cosa corispondi i vari tasti.[/u]


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

duralex ha scritto: Si fussi stado Adler non gaveria avudo dubi: lui xe in possesso del vecio computer in uso a Radeschi co i ghe ga scrito la marcia, sicuro come che ve xe el sol, ma i altri?
:color22: :color22: :color22: :color22: :color22: :color22: :color22:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Messaggio da nonna ivana »

Ma grazieeee!!!! :-D :-D :-D :-D

anche a me l'Umlaut interessa...e avere questa dritta da Voi proprio mi fa piacere...subito copia/incollata

Buona Serata :-D


Avatar utente
McFriend
ixolan
ixolan
Messaggi: 407
Iscritto il: sab 29 dic 2007, 15:15

Messaggio da McFriend »

Alcuni giorni fa hanno festeggiato i 10 anni del museo di Ötzi. Lo hanno visitato in tutti questi anni circa 2.500.000 persone. Pensare che nessuno lo volevo, anche da noi girava la famosa frase "non se pol". Adesso è insieme al museo di Trautmannsdorf a Merano con il suo famoso giardino gli unici due musei da noi che si autofinanziano. Consiglio alle nostre forumiste, amanti di giardini e di fotografia di farci un salto a vedere. :-D :-D


My heart's in the Highlands
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

A proposito de ritrovamamenti:

LOS ANGELES - Volevano un parcheggio e hanno trovato un mammut. Si potrebbe riassumere così la bella avventura di un gruppo di operai che stavano lavorando nel cantiere di un garage sotterraneo a Los Angeles. Hanno intravisto delle ossa e, intuendo che si trattava di qualcosa di importante (e di enorme) hanno avvisato le autorità. I lavori sono stati subito interrotti e sono accorsi archeologi e paleontologi, che hanno definito la scoperta «entusiasmante». Dalla terra è emerso lo scheletro quasi completo di un grande mammut colombiano morto 40mila anni fa, durante l'ultima era glaciale.

Articolo completo qua


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Messaggio da nonna ivana »

McFriend ha scritto:Alcuni giorni fa hanno festeggiato i 10 anni del museo di Ötzi. Lo hanno visitato in tutti questi anni circa 2.500.000 persone. Pensare che nessuno lo volevo, anche da noi girava la famosa frase "non se pol". Adesso è insieme al museo di Trautmannsdorf a Merano con il suo famoso giardino gli unici due musei da noi che si autofinanziano. Consiglio alle nostre forumiste, amanti di giardini e di fotografia di farci un salto a vedere. :-D :-D
Sì, ho immagini di Merano, della Passeggiata, del Giardino dedicato a Sissi, ecc....ma non sapevo di Oetzi a Merano, da dieci anni si trovava a Bolzano, Via del Museo 43, Museo Archeologico Dell'Alto Adige; aa Marzo ci sarà una mostra molto interessante, che durerà fino a ottobre: Mummie

Grazie!


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
McFriend
ixolan
ixolan
Messaggi: 407
Iscritto il: sab 29 dic 2007, 15:15

Messaggio da McFriend »

Ötzi è sempre a Bolzano. Intendevo soltanto che questi due posti sono visitati da parecchie persone e che sono quasi autosufficienti come contributi. Altri musei invece hanno bisogno di molti contributi per poter sopravvivere.


My heart's in the Highlands

Torna a “Atualità non triestine”