Castello di san Giusto

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Castello di san Giusto

Messaggio da babatriestina »

Faremo con la calma un post completo sula sua storia, intanto oggi ve metto un per de foto del toco che xe stado recentemente ripulido e che ga un per de prospettive meno viste che le solite:
la torre central e el bastion
Immagine
una delle lapidi dei vari capitani imperiali, che me piaseria identificar
Immagine
me par de leger adulfus de Atem, atim... locus ano M D L X (1560 )


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

El Castel de san Giusto

Messaggio da babatriestina »

ghe ne gavemo parlado tante volte, ma dopo la conferenza de ieri sera dela Minerva go deciso de cominciar un discorso più organizzado, visto che i lavori dentro comincaia esser verso la fin e tanta roba xe za visibile
Un primo castel (al de là del ipotetico castellier) xe stado fatto a san Giusto ai tempi dela prima dominazion veneziana nel Quattrocento, ma no xe el castel nostro: xe quel che se vedi
sotto el monumento ai caduti
Immagine



Po, dopo la cosiddetta del 1469, Federico III ga deciso che iera meo far un castel vero e proprio per tegnirli meo de ocio e ga cominciando nel 1470 la costruzion, de quel che xe el cosiddetto castel federiciano e la Casa del capitano. Là risiedeva el Capitano asburgico, che comandava su Trieste, fin ala costruzion dela Luogotenenza.
El edificio federiciano xe el rettangolo che dà verso l'attual basilica, come che se lo vedi in sta vecia foto, con a ncora la campagneta de soto de scavar e le sovrastrutture zontade coi secoli.
Immagine
Nela occupazion veneziana del 1508, i veneziani ga pensado de costruir un castel, a triangolo, quindi se comincia a delinear la forma attual, che doveva aver tre bastioni circolari: dei tre resta al attual bastione rotondo.
Ecco una imagine del alto de una vecia cartolina, del castel:

Immagine

verso la campagnetta, dove che i ga trovado la basilica romana
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

nel Cinquecento ga cambiado el tipo de artiglieria e i bastioni tondi no iera più adeguai, e cussì i ga fatto do bastioni de forma poligonal, dapprima al bastion Lalio o Hoyos. Hoyos iera el governator ch intorno al 1525 ga ordinado el bastion e Lalio o dell'Allio iera el progettista italian de bastioni in serivzio ai Asburgo, come che contavimo anche nel post su Bad Ratkersburg.
El terzo bastion xe stado fatto più tardi, e xe el Bastione Pomis o Bastione fiorito:
ecco una pianta del Castel, come che i la ga messa nel atrio restaurado:
Immagine
In realtà el Castel no ga mai subido assedi, se no qualche breve assedio ai tempi dela dominazion francese o al momento del resa dei tedeschi ala riivo dei Aleati.
Ecove el speron del bastion Pomis, notar i stemmi, in particolar quel scancelado cola probabile aquila bicipite, che però nele vece foto e stampe no, xe , probabilmente el xe stado messo nei ultimi anni dela Defonta.

Immagine


questa xe la Casa del Capitano, ricomparsa e netada , rispetto ale foto vece e riporatda ale forme rinascimentali.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Due cartoline anni 50 de come che iera el bastione fiorito, che se andava a ballar. a zena inveze se andava alla Bottega del Vino, nel cortil
Immagine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

e qua xe i due stemmi de Hoyos, uno netado e uno no, sul suo bastion, che mi gavevo preso per un lupo e me xe stado "gentilmente" fatto notar che inveze dovessi esser un pessecan, anzi due!
con quei denti, podessi esser anche cocodrilli... :-D
Immagine


Immagine
Immagine
e questo xe un altro stemma, che per adesso no so ancora identificar, ma con pazienza spero che arivi la soluzion
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

altri stemmi sula facciata:
Immagine


e qua, sora ghe xe una lapide grande marmorea con i caduti de parte italiana dela prima guerra ( quela coi caduti de parte austriaca la ga za postada Adler) ma sotto xe una mensola de arenaria che me par anterior: chissà cossa che ghe iera prima???


el castel par che sia stado doprado anche come preson, nei ultimi secoli asburgici: ste finestre fazessi pensar che fossi stado vero
Immagine
per el castel, anche a causa de diversi sotterranei che dà anche nel cortil interno, se favoleggiava de misteriosi passaggi, che el capitano podeva cior per andar ai Gesuiti o addirittura in Marina (no, i massoni qua no ghe n'entra, e gnanca l'Inquisizion, anche se par che Hoyos fossi stado molto zelante nel applicar la Controriforma a Trieste)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

El ingresso xe averto, e per entrar solo nel atrio e arivar ( co i verzerà) in cortil no ocori pagar el ingresso,c he invece xe dovudo per visitar l'armeria, la sala Caprin e la cappella. quindi pol entrar chiunque e fotografar quel che xe al ingresso ( se fussi fazile, fazessi tuti! e difatti pol far tuti)
Immagine


e chi se trova in fondo al arcon? Micheze e Jacheze!
Immagine
xe anche un per de leoni veneziani, col libro averto ( el prossimo) ma dal aspetto abastanza truce
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Per la gioia dei mitteleuropei, un altro bel stemma asburgico della città de Trieste ( ma no xe el AEIOU che disevo)
Immagine
e po el stemma dele tredici casade, del monumento alla dedizion ottocentesco: copia moderna in una lateral de Cavana!
Immagine
e po xe EL VERO MELON
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

altri eleganti stemmi
Immagine
questa me par che sia propio l'aquila de Federico III
Immagine
e questo xe un secondo leon alato , sempre col aria de gato rabiado ( ma la data:: 1753????)
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

questa ghe la dedico a SumCulex
Immagine
e questo xe el vero vecio ingresso del Castel, che no se entrava per el attuale: vederemo meo co i gaverà cavado tutta la vegetazion
Immagine

per finir , una cartolina dei tempi che i ghe fazeva i festival de fantascienza.
ma mi del Castel me ridordo soprattutto spettacoli: opere ( un'Aida cole comparse che andava in giro per i bastioni), un Amleto , una Maria Stuarda, operette, balletti...
Immagine

Per finir: el Castel xe stado zona militar ovviamente, e tegniva la guarigion sustriaca. Po nei anni Trenta, co i ga fatto el monumento ai caduti e i ga scoperto la basilica romana ( veder un altro post al riguardo) i ga averto tutto e restituido tuto el castel ala cittadinanza, senza più servitù militari, e fazendo un primo ripristino delle forme antiche. e nel 1930 i ga costruido intorno el Parco della rimembranza.

Ah za, dimenticavo!! no me ricordo se nel Cinquecento o nel Seicento i gaveva fatto un progetto, che me par sia conservado a Lubiana, de raddoppiar el castel ingrandindolo del lato verso dove che xe adesso la basilica, iera anche par previsto l'abbattimento dela cattedral! :shock: :shock: :shock:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Messaggio da nonna ivana »

allora???? 8)

c'è forse un altro topic sull'argomento? :-D
Scusate...mi si risvegliano certe curiosità e mi informo, no? :wink:

Grazie e buona fine settimana! :-D


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

In "Architettura" c'è "La Chiesa di S.Giusto".


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Messaggio da nonna ivana »

Nona Picia ha scritto:In "Architettura" c'è "La Chiesa di S.Giusto".

Sì l'ho visto!
Ma mi interessava questo colle e la sua storia e i musei che vi sono!!!!

Ciao Nona Picia!

Grazie!!! :-D


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Messaggio da nonna ivana »

ecco, porto su per collegarlo all'altro di Castello di San Giusto!

Grazie per tutte le informazioni, esposte così sinteticamente ma con maestria e competenza!
Le foto mi piacciono molto, il colore, l'atmosfera, i dettagli degli stemmi...così pian piano mi approprio di tanti aspetti della Vostra Trieste!
(io sono negata per la storia...ma esposta così, mi intriga!)

:-D


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

mi sa invece che ce ne siano due , di topic, e che siano da unificare. Per i musei, che chiede Nonna Ivana, ci dev'essere qualcosa su Musei Civici, vedere orto lapidario. Il punto è che all'interno permettono di fotografare solo su dichiarazione di farne uso strettamente privato e non pubblicare..
sempre per il Colle, ci sono pure la chiesa di san Michele al Carnalee più in là il colle di Montuzza con l'alabarda, la fontana e il parco della Rimembranza: fanno parte anch'essi del Colle di san Giusto, anche se all'altra estremità.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Messaggio da nonna ivana »

Sì, grazie,
per me è difficoltoso identificare una "unità sparsa", basta che io mi renda conto dei vari pezzi, poi mi districherò...una cosa è viverci, un'altra farci solo una sporadica visita virtuale...

ma bella questa padronanza del territorio, siete unici....

qui ci sto bene, non vengo "turlupinata" da infiorata presentazione turistica, ma accolta in vari percorsi storici-artistici che meriterebbero una mia "applicazione" più attenta...

ma tant'è, sono fatta così...uffaaaaa...che discorso intricato...sono proprio veciaa!!!

Grazie, sempre!!!! :-D


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Se andadi a cior el biglietto per el concerto dell'inaugurazion ?

I li ga dadi via tutti in un ora e mezza !


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Ve disevo del concerto per l'inaugurazion: tanta gente !
Rischiando qualcossa col tempo, ma el bon Dio ne ga fato grazia, ecco rivar i ospiti :-D

Immagine


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Jera oviamente tute le autorità: Sindaco, Vescovo, assessori ....

Immagine


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

El tramonto po' xe sempre suggestivo

Immagine


Mal no far, paura no gaver.

Torna a “Architetura triestina”