I grattacieli a Trieste

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

I grattacieli a Trieste

Messaggio da babatriestina »

i grattacieli triestini
Comincio con una citazione, da: Trieste di Morris:
gli edifici alti sono rari (le guide del luogo definiscono un edificio a sei piani un grattacielo).
Si parla ovviamente del primo grattacielo triestino 1924-28, del solito Arduino Berlam, costruito per la società Aedes, ora proprietà delle Generali.
Immagine
eccolo in una cartolina anni 50, quelle che piacciono a Macondo:
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Poco dopo, 1935- 37, si avrà, di Umberto Nordio, casa Opiglia Cernitz in Largo Riborgo, sembra che in origine fosse stata progettata in bianco e non con gli attuali mattoni rossi.
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Nel dopoguerra, forse a voler mostrare che Trieste è una città moderna, compaioni i primi grattacieli centrali, il Grattacielo per antonomasia era quello di via Battisti
più o meno contemporaneo, ma meno vistoso dalla strada perchè più arretrato, casa a torre Vriz arc Gino Valle 1950-57, su un ex edificio bombardato fra via San Francesco e Via Coroneo
Il Grattacielo di via Carducci
Immagine
e quello di campo Marzio
Negli stessi tempi, il palazzo Inail di Boico 1952 57 , mal inserito in una zona già abbastanza tormentata dai lavori degli anni trenta ( a mio parere).
Immagine
Successivamente i grattacieli sorgeranno piuttosto in periferia.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

L'unico che se salva xe el primo :'-(


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Per mi, dipendi anca de dove che i xe messi, più che dele costruzioni in sè


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:Per mi, dipendi anca de dove che i xe messi, più che dele costruzioni in sè

Infatti, volessi saver chi xe el genio che ga deciso de meter questo in mezzo alla valle de Rozzol e chi lo ga autorizzado. La casa xe del 1976.

Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

El me par preciso de quel de soto, a sinistra.
Semai, se podessi parlar de Altura, tuto un complesso de case alte, per no parlar dei do grataceli che xe el ospedal de Catinara.
Qualchedun ga una foto/cartolina de quel de via Battisti? quel iera el "grataciel " per antonomasia, e al gaveva sotto el Cinema Grattacielo ( in lavor de un pochi de anni.. sempre là.. proprietà INPS credo)


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:El me par preciso de quel de soto, a sinistra.
Appunto, LA SOTTO. Quel a sinistra non se staglia in mezzo alla linea dell'orizzonte ! :evil:


granzo

Messaggio da granzo »

Xe un altro grataciel vizin del Paradiso, un poco prima sula sinistra, no so esatamente la via, se lo vedi ben dala via Flavia. Bela porcheria anche quela, considerando che la` intorno xe tute case basse e sopratuto le iera ancora piu` basse 30 ani fa (co'l grataciel i lo gaveva za fato (no so de che ano che el sia...) quando iera tante de meno.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I grattacieli a Trieste

Messaggio da babatriestina »

riprendo qua, per le discussioni sule modifiche alla torre Vriz , lato via san Francesco.
riporto la foto de SPMC:
Immagine
la foto incurva quel che xe dritto, ma mostra l a parte bassa in sintonia con quella alta. la parte alta poco se vedi della via perchè, come tutti i grattacieli urbani, se i xe su una via strenta i li devi far arretrai per no cavar la luce, solo i piani bassi pol esse sula via
Eccola oggi, che ghe son passada e se vedi cossa che i ga ormai quasi finido de far:
a sinistra, senza i grandangoli spinti, la parte bassa nel stesso stile della parte alta
Immagine

cussì nasseva la casa
Immagine

adesso inveze tutta la parte bassa vien trasformada nel stile " a specio" per cui la xe una superficie unica riflettente

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I grattacieli a Trieste

Messaggio da babatriestina »

ancora:
metà e metà, in corso de trasformazion, pol piaser de più un stile o l'altro, ma certo che cambia del tutto aspetto
Immagine
diventa cussì
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Re: I grattacieli a Trieste

Messaggio da 1382-1918 »

Son d'acordo con Adler, anche mi digo che se salva solo el primo, el grataciel Aedes.
Anzi, no solo el se salva, el xe bellissimo, e anche la posizion me par scelta ben, per mi xe el più bel palazzo costruido a Trieste tra le due guerre.

De i'altri no savesi cosa comentar, ma no i me piasi, anche se l'apartamento all'ultimo pian del quel de via Carducci devi gaver una vista invidiabile e anche una bela terrazza. E lassù forsi no se senti nianche tanto el rumor del traffico.

El grataciel INAIL (e suo collega no grattaciel, più in basso) lo trovo semplicemente orribile, no solo no'l c'entra niente con quel che xe intorno, ma le sue forme me fa tristezza, no abiterìa mai in una casa del genere. In generale no me piasi i poggioli che i fazeva dai anni 50 ai anni 70, mensole semplicissime con dei parapetti e ringhiere sai poveri nel stile.

Quel de via San Francesco nela parte bassa i lo sta rivestindo de vetro. Devo dir che lo preferiso rispetto a prima, ma ormai el vetro usado in quela maniera sa sai de ani '90, i podeva gaver un poca de più fantasia, inserindo qualche altro elemento novo più particolare.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I grattacieli a Trieste

Messaggio da babatriestina »

Mi son stada in visita dentro in appartamenti sia de quel del INAIL che de quel de via san Francesco e anche de quel de via Battisti, e posso dir che, de dentro, quei del INAIl iera signori appartamenti, ciari, con un soggiorno che dava sul pergoletto grande e luminoso, mentre i apartamenti de quel de via san Francesco mi li definivo "caponere" perchè iera tante camerette a mio parer tute pice , va ben che alora abitavo in un quartier fine ottocento con cameroni e anditoni.. ma per mi chi che ga de abitarghe dovessi butar zo un per de muri per slargar le camere.. quel de via Battisti iera un mix, no grandi camere come in quel INAIL ma no cussì pice come in via san Francesco, se ricordo ben, perchè xe passai anni in tutti i tre casi.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re:

Messaggio da Nona Picia »

AdlerTS ha scritto: Infatti, volessi saver chi xe el genio che ga deciso de meter questo in mezzo alla valle de Rozzol e chi lo ga autorizzado. La casa xe del 1976.
Secondo mi, sarò cativa, chi lo ga autorizà ga ciapà qualcossa...... :roll:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Re: I grattacieli a Trieste

Messaggio da 1382-1918 »

El grataciel de via Carducci, oggi alle 6.

Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I grattacieli a Trieste

Messaggio da babatriestina »

Grattacielo di Campo Marzio con la nuova colorazione azzurra
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Architetura triestina”