Cimiteri de S. Anna

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re:

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:leggio in giro per i blog che ancora la cappelleta musulmana del cimitero i la ciama moschea, ignorando che iera solo una cappelletta per cerimonie funebri e no un logo de riunion e preghiera. Chi che i ghe gabi sepolto, no xe ben ciaro, qualchedun disi soldai bosniaci musulmani.. ben intanto ve metto la foto, che me par no gavevo messo ancora
Interessante questo articolo dove i sottolinea che
A differenza degli altri cimiteri musulmani in Italia, quello di Trieste è l’unico dove è permessa l’inumazione del corpo e la sepoltura secondo la tradizione islamica


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Re: Cimiteri de S. Anna

Messaggio da 1382-1918 »

Come spesso se senti e se leggi, l'articolo del link sbaglia nel ciamar "austro-ungarico" l'impero che nel 1856 (data dela costruzion dela "moschea") jera "austriaco".

A parte questo, no son d'acordo de destinarlo a luogo de preghiera, rovinerìa l'atmosfera che deso ga el cimitero, ciamado "cimitero ottomano".
Anche perchè l'edificio xe picio e dentro no ghe xe che poco spazio. Nel mezzo ghe xe una tavola in marmo per adagiar il defunto durante el funeral.

Sora l'ingreso che porta all'unico vano ghe xe una tabella metallica dell'epoca dell'edificio che scrivi in arabo "Ogni anima gusterà la morte".

El cimitero xe del 1856, ma el primo defunto ghe xe sta sepolto pena nel 1872, e jera un navigante egizian.

Subito a fianco del cimitero passa el potocco Betonsce.

Da una mappa del 1860:

Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cimiteri de S. Anna

Messaggio da babatriestina »

Una particolarità che forsi no ve sarè acorti, dei nostri cimiteri a s Anna: ghe xe tanti cimiteri per le diverse Confessioni, el cattolico, el ebraico, el grego ortodosso, el serbo ortodosso, el evangelico, el musulman, el militar (più o meno dismesso), ma no ghe xe una stretta regola che se pol inumar solo quei dela religion, conta de più el fatto de gaver la tomba de famiglia: cussì me son un poco meravigliada, co xe morta una mia amica, cattolica e de ascendenze ebraiche, che i la ga sepolta nel cimitero evangelico ( che unissi i anglicani, i tedeschi..). Ala domanda Come mai qua? la risposta xe stada: perchè sua Nonna gaveva la tomba qua.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Re: Cimiteri de S. Anna

Messaggio da VetRitter »

almeno un posto al mondo dove i omini no se scanna per le diverse Religioni..
saluti


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re:

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto: Lapidi del Cimitero ebraico xe conservade al orto lapidario, come questa
Immagine
Anche Fiume ga un cimitero ebraico, de fine del 1700: adesso i ga fatto un lavoron de censimento, rendendo disponibili foto, posizion e testo de ogni piera:

http://www.ri-ing.net/groblje/Galerija.aspx?jezik=en

El sito xe solo in croato ed in inglese e richiedi l'installazion de Microsoft Silverlight per veder le foto.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Re:

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

AdlerTS ha scritto:El sito xe solo in croato ed in inglese e richiedi l'installazion de Microsoft Silverlight per veder le foto.
Basta anche Novell Moonlight per i sistemi operativi non Microsoft


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cimiteri de S. Anna

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: e questo delizioso putto/angioletto su una tomba
Immagine
questo xe del scultor triestin Giuseppe Capolino (1827-1858) povero, morto giovine! e questo xe el angelo della resurrezion. El bozzetto lo go visto oggi nela Gipsoteca del Sartorio. Tomba Mahlig, dono dei eredi al Museo.
A lui erano attribuiti i tre busti di Vescovi sulla facciata della Cattedrale, opera invece del suo collaboratore ed erede Brestyanszky. Modelli dei busti, anche al Sartorio


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cimiteri de S. Anna

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Esisti un sito http://www.findagrave.com/ dove che se pol zercar le tombe de gente famosa o meno.

Qua

http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cg ... id=2186173

trové el cimitero de sant'Anna e i nomi che i ga (una famosa e altri meno, credo mesi a pagamento).

Se volè podè integrar con altri nomi, basta registrarse.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cimiteri de S. Anna

Messaggio da babatriestina »

in questi giorni l'Acegas ha predisposto un pieghevole con le informazioni sul cimitero e sulle tombe di personaggi famosi ( oltre a preannunziare un restauro delle tombe monumentali sotto il colonnato, che ne hanno un gran bisogno)
eccolo qua
Immagine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Cimiteri de S. Anna

Messaggio da Nini Naridola »

So che xe poco bel far critiche sui morti, però me par che el pieghevole el xe un poco butà su. Personaggi celebri triestini? D'acordo che Giani si sarà chiamato Giovanni, ma chi lo conosce così? Primo Tiberio? Pietro Veruda (probabilmente il nonno di Umberto pittore e molti caduti in servizio. I podeva alora meter anche Vincenzo Dequal (cugin de mia mamma) che el xe sepolto nel cimitero militar e che no i vol intitolarghe una via (atualità)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cimiteri de S. Anna

Messaggio da babatriestina »

xe tanti comenti che se pol far... presempio che i ga considerado in sto pieghevole solo el cimitero catolico...che i ga citado ( oror! che i resti sconti!) i morti fascisti ( anche se i storici de arte che te porta a veder li mostra).. mia osservazion, xe finidi po in terra catolica "consacrada" come che i ghe disi anche el masson Cecovini e la atea magnapreti Hack...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cimiteri de S. Anna

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Se i ga meso Nereo Rocco i podeva meter anche Pino (oops Giuseppe per Nini Naridiola ;-) ) Grezar che me par che el gabi la tomba al campo 4 vizin al simbolo Mf


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cimiteri de S. Anna

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto:
e sempre de Asco, la tomba de Eugenio Visnoviz (1901-1931) musicista, la cui scritta xe sommersa dela vegetazion
Immagine
questa par che i la gabi mess a in vendita: speremo col vincolo de salvar la statua


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cimiteri de S. Anna

Messaggio da babatriestina »

Grande scalpore in questi giorni per una statua del Cimitero: parte da un a lettera riportata sul Corriere della Sera e ripresa poi dal Piccolo:
Immagine
immagine dalla fototeca dei musei
fra le tombe monumentali- assai malandate e polverose- la tomba dei Sartorio ha una statua , la Religione velata, di Sanmartino, l'autore del famoso Cristo velato che tutti ammirano a Napoli (Sanmartino, Giuseppe <1720-1793>
Scultore napoletano, autore nel 1753 del celebre Cristo velato nella Cappella Sansevero a Napoli.). I sartorio la comprarono , perchè è settecentesca, e sembrava perduta, quindi è anteriore alla creazione del cimitero e dicono sia la statua più antica del medesimo. ha una mano rotta e la testa di un genietto pure rotta, nessuno la restaura..
il libro sui Cimiteri non la cita, ma ne parla lo storico dell'arte Bellocchi nel suo libro sui cimiteri. la proibizione di fotografare senza permessi in Cimitero 8 anche se con le nuove norme per le opre d'arte non ci dovrebbero essere problemi) non aiuta..

dalla descrizione dei civici musei
Su un alto piedestallo con al centro un bassorilievo rappresentante le Opere di Misericordia si erge una figura femminile velata, la Religione, che calpesta i simboli della menzogna e dell'ipocrisia e ha ai suoi piedi un puttino caduto, che dovrebbe rappresentare il peccato o il male; nella mano sinistra tiene stretta una croce, mentre nella destra pare tenesse un cuore fiammeggiante, oggi distrutto.
La tomba è stata concessa il 02.12.1864 a Pietro Sartorio (Archivio Acegas APS)


e anche
stato di conservazione : Cattivo
STCS Indicazioni specifiche : Sporcizia, parti mancanti (testa del puttino, mano destra della figura velata), crepe di assestamento, cancro del marmo
ISR Iscrizioni : 1. Iscrizione in lettere capitali a solchi, sul lato destro del basamento:
Joseph Sanmartino/ neap. inv. et sculpsit 1786
2. Iscrizione in lettere capitali a solchi, nella cornice ovale sulla base della statua:
Religio munda et immacolata/ Jacob I.97
CDGG Indic. generica : Proprieta Privata


Immagine

Da una mia cartolina, il Cristo velato di Napoli, al posto della solita veduta di lato ho scelto una dall'alto più inconsueta
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cimiteri de S. Anna

Messaggio da babatriestina »

Oggi Bellocchi- storico d'arte- rincara la dose sul Piccolo
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cimiteri de S. Anna

Messaggio da babatriestina »

oggi ho provato a chiedere agli uffici del Cimitero come fare per avere il permesso di fotografare: domanda scritta al Comune precisando che mi interessano le opere d'arte e non persone o cerimonie.
ve conterò come che continua...
Vedo che alcune tombe monumentali hanno un avviso ai proprietari che li invita a metterle a posto. Questa è sempre al suo posto col braccino rotto.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cimiteri de S. Anna

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: lun 2 nov 2015, 19:58 in questi giorni l'Acegas ha predisposto un pieghevole con le informazioni sul cimitero e sulle tombe di personaggi famosi ( oltre a preannunziare un restauro delle tombe monumentali sotto il colonnato, che ne hanno un gran bisogno)
eccolo qua
Immagine
Immagine
è aggiornato all'ingresso, adesso per esempio segnala anche la tomba- campo 3- del seguito dei carlisti di Spagna. difatti l'ho trovata.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cimiteri de S. Anna

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Manca Virgilio Giotti. Per chi che la zercasi, la xe vizin a quela de Saba e de Spaccini; quela de saba xe imponente, quela de Giotti più modesta. Personalmente la me piasi de più; la me fa tenereza.

Anni fa ghe ne gavevo vista una Joseph Ressel Navium Factor, ma no me ricordo più dove e me domando: "iera l'invetor de l'elica?"


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cimiteri de S. Anna

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto: gio 7 nov 2019, 16:48

Anni fa ghe ne gavevo vista una Joseph Ressel Navium Factor, ma no me ricordo più dove e me domando: "iera l'invetor de l'elica?"
credo che la gavemo postada soto dela sua pagina. E Xe pars cinium parte dele ceneri perchè in parte el xe a Lubiana me par.
Adesso xe una testa cussì che i fa con Ressel e l'elica, al epoca el governo e le associazioni scientifiche no ghe ga riconossudo el invenzion


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cimiteri de S. Anna

Messaggio da babatriestina »

eco qua

Immagine

Immagine
le gavevo fate anni fa con un telefonin assai misero per le foto


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Architetura triestina”