Credo che pochi triestini sapi de la grande importanza che gà avudo la marina austroungarica ne la prima guera,e come le vicende marinare del fronte mediteraneo sia stade imponenti.. La storia come sempre vien scrita dai vincitori,e po la verità vien fora sai tardi,dopo che xe stade scrite tante robe no vere. La guera no xe sta caraterizada da una bataglia navale in campo aperto,ma da un continuo stillicidio de afondamenti operado in adriatico e in egeo da le forze de la kriegsmarine con la sua componente somergibilistica. El comando in capo iera de la flota austroungarica a la quale la marina imperiale tedesca gaveva dado el suo contributo de omini e mezi. Dal 15 al 18 gà operado una cinquantina de somergibili. Al’inizio de le ostilità l’austria gaveva sei somergibili e tra aprile e luglio 1915 xe arivadi 5 grosi e longhi sommergibili gnochi in adriatico via gibiltera. I altri sommergibili xe arivadi inveze a tochi per ferovia costruidi nei cantieri de Budapest,e po saldai a Pola e a Fiume . L’Austria gaveva a Fiume el silurificio Whitehead de grande rinomanza e detentor de breveti internazionali. Iera prevista la costruzion de ulteriori sommergibili più grandi e veloci al stabilimento tecnico triestino ,ma la guera stava per finir. In tuta la guera l’austria ga perso 7 caciatorpedinieri,27 somergibili , la Wien che iera una nave incrociator da difesa costiera de 5600 ton silurada da un mas,la Santo Stefano,una corazada de 20000 ton anche ela silurada e la Viribus Unitis de 20000 ton silurada tre giorni prima che finisi la guera ,quando la nave iera stada dada al novo stato Yugoslavo. Aleati de Austria e Germania iera anche i turchi che gà perso do navi. Inveze le forze de l’intesa : Inghiltera,Francia , Italia e Rusia (Giapon e USA no presenti) ga perso 22 navi da bataglia ,24 cacciatorpediniere ,11 somergibili per complessive 395.000 tonelate de materiale militare contro 95.000 ton.de le forze dei imperi centrali. Inveze el naviglio mercantile afondà da la kriegsmarine nel mediteraneo xe sta de 504.889 ton nel 1915,de 1.116.074 ton nel 1916,de 1.817.227 ton nel 1917, e nel 1918 altre 1.103.973 tonelate,e cioè più de 4,5 milioni in totale.
La guera per mar.
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Re: La guera per mar.
Visto che i fronti de tera se ga blocado in una guera de posizion ,nel 1917 se ga deciso la guera ad oltranza per mar ,per blocar l’arivo de le forniture de armi e viveri. 90 somergibili girava intorno a l’Inghiltera e 46 operava in mediteraneo e altri 20 longo le coste de l’ africa atlantica e francese. El bloco del canal de otranto xe sta solo, per le navi de superfice ,mentre i somergibili andava e viniva,partindo da la base de Cataro. Quando che noi scarigava i siluri, i molave le mine. Molte navi de l’intesa xe stade afonfade in egeo,vizin l’egito e anche lungo le coste de la sardegna.Xe sta afondà nel 1916 anche el groso piroscafo Britannic de 48.758 tonelate ,gemel del Titanic, trasformà in nave ospedal,saltà su una mina molada dal SMU 73. Ironia de la sorte i pasegeri del Titanic iera inveze stai salvai 4 ani prima dal piroscafo Carpathia de la Cosulich- Austroamericana.
Eco le principali navi de bataglia italiane afondade.
Eco le principali navi de bataglia italiane afondade.
- AdlerTS
- Cavalier del forum
- Messaggi: 9561
- Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
- Località: mail: adlerts[at]email.it
Re: La guera per mar.
Gavemo un argomento molto simile qua
https://www.atrieste.eu/Forum3/viewtopic.php?f=8&t=510
anche usando come falsa riga el bel testo LA GUERRA MARITTIMA DELL'AUSTRIA-UNGHERIA 1914-1918 de Hans Sokol
Tachemo ?
https://www.atrieste.eu/Forum3/viewtopic.php?f=8&t=510
anche usando come falsa riga el bel testo LA GUERRA MARITTIMA DELL'AUSTRIA-UNGHERIA 1914-1918 de Hans Sokol
Tachemo ?
Mal no far, paura no gaver.
Re: La guera per mar.
Ti ringrazio, Piereto , per le spiegazioni !
Mandi
Mandi
"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"
Antoine de Saint-Exupéry
Antoine de Saint-Exupéry
Re: La guera per mar.
Per chi che piasi le vece foto e le vece navi de guera,ghe zonto quele de le corazate afondade a opera della KUKmarine.
Re: La guera per mar.
Ho visitato il museo militare a Piuka (San Pietro del Carso) e vi riporto due belle foto dei sommergibile austrungarici di cui lo U 27 insieme ad altri, pronti per la loro missione.