I simboli de Trieste

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

I simboli de Trieste

Messaggio da sum culex »

No so se me sbaglio o se dimentico qualcossa:
I simboli del nostra amatissima

Immagine


xè l'Alabarda el Melon e anche Mikeze e Jakeze

L'Alabarda xè anche sula nostra bandiera come che la xè nel'intestazion del nostro forum, ma se la trova in tanti altri posti: ecoli





Immagine

Immagine

Immagine

Immagine


Immagine


Anche el Melon xè un nostro simbolo:


Immagine


Immagine


Immagine


E perchè no ricordarse de Mikeze e Jakeze che sona le ore, sona le ore de questa cità (ve ricordè 'El campanon')?


Immagine


Immagine


Immagine


Finora iera i originai restauradi; questi qua xè le copie che adesso xè sul municipio e i continua a sonar le ore de questa cità


Immagine


E se volemo anche el campanon e le campane de San Giusto pederia vignir considerardi simboli dela nostra cità: pecà che posso solo mostravele e no farve sentir el son dei sui rintochi, ma almeno se vedi ben el batocio


Immagine


Immagine


Immagine


Immagine


Immagine


A mi no me vien in mente altro e a Voi?
(A parte che podessi considerarme mi un simbolo, ma no dela cità bensì de superbia e come 'strarompi' per el tempo che ve fazo perder per vardar le foto che fazo e che no so quanto che pol interessarve e/o piaserve. :36_1_46: :36_1_4: :sorry: (xè inglese, che mi no capisso, ma spero che sia giusto)

ciao
sum culex

P.S.: per i moderatori: se ve par che l'argomento no sia giusto in sta
sezion spostè tuto in quela che ve par più giusta. :Grazie:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

:shock: ocio al melon!!! :-D :shock:
meno mal che qua no xe Servolo :wink: , che ogni volta che el vedeva quel ciapado per el melon in Triestemia el andava su de giri! :-D
in effetti quela sfera adesso tuti la considera el melon tanto che la Lista per Trieste, detti anche meloni, se la ga ciolta come simbolo...
ma no xe propio cussì
perchè el vero melon gaveva i spicchi, iera una decorazion che iera sul campanil e po el xe vegnudo zo e per ani anorum el xe stado sul muretto là vizin. Po i lo ga spostado al orto lapidario, e adesso el xe a San Giusto.

Immagine

Lo go in una cartolina
Immagine
per la colonna, ghe ne riparlemo a proposito delle visite imperiali che ghe piasi a Adler, perchè la xe nata in una de quele ocasioni
( per el logo giusto, visto che te le ciol un poco dapertutto e che no xe tanto monumenti, mi le vedessi meo in arti figurative..)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Chi che noi semo, signori e signore,
dirlo no ocori, za tuti lo sa
Mikeze e Jakeze bati le ore
Bati le ore de questa cità

ecoveli quando che i li ga tirai zo la prima volta anni 70, per cambiarli, i gaveva messo insieme i veci e i novi che tuti vedi che le copie xe fedeli
Immagine
Immagine
( spero de no esser insempiada e no gaver postado un dopion, al caso scancelè e metè un link)


dcobau
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 92
Iscritto il: mar 3 gen 2006, 3:34

Messaggio da dcobau »

sum culex,

non ocori che ste se scusi, tute le foto xe ben acetade

saluti

Dave


giuli
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 198
Iscritto il: ven 13 gen 2006, 13:48
Località: Trieste

Messaggio da giuli »

Che belle foto...GRAZIE!


http://triestenelcuore.splinder.com
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto::shock: ocio al melon!!! :-D :shock:
meno mal che qua no xe Servolo :wink: , che ogni volta che el vedeva quel ciapado per el melon in Triestemia el andava su de giri! :-D
in effetti quela sfera adesso tuti la considera el melon tanto che la Lista per Trieste, detti anche meloni, se la ga ciolta come simbolo...
ma no xe propio cussì
perchè el vero melon gaveva i spicchi, iera una decorazion che iera sul campanil e po el xe vegnudo zo e per ani anorum el xe stado sul muretto là vizin.
Riporto do righe del buon Mario a proposito della colonna comunemente confusa col melon:

Venne eretta il 4 aprile 1560, in onore dell'Imperatore Ferdinando I a seguito della riconferma degli Statuti, una colonna sormontata da un'aquila in pietra dipinta a oro, era collocata tra la colonna con la statua di San Giusto, poi la fontana dei 4 Continenti, e il palazzo civico, sul suo capitello c'erano dei dipinti di Giorgio Vincenti che rappresentavano gli stemmi d'Austria, di Trieste e quello del Capitano, e un'incisione

NUMINE.SUB.NOSTRO.FELICES.VIVITE.GENTES
ARBITRII.VESTRI.QUIDQUID.HABETIS.ERIT
A.E.M.F.I.R.I.E.F.

(Sotto i nostri auspici vivete felici o cittadini e rimarrà quel che avete a vostra disposizione. Eretta a eterna memoria di Ferdinando I imperatore dei romani)

venne rimossa il 30 aprile 1783 quando venne rialzata la pavimentazione della piazza a seguito dei ripetuti allagamenti da parte del mare, e sistemata in "deposito".

Il 12 marzo 1844, dopo una ristrutturazione della piazza della Cattedrale (San Giusto), venne posta la colonna dell'aquila, solamente che al posto dell'aquila, andata persa negli anni, venne posto un globo con l'alabarda triestina.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

eco el basamento
Immagine
e la scritta, che no xe per gnente comoda de leger
Immagine
un dei pochi tochi rinascimentali dela nostra città
e za che ghe semo, meto anche el culmine , che se ga el imperssion che i gavi cavado qualche toco che iera tacado con ganzi de metallo
Immagine


per l'alabarda, mi ve propongo un zogheto: fotografè tute le alabarde che trovè su Palazzo Cheba ( vulgo Municipio). Ogni tanto vardo, e in un canton ghe ne vedo una che no me ricordavo come decorazion...


euforbio
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 19
Iscritto il: lun 6 ago 2007, 12:28
Località: Contovel

Messaggio da euforbio »

se ve interessa, gavemo cerca de far un pò de foto de alabarde:

http://www.flickr.com/groups/368930@N20/

se volè e podè tachè anche voi qualcossa!!


Ale
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 45
Iscritto il: lun 7 apr 2008, 10:22

Messaggio da Ale »

babatriestina ha scritto::shock: ocio al melon!!! :-D :shock:

Che po' no se sà perchè chel ga sta forma. Sabato son andada a veder la mostra sul medioevo a Trieste e go visto che i lo ga messo in atrio del castel insieme a un bel cartel con la storia (devo tornar a fotografarlo) ma no i disi perchè chel xè cussì. Una volta gavevo sentì chel gaveva 13 spicchi che corrispondeva alle 13 casade ma inveze no centra niente. No corrispondi i anni (el melon xè più vecio) e nianche i spicchi perchè in realtà xè 12... :shock: :twisted:


Serbidiola
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: I simboli de Trieste

Messaggio da AdlerTS »

Dal 3 Maggio col Piccolo (pagando) ghe sarà el libro "ALABARDA"
Questo volume, ripercorrendo la storia di Trieste, va alla ricerca delle origini di questo stemma.
Inoltre è una utile guida per chi volesse cercare sui palazzi e monumenti cittadini i segni di questo simbolo della città di Trieste


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I simboli de Trieste

Messaggio da babatriestina »

per i interessai a foto de alabarde triestina
http://www.flickr.com/groups/alabarde/


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I simboli de Trieste

Messaggio da babatriestina »

Go trovado ancora una de Mikeze ( o Jakeze) co i iera in piazza: 1972 prima del restauro
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I simboli de Trieste

Messaggio da babatriestina »

Le peregrinazioni del Melon, dalle tabelle esposte al Castello:
in origine si trovava sulla punta del campanile e non si sa se fosse fatto per l'occasione o fosse già preesistente:
questo è un disegno di De Franceschi fatto nell'Ottocento
Immagine
ricavato da questo affresco:
Immagine

Poi, caduta la cuspide del Campanile nel 1421, venne conservato fra le antichità e lo si ritrova al Museo Lapidario

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I simboli de Trieste

Messaggio da babatriestina »

altra immagine sul muretto a metà Ottocento
Immagine

ancora all'Orto Lapidario nel 1922
Immagine

e nel 1921- notare anche il rosone gotico dell'ex san Pietro che andrà sulla facciata di san Bartolomeo a Barcola
Immagine
poi nell'atrio del Museo di storia e arte
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I simboli de Trieste

Messaggio da babatriestina »

il trasporto
Immagine
ed eccolo nell'atrio di ingresso del Castello
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: I simboli de Trieste

Messaggio da Nona Picia »

Immagine
No so se me fa i oci a mi o se vedo giusto....me par che i gabi netà una parte dele statue..... :shock: :shock: :shock:

PS: Se go messo in un posto sbaglià, prego gentilmente i amministratori de spostarlo nel logo giusto. Grazie!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re:

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto: gio 3 mag 2007, 12:36

Riporto do righe del buon Mario a proposito della colonna comunemente confusa col melon:

Venne eretta il 4 aprile 1560, in onore dell'Imperatore Ferdinando I a seguito della riconferma degli Statuti, una colonna sormontata da un'aquila in pietra dipinta a oro, era collocata tra la colonna con la statua di San Giusto, poi la fontana dei 4 Continenti, e il palazzo civico, sul suo capitello c'erano dei dipinti di Giorgio Vincenti che rappresentavano gli stemmi d'Austria, di Trieste e quello del Capitano, e un'incisione

NUMINE.SUB.NOSTRO.FELICES.VIVITE.GENTES
ARBITRII.VESTRI.QUIDQUID.HABETIS.ERIT
A.E.M.F.I.R.I.E.F.

(Sotto i nostri auspici vivete felici o cittadini e rimarrà quel che avete a vostra disposizione. Eretta a eterna memoria di Ferdinando I imperatore dei romani)

venne rimossa il 30 aprile 1783 quando venne rialzata la pavimentazione della piazza a seguito dei ripetuti allagamenti da parte del mare, e sistemata in "deposito".

Il 12 marzo 1844, dopo una ristrutturazione della piazza della Cattedrale (San Giusto), venne posta la colonna dell'aquila, solamente che al posto dell'aquila, andata persa negli anni, venne posto un globo con l'alabarda triestina.
E adesso sula pagina dela Grande Trieste gestida dei musei civici per salvar la mostra https://www.lagrandetrieste.it/fotograf ... -immagini/ vedo questa immagine
Immagine
con questo commento
Agli inizi del Cinquecento la colonna veneziana ornata con il leone di san Marco era in Piazza Grande. Nel 1560 il leone fu sostituito con l'aquila bicipite, simbolo del Sacro Romano Impero, in onore di Ferdinando I che nel 1550 aveva approvato gli statuti della città. Solamente nel 1844 fu sistemata a San Giusto con alla sommità una palla di pietra su cui è infissa l'alabarda di san Sergio.
Colonna veneziana col leon de san Marco? questa per mi xe nova! :shock: se la xe la dovessi esser del 1508-9 che iera do anni de Venezia qua.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: I simboli de Trieste

Messaggio da Ciancele »

De quel che go capì el melon xe una bala de piera. E quel che i ciama melon, noi ghe diseimo baciro.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: I simboli de Trieste

Messaggio da babatriestina »

ciamili come che te vol, ma el vero melon xe quel più vecio. i disi anche forsi roman,. l a bala sula colonna xe in vista e tanti la ciapa per el melon triestin.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Architetura triestina”