Ricmanje - San Giuseppe

e anche el Carso triestin che ghe sta intorno
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Ricmanje - San Giuseppe

Messaggio da AdlerTS »

Piccolo giro turistico a Ricmanje :-D

Immagine


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Le case in generale ga lo stile rustico

Immagine

e certe xe proprio vece :-D

Immagine


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Se trova anche però robe più eleganti

Immagine

e case dove non se usa el campanel elettrico :P

Immagine


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Questa xe la famosa cesa che custodissi el quadro della "battaglia di S. Giuseppe"

Immagine

Nel 1797, el 13 o 14 aprile, nella zona ghe xe stado uno scontro tra le truppe francesi e le truppe austriache. Nel quadro se vedi da una parte i francesi sul colle de Montebello che con un cannon batti la zona de Kljuc e San Giuseppe, dall'altra parte se vedi scender verso el villagio le trupe austriache con i paesani in armi che va a dar man forte ai imperiali.

Purtropo ogi la cesa iera serada.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Uno gaveva una masina in giardin :shock:

Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ricmanje - San Giuseppe

Messaggio da babatriestina »

son passada anche mi, nella speranza, rivelada vana, de trovar verta la cesa.
Eccola qua, de scorcio:
Immagine
una cesa piuttosto grande..
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ricmanje - San Giuseppe

Messaggio da babatriestina »

ma purtroppo desolantemente serada:
Immagine
proprio serada cola cadena!
Immagine
Sta cesa ga una storia che se pol immaginar dela scritta sula porta, 1749
In quela dta ghe iera una cappelletta, dedicada me apr a san Giorgio e davanti alla Cappelle de san Giuseppe ghe iera una lampda, non de particolar valor, ma che, per miracolo.. no se studava mai! el miracolo se ga verificado appunto nel 1749, e i ga fattio una cesa nova per l'occasion. Fra i iscritti alla Confraternita dedicada, perfin Giuseppe II !
un amico me ga inviado l'immagine de sta lampada che speravo de fotografar de persona, ma eccola qua.
Immagine
Quando che sia finido el miracolo.. no so.

La cesa xe famosa anche per un mezzo scisma, fra el 1900 e el 1910 circa, per questioni de lingua liturgica ( no i accettava el latin che iera la lingua ufficial cattolica?o comunque i voleva doprar un slavo ecclesiastico?) i xe passai al rito oriental cattolico, i cosiddetti uniati, cioè rito ortodosso ma unido al papa de Roma, po i se ga messo d'accordo, no so ben a quali condizioni.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ricmanje - San Giuseppe

Messaggio da babatriestina »

Go avudo domenica l'occasion de visitar la cesa, che de solito xe averta solo per una Messa al sabato sera, grazie alla gita della XXX Ottobre e alla disponibilità della signora Maria, la sacrestana.
Panoramica del paese:
Immagine
la chiesa incombi
Qua iera solo una cesetta più piccola dedicada a san Giorgio ( e troveremo san Giorgio fra le pale d'altar) e fra i latari iera uno dedicado a san Giuseppe: nel 1749 voci diseva che la lampada davanti all'altar de san Giuseppe , spenta alla sera, se impizzava de sola! :shock: :shock: :shock:
prove del parroco, testimoni, chiusure, alla sera i distudava la lampada e ala mattina i la trovava accesa!!
poi per un periodo la lampada continuava a arder senza consumar oio!! le altre lampade dei altri altari se comportava normalmente. Grandi indicazioni de miracolo e ricostruzion a metà Settecento della chiesa come che la xe adesso, ecco perchè la xe cussì grande.
Non gavemo visto el quadro della battaglia, nol xe in cesa, ma par in canonica..
L'ingresso, al second aporta, interna
Immagine
La navata centrale
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ricmanje - San Giuseppe

Messaggio da babatriestina »

Soffitto: la morte di san Giuseppe, autore Pasquale de Perriello, napoletano, 1770:
Immagine
sotto san Giuseppe, per non dimenticarlo, san Giorgio e il drago. A sinistra sant'Ulrico col pesce sul libro ( non so bene il motivo, un a pia leggenda)
Immagine
anche un altare dedicato a san Giorgio
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ricmanje - San Giuseppe

Messaggio da babatriestina »

Li'ngresso dall'interno
Immagine
l'organo dovrebbe provenire da un'altra chiesa, passando per S Maria Maggiore
un bel fonte battesimale intarsiato del Settecento
Immagine
il grandioso lampadario centrale
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ricmanje - San Giuseppe

Messaggio da babatriestina »

E la lampada? eccola qua!
Immagine
accesa in mezzo al presbiterio, ai lati due belle lampade d'argento, una dono dei commerciati triestini nel 1750 per scampato pericolo di un terremoto
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ricmanje - San Giuseppe

Messaggio da babatriestina »

L'altar maggiore dedicato a san Giuseppe e alla Fuga in Egitto 1770 autore un Giovanni Calzuti
Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ricmanje - San Giuseppe

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine

l'angelo in alto
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ricmanje - San Giuseppe

Messaggio da babatriestina »

affreschi nel presbiterio
Immagine

un'immagine della tipica devozione ottocentesca
Immagine
e anche questi quadri sono assai ingenui nell'aspetto
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ricmanje - San Giuseppe

Messaggio da babatriestina »

questo altare di S Antonio abate, molto cupo, è ancora del Seicento,q uindi della prima chiesa
Immagine
in effetti, assomiglia di più a quelli di S Maria Maggiore!
Sparse per la chiesa, statue di santi settecentesche come questo buon Pastore ( curiosa l'iconografia col cappello come i pellegrini)
Immagine
o questo santo,c he sembra avere una testa ma anche una sottobraccio
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ricmanje - San Giuseppe

Messaggio da babatriestina »

un altare dedicato al Sepolcro
Immagine
ed esposti i soliti stendardi processionali, di cui metto due un po' diversi dal solito:
strano a dirsi, per la loro popolarità, ma sono abbastanza rari quelli coi SS Cirillo e Metodio!
Immagine
ed uno della Madonna che direi art Déco novecentesco ( in effetti, dopo il mezzo scisma fra il 1900 e il 1909 la frequenza e la devozione della parrocchia ebbe un notevole calo)
Immagine
( se vi interessa altro, di foto ne ho ancora, ma mi sembrava sufficiente a dare un'idea)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

San Giuseppe della Chiusa

Messaggio da molighe el fil »

No tuti sa che a San Giusepe, dirimpeto la cesa, in quela che una volta iera la casa parochiale, xe un Museo 'sai interesante.
No so se adeso el xe visitabile, da quando xe morto el paroco, don Angel Kosmac, che lo gaveva fato.
Drento sto museo se pol veder paramenti sacri che xe stadi regaladi ala cesa da no so che autorità, le cane del vecio organo, ordegni de contadini e artigiani del posto, cogome, brustola cafè e pignate che ga più de zento ani.
Ma la roba più bela xe un quadro dela fine del setecento (1787) che mostra un scontro tra i franzesi e i austriaci che i ga fato vizin San Giusepe in un posto che se ciama Kluc.
La foto de questo quadro se pol vederla nel libro "Trieste nascosta" de Halupca e Veronese.
Mi conoso ben questo museo perchè, ventizinque trenta ani fa, don Angel me gaveva ciamà per alestirlo.
Nel steso periodo, el me gaveva ciamà per sistemarghe el porton dela cesa e i portonzini dei campanili.
Dovevimo meterghe qualche tasel e darghe un piturada, ma quando le Bele Arti se ga inacorto che el iera de legno tec i ga voludo che tiremo via tuta la pitura per portarlo a legno natural.
El porton dela cesa gaveva almeno vinti man de pitura e tirandola via gavevo trovado intaià l'ano che i gaveva fato el porton.
Su un anta iera el diciasete, sul' altra setantuno, da questo se capiva che iera dozento ani de pitura.
Nel archivio dela cesa don Angel gaveva trovado le carte che el tec per el porton, che no se usava quela volta a Trieste, iera un regalo de un capitan maritimo per una grazia ricevuda.
Frequentando per lavor San Giuseppe, go imparado tante altre robe, che no ve conto per no anoiarve.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: San Giuseppe della Chiusa

Messaggio da Ciancele »

molighe el fil ha scritto: Frequentando per lavor San Giuseppe, go imparado tante altre robe, che no ve conto per no anoiarve.
No voio eser maleducà, ma te dovaria lasar ai altri decider se i se anoia. Mi manco sesanta e pasa ani (sesanta ani e zinque giorni ;--D) de Trieste e godo de qualsiasi notizia. In tedesco se disi par incoragiar: Gib dir einen Schubs = Date un sburton (spinta). E scominzia a contar robe che anoia. :clapping_213:


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: San Giuseppe della Chiusa

Messaggio da AdlerTS »

Me son permesso de tacar el tuo messaggio sul topic esistente .... per el resto
molighe el fil ha scritto:Frequentando per lavor San Giuseppe, go imparado tante altre robe, che no ve conto per no anoiarve.
me par che semo qua per contarsele, no ? :-D :wink:


Mal no far, paura no gaver.
molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: Ricmanje - San Giuseppe

Messaggio da molighe el fil »

La storia del miracolo dela lampada xe stada contada dal paroco de Dolina baron Raunoch e nel 1827 el ga publicà un libreto in 'talian e dopo qualche ano un altro anche in sloven.
Questi due libreti xe introvabili tanto che no i xe gnanche ala Civica, ma don Kosmac li gaveva trovai nel archivio dela cesa e nei ani novanta li gaveva ristampai tuti do.
Tuto el primo libreto iera za sta ristampa nel 1900 dal canonico Pietro Tomasin nel secondo volume dele "Reminiscenze storiche di Trieste dal secolo IV al secolo XIX".
Anche questi due volumi ogi xe introvabili, in tuto xe miledozento pagine con la storia dele cese de Trieste e dintorni, sia quele che iera ancora che quele che no esisteva più

Trenta ani fa el paroco voleva meter el riscaldamento nela cesa e per meter el serbatoio dela nafta el ga fato scavar un buso nel giardin tra la cesa e la canonica.
Scavando i ga trovà vasi de teracota e percio che no i ghe fermi i lavori, no el dito gnente a nissun
Penso che quei vasi adeso sia nel museo.

Don Angel iera uno dei pochi che saveva leger la scritura glagolitica e speso el organizava gite a Colmo (Hum in croato) dove tute le scrite sule lapidi xe scrite cusì


Torna a “I paesi carsici”