Cese non Cattoliche: le Cesa luterana

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Cese non Cattoliche: le Cesa luterana

Messaggio da AdlerTS »


La comunità evangelica luterana di confessione augustana


Nel 1751 ai Luterani fu concessa l'autorizzazione a riunirsi per il culto privato. L'apertura del loro cimitero, inaugurato nel 1754 con l'assenso dell'Imperatrice Maria Teresa, permise loro di seppellire i morti secondo il proprio rito. Il cimitero si trovò inizialmente su un terreno tra l'attuale via Silvio Pellico e Corso Italia, poi nel 1785 fu spostato su un terreno adiacente il cui ingresso, ora murato, è visibile in via del Monte. Oggi vi risiede la Comunità Metodista con l'accesso dalla Scala dei Giganti.

Dopo la fondazione la Comunità crebbe rapidamente fino a raggiungere agli inizi del '900 circa 1700 membri. I Luterani avevano un piano di rilievo nel mondo finanziario sia nella Borsa che nelle Assicurazioni ed hanno contribuito alla crescita della città.

Numerose furono le opere sociali iniziate dalla Comunità: tra le più celebri l'Istituto Cecilia de Rittmeyer per i ciechi (1919) e nel 1977 la SOGIT (Soccorso Ordine di S. Giovanni).

Quando Trieste venne conquistata dall'Italia, molti membri della Comunità lasciarono Trieste; Il declino dell'economia triestina, i numerosi matrimoni misti e l'ostacolo della lingua tedesca sono state ulteriori cause per la contrazionedella Comunità che cominciò ad introdurre pian piano la lingua italiana.

La costruzione della chiesa in stile gotico tedesco in piazzetta Carradori, poi piazza Evangelica, ora largo Panfili, fu iniziata nel 1871 su progetto dello Zimmermann. L'intera zona dovette essere rafforzata con 200 pali in legno lunghi 25 metri infissi nel terreno perché sottratta alle vecchie saline.

Realizzata dagli architetti Berlam e Scalmanini insieme a Brisco di Breslavia, come riportato sulla lapide all'ingresso, fu inaugurata solennemente il 1° novembre 1874, alla presenza di autorità e di 800 dei 1200 fedeli che costituivano allora la comunità. Sembra ispirarsi alla Votivkirche di Vienna del 1856.

Le tre campane, due sono state sequestrate durante la prima guerra mondiale, furono fuse dall'officina di Wiener Neustadt col bronzo dei cannoni francesi conquistati dai prussiani a Sedan e donate da Guglielmo I.

L'interno (rito non favorisce né dipinti né arredi) vive sul gioco di luce proveniente dalle alte finestre ogivali con intrecci a traforo che si aprono sulle tre campate delle navatelle sulla facciata e sull'abside.
Ultima modifica di AdlerTS il mer 24 mag 2006, 17:56, modificato 1 volta in totale.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:
La comunità evangelica luterana di confessione augustana


.
Te ga mai 'rivado a butarghe l'ocio dentro? mi la go trovada sempre serada.. la dovessi essere verta se no altro zerte sere, che i ospita concerti.
Votivkirche? la xe un nanetto vizin dela Votivkirche, che po xe catolica..
Confrontè le due:oddio, gotico xe gotico ( o meo xe tute due neogotico), ma la Votivkirche ga un slancio ascensional dovudo al altezza dele do torri che la nostra ghe manca
Immagine

Immagine

Immagine
Ultima modifica di babatriestina il dom 27 set 2009, 17:32, modificato 1 volta in totale.


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

AdlerTS ha scritto:[...]pali in legno lunghi 25 metri infissi nel terreno[...]
Tipo Venexia ... la` tute le caxe le xe fate cusi` ... adeso i dopra pai de cemento, ma i dixi che 'l legno el dura de piu` :-)
AdlerTS ha scritto:[...]L'interno (rito non favorisce né dipinti né arredi)[...]
Xe vero ... mi la go vista de recente e la xe piturada in bianco con poca roba ... bele colone e bela architetura ma xvoda ... :-) ... come se i se gavesi dovudo venderse tuto, tanto per intenderse.

Ciau

Franco


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ffdt ha scritto:
AdlerTS ha scritto:[...]pali in legno lunghi 25 metri infissi nel terreno[...]
Tipo Venexia ... la` tute le caxe le xe fate cusi` ... adeso i dopra pai de cemento, ma i dixi che 'l legno el dura de piu` :-)
credo che la più parte dei grandi edifici costruidi nel borgo teresiano, nele vece saline, sia cussì su pai, me par de gaver letto istesso per el palazzo del Lloyd, atual Regione!


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Mi go sempre adorà sta cesa sin de la prima volta che la go vista..nossò perchè... la me fa pensar a storie fantastiche...


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Effetivamente la ciesa qua de sora meritassi una piazza più grande davanti a renderghe onor.....

una caso strano inveze xe quel della chiesa mai nata a S. Luigi, in via Biasoletto: i alleati voleva far una cesa anglicana, ma non i la ga finida. Dopo i italiani voleva far un teatro, ma mancava i soldi. Adesso xe un magazzin della pro loco...
Allegati
biasoletto.jpg


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

AdlerTS ha scritto:Effetivamente la ciesa qua de sora meritassi una piazza più grande davanti a renderghe onor.....

una caso strano inveze xe quel della chiesa mai nata a S. Luigi, in via Biasoletto: i alleati voleva far una cesa anglicana, ma non i la ga finida. Dopo i italiani voleva far un teatro, ma mancava i soldi. Adesso xe un magazzin della pro loco...

Ogi el Piccolo scrivi che non xe usada nianche come magazzin, ma xe un ritrovo de sbandadi, tossici e pseudo satanisti :evil:


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

AdlerTS ha scritto:
La comunità evangelica luterana di confessione augustana


La costruzione della chiesa in stile gotico tedesco in piazzetta Carradori, poi piazza Evangelica, ora largo Panfili, fu iniziata nel 1871 su progetto dello Zimmermann. L'intera zona dovette essere rafforzata con 200 pali in legno lunghi 25 metri infissi nel terreno perché sottratta alle vecchie saline.

Realizzata dagli architetti Berlam e Scalmanini insieme a Brisco di BreslaviaI.

L'interno (rito non favorisce né dipinti né arredi) vive sul gioco di luce proveniente dalle alte finestre ogivali con intrecci a traforo che si aprono sulle tre campate delle navatelle sulla facciata e sull'abside.
Go riportà alcuni dati de ADLER, i altri xè stai messi (per chi che ge interessa nel medesimo sito al 06.gennaio.06).

Lui meti i dati storici ecc.. mi meto i pupoli :roll:


Immagine


Immagine


Immagine


Immagine


Immagine


Immagine


Immagine


Immagine


Immagine


Immagine


Immagine


Immagine


Ciao
sum culex


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

sum culex ha scritto: Go riportà alcuni dati de ADLER, [...] Lui meti i dati storici ecc.. mi meto i pupoli :roll:
Nissun protesterà perché i tuoi "pupoli" vien sempre ben :wink:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Me stavo domandando perchè sta cesa me ga sempre piasudo poco, e istesso mi go amirado tante cese gotiche... adesso che vardo le foto, forsi go trovado una spiegazion: la ga tute le linee dritte!! ( a angoli acuti, oviamente!) el gotico de solito ga i archi a sesto acuti, un poco ricurvi, questa inveze xe come tirada col squadretto. questo, insieme col nero del smog de soto, ghe dà un'aria fredda che le cese gotiche no ga de solito. Po le cese gotiche ga decorazioni, magari quele del otocento xe fato in serie, ma qua i xe protestanti quindi no ghe piasi le statue.. ma alora perchè far gotico?
insomma, per restar nel gotico, andè a veder l'interno de Sion e gaverè l'idea de quel che per mi xe gotico tipico ( ancorchè refado e nordico- perchè el gotico italian- vedi roson de San Giusto o el Duomo de Muggia- xe un'altra roba)


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Mi, inveze, la prima volta che la go vista iero la a boca verta... no ghe xè niente de simile qua de noi... me pareva de ser dentro un momento de Harry Potter... la me piasi sai, forsi anca perchè, apunto, per mi xè roba completamente diversa del solito.


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Tirabaralla ha scritto:Mi, inveze, la prima volta che la go vista iero la a boca verta... no ghe xè niente de simile qua de noi... me pareva de ser dentro un momento de Harry Potter... la me piasi sai, forsi anca perchè, apunto, per mi xè roba completamente diversa del solito.
veramente, non proprio lontano da casa tua, c'è una chiesetta un po' più bellina, ma che come dimensioni potrebbe assomigliarle, anche se, essendo antica, ha una decorazione ed una tecnica di gran lunga superiore: S Maria della Spina a Pisa! :-D
certo, qua uno non si aspetta di trovarsela nel bel mezzo del borgo teresiano!


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

babatriestina ha scritto:veramente, non proprio lontano da casa tua, c'è una chiesetta un po' più bellina, ma che come dimensioni potrebbe assomigliarle, anche se, essendo antica, ha una decorazione ed una tecnica di gran lunga superiore: S Maria della Spina a Pisa! :-D
certo, qua uno non si aspetta di trovarsela nel bel mezzo del borgo teresiano!
Beh...disemo che cmq no xè usual qua de noi un tipo de architetura simile...co la densità de ciese che gavemo (molte belisime) me par che a Firenze no ghe ne sia una in quelo stile... De pisa conosso bastanza poco. Se non le robe classiche. Tantomeno de la provincia pisana :P Sorry.


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
LELA
citadin
citadin
Messaggi: 817
Iscritto il: mar 3 mar 2009, 18:32
Località: Sondrio (SO)

Messaggio da LELA »

Belisime le foto e "dotti e esaurienti" anca se espresi con poche parole (e no' come che fazo mi) i comenti de babaTS!
Fin quà gnente de novo, oramai xe strarisavudo!!!
Par quel che riguarda inveze "l'architetura" - premeto che no' son par gnente esperta - de fora le me piasi tute e do, sia S. Nicolò che S. Spiridione.
All'interno, a parte l'atmosfera meno lugubre risultada dele foto de babaTS durante el "Venerdì santo Ortodosso", sicuramente a causa dela particolarità dela zornada che non riteneva el contesto "consono" a un splendor de lusi, quela de S. Nicolò la me par fin un tropo sfarzosa e pretenziosa par esere un "Edificio di culto", robe che, magari, in t'un altro "contesto" le me gavesi podudo piaser: comunque l'interno xe interesante. L'esterno lo gavevo zà visto sia de l'uno che de l'altro e cò abitavo a Trieste, ma l'ultimo mio pensier sarìa stado quel de 'ndar a visitar 'na cesa, de qualsiasi relizon la fusi. Purtropo, ogni volta che torno a Trieste el periodo no'l coinzidi mai co' quel de poderle visitar: roba che più de 'na volta gavesi voludo poder far con mio marì e che 'deso, grazie ale foto de sum culex poso farghe veder e ilustraghele con i comenti de babaTS
'Sai meno sfarzosa - e, par mi, de più bon gusto, forsi parché no' me piasi l'ostentazion - se quela de San Spiridione; difati la me par 'sai più sobria.

Grazie par le visite "guidate"!!!
:-D

Ciau ciau a tuti e do, sempre con simpatia, Lela.


Il vero "giusto" è colui che si sente sempre per metà colpevole dei misfatti altrui!
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

sum culex ha scritto:
La comunità evangelica luterana di confessione augustana
Un'inquadratura particolare

Immagine


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

La stessa cesa luterana, senza el palazzo delle Poste/Finanza de fianco.

Immagine


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Cossa disessi se con pazienza dividessimo tuta sta roba separando una cesa de l'altra?
un lavoretto per i moderatori..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Xe l'idea de sum culex, ma nol gaveva coragio de chieder proprio per via del lavor..... :roll:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

go tentado de far el meo che podevo, ma certi interventi riguardava un poco tante robe, go diviso zercando de rispettar la logica. Se trovè qualcossa de strano o de spostar, segnalà pur.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese non Cattoliche: le Cesa luterana

Messaggio da babatriestina »

Grazie alla cortesia della mia amica Edda, che era ad un matrimonio in questa chiesa, sono riuscita ad avere alcune immagini dell'interno:
la navata centrale
Immagine
( che vorrei dire on si differenzia dalle tante chiese gotiche e neogotiche protestanti visitate soprattutto in Germania)
la bella vetrata col Cristo, dono di un Rittmeyer
Immagine
e il monumento funebre in stile canoviano di Bosa
Immagine
Come può esserci un monumento neoclassico della prima metà dell'Ottocento in una chiesa del 1871? :-D :-D
Gli Augustani, prima della costruzione di questa chiesa, avevano ricevuto da Giuseppe II la chiesa del Rosario, e questa tomba era stata messa là: alla restituzione alla confessione catttolica del rosario , gli evangelici si son trasportati la propria tomba nella nuova chiesa. ce ne dovrebbero essere due..
Le campane della chiesa, per quel discorso che i faceva di "fuso nel bronzo nemico" sono dono dell'imperatore di Germania Guglielmo I e sono state fuse nel bronzo di cannoni francesi conquistati nel 1871 a Sédan.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Architetura triestina”