Portici di Chiozza e via Battisti

de Trieste, cenni storici, immagini vece e nove, ricordi..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Portici di Chiozza e via Battisti

Messaggio da macondo »

Final dei anni 50, probabilmente. La version gigante qua soto, xe sempre bela per cucar le vecie machine, i negozi, i autobus ecc

https://www.atrieste.eu/FotoMacondo/portici.jpg


Immagine


Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Messaggio da Bilbo »

altra vista....

Immagine


Bye '73 de Roby.-
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

e sopratuto altra casa! perchè la seeconda xe i "veci" portici de Chiozza!

nela prima, la casa a sinistra in primo pian xe Casa Cassab! El mulo Cassab andava in grotta e xe sbrissado o se ga roto una corda e el xe morto adolescente., questo nei primi anni del Novecento, e mia nona ghe diseva sempre a mio papà, col andava in grota Ricordite de Cassab! Mi me pareva come che la parlassi delle Mille e una notte!


Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Messaggio da Bilbo »

epur ghe xe una bela diferenza per el steso edificio.-

perchè l'isolato xe el steso, anche l'adobbo sul teto sembra el steso, ma i ghe ga meso più piani, tra inizio secolo e metà secolo.-


Bye '73 de Roby.-
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

La prima isola Chiozza la xe del architetto Mollari, el stesso che ga fatto la Borsa, ma la iera senza el terzo pian e senza le statue in alto, che xe stai zontai nel 1856. La iera propio neoclassica!


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

E adesso ve conto una storia romantica de altri tempi: Un giorno, nei ultimi anni del Ottocento, mio nono, propio verso i Portici de Chiozza, ga visto una mula smontar del tram. Nol saveva chi che la fossi, ma la lo ga colpido! El se domandava chi che fossi sta mula, e po el ga scoperto che la iera la sorela de un suo compagno de studi... che però de sorele el gaveva sette!! Cussì el trovava tante scuse per andar a trovar el compagno, che stava in Aquedotto, nela speranza de incontrar sta sorela, che gnanca nol saveva come che la se ciamava de nome.
Po i se ga conossudo , i se ga parlado, i se ga sposado..e i ga vissudo felici volendose ben per 25 anni, co lu no xe morto tutintùn de un ictus.
E nona, ancora 50 ani dopo, me diseva Che bon che iera mio marì!


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Te ga ragion Betta ... la xe romantica ... pero` la xe anche sai triste. Cusi` ben che i se voleva e i ga rivado a star insieme solo che 25 ani ... :'-(


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

:'-(
Però che dolce...


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Son passado ogi e finalmente i ga finido el restauro della facciata de palazzo Ruzzier, quel subito dopo la ex standa andando verso el giardin publico (quel che jera dito anche casa dei zoti ;--D ) e che xe un Berlam original del 1872.
I ghe ga dado una bela tinta rosa che saria bela de fotografar prima che i scarighi dei auti la rovini de novo. Peca che non gavevo la machineta con mi :? Chi passerà per primo a farghe una foto ? :-D


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

AdlerTS ha scritto:Son passado ogi e finalmente i ga finido el restauro della facciata de palazzo Ruzzier, quel subito dopo la ex standa andando verso el giardin publico (quel che jera dito anche casa dei zoti ;--D ) e che xe un Berlam original del 1872.
I ghe ga dado una bela tinta rosa che saria bela de fotografar prima che i scarighi dei auti la rovini de novo. Peca che non gavevo la machineta con mi :? Chi passerà per primo a farghe una foto ? :-D
Ghe son passà mi ogi; go fato diverse foto!
La luce no iera giusta: xè vignù quel che xè vignù, d'altro canto la luce bona, per via del angolo del sol, saria a primavera inoltrada, ma alora saria cressude le foie dele acacie che sconderia bona parte del sogeto.
Dovè gaver un poco de pasienza, perchè con sta casa go completà la via Batisiti e penso de meter un servizio su sta via in 'Trieste de ogi' e no solo quela casa, ma prima de meter, devo preparar la sequenza, ecc. ecc. e ghe vol un poco de tempo.
ciao
zoom culex


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Altra bel cartolina :-D

Immagine


Mal no far, paura no gaver.
Desert RAT
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 28
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 22:28
Località: Palm Desert CA

Messaggio da Desert RAT »

Ciao Tirabaralla, xe sai tempo che no te sento, finalmente son riushido a tornare grazie a Adler, ma anche ti ti ieri sparida per parecchio tempo, com va le robe?? un abrazo Marcello


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

tirabaralla xe in giro per el mondo e non se la senti spesso ... magari tra qualche mese :wink:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:e sopratuto altra casa! perchè la seeconda xe i "veci" portici de Chiozza!
... e questo jera in meza tra i due "portici" :-D

Immagine


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

E dove iera el terzo portico?


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

questo xe el cantier de costruzion del secondo palazzo, no xe un "terzo" portico :-D :-D :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Portici di Chiozza e via Battisti

Messaggio da babatriestina »

Fotografavo i bassorilievi dei Portici di Chiozza: quando li hanno fatti nuovi ( 1925-27) l'architetto fu Polli, ma la decorazione fu dello scultore genovese Luigi Supino, di cui anche un'opera al palazzo delle Generali
Misero degli episodi che apparentemente sono bassorilievi romani o in stile romano, e in effetti sono ispirati a quelli degli archi di trionfo ... ma le date scritte sopra spiegano cosa vogliono celebrare: dicono il Risorgimento italiano, anche s e il primo, il 1797, ingresso a Trieste di Napoleone ( messo in Trieste francese) poco risortgiimentale è. indubbiamente, antiasburgico!
Poi troviamo il 1821
Immagine
sembra quasi il Giuramento degli Orazi del quadro di David
Immagine
il basamento su cui sta una figura femminile (la Patria?) ha un fascio littorio..

1866

Immagine

c'è il leone, quindi si riferisce alla guerra del 66 e al passaggio del Veneto all'Italia

e poi il 1859

Immagine

qua a destra in alto c'è un piccolo arco di trionfo con la firma dello scultore Aloisius Supinus finxit
due figure femminili liberate dalla catene ( ma in realtà fu la sola Lombardia) e a destra l'ultimo tien e in mano un bel fascio romano!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Quartieri e rioni”