Piereto ha scritto: ven 27 set 2024, 15:13
Solo uno Stato sovrano pol erogar prestiti senza rimborso perchè el pol sempre stampar carta moneta e bilanciar le uscite co le entrate de le tasse.
All'interno esisti però de le monede che ga un cambio fisso,e che stampa soldi come le corone danesi svedesi el fiorin ungherese o el lev rumeno o el zloty.
Perdemo sempre più la libertà de tignir i soldi in scarsela e paghemo inveze co la carta de credito con un costo che finisi ne le scarsele de le banche.
1 impignimose la bocca col " sovrano" come che una volta iera el Re el Imperator el Duce, ma a mi un che presta senza rimborso me par un filantropo ma no un banchier. E insegna che intanto te spendi e po.. con calma te tornerà con bori magari scadui de valor : poco educativo e me par fato per far andar arremengo le casse statali.
Cartamoneda se pol stampar perché " la carta se lassa scriver" ma deventa come le banconote de Monopoli. Bilanciar le uscite cole sole tasse. Ok ma visto che i prometti regali a tanti cole uscite, vol dire tasse sempre più alte. No me par una gran bela prospetiva, a meno de no entrar nela mentalità " mi ciapo i benefici, e che paghi le tasse i altri"
resta che invece el stato se fa i bori anche in altro modo: cole loterie, el lotto e el gratta e vinci che tanti xe cussì felici de zogar..
2 mi monede che ga un cambio fisso ( col dolaro? col EU?) no me ricordo più che sia , ciol un qualsiasi giornal e te vedi el cambio che varia giorno per giorno
3 mi pago cola carta de credito che me costa pochissimo e che me garantissi dei furti ( co i me ga rubado una volta el portafoglio, i ga ciolto le banconote e i me ga lassado le carte cussì go podudo continuar el viagio senza problemi) e la comodità se paga, ma poco. Xe bale quel che i conta che le banche guadagna a ogni traslazion. Xe inveze vero ( go visto mi) che se te paghi in contanti a volte se no te vardi i te fa un scontrin per una somma molto più bassa de quel che te ga pagado in realtà. Se ciama frode e xe un dei motivi che no i ghe riva cole tasse e i scariga le tasse su quei che no pol sconder le entrate