Ara che con alcool 90° le xe sai più bone!Ciancele ha scritto:Nona Picia, grazie par l'informazione e pal video. Ogi go crompado la trapa e domani 'ndarò a crompar le sariese. I inglesi i disi: It's a long way to Tipperary. Probabilmente i vol dir che domani gavarò sariese ma no più trapa. Chi vivrà vedrà!![]()
anche mi per liquori preferisso el alcool ala trapa che zonta a tuti el suo gusto..Nona Picia ha scritto:
Ara che con alcool 90° le xe sai più bone!
Savevo de poder contar su de ti. Grazie. Microonde no go e laso sbrinar fora. El liquido lo fazo con acqua e vin bianco. Granuli no so gnanca cosa che sia. Se pol crompar fumeto de pese in vaseto. Costa però squasi mezo ocio dela testa e par quel ciogo aqua. La diferenza no xe granda. Qualche tempo fa go fato i spagheti alo scoglio. Un schifo. El cosideto sugheto se ga sugà. Iera meio col buro. Adeso provo un'altra confezion, de roba un poco diversa, coi risi. El problema xe che semo do gati spelai. Qualche volta cusinar per sie o oto de lori xe meio. Stavolta provarò a far el risoto e a cusinar el pese a parte. Po butar insieme ancora par qualche minuto e po parsemolo. E via. I fa veder qua piati de pese, frito misto. Ma par do veceti bisogna crompar un guato, do sardoni, quatro anei de caramal ecc. I me porta a contar saseti. Rimando sempre, ma una bona volta bisogna getarsi inte la mischia.babatriestina ha scritto: La coga esperta xe Nona Ivana, che però no va tanto sul pesse...
de solito ste robe ga scrito sula confezion come doprar
Se podessi scongelar in microonde o lassando per un per de ore fora del freezer e doprar come fresco.
Risoto? capisso le due varianti butar subito o dopo un poco.. tien conto che un risoto se cusina in una ventina de minuti circa (a proposito: con cossa te fa el liquido? ala pezo, xe granuli per brodo de pesse..) e mentre el pesse normal a volte de disfa se cusinado tropo se xe fruti de mar come che me par sia la tua confezion se i se cusina tropo i deventa gomosi, per quel i disessi de meter a metà cotura almeno.. oio persemolo e aio xe un classico, mi el persemolo lo zontassi ala fin. Anche una masinada de pevere se piasi...
Quela del buro me go spiegà mal. Volevo dir pintosto spagheti col buro che no con quela specie de sugo alo scoglio.babatriestina ha scritto: El vin bianco se meti prima, per sfumar el risoto: , po se slonga col liquido che dovessi aver gusto de pesse e no solo de scqua. Qua i esperti spiega che bisogna far boir teste de pesse, vanzumi, scorze de scampi, in acqua e salvar e surgelar el liquido, el famoso fumeto de pesse. Mi no fazo e co fazo no me par che gabi ssai più gusto.
Anche de mi se fa per due, quel che vanza se surgela e dopo mi scongelo con microonde. per poca gente o per persone singole convien.
No capisso perchè cusinar el pesse a parte, che i risi devi ciapar gusto de pesse.
Alora: 1 oio con eventual aio, che ciapi un fià de color, po i risi, due pugni per persona diseva a casa mia, fogo bastanza basso, che asorbi el grasso, po credo el vin fin che se suga, po el pesse scongelado, te missi, pena che se suga un caziul de acqua calda...e cusì fin che i risi no xe cotti. Fogo bastanza forte. Mi me par che col risotto de pesse no vadi buro, e se digo mi che el buro adoro.. ala fin, el persemolo de sora.
me piaseria sentir come che fa altre coghe de qua... proverò a domandar a altre esperte su internet..
Penso una roba sia quel che i vendi in Italia e un'altra quel che 'riva qua. Pedoci friti xe meio perder e lasar. Come che go dito, o col vin bianco o gratin. Se qualchedun vol magnar friti, 'fari sui. No problem. Caparozoli te li trovi anca qua, ma no drio el canton. Bisogna gaver la machina. I 'riva almeno do volte ala setimana freschi. E difati mi li go ciolti diverse volte. I pedoci freschi dal nord. Pici, medi, grandi. Quel che te vol. No problem. El problem xe la quantità, ma problem par modo de dir. Volere e potere. 'sti negozi xe grosisti che i vendi anca al minuto. E se te vol anca al secondo.babatriestina ha scritto: 'sti "mix allo scoglio" no ga quasi caperozzoli e i li vendi per pasta (che mi zontassi anche pomidoro) e risoto. Frizer anche se xe caramai (a tocheti, po! imagino) no xe el caso e po mi no go mai magnado o squasi pedoci friti. Sempre o in condimento o gratinai.
Le babe me disi de far risoto normal e meter el misot del condimento subito copio "mi metteria el pesse tutto insieme, una scotada e dopo i risi." Ma no capisso se le cava via el condimento o se le lassa tuto insieme.
Esisti anche dei surgelati con sugo de pesse più boni, li fazeva la Findus con vanzumi de branzin, ma no i fa più. Ma gavevo trovado un'altra marca no mal, per condir pasta.
Po esisti anche i caperozoli surgelai..
Baba Triestina, bongiorno. Bela foto. La go fata vedar ala putela e la xe morta. De invidia. La voleva subito mezo chilo de orade. Con l'arcivernice Lambichi forsi, ma altrimenti???? In quel famoso negozio la coda de rospo la pago tra 20 e 30 e la soliola sui 20 euro. Xe quele pice de 300 grami e quele bele de 600. 2 de 300 no xe una de 600. Quele pice le ga solo spin. Inveze quele grandi le ga anca bela carne. Se pol cior una par do e far a metà i fileti. Se te ga la machina e te se pol mover, veloce naturalmente, te pol 'ndar in giro a trovar. Dal nord (Amburgo o dintorni?) vien un mato giovedi e venerdi de ogni setimana. El ga un negozieto fiso, no careto. Te ga roba bela e no careta. Relativamente fresca e no scongelada, come dei filialisti. Ma xe 7 chilometri de casa mia. E altri 7 par tornar. Ma merita.babatriestina ha scritto: Qua coda de rospo (rana pescatrice) me par che sia fra i 20 e 30 euro al chilo, i scampi bon prezzo (scongelai de nord, ma bon per cior le code e meter per condir la pasta) e i xe a 12 euro, se te vol i istriani te rivi sui 28 euro me par nela mia pescheria
![]()
Qua i disi de star tenti che Raclette xe el nome de un formaio. Ma se intendi la machineta par farlo. I disi de distinguer e de dir Raclette Grill. El grill ga piastre per far el grill e se pol far la grilia con carne e pese. Po ga 'ste padeline per el formaio. Ma i disi che soto i 1200 watt no val 'sai. I grill solo par griglia, no formaio, ga 2200 watt. Ma xe pocheti. Par quel domando cosa che se disi a Trieste. Saluti.babatriestina ha scritto: Ma cossa te intendi per raclette? mi pensavo a quela roba col formaggio fuso.