Cavar el Crocefisso dale aule de scola

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Re: Cavar el Crocefisso dale aule de scola

Messaggio da macondo »

sum culex ha scritto:Ogi go inteso nel Tg, me par '3', che l' Europa vol che vegni cavadi i Crocefissi dale aule de scola perchè i ofendi i scolari/studenti de altre religioni (mussulmani integralisti???). Ebrei, ecc. no ga mai avudo a che dir e ga sempre rispetado le nostre tradizioni.
Perchè l'Europa interferissi nele nostre tradizioni???
Qua de noi xè sempre stado cussì! Mi no son nè religioso, nè osservante, ma ghe tegno ale tradizioni e no aceto ste imposizioni.
Penso che sarebbe opportuno chiarire qualche punto di questa storia.
Innanzitutto l'Europa non c'entra per niente. Questa non é stata una iniziativa di qualche burocrata a Bruxelles, ma una sentenza della Corte dei Diritti Umani di Strasburgo. Da quello che ho letto, la causa era stata iniziata da una signora di origine finlandese, una certa Soile Lautsi, dopo che tre anni fa aveva richiesto la rimozione del crocifisso dall'aula di una scuola italiana frequentata dai suoi figli. Tale richiesta era stata respinta dalle corti italiane includendo la Corte Costituzionale.
La Corte di Stasburgo ha ricordato nella sentenza che le scuole pubbliche dovrebbero mantenere una neutralitá religiosa.

Perció i mussulmani, integralisti o no, non c'entrano assolutamente.
Come non c'entra il prosciutto, la porcina e la pancetta!
C'entra purtroppo un nostro ministro che ha infierito in diretta TV con i giudici al grido: "Possono morire, possono morire!"

Riguardo alla tradizione del crocifisso nelle aule, sarebbe opportuno ricordare che tale tradizione é relativamente recente. Nasce infatti da due Regi Decreti, rispettivamente del 1924 e 1928. Fino a tale data lo Stato italiano, laico e liberale, aveva mantenuto una assoluta neutralitá.

Sono comunque dell'opinione che argomenti religiosi e politici sarebbero da evitare il piú possibile per una pacifica convivenza nel nostro forum.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41572
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cavar el Crocefisso dale aule de scola

Messaggio da babatriestina »

macondo ha scritto: la causa era stata iniziata da una signora di origine finlandese, una certa Soile Lautsi, dopo che tre anni fa aveva richiesto la rimozione del crocifisso dall'aula di una scuola italiana frequentata dai suoi figli. Tale richiesta era stata respinta dalle corti italiane includendo la Corte Costituzionale.
è la sentenza che ho riportato per conoscenza, nel post precedente, riportandone le motivazioni.
macondo ha scritto:Riguardo alla tradizione del crocifisso nelle aule, sarebbe opportuno ricordare che tale tradizione é relativamente recente. Nasce infatti da due Regi Decreti, rispettivamente del 1924 e 1928. Fino a tale data lo Stato italiano, laico e liberale, aveva mantenuto una assoluta neutralitá.
Lo Stato Italiano dopo Porta Pia era in rotta con il Vaticano, quindi è ovvio che non avrebbe messo i crocefissi quando i Papi di allora ordinavano ai cattolici di astenersi dalle elezioni italiane ( Non expedit, né elettori né eletti!) un tanto per ricordare il clima storico, fu don Sturzo se non sbaglio che iniziò il riavvicinamento.
Mi piacerebbe sapere, visto che siamo in un forum triestino, com'era l'esposizione del crocifisso nelle scuole dell' Impero. C'era o no? vi confesso che non lo so..
macondo ha scritto:Sono comunque dell'opinione che argomenti religiosi e politici sarebbero da evitare il piú possibile per una pacifica convivenza nel nostro forum.
concordo.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5363
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Messaggio da nonna ivana »

Concordo anch'io...proprio perché sarebbe pure un punto sottolineato dalla Netiquette, che argomenti di politica, religione, non dovrebbero essere toccati, perché portano sempre inevitabilmente a scontri!

E soprattutto a "sofferenza" per coloro che per educazione e rispetto non se la sentono di intervenire.

Grazie!


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41572
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sum culex ha scritto:VOLESSI SAVER CHI CHE SE GA PERMESSO E CON CHE AUTORITA' DE MODIFICAR LE SCIELTE DEL SONDAGGIO!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Come che el xè adesso no'l ga più nissun senso: manca una domanda e xè per due volte la stessa!
sum culex
Xe qualcossa che no va nel edit del sondaggio, perchè co go zercado de refarlo , forsi perchè ghe xe za voti, el me ga incasinado tuto, ripetendo risposte, scondendo altre, insoma, go dovudo scacenlarlo perchè no gaveva più senso.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41572
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

anche Magris scrivi sul Corriere a riguardo
http://www.corriere.it/editoriali/09_no ... aabc.shtml


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ursus Canadiensis
ixolan
ixolan
Messaggi: 371
Iscritto il: ven 16 gen 2009, 19:04
Località: BC, Canada

Messaggio da Ursus Canadiensis »

...E mi che gavevo l'mpresion che i sondagi i jera i intocabili sacrosanti.....

Forse i xe intocabili solo quando che covien.

Arnie :oops: :oops: :oops:


If at first you don't succeed, try reading the instruction manual.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41572
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Arnie Coburg ha scritto:...E mi che gavevo l'mpresion che i sondagi i jera i intocabili sacrosanti.....

Forse i xe intocabili solo quando che covien.

Arnie :oops: :oops: :oops:
Gavemo dado una spiegazion. No la te convinzi? te insinui?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ursus Canadiensis
ixolan
ixolan
Messaggi: 371
Iscritto il: ven 16 gen 2009, 19:04
Località: BC, Canada

Messaggio da Ursus Canadiensis »

babatriestina ha scritto:
Arnie Coburg ha scritto:...E mi che gavevo l'mpresion che i sondagi i jera i intocabili sacrosanti.....

Forse i xe intocabili solo quando che covien.

Arnie :oops: :oops: :oops:
Gavemo dado una spiegazion. No la te convinzi? te insinui?
No insinuo. Solo che no son bon de resister la stuzigada co' xe l'ocasion de darla. Xe una malatia che la vien cola veciaia probabilmente :lol: :lol: :lol: :lol:

Arnie


If at first you don't succeed, try reading the instruction manual.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41572
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Arnie Coburg ha scritto: Solo che no son bon de resister la stuzigada co' xe l'ocasion de darla. Xe una malatia che la vien cola veciaia probabilmente :lol: :lol: :lol: :lol:

Arnie
ah, bon!!! :-D :-D :-D :-D
anche perchè me par che, sondagi che se cambia de soli o no, me par che i post gabbi espresso abastanza la varietà de opinioni.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Parlando de sondaggi più autorevoli, comunque, el Corriere della sera scrivi che
a domanda rivolta era: Il crocifisso va esposto nelle aule scolastiche? Favorevole l'84% degli interpellati, contrario il 14, non sa il 2%.
In dettaglio il sondaggio ha distinto fra diverse tipologia di persone, fra i praticanti e i non.
Fra quelli che non vanno mai a messa favorevole il 68%, contrario il 30, non sa il 2.
Fra quelli che ci vanno una, due volte l'anno il 71% è favorevole, contrario il 23, non sa il 6%.
Fra quelli che ci vanno più volte favorevole l'86%, contrario il 13, non sa l'1 per cento.
Fra quelli che ci vanno da una a tre volte al mese l'85% si mostra favorevole, il 13% contrario, non sa il 2.
Fra quelli che ci vanno ogni settimana o più il 93% è favorevole, il 6% si dice contrario, non sa l'1%.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Sembreria che , nonostante tutto, anche qualchedun de quei che no credi magari ghe va ben de vederlo sul muro.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Messaggio da Elisa »

Arnie Coburg ha scritto:.... Naturalmente xe tuto una bala, perchè fin ogi el dio esisti solmente nela mente de quei che i ghe vol creder.

.... se aleva una raza de popolo che aceta guere idealistiche, torture, orribili ati contro altri eseri umani soto l'egida del'infalibilità dela propria religion.

Con alcune de le tue aseverazion, mi giudico che te sei nà fora del somená.
Le “guere idealistiche, torture, orribili ati contro altri eseri umani, inquisizion, pire”, veramente esistide (o poden descreder anca de questo alor...?) l’è tut opera dei omeni e dela so propia evidente superbia e abuso de autorità, ma indubiamente deviati!!!!

El Personaggio che se trova sula Cros l’ é stá un esempio indiscusso de quela bontá e giustizia che el pretendeva difonder e far durar nel tempo. Alora lasemolo sul mur, che qualcos el ne fa pensar, ma de bon.
E, naturalmente for dal somenà, me par che neanca no te doveresi dir che l’è tut na bala, perchè alora te ne autorizi tuti a dir che anca la tua credenza (eventuale), sia tut una bala.

Stamatina, en cesa, durante na cerimonia toccante, son stada sfiorada da sto pensier e ho desiderà no afogarlo. E sursum corda!


"Todo lo bueno me ha sido dado"
muiesan
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 54
Iscritto il: mar 24 ott 2006, 1:11
Località: Muia

Messaggio da muiesan »

Tiremo zo le crose? E dopo, le butemo in scovaze?
Bon, se volè, tirele zo, e dopo butele in scovaze.
Ma voi, mi no le toco ...


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Mi gnanche.....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Messaggio da VetRitter »

muiesan ha scritto:Tiremo zo le crose? E dopo, le butemo in scovaze?
Bon, se volè, tirele zo, e dopo butele in scovaze.
Ma voi, mi no le toco ...
Nona Picia
MessaggioInviato: Mer Nov 11, 2009 10:30 am Oggetto:
Mi gnanche.....

me asocio


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Si può essere a favore o contro, ognuno è libero. Ricordiamoci di rimanere nel clima del dialogo, del confronto, ma non tiriamoci cannonate dalle rispettive trincee. Non è proficuo.


Mal no far, paura no gaver.
bruno
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 153
Iscritto il: lun 10 dic 2007, 1:03

Messaggio da bruno »

sembreria che non le tochè perchè porta mal...no xe un fato de superzion...o che credè o no ghe credè...
o le xe là perchè esisti el mondo in quanto quel Signor esisti da prima e sopratutto nol te obbliga a creder e chi che xe contrario el xe libero de no crederghe i lo meterà in una classe senza crosi ( che de solito iera el sgabuzin) giusto per no esser razzista


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41572
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

bruno ha scritto:sembreria che non le tochè perchè porta mal..
mi go avudo sempre la sensazion che in sti dibattiti sul crocifisso e sula crose in particolar ghe sia associada nel subconscio l'associazion del crocifisso e el cimitero. Nelle piantine turistiche dele città, no i rappresenta i cimiteri con fondo verde e una serie de crose sora? e quindi della morte, una realtà che la cultura moderna vol dimenticar o sconder.
o, in meno mortuario, lacroce rossa, che po se metti anche sulle cassettine de pronto soccorso, che associemo a incidenti? I musulmani la ga sostituida con una mezzaluna rossa, i atei no so se i la contesta e se i ga trovado un simbolo ateo de sostituir...
infatti, vedo proprio nel link che i sta proponendo un cristallo rosso per rappresentar tute le realtà de soccorso senza più riferimenti religiosi.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Messaggio da VetRitter »

senza ofender nesun, ma continuo a non capir che mal o che fastidio posa dare la crose..

ipotesi asurda:

de Piacenza vegno a star Trieste (magari), e me disturba l'Alabarda col melon, poso permeterme de tazar per farli cavar via?

saluti e buon giorno


Rawa Ruska
ixolan
ixolan
Messaggi: 292
Iscritto il: gio 11 dic 2008, 18:55

Messaggio da Rawa Ruska »

a mi el melon me piasi col persuto...
:lol: :lol: :lol:
Rawa Ruska


Torna a “El salotin”