Recupero dal vecio forum de Trieste Mia:
Da babatriestina
Inviato: Mer, 21 Dic 2005 16:14 Oggetto: Galleria Sandrinelli story
I la ga fata ai primi del Novecento, a memoria diria 1907 se no me sbaglio, va ben. 50 ani dopo la podevo percorer a pie che no spuzava tanto e la iera ricoverta de piastrele quadrate lustre bianche, come che nei stessi tempi iera rivestido el métro de Parigi. Po in quei ani i ga rifato el rivestimento con tesserine de mosaico, nove, bele, lucide, iera un piazer vederle.... passavo volentieri là dentro inveze che col filobus, e po iera anche averti i do brazzi laterali e se podeva passar de Viale Sonnino al teatro Roman... e po.. no i ga fato altro, una trentina de ani fa no se rivava più a andar a pie no tanto per la spuzza ma per el fracasso che fazeva ale orece el rimbombo dei motori, e anche adesso ogni tanto se impizza la luceta rossa che disi che la xe proibida ai pedoni perchè la spuzza tropo.
Ma ogi che la percorevo cola 29, vardavo el sufito:
la xe nera , nera, nera de fuligine, piena de busi che se vedi fin le piere... mi me domando: ma perchè ogni anno ,anche qualche setimana fa, i la sera de note e i disi che i fa lavori??
Cossa saria sti lavori che mi la vedo sempre pezo? zontar ancora un per de busi??
Costassi tanto lavarla e magari meter qualcossa per far circolar l'aria dentro? cussì el sindaco gavessi un altro nastro de taiar...
Da macondo
Inviato: Mer, 21 Dic 2005 15:05
Ecco Betta, qua mi go proprio un bel buso nella mia memoria. Infati, go un vago ricordo de la galeria laterale che vigniva su del teatro romano e un'altro ricordo de la picia galeria laterale che vigniva de via Pondares. No me ricordo assolutamente de gaver visto ancora verta quela che andava in viale Sonnino. Ghe xe qualche dun che se ricorda quando le jera verte?
Da babatriestina
Inviato: Mer, 21 Dic 2005 15:48
Mi no so gnente de quela de via Pondares, ma l'altra apertura sbocca tuttora se no me sbaglio, più o meno dela parti del Capitol , che fra l'altro sta serando sti giorni. Se passo, te fazzo una foto. Mi devo eserghe passada fra el 55 e el 60 , diria.
Da macondo
Inviato: Mer, 21 Dic 2005 16:56
babatriestina ha scritto:Mi no so gnente de quela de via Pondares, ma l'altra apertura sbocca tuttora se no me sbaglio, più o meno dela parti del Capitol , che fra l'altro sta serando sti giorni. Se passo, te fazzo una foto. Mi devo eserghe passada fra el 55 e el 60 , diria.
Quela de via Pondares iera stada usada come rifugio aereo durante la 2 guerra e mi ghe iero passado nei primi anni dei 50.
Cussi disi el libro dei Sotteranei di Trieste...El stesso libro menziona anca la galleria de Viale d'Annunzio, che la iera stada costruida come rifugio civile antiaereo prima o durante la seconda guerra. El bunker de piaza Puecher iera/xe la presa de aria de sta galeria che se colegava con quela de
San Vito. La dentro i gaveva trovado la caroza de Zimolo del funeral de Ferdinando de che gavevimo za parlado.