Piazza Hortis

le aree verdi triestine, de una volta e de adesso, come che le xe, come che le volessimo
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Piazza Hortis

Messaggio da babatriestina »

Incomincio questa sezione con i lavori di restauro di Piazza Hortis: promettono bene, resta da vedere se la manutenzione sarà all'altezza e se i vandali non distruggeranno qualcosa ( già una panchina è rovesciata e divelta e ci sono bottiglie di birra buttate in giro.
Ecco le piantine, tanto verde , con i tubi dell'irrigazione automatica in vista
Immagine
Poi un'aiola di bosso, quasi un labirinto, il bosso cresce molto lentamente per cui questo, così alto , deve essere costato abbastanza caro, spero lo terranno con cura: vicino c'è una piccola area giochi per bambini
Immagine
Una panchina, rifatta con le vecchie parti di ferro battuto, per ora messa nelle aiole
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Piazza Hortis: recintarla o no?

Messaggio da babatriestina »

Ieri i ga averto uficialmente , col solito taio de nastro, Piazza Hortis.
Adesso la dovessi esser ben, per quel che el fredo ghe consenti alle piante, ghe xe i soliti zogheti per fioi... quanto durerà? l'aministrazion no ga voludo recintarla per serarla de sera disendo che in estate saria bel che la gente possi andarghe de sera a ciapar fresco- lodevole intenzion, indubbio. Ma altri ( segnalazionid el Piccolo de stamattina) se domanda quanto la resisterà ai vandali e ale cacche de can.
Secondo voi, questo, o anca altri giardini pubblici, va circondado con una griglia e serado de note o no? motivazioni?


Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Messaggio da Bilbo »

più che altro no serviria.... o i meti una recinzin bela alta, o, xe xe come el giardi pubblico in via giulia, no serviria proprio a un tubo, se i vol i va dentro comunque.

piutosto meter dele bene telecamere per filmar chi fa i dani.....


Bye '73 de Roby.-
granzo

Messaggio da granzo »

Per la prima volta go votado no so in 'sti sondagi del forum.
Secondo mi se i meti una ringhiera tipo el recinto del Giardin Publico, la muleria la scavalca e i va a far dani lostesso. Per i cani xe una disperazion, nel senso che la gente li porta per tuto, anche se xe i fioi tacadi no i ghe bada o no ghe interessa. Serar de sera pensando al caldo estivo e ale manifestazioni che i fa in quela piaza no va ben in efeti. Dovessi esser i polizioti de quartier che gira e tien soto controlo la zona...
Per i giardini grandi xe meio che i vegni seradi de note, perche` poderia sconderse i malintenzionadi e assalir la gente che passa per de la`. Xe anche vero che no gavemo 'sti parchi a Trieste a parte Villa Giulia...
Boh?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

mah, mi go dito de sì più per scopo filologico che altro: una piazza con una bela cancelada dà un senso de completo e come posso dir, come che se ghe tien de più... e po probabilmente in origine la iera recintada e cussì se torna al original.. per el resto, controlli e multe!!
forsi domani ghe passo e ve porto un per de foto :wink:


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Mi go meso de no ... perche` per mi la va ben come che la iera ... un posto cocolo indove poder andar a sentarse un poco. Se 'po se calcola che de estate de sera la piaza la diventa bastanza "viva" me paresi che serarla no sia una bona idea.

Per el fato de i cani no me par che i vadi solo che de sera ... i va c'o i paroni i li porta ... no credo che serar de sera posi eser utile ... no go mai sentido dir che l'educazion se la impara co' i lucheti e le gradele ;-D ;-D ;-D

Ciau

Franco


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Eccola qua, a un per de giorni de l'inaugurazion, quindi ancora in bone condizioni!
eccola vegnindo da via Cavana, se vedi el bordo de piera, una panchina e le aralie dele aiole
Immagine
Un poco più avanti, no xe più aralie ma aucube ( quelle come in Giardin pubblico) e se vedi in fondo la grande magnolia sempreverde
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Un particolar de certe aiole: al centro xe piante tappezzanti e sul bordo xe una specie de terriccio a balette marron ( immagino molto apprezzato come toilette dei gatti e cani locali), ma xe bel el contrasto e credo sia per mantegnir l'umidità, comunque i tubi che se vedi xe quei de l'irrigazion automatica: basta che i se ricordi de impizzar el impianto in estate e studarlo in inverno!
Immagine
alla bease dei alberi, una tappezzante erbacea (ohiopogon? liriope?) a foie variegade e drio un sempreverde- alloro?
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Uno dei grandi alberi, col tronco contorto... la casa drio xe dove che xe el negozietto sole d'oro quel che vendi pizze pronte e là vizin xe el ristorante ai fiori ( nova gestion)
Immagine[/url]
Un particolar dei sempreverdi, stavolta xe pici pittospori e drio aralie
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

El grande albero de l'aiola centrale, per adesso senza foie
Immagine
davanti,aucube nove e drio i ga potado i veci pittospori ( xe quei che xe anche in riva, e i fa quei fiori profumatissimi in giugno)
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

In centro troneggia sempre el busto de Hortis, ma el ga sempre el naso schizzo perchè i ghe lo ga rovinado. Sul sfondo, un tasso sempreverde ( altra pianta velenosissima, Granzo, per la tua colezion de veleni.. :wink: )
Immagine
el campeto gioghi per i fioi, con drio el picio labirinto de bosso :simpatica idea, no gavemo nissun labirinto in nissun parco
Immagine


granzo

Messaggio da granzo »

'Pena che rivo vado a darghe un cuc. No me par mal, quel che me lassa perplessa xe la grande quantita` de tera senza erba che go sempre visto in quel giardin...anche prima che i lo rimetessi a posto, iera tuto spela`...gnanche un fil de erba...no so, forsi no ghe riva luce e no cressi niente la`, me domando se le piante che i ga messo resistera` o diventera` presto dei rami sechi... :? Speremo ben, saria peca` gaver fato tuto el lavor per niente. Forsi i dovessi concimar la tera con una certa frequenza.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

per el concime, lassa far ai cani!! :-D
ma mi go visto spesso piantar e po morir de secco in estate,quindi dipendi se i farà funzionar el impianto de irigazion come che se devi


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

aggiornamento: ghe passo spesso, e col caldo par che l'irrigazion ga funzionado abbastanza. xe quasi tutto ancora verde, tranne che se ga seccado una parte dei bossi del labirinto ( pecà, perchè i bossi costa caro)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

riporto l'immagine del labirinto di bosso:
Immagine
e adesso guardatelo oggi.

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

....e 'sti giorni non se pol dir che ghe manchi acqua ;--D


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

E dopo ieri sera, magari el starà umido pe diversi giorni! :angel:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

el problema no dovessi esserghe, visto che i ga speso un fraco de bori per l'irrigazion automatica. solo che se dovessi meterla in funzion e evitar che qualchedun la rompi.
Meo lassar andar arremengo e dopo un per de anni far de novo una riqualificazion :evil: :evil: :evil:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto: Meo lassar andar arremengo e dopo un per de anni far de novo una riqualificazion :evil: :evil: :evil:
Coi soldi nostri, magari!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ecco qua, oggi gavevo la macchina fotografica: ora, verso le 11 de mattina, fioi che zogava, ala una un sior che formiva su una panchina ( no in foto) e ecco le aucube fiape senza acqua, coi tubi de l'irrigazion che evidentemente no vien messi in funzion
Immagine
ancora el ex-labirinto de bosso
Immagine
secondoi voi, sti tubi de irrigazion ga mai irigado?
Immagine
se no i va, i ga butado via i soldi ( nostri!!) per gnente :evil: :evil: :evil:
i dischi bianchi xe piatti de plastica residui de picnic :evil:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “El verde publico”