Piazza Hortis

le aree verdi triestine, de una volta e de adesso, come che le xe, come che le volessimo
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ursus Canadiensis
ixolan
ixolan
Messaggi: 371
Iscritto il: ven 16 gen 2009, 19:04
Località: BC, Canada

Messaggio da Ursus Canadiensis »

babatriestina ha scritto:praticamente i ga ammesso che no i xe boni de far durar el verde
Baba,

Per sparagnarme tempo e zervel, mi copio semplicemente la tua firma el Avatar:

"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente"

Arnie


If at first you don't succeed, try reading the instruction manual.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Curiosamente, non son capace de trovar nissuna foto o disegno de Piazza Hortis o Lipsia con l'inferriada.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:Curiosamente, non son capace de trovar nissuna foto o disegno de Piazza Hortis o Lipsia con l'inferriada.
me domandavo anche mi, qua ghe volessi andar a studiar la collezion de cartoline de mister Kappa.
La sola cartolina che go xe senza inferriada perchè xe de prima de un vero giardin. Mi me ricordo una rede ruzzine, ma la circondava, se no me sbaglio, fora del giardin, le due aiolette strette e longhe davanti del Nautico.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Piazza Hortis

Messaggio da AdlerTS »

AdlerTS ha scritto:Curiosamente, non son capace de trovar nissuna foto o disegno de Piazza Hortis o Lipsia con l'inferriada.
Me vien fatto notar che sul "trieste 1872-1917, guida all'architettura" i scrivi che
Un giardino di abbellimento nella città 800esca era occasione di formazione ed educazione [...] con una cancellata e portoncini da sprangare durante la notte [...] con essenze rarissime [...]acacie, cedri, tassi, tuie, bossi, mirti , lauri e piante esotiche, quali palme da dattero, la pianta del pepe, la canna da zucchero, il caffé, la pianta del pane e quella del latte[...] con al centro una statua de 1.65m de Urania, dea dell'astronomia.
Mai vista gnanche la statua :roll:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Piazza Hortis

Messaggio da babatriestina »

Alcune de quele piante xe ancora: i gingko biloba, i tassi ( che no xe per gnente piante rare e esotiche), una magnolia, mirti e lauri anche quei no xe assai esotici, anche se i mirti xe un poco delicatini.. altre piante come el caffè poco gaverà durado, perchè xe una pianta che ga bisogno de temperature miti in inverno, per cui la vien coltivada come pianta de interni. Ma in quela piazza mi go visto piantar, in decenni che la frequentavo, tantissime varietà de piante, solo che..in estate le mori de secco e in inverno de fredo.
Dela Urania no so gnente ( tegnimo conto che iera là al nautico un Osservatorio astronomici, che ancora adesso fa le previsioni dle tempo), ma legevo che in mezzo, dove che ghe xe el busto de Hortis, doveva esserghe un pozzo, se ben ricordo de quel che go letto su Zubini. E in genere una volta ogni giardin gaveva el suo pozzo.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Piazza Hortis

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto:... ma legevo che in mezzo, dove che ghe xe el busto de Hortis, doveva esserghe un pozzo, se ben ricordo de quel che go letto su Zubini. E in genere una volta ogni giardin gaveva el suo pozzo.
Pozzo de acqua de mar, suppongo, vista la posizion!


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Piazza Hortis

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto:
babatriestina ha scritto:... ma legevo che in mezzo, dove che ghe xe el busto de Hortis, doveva esserghe un pozzo, se ben ricordo de quel che go letto su Zubini. E in genere una volta ogni giardin gaveva el suo pozzo.
Pozzo de acqua de mar, suppongo, vista la posizion!
ma cossa servissi un pozzo de acqua de mar? no xe de bever e anche per le piante acqua salada xe velen..
tegnimo conto che via Felice Venezian iera via del Fontanon e che in Piazza della Valle ghe xe ancora la fontanella ( la "turca"), podessi esser benissimo un ramo del aquedotto teresian prima che el sbocchi in mar.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Piazza Hortis

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ma quelle sono fontane di acquedotti.

Io sono quasi sicuro che se scavi un pozzo in piazza Hortis ti viene acqua salata. Siamo su terreno di riporto, il mare sarà a 100 metri...

E che il terreno sia difficile per le piante lo vedi verso piazza dell'Unità: sulle due traverse a metà piazza ci fu la guerra degli alberi: Illy mise tigli, quando venne Berlusconi in visita, DiPiazza li sostituì con magnolie che morirono miseramente poco dopo la partenza del capo e vennero poi sostituite con lecci. Tutto, naturalmente a spese del contribuente e per non lasciare i tigli che, si vede, sono alberi troppo caratterizzati politicamente.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Piazza Hortis

Messaggio da babatriestina »

Ecco qua, Zubini:
Borgo Giuseppino, pag 40:
In mezzo alla piazza venne allora eretta una statua di Urania, una dlle nove muse, dea dell'astronomia, opera del 1802 dello scultore Sigismondo Dimech ( o Dimcich), che fu subito danneggiata dai vandali e quindi rimossa,
Proprio sotto al colonna [del busto di Hortis] esiste ancora il vecchio pozzo del convento di san Francesco, pozzo ispezionato nel 1996 del Gruppo Grotte.. del Club Alpinistico Triestino.
. Io resto dell'idea che un pozzo di un convento non potesse essere salmastro: a che cosa servirebbe?
il grassetto e mio, e mostra che i vandali in quella piazza ci sono da lungo tempo, e spiega perchè non ce ne siano immagini diffuse

Per gli alberi ai lati dei palazzi ex Lloyd ed ex luogotenenza, non ricordo i tigli, ma ricordo bene le magnolie e il mio pensiero fu che non sarebbero durate a lungo, non per il terreno ( pure, là c'era il famoso giardinetto di Piazza Unità), ma perchè sono piante un po' delicate e il posto è assai esposto alla bora.
Per i tigli, comunque, ne hanno messi negli ultimi anni in Viale e in altre sedi, anche in via Battisti e sembrano attecchire bene. E se è vero che c'è l'Unione slovena che usa le foglie di tiglio sul proprio logo , il tiglio è simbolo di tante altre società, non dimentichiamo che i francesi piantavano il tiglio dlella libertà nelle piazze. come si vede dal wiki inglese
http://en.wikipedia.org/wiki/Tilia


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

El degrado de Piazza Hortis

Messaggio da Nona Picia »

Sempre stamatina, continuando el gireto in cità vecia, semo andai per p piazza Hortis...moooolto beeel el giardin!proprio uno spettacolo de cura .....del "NO SE POL"! E qua xe la documentazion....
Le piante, tute sai bele in origine, le sta morindo de sede.... a cominciar de l'aucuba...
Immagine
Immagine
Gnanche l'agrifoglio no ga resistì
Immagine


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: El degrado de Piazza Hortis

Messaggio da Nona Picia »

I tubi de l'irigazion xe in disarmo...e tanti xe sora le piante...
Immagine
Immagine
Immagine


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: El degrado de Piazza Hortis

Messaggio da Nona Picia »

Gnanche le agavi sembra aver resistì all'incuria
Immagine
Immagine
e le aralie....
Immagine
Immagine


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: El degrado de Piazza Hortis

Messaggio da Nona Picia »

E per chiuder in bellezza, le piante de decorazion de chiusura dela piazza verso via Torino, altri gioielli de cura
Immagine

E adesso diseme voi, inveze de spender soldoni per ste bele piante che solo i cani e i imbriaghi usa, no iera meio far qualche picolo miglioramento per la protezion del giardin? Opur per qualche altra roba? Visto che curarle ghe costa cussì tanto.....Ghe domandemo i soldi al vescovo?


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: El degrado de Piazza Hortis

Messaggio da sum culex »

Iero là anche mi; un dolor de cuor. I ga speso un mucio de soldi per le piante e per piantarle, un altro mucio per far l'impianto de irigazion (automatico?), xè i tubi disposti per tuto el giardin: perchè no i li risitema, se qualche VANDALO li ga danegiai, o i speta che el vescovo, che sta là vizin, no intervegni con Padre Eterno per far piover? :evil: :evil: :evil:
Mi capisso che no xè fliche, ma anche butar via cussì quele che se ga za speso me lassa perplesso. :furiosi74: :emoticons_dent2049: :icon_cherry: :metallica:
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: El degrado de Piazza Hortis

Messaggio da babatriestina »

sum culex ha scritto:Iero là anche mi; un dolor de cuor. I ga speso un mucio de soldi per le piante e per piantarle, un altro mucio per far l'impianto de irigazion (automatico?), xè i tubi disposti per tuto el giardin: perchè no i li risitema,
Mi capisso che no xè fliche, ma anche butar via cussì quele che se ga za speso me lassa perplesso. :furiosi74: :emoticons_dent2049: :icon_cherry: :metallica:
ciao
sum culex
xe quel che penso mi.. e prima ancora i gaveva ripiantado tutto, una quindicina de anni fa, senza impianto de irrigazion, ala fin dela primavera iera tuto verde de ortensie.. e ala fin del estate tuto suto. Ma mi no so se i xe vandali o semplicemente da bel principio nissun ga programado e po regolado el rubinetto del impianto . perchè no basta meter el inpianto , ghe vol far la temporizzazion, serarlo co nol ocori, cambiar i tempi de irrigazion secondo le stagioni.. ve digo, perchè go mi un in terazza..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: El degrado de Piazza Hortis

Messaggio da Ciancele »

Go visto tre topic su Piaza Hortis: 2006, 2008 e 2011. De putel, in piaza Hortis iero ogni giorno, perché ‘ndavo ale elementari in Via S. Giorgio (Nazario Sauro) e dopo, nel 1943/44, a l’università Giancarleto. Ma de picio, forsi nel 1931, andavo co’ mio nono in giardin con el triciclo. Me ricordo che una volta el ga scazà un mulo più grando che me voleva portar via el triciclo e un’altra volta che el spelava per mi un pomo co’ la falza. Gavevo forsi 4 ani. Ma el giardin xe sempre sta sporco e mal tignù. Se una volta i lo ga meso a posto, xe triste che no i lo sapi curar.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: El degrado de Piazza Hortis

Messaggio da Nona Picia »

Immagine
Questa foto la go fata in piazza Hortis una sera dopo el piovon che xe sta l'altra setimana...se vedi che el vescovo ga avù pietà de quele piante e ghe ga domandà a nostro Signor de iutarle almeno per un giorno...


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: El degrado de Piazza Hortis

Messaggio da Piereto »

Purtropo se lasemo governar da incapaci,e anche podendo sceglier chi votar ,caschemo sempre sui stesi nomi ,perchè ? Anche co se pianta un albero bisogna bagnarlo,e no lasar che provedi madre natura.Xe la solita storia de la mancanza de controlo .L'incuria e l'abandono xe fruto de mancanza de istruzion. Nel giardin gira de sera gente poco racomandabile ,e me par che i vigili urbani no fazi turni de note, e le patuglie de ps che gira de note xe solo do. Diria che la ne va ancora ben.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Piazza Hortis

Messaggio da babatriestina »

Il Gingko biloba di Piazza Hortis in autunno con le foglie gialle ( e tante per terra che nessuno scopa!)
Immagine
una cascata d'oro!
e sotto ci sono i frutti, un po' puzzolenti, ma vi assicuro che se ne raccogliete qualcuno e li mettete in vaso, avrete un gingko-bonsai a casa!
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Piazza Hortis

Messaggio da babatriestina »

Go unido due post sempre sual medesima piazza, e zonto che a diese anni d e distanza oggi i scrivi sul Piccolo che i ga bisogno de riqualificarla de novo!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “El verde publico”