Stile (pseudo) toscano

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Stile (pseudo) toscano

Messaggio da babatriestina »

Sempre per quel periodo de l'eclettismo fin ottocento-primi Novecento, a Trieste i ga costruido un pochi de palazzi in stile pseudo toscan, pseudo fiorentin : uno lo vedemo sul canton de Piazza s Antonio novo, i lo ga de poco ripiturado ma me par che la mia foto xe un poco anterior
Immagine
come se li riconossi? la pareti a bugnato sporgente, tetto sporgente con gorne che vien zo apparenti , finestre contornade de piere e stemmi psudofiorentini magari a forma de giglio o trasformai in alabarde, e pergoletti de piera
un altro, che no go la foto, xe quel al canton de via Rossetti con via Battisti dove che la diventa via Giulia, che xe la farmacia, ma al momento no go la foto, me ricordo el vecio Rutteri che lo definiva " il bel palazzo di stile rinascimentale" che a mi el me pareva ssai kitsch ( a proposito: chi ga lanciado la parola kitsch?? el critico d'arte Gillo Dorfles che xe triestin)
Ultima modifica di babatriestina il ven 14 lug 2006, 15:33, modificato 1 volta in totale.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

eccovene altri due, in una zona bastanza sconta subito sotto della scala dei Cappuccini, no so se xe ancora via Pondares o là vizin
Immagine

Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Ma la vera "Piccola Firenze" xe Via Vasari! ( in tema col nome)
Ecco el palazzo d'angolo su via Oriani:
Immagine
un particolar de una finestra
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

e soprattutto sto palazzo ga messo un per de stemmi,c he xe qui che gavevo domandado a Zoom Culex de fotografar, perchè mi più de cussì no ghe rivo, che me domando de chi i xe
Immagine

Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

i palazzi pseudotoscani va avanti per un toco dela via
Immagine
ripitturadi in colori alquanto zigaloni, che forsi ga anche spianado qualche adornamento e scancelado pitture pseudorinascimentali
Immagine
e con ghirlande de fiori e gigli tipo fiorentini
Immagine
(Aspetto i commenti de Jo)


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Stile (pseudo) toscano

Messaggio da sum culex »

babatriestina ha scritto:Sempre per quel periodo de l'eclettismo fin ottocento-primi Novecento, a Trieste i ga costruido un pochi de palazzi in stile pseudo toscan, pseudo fiorentin : uno lo vedemo sul canton de Piazza s Antonio novo, i lo ga de poco ripiturado ma me par che la mia foto xe un poco anterior
Go diverse foto odierne de sto palazzo de Piazza S.Antonio; prima che le meto dame el tempo de preparar, sceglier, coreger, riordinar ecc. almeno una parte del material che go ingrumà in cità (xè assai roba: de conseguenza ghe vol bastanza tempo). Tra cese palazzi piazze son rivà olte 2000 (duemila) foto tra bone scarte e dopioni.
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sempre per el pseudo-toscan :-D
qua semo nel finto Rinascimento dei palazzoni de piazza dela repubblica ( Gadolla, Nova, ..) e vardè le do statue in alto sula porta: al de là che, coi aghi messi per far scampar i colombi che le par un mix fra un fachiro indian e una seduta de agopuntura, le ve ricorda qualcossa?
Immagine

Immagine

a mi, le statue de Michelangelo nele tombe medicee a Firenze ( che oviamente xe de un altro livello artistico). Tirabaralla, varda e dime cossa che te par


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Stile (pseudo) toscano

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:Sempre per quel periodo de l'eclettismo fin ottocento-primi Novecento, a Trieste i ga costruido un pochi de palazzi in stile pseudo toscan, pseudo fiorentin : uno lo vedemo sul canton de Piazza s Antonio novo, i lo ga de poco ripiturado ma me par che la mia foto xe un poco anterior
In effetti dovessi esserghe in giro nel forum uno foto de come che el xe bel ridipinto oggi. non gavemo dito che sta casa se ciamava casa Lazzarich, rimodernada nel 1873 sulla struttura de un edificio esistente più vecio. Durante l'800 jera sede dell'ufficio postale e telegrafico.


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Oddio che impressione!
Ma lo sai, Baba, che non ci avevo mai fatto caso?
Probabilmente perchè a me quello sembra il "normale" stile da città...
Per uno di queli che hai fotografato, che si trova ad un incrocio, tutte le volte che me lo trovavo davanti mi piaceva tanto e mi faceva "sentire bene" e non capivo perchè...cioè pensavo fosse solo perchè esteticamente mi garbava :shock:
Cavolo...ehm.. adesso farò la prova anche con un'altra persona e vedrò se rimane shockato :P
Per le statue sì, molto michelangiolesche!

Son rimasta sinceramente impressionata :D


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Dal libro sull'architettura triestina dal 1872 al 1917, il primo palazzo o il più famoso in stile finto toscano ( o neoromanico, mi pare li chiamino loro) è casa Leitenburg, quella della farmacia all'angolo di via Battisti con via Rossetti, autore Giovanni Berlam, il primo della dinastia dei Berlam, mi ricordo come ne parlava con entusiasmo il vecchio Rutteri nelle sue conferenze ( Un bel palazzo in stile toscano!). Non so se l'ho mai fotografato ma so sicuro che Zoom Culex lo avrà fatto, visto che ci ha postato il suo fanale in zona "ferai". Per inciso, il proprietario dovette ottenere l'autorizzazione per sostituire il suo fanale a quello comunale.
Dopodichè la moda di quello stile dilagò visto che il libro dà circa 220 case triestine in quello stile.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Casa Leitenburg xe molto bella nella struttura, ma la ga uno stato de conservazion pessimo, dilaniada dai scarighi de auto :?


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

son dacordo, se i la rimettessi a posto se la apprezzassi de più. tante xe le case che, una volta ripitturade, ciapa un aspetto del tuto diferente.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Ben, za che passavo de là, go fato un per de foto, senza preocuparme tropo dela bellezza dela foto o dela luce, tanto per dar un'idea: efetivamente el sporco per esempio no fa capir molto la diferenza fra piera e matoni
la casa vista del lato del Giardin
Immagine
un particolar del canton cola loggia
Immagine
e i afreschi, un poco rovinai, del interno dela loggia
Immagine


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:e i afreschi, un poco rovinai, del interno dela loggia
Rovinai xe un eufemismo :evil:

Bele le foje che te ga fato cascar al momento giusto nela prima foto :wink:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto: Rovinai xe un eufemismo :evil:
sì, go un debole per el "understatement" :-D :-D :-D


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Stile (pseudo) toscano

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:Sempre per quel periodo de l'eclettismo fin ottocento-primi Novecento, a Trieste i ga costruido un pochi de palazzi in stile pseudo toscan, pseudo fiorentin : uno lo vedemo sul canton de Piazza s Antonio novo, i lo ga de poco ripiturado ma me par che la mia foto xe un poco anterior
Caspita, son sicuro che Babatriestina ga fotografado 'sta casa anche dopo el recente restauro, ma non trovo dove :roll:

Immagine


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Stile (pseudo) toscano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto: Caspita, son sicuro che Babatriestina ga fotografado 'sta casa anche dopo el recente restauro, ma non trovo dove :roll:
Mi no ghe trovo assai interesse artistico in ste case,e poche foto ghe dedico, ma xe SumCulex che le ghe piasi e che devi gaverla fotografada in longo e in largo.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Stile (pseudo) toscano

Messaggio da babatriestina »

Eccolo qua:
E imageshack se ga za magnado qualche foto..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Stile (pseudo) toscano

Messaggio da babatriestina »

Ne xe stada mandada questa foto, de un palazzotto sile neotoscan in via Bazzoni, e i ne domanda se savemo che architetto la gabi costruida.
Immagine
mi no so, me vegnissi de di dir Berlam o un suo epigono..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re:

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: dom 9 dic 2007, 23:07 Ben, za che passavo de là, go fato un per de foto, senza preocuparme tropo dela bellezza dela foto o dela luce, tanto per dar un'idea: efetivamente el sporco per esempio no fa capir molto la diferenza fra piera e matoni
la casa vista del lato del Giardin
Immagine
un particolar del canton cola loggia
Immagine
e i afreschi, un poco rovinai, del interno dela loggia
Immagine
e eccola rifatta i stava apena cavando le trensenne e go scatado col celular
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Architetura triestina”