La fregata Novara

Austria-Ungheria, K&K, "vecchie province" e ...
You can also write in English, as a new 'lingua franca'
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

La fregata Novara

Messaggio da AdlerTS »

Spesso se nomina questa gloriosa imbarcazion per el famoso viaggio scientifico intorno al mondo del 1857-58 e per aver portado Massimiliano nel 1864 in Messico ed averne riportado la salma nel 1867.

Un paio de cose meno note xe che la fregata Novara iera stada costruida a Venezia col nome de Minerva, ma iera stada ribatezzada Italia dai veneziani dopo i moti del 1848. El nome Novara ghe verrà assegnado quando i austriaci torna in possesso della nave. La entra in servizio nel 1850 e la gaveva una gemella, la fregata Schwarzemberg. Le misurava 49.47 metri con un dislocamento de 2037 tonnellate.
All'inizio entrambe iera semplici navi a vela, però per tegnirle al passo coi tempi, nell'ottobre 1861 i decidi de allungarle e fornirle de motor. La gemella vegnerà modificada a Pola, mentre la Novara presso el nostro cantier S. Rocco. Le vien allungade de 15.49 metri, con la ricostruzion della parte de poppa con un pozzo per l'elica. El motor iera prodotto dalla Fabbrica Macchine de S. Andrea. La barca torna in mar el 19.04.1862 con 2623 tonnelate de dislocamento.

Nel 1875 la vien adibida a nave scuola e la vien demolida tra el 1898 ed el 1899.

Colgo l'occasion per ricordar che nel 2007, nella ricorenza del centocinquantenario della circumnavigazion del globo, da Trieste partirà una nova "Novara" con lo scopo de rifar lo stesso giro. Più informazioni in merito su http://www.novara-expedition.org/


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Penso che tuti sapi che una sala del Castel de Miramar, la camera de letto de Massimilian a pianteren, se no sbaglio, quela cola tapezeria celeste, xe una replica de un vano dela Novara.
Per el ritorno del corpo de Massimilian no xe stado gnanca facile, al primo momento i messicani fazeva onde per no tornarghelo per sepelirlo a Vienna, po i se ga messo dacordo.
Co penso al ritorno, me vien in mente el verso de Carducci, che in realtà se riferiva a Carlo Alberto, ma me par che vadi benissimo adattado al povero Massimilian ( che po xe la stessa Novara):
" E lo aspettava la fatal Novara..."


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

babatriestina ha scritto:[...]se riferiva a Carlo Alberto, ma me par che vadi benissimo adattado al povero Massimilian ( che po xe la stessa Novara):
" E lo aspettava la fatal Novara..."
Porta fortuna cuela barca, ah? ;-D ;-D ;-D ;-D

I dixi che i marineri i xe (o i iera) superstizioxi ... robe de no meterghe pie gnanche a rente, altro che de andarghe per de sora ;-D spece se te ga una corona in testa ;-)

Ciau

Franco


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto:Penso che tuti sapi che una sala del Castel de Miramar, la camera de letto de Massimilian a pianteren, se no sbaglio, quela cola tapezeria celeste, xe una replica de un vano dela Novara.
meno mal che go dito se no sbaglio! :oops: la sala che go dito mi xe dita La cabina, ma la sala che fa riferimento ala Novara xe quela dopo, che riprendi el quadrato uficiai dela Novara


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

De cuel che me ricordo mi a Miramar ghe xe due camere che fa riferimento a la Novara ... sia cuela de 'l cuadrato uficiai che anche la camera de leto de Maximilian, che 'l se la ga fata far come che iera la gabina che 'l gaveva, apunto, in cuela nave. Vado a memoria e cuindi poso confonderme ma me par de gaver dito giusto. :-)

Ciau

Franco


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Recupero dal vecio forum de Trieste Mia (mesagi miei, scriti in data 18 luglio 2002) :
Il Novara riporta il corpo di Massimiliano

Vi propongo delle riproduzioni, che credo inedite per Trieste, dove viene raffigurata la Fregata "Novara" che sta riportando il corpo dell'Imperatore Massimiliano a Trieste. Cercherò di fare un articolo su questo episodio, ma per ora vi propongo le immagini.

La prima è tratta da "Illustrated London News" e rappresenta la consegna del corpo a Trieste.

Il Novara era arrivato a Trieste il 16 gennaio 1868.

Un grazie a Michael Organ ( http://www.uow.edu.au/~morgan/index.html ) che mi ha permesso di utilizzare questa e le altre immagini.
Allegati
tsnovara1.jpg


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Questa rappresenta l'arrivo del Novara nel Golfo di Trieste in un'epoca precedente, probabilmente nel 1851, ed è un'incisione dell'epoca.
Allegati
tsnovara2.jpg


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Infine questa si riferisce al 1862, quando il Novara, che era stato costruito a Venezia nel 1843-5, venne convertito da nave a vela a nave a vapore (conversione completata il 10 luglio 1862). La prima fase venne effettuata ai cantieri San Rocco di Trieste, mentre allo Stabilimento Tecnico Triestino vennero eseguiti altri lavori, tra i quali l'aggiunta di un motore a vapore ausiliario. (foto Aichelburg 1976)


Sempre con un grazie a Michael Organ ( http://www.uow.edu.au/~morgan/index.html )
Allegati
tsnovara3.jpg


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Son rivà a ritrovar le foto del funerl che gavevo postado su Trieste Mia e... me son acorto de aver fato un poco de confusion tra el funeral de Ferdinando e quel de Massimiliano ! Scuseme. :(

In sostanza, la Viribus Unitis ga riportado le salme de Ferdinando e consorte, mentre el Novara quele de Massimiliano. Saria quindi de spostar soto un novo topic i do mesagi che se riferisi al Novara e Massimiliano.....


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

ogi go visto sto manifesto cua: "La fregata Novara, un'arca di noe` intorno al mondo", "Comune di Trieste, Assessorato alla cultura, Civico Acquario Marino, 30 aprile - 1 luglio 2007"
Allegati
mid_pict0564.jpg


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

ahi ahi ahi ...lo gavevo za segnalado al topic "anniversari 2007".


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

ehm ... a dir el vero no trovo gnanca el topic ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D metime un link, dei ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Certo, scusa:Anniversari 2007


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

go leto ... ma no capiso la serie de "ahi" ;-D ... in salotin no xe ne' le date ne' 'l manifesto ne' 'l detalio de 'l tema cuindi 'l mio post cualcosa 'l zonta ... cosa xe che no va?


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

bon, disemo che i due post se completa a vicenda :P


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Go rivado sabato ad andar a veder sta mostra: in realtà xe un picio canton dell'acquario con un ridotto numero de bestie impaiade e de documenti non consultabili. :? Disemo che val la pena se passè de la, ma andar appositamente diria de no: penso che sto 150enario meritava un sforzetto in più. Curioso che tutte le 3 famiglie che jera presenti al momento della mia visita parlava tedesco.
Ultima modifica di AdlerTS il mer 14 gen 2009, 12:35, modificato 1 volta in totale.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Per l'anniversario del Novara xe in giro sta cartolina con una pagina del primo volume de " Viaggio intorno al globo della fregata austriaca Novara negli anni 1857,1858,1859"
Allegati
novara.jpg


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

...e una con la sezion della nave
Allegati
novara sez.jpg


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

So che voi ve piasi ste robete.... :wink:
Per mi xe purtropo solo un dei libri ilegibili che go (tedesco+gotico) :(

Ah... el xe datado 1866 :wink:
Allegati
NovaraBook.jpg


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
McFriend
ixolan
ixolan
Messaggi: 407
Iscritto il: sab 29 dic 2007, 15:15

novara

Messaggio da McFriend »

Rofizal, se un giorno passo da Trieste mi fai dare un ociada al libro sulla Novara in gotico.
Ciao


Torna a “Mitteleuropa Treffpunkt”