Liberty a Trieste

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: gio 26 apr 2018, 14:51 Tolte tutte le impalcature
Immagine
Mi la casa la go vista poche volte de lontan. Pasavo sempre soto e guardavo più in baso (le putele) che in alto. De l’altra parte anca poco, parchè de Pepi ‘ndavo co’ vignivo in vacanza. Prima forsi qualche volta con mio papà, ma vigniimo del canal. I la ga fata 'sai bela.
Honi soit chi che ga mal de pansa, go imparà a scola. Chi sa che festa che iera con tante bandiere. Anzi, con tanta bandiera. Me piasi la scrita in grando in inglese e me meravilio che el nostro cocolo forumista che no capisi no ghe gabi domandà la traduzion. In triestin, naturalmente.
El fato che in ‘sta casa se trovi la sede de questo movimento xe la prova più bela de democrazia. Tuti ga dirito ecc. Ma xe come zerte dimostrazioni. Dale 2 ale 4 e po in spaceto a farse l’otavo e zogar a mora. E tuti xe contenti. De una parte i se ga sfogà e de l’altra no i li ga gnanca pal ...
Intivo o go ragion?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da babatriestina »

Ciancele ha scritto: ven 27 apr 2018, 8:22 Chi sa che festa che iera con tante bandiere. Anzi, con tanta bandiera. Me piasi la scrita in grando in inglese e me meravilio che el nostro cocolo forumista che no capisi no ghe gabi domandà la traduzion. In triestin, naturalmente.
El fato che in ‘sta casa se trovi la sede de questo movimento xe la prova più bela de democrazia. Tuti ga dirito ecc. Ma xe come zerte dimostrazioni. Dale 2 ale 4 e po in spaceto a farse l’otavo e zogar a mora. E tuti xe contenti. De una parte i se ga sfogà e de l’altra no i li ga gnanca pal ...
Intivo o go ragion?
no iera " una festa". Xe soto i chioscheti dele elezioni . Che sarà domenica in region e tanti xe rabiai perchè in television i disi che xe elezioni in Friuli. E cussì i disi che se vota i furlani no ne riguarda, perchè de noi xe Venezia Giulia. Ma po xe altri triestini che disi che Venezia Giulia no i vol che no ghe piasi che xe fassista e cussì resta Friùl.
Sula scrita xe più d eun che no xe po tanto entusiasto che sia cussì in grande e sopratuto contesti le elelzioni ( difati quela volta poco se votava e i speta sempre ch ei nomini el Governator, xe diese ani che i disi "ecolo che el riva...") ma i mati xe furbi le scrite xe drio i vetri e cussì i disi che xe roba privata... mi me domando inveze come che i gabi tanti bori per pagarse el afito in un palazzo cussì... i se tassa o paga qualchedun?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da babatriestina »

Immagini sempre apprezzate dagli estimatori del Liberty: Casa Mosco di via Tigor
Immagine

ci son passata un paio di sere fa
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da babatriestina »

il misterioso giardino
Immagine

e le donnone di casa Viviani Giberti arch Sommaruga scultore Rathmann
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da Ciancele »

Te devi eser inamorada de quela casa. Ma anca mi. Fin de putel pasavo davanti e un per de volte son sta anca drento. Vinzer ben ala sisal, netarla, e la devi eser un gioiel. Co' te son in forma, fame un piazer: traversa la strada, va su par le scale e fa un per de foto de quela granda casa. Nele due torete che varda sul mar, in zo te vedi la via Crociferi, el 30 aprile iera serai un per de gnochi e i partigiani ghe sbarava.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da babatriestina »

mi la me piasi sì e no, ma so che a tanti la ghe piasi e cussì se passo... la casa grande cole torete me intriga anche a mi, e dovessi gaver za fato foto, no so se le xe za in forum. Epur no i parla assai de ela nei libri che conta dele case triestine
No passo ssai de quele parti.. 30 aprile 45, giorno de no girar pre strada, de quel che i me conta. i mii stava anche lontani dele finestre


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: lun 30 apr 2018, 18:06 A mi la me piasi sì e no, ma so che a tanti la ghe piasi e cussì se passo... la casa grande cole torete me intriga anche a mi, e dovessi gaver za fato foto, no so se le xe za in forum. Epur no i parla assai de ela nei libri che conta dele case triestine
No passo ssai de quele parti. 30 aprile 45, giorno de no girar per strada, de quel che i me conta. I mii stava anche lontani dele finestre.
Mi stavo de quele parti e cusì vedevo le torete praticamente ogni giorno. Anca el campanil vedevo, sensa saver che iera una cesa. In via Giustineli stava un mio compagno de classe e devo eser sta una volta a casa sua. De più no so però dirte, anca parchè iero fiol.
El 30 aprile no iera gnente. Bel tempo e semo 'ndai a spaso in cità. Po semo 'ndai in leto e verso mezanote gavemo sentì tiri. Papà ga dito qua xe canoni. Anca el primo magio iera gente in piaza Granda. I sbarava in corso, in quela piazeta dopo el Banco de Roma, la casa in mezo. A San Giusto e al Coroneo. E, naturalmente, in quele do torete. Probabilmente la vera guera iera fora, a Opcina e a Bane. Ma in cità no se sentiva i tiri. Iera un mucio de gente a spaso, ma sensa aperitivo.
Dopo xe stada la cacia ai fasisti. Un giorno, in piaza Impero, iera un mato che scampava e una zaia de gente che ghe coreva drio. No so se i lo ga ciapà, ma el me fazeva pena. Se vedi che mi son più par la pignata che pa'l s'ciopo. Forsi iera un fasista che no gaveva mai fato del mal. Ma, come che disi i francesi, à la guerre c'est comme à la guerre. E dopo anca le vendete. Scusa OT.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: ven 1 mar 2013, 8:10
mi zercavo Casa Mauroner in via degli Aldegardi, col stemma gentilizio che xe in Zubini
ecola qua ieri, ma el aeroplanoin sul stemma?

Immagine

Immagine

Immagine

la gavevimo anche qua https://www.atrieste.eu/FotoEsterne/Ima ... 7771iv.jpg


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da Piereto »

un omagio al barone rosso ? ( me par che el gavesi un triplano).


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da babatriestina »

no go la minima idea.. nissun me ga dito gnente finora


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da babatriestina »

Giù le impalcature da casa Junz Calabrese- almeno la facciata su via Carducci
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da babatriestina »

de sbiego, con un grandangolo
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da Bilbo »

sai bela i la ga fata


Bye '73 de Roby.-
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re:

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: ven 20 ott 2006, 15:26 e po bisogna spostarse: in alto de via Giulia xe una bella casa con molte decorazioni, anche se non in perfette condizioni ( arch Righetti 1903)
eccola rifatta, in pochi mesi,. e in vista da pochi giorni
Immagine


( nuovo color verdino)
Immagine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine

Immagine
ve go messo quel che pensava Biagio Marin?
A l'angolo destro della via Galilei che viene dal Viale XX Settembre, un grande casone tinto in ocra, stile " liberty", ti aggredisce sguaiato, togliendoti letteralmente il respiro, e dandoti una chiara lezione di cosa sia l'anarchia nell'arte e forse in tutta la vita. Qui vedi che cosa sia un a frattura nella tradizione, e come sia difficile creare nuove misure, quando non sorgano da vere necessità costruttive."


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ricordo che al liceo, per storia dell'architettura, liquidarono in poche righe tutto il liberty e tanto spazio, invece, a Sant'Elia.
Cambiano le mode.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da babatriestina »

Credo che noi al Liberty al liceo nemmeno arrivammo. Ma noi oltre che architettura studiavamo pittura e scultura. Fu tanto che arrivammo agli Impressionisti. NB Ricordami sant'Elia che a me dice poco. All'epoca il liberty era considerato paccottiglia, kitsch. E abbiamo i giudizi impietosi del Benco un secolo scorso e di Marin mezzo secolo fa.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da babatriestina »

Scopro nelle ultime pagine del mio libro di storia dell'arte questo Sant'Elia di cui ignoravo l'esistenza. Lo citano comunque come fondatore del futurismo in architettura... c'è invece un cenno alla Secession viennese


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto: ven 3 set 2021, 12:08 Credo che noi al Liberty al liceo nemmeno arrivammo. Ma noi oltre che architettura studiavamo pittura e scultura. Fu tanto che arrivammo agli Impressionisti. NB Ricordami sant'Elia che a me dice poco. All'epoca il liberty era considerato paccottiglia, kitsch. E abbiamo i giudizi impietosi del Benco un secolo scorso e di Marin mezzo secolo fa.
Di lui ricordo solo dei disegni che ritrovo anche su wikipedia https://it.wikipedia.org/wiki/Antonio_Sant%27Elia

Non so se abbia realizzato qualcosa. Futurista, deve essere morto giovane in guerra nel 16.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Liberty a Trieste

Messaggio da babatriestina »

Confermo quanto dici. Scrisse un manifesto, fece molti disegni, ma non realizzò nulla perché come Boccioni, morì nella prima guerra mondiale. Così il mio testo di storia dell’arte, che si sofferma appunto sulle sue teorie. Sarebbe quindi il teorico del modernismo italiano. Che a noi è più familiare dai dipinti del De Chirico fra le due guerre
In effetti, guardiamo questo disegno, uno preso dalla pagina wiki: prima della prima guerra mondiale, ai tempi in cui appunto creavano i ghirigori liberty, è impressionantemente moderno,s i direbbe disegnato oggi, oltre 100 anni dopo!
Allegati
Antonio_sant'elia,_la_città_nuova,_casa_a_gradinate_su_due_piani_stradali,_1914_(coll._priv.).jpg
Antonio_sant'elia,_la_città_nuova,_casa_a_gradinate_su_due_piani_stradali,_1914_(coll._priv.).jpg (70.6 KiB) Visto 693 volte


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Architetura triestina”