Parco di Miramare

le aree verdi triestine, de una volta e de adesso, come che le xe, come che le volessimo
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8663
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Parco di Miramare

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Sul laghetto dei cigni nessun cigno o anatre, solo un anatra muta, non sio se selvatica o di allevamento

Immagine

Immagine


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8663
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Parco di Miramare

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Oggi son finido con Openstreetmap sul parco de Miramar e go trovà che tanti posti ga un nome che no conosevo. Riassumo qualche nome

Ghe xe un Piazzale Massimiliano dove che iera la statua de Massimiliano che no xe più.
Ghe xe el lago dei cigni, dove che l'ultima volta che iero no ghe iera un cigno a zercarlo.
In mezo al lago dei cigni ghe xe un'isola che secondo openstreetmap se ciama isola dei cervi, dove che no go mai visto un cervo ne desso né prima.
Ghe xe el lago dei Loti, dove che no xe più un loto.
No voleria sbagliarme, ma me par che anche i canoni del belvedere Cannoni i li ga portai a restaurar; no so se i xe tornai.
Ghe xe le scuderie dove che no xe un caval.
No so se le serre xe ancora doprade come tali.

No ve par che saria de o ripristinar qualcosa o cambiar i nomi?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41236
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Parco di Miramare

Messaggio da babatriestina »

Mino so gnanca quando che ghe sia stadi i loti, perchè almeno dal 56 in zo no se li ga mai visti. L'isola dei cervi xe dei tempi che i meteva ste bestie, ma i sidisi che xe o iera pien de caprio che magnava tuto. I canoni i li ga portai de poche settimane un mese fa circa i iera ancora, po i ga serado.
te ga dimenticado foirsi che i ga cavado el nome del viale del rose, perchè no ghe xe più una rosa de decenni.
Ma la porta dela bora, se no sufia, la ciamemo porta dela bonaza?
Anche le casete nel parco credo che gabi i nomi dei veci guardaparchi, ormai no i xe che nome ghe demo?
e forsi no xe finido el elenco..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8663
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Parco di Miramare

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Dei loti me ricordo i fruti e, no voleria sbagliarme, me par de verli visti verso la metà dei anni sessanta, ma no giureria.

Quel che me par sbaglià xe doprar sti nomi come attrazion turistica (xe bei nomi loti, cigni, rose, cervi) e po un vien e no trova gnente, ma propio gnente de quel che xe scrito.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41236
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Parco di Miramare

Messaggio da babatriestina »

sti nomi xe del apertura dei anni 50. Mi i loti no li ricordo.Le serre nove fa veramente de serre. Ma i nomi spesso no corispondi: vicolo dei Calafati, via dei Cruciferi... ga valor storico " qua iera..."


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8663
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Parco di Miramare

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Legio che una parte del parco che iera de privati, le serre Sgaravatti, xe stade comprade dall'aministrazion del parco:

https://www.triesteprima.it/cronaca/mir ... serre.html

E adesso? I farà in proprio la gestion del parco? I affitterà a chi che ciol la gestion? I farà tuto altro? Farà la fin dela serra del parco Revoltella?

Gavè qualche notizia in più?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41236
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Parco di Miramare

Messaggio da babatriestina »

me domando anche mi, se i le ga ciolte per ingrendir el parco o per doprarle come serre o apaltarle come serre


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41236
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Parco di Miramare

Messaggio da babatriestina »

Sono stata a fare una visita ieri al parco, anche dopo le foto da loro pubblicate. in effetti il parco è ben tenuto e soprattutto si vede che vi stanno facendo lavori. Adesso rifanno i sentieri nella parte alta, per cui ho trovato zone in parte transennate, comunque ecco qua:
hanno messo molti ciliegi ornamentali, dicono ispirati a varietà ottocentesche
Immagine

Immagine

in questa stagione esplodono le migliaia di fioriture di narcisi gialli
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41236
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Parco di Miramare

Messaggio da babatriestina »

Purtroppo la grande vecchia sequoia sembra definitivamente morta, e difatti non l'hanno inclusa nei percorsi dei grandi alberi ornamentali.
Immagine

sì, perché hanno rifatto e bene i cartelli informativi, più approfonditi e c'è pure una cartina degli itinerari dei grandi alberi. Aluni così importanti da essere inclusi nel censimento degli alberi monumentali italiani

Il viale delle camelie va visitato soprattutto nei primi mesi dell'anno e adesso è tutto una fioritura

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41236
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Parco di Miramare

Messaggio da babatriestina »

ecco la piantina, scaricabile anche su cell
Immagine

La zona del laghetto: problematica sempre la pulizia dell'acqua. emana ancora in certi punti un odore di marcio. Lasciati perdere i cigni, ridotti in luogo piccolo e a cui venivano mozzate le penne per trattenerli, visto che ormai i cigni vivono liberi nel golfo, rimangono alcune anatre, ma il lavoro è stato di ridurre la vegetazione, in mordo che per dire risalti il centenario Ginkgo biloba, e hanno piantato ciliegi giapponesi, come ce n'erano un tempo nel parco: l'effetto primaverile è bellissimo. Si notano le due pietre che io chiamo "giardino giapponese di pietra"
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41236
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Parco di Miramare

Messaggio da babatriestina »

ciliegi a rami penduli
Immagine

a me sembra che siano pure nuovi i cestini delleimmondizie

Immagine

si son decisi a continuare i lavori alla cappella di san Canciano

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41236
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Parco di Miramare

Messaggio da babatriestina »

Per molti il " parco" è soprattutto il parterre. Adesso in fiore con migliaia di narcisi
Immagine

Immagine

e per chi protesta " no xe come che iera" c'è una foto d'epoca ottocentesca che lo mostra com'era e che lo hanno rifatto ispirandosi alla foto
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41236
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Parco di Miramare

Messaggio da babatriestina »

Il laghetto dei loti è sempre malinconico, anche se il salice piangente adesso lo rende romantico ( lavori in c orso anche un poco oltre)
Immagine

la fontana davanti al castello ha i getti e ci sono delle violacciocche ( credi) che emanano un profumo dolcissimo
Immagine

leggevo che i balestrucci son già tornati: io ho visto solo i nidi ma senza abitanti
Immagine

( tante scolaresche!)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “El verde publico”