Noghere

No miga tuto intorno de Trieste xe carso ... ghe xe anca una parte in arenaria
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

muiesan ha scritto:[...]xe tuto abandonà[...]
ma no i vendi ... mi gavevo zercado de comprar ani indrio (iera i primi ani '90) ma xe saltade fora mile e una dificolta` de zontar a 'l fato che i domandava cifre come se fusi edificabile ... mi no diria che xe abandonado ... piutosto xe la` che speta cualcosa ... se fusi abandonado (res nullius) se podesi cior e inveze prova ti a meterghe le man per de sora ;-D

ciau

Franco


Avatar utente
mauri
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 57
Iscritto il: dom 4 nov 2007, 1:40
Località: Trieste Servola

W la natura

Messaggio da mauri »

i lagheti....
Allegati
reflexionr.jpg


http://xoomer.alice.it/m.clicech
Avatar utente
mauri
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 57
Iscritto il: dom 4 nov 2007, 1:40
Località: Trieste Servola

Messaggio da mauri »

sempre i lagheti dele noghere
Allegati
lake serenity1r.jpg


http://xoomer.alice.it/m.clicech
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

flag_ts bei ... no li go mai visti ... :-( ... te me conti de come che se ghe riva, che me piaxesi vederli prima che i li fazi sparir?
flag_fr beaux ... je ne les ai jamais vus ... :-( ... peux-tu m'expliquer comment y aller, car je voudrais les voir avant qu'ils le fassent disparaître?
flag_uk beautiful ... I have never seen them ... :-( ... can you explain how to go there, because I would like to see them before they do them disappear?

Franco


Avatar utente
mauri
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 57
Iscritto il: dom 4 nov 2007, 1:40
Località: Trieste Servola

Lagheti dele noghere.

Messaggio da mauri »

Per rivarghe xe aposita segnaletica maron. Te va verso Scofie (Albaro Vescova') e dove che iera la vecia matonaia e la strada de Plavie se quel toco de strada novo che punta verso el niente, dove che Xe anca le oficine teatralidel teatro Verdi, ala fine del toco asfaltado se un clanz a sinistra tinindose de schena la statale, te lo ciami e dopo 500 m te rivi. Te alego mapa de google earth. Comunque la meio stagion per la visita xe quela dele migrazioni dei usei (no domandarme de piu' perche' no so) mi iero a primavera inoltrada e fora che rondini no iera altro, xe sai particolar tuto l'ambiente. Bona caminada.
Allegati
STRADA LAGHETI.jpg


http://xoomer.alice.it/m.clicech
Avatar utente
mauri
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 57
Iscritto il: dom 4 nov 2007, 1:40
Località: Trieste Servola

cASTELIER DE MONTE D'ORO

Messaggio da mauri »

Ah si, un'altra roba, sul monte, a metà strada circa tra Aquilinia e Caresana, proprio sora la vale dele Noghere, ma saria più giusto dirghe la vale de l'Ospo, i ga trovà un castelier de no so quanti mila ani fa.
El castelier de monte d'oro lo gaveva studiado za' sir Richard Burton sul finir del 800 e Marchesetti nel primo novezento, po ghe xe stadi studi e scavi a varie riprese da parte dela sopraintendenza. Le zone de interese archeologico xe tre, el castelier de monte d'oro vero e prorio, che saria proprio quel sora dei scavi, la zona ciamada "Trmun" dove xe resti de muri grosisi e squadrai drio del zimitero de Caresana, e la zona soto costa dove xe la caserma dele canoniere austirache.
I periodi interesadi va dal Bronzo medio per el catelier al medio evo per Trmun e toco de soto, che iera tere de proprietà dei Templari.. Xe de dir che la strada de monte d'oro Quela che passa proprio sora del monte e che la va verso san Servolo, la parti da Stramare, dove che i gaveva trovado una "stazione" preistorica con approdo desso soto acqua e ancora in fase de studio (in corispondenza de dove iera i ultimi do tank del'aquila a destra proprio ala fine dela riva de via Flavia di stramare prima del Ospo)......


http://xoomer.alice.it/m.clicech
muiesan
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 54
Iscritto il: mar 24 ott 2006, 1:11
Località: Muia

Messaggio da muiesan »

I laghetti dele Noghere i xe artificiali, de la i cavava l'argilla per la matonaia che adesso no esisti più. La iera circa dove che adesso xe la rotonda per Scofie, Plavia e el supermercato. In un dei lagheti l' Acegat scarigava soda che ghe vanzave dopo disinfetada l'aqua, el iera belissimo, de un celeste intenso, con i bordi bianchi candidi perfeti, ma a due metri via de l'acqua se te caminavi te se brusavi i pie.
Ani fa xe stada una polemica tra el Comun de Muia e l'Acegas: Iera una diferenza tra l'acqua che i mandava e quela che Muia faturava. Iera una perdita spaventosa dela linea, savè dove? Ai Laghetti. Iera acqua potabile.


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

A proposito de quela zona. No xe facile orizontarse (sula mapa), visto che la xe stada sconvolta da inumerevoli strade e costruzioni, ma tra la fine dei anni '80 e i primi '90 ghe iera un circolo ippico ciamado "Il Sagittario", gestido da una mula simpatica, anche se un poco "mata" (nel senso bon, ala triestina) de nome Simonetta (che fine la ga fato?). Doveva eser nela zona cerchiada in roso (se no me sbaio, ma al caso de poco), dopo la rotonda, verso el confin. La iera apasionada de TREC (una specialità equestre de campagna) e la faseva speso pasegiate nei dintorni, tipo val del Rio Ospo e Monte d'Oro, ma no la disdegnava de rivar fino in Friul (in più giorni) partindo propro da là.
Allegati
Zona dove doveva srger el circolo ippoco "Sagittario"
Zona dove doveva srger el circolo ippoco "Sagittario"


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Se la posizion no iera proprio quela (me par se pasava sul fiume prima de rivarghe?) vol dir che el posto no esisti più e che i ga costruido de sora.


muiesan
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 54
Iscritto il: mar 24 ott 2006, 1:11
Località: Muia

Messaggio da muiesan »

Prova andar in local a Lazzareto, una volta i ghe diseva "ai rombi". Te trovi Simo, una dona sposada, con una fia, che andava a caval a Rabuiese con su papà. La xe sempre cocola.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Stamattina go provado a far un giro de ste parti, che per mi xe assai nove. Go lassado la machina al cimitero de Caresana, me go calado zo nela valle dele Noghere, go ciapado la strada a sud dei laghetti, po son andada su per el bosco Vignano e de là son tornada sua Caresana per l'asfalto. Bel giro, ma mi ai laghetti no ghe son rivada!! o meo, savevo dove che i iera, ma a quel altezza iera tuto recintado o de proprietà private o altro: esisti un sentiero libero per rivar ai laghetti????? :shock: :?: :?: :?:
comunque, go zercado sul monte d'oro el castellier e el forte, e tuto quel che go trovado , ma no volevo insister perchè la mia meta iera.. i laghetti!! :-D , xe un toco de muraglion me sa del forte:
Immagine
Tranne un per de sentieri ciolti a ocio, el grosso del sentiero xe segnado come n 1, che saria la via del crinal del mar, e che xe anche inserida nel Sentiero Italia, che ze quela combinazion de sentieri che comnicia a Lazzaretto, po fa tute le Alpi , po i Appennini e no so se riva anche nele isole: ogni tanto xe qualche alpinista che fa sto trekking. El toco po muggesan in parte ga anche el nome precedente de passeggiata Paola Rizzi:
Immagine
ma de quele parti i sentieri xe in comun con la Vertikala dei Sloveni, altro trekking lungo le alture, col segnal biancoblu: in geenre xe sentieri più pici e più selvadighi e forsi per questo anche più suggestivi dele solite mulattiere carsoline:
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

se passa più volte el rio Ospo, che stamattina iera in parte iazzado:
Immagine
e anche le foie iera coverte de brina
Immagine
Al termine del bosco, go ciolto un sentiero no segnado, perchè el sconfinava de alcuni metri :-D :-D :-D eco el ponte col vecio cippo confinario, semo al valichetto secondario sotto Prebenico
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

el valico ormai averto
Immagine

ma chi che xe andado via se ga dimenticado de distudar la luce
Immagine
Mi ghe go lasado sul cristallo del casotto un biglietto: l'ultimo che esce spegne la luce, chissà se qualchedun lo legerà??
po me go spostado in machina, e memore de un servizio che gavevo visto su triestemia, me go fermado ( dopo diversi giri,c he mi quela zona me xe assai nova) al ponte più soto sul Ospo, fora dela valle, nela zona industrial dove che xe l'osteria al ponte, el fiume in sto punto xe quasi romantico ( se no se ghe bada ale scovazze che xe sul argine :evil: )
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

de l'altra parte
Immagine

sul parapetto del ponte ghe xe sempre la targa
Immagine
e poco più indrio, ghe xe la casa cole Cariatidi: che disevo sempre che volevo fermarme:
la xe molto malandada, come vedè, e drio se vedi el novo casermon, devi esser quel el futuro novo centro comercial? speremo che con un poco de vita i rimetti a posto la casa
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Gavemo za contado la storia de ste cariatidi, che le iera sula facciata del teatro Armonia in Piazza Goldoni e co i lo ga demolido queste 4 se ga salvado: no le xe de piera scolpida, ma le xe come tute quele dela fin ottocento, piera ricostruida.
Immagine
La trattoria gavea l'aria assai serada.
Qualche dettaglio:
Immagine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Immagine
questa par interessarse el kebab turco in offerta
Immagine
perchè cariatidi? el nome vien del portico delle cariatidi, cioè le fanciulle dela Caria, sull'Acropoli de Atene, ecove sto portico ( del tempio ciamado Eretteo) fotografado de mio papà nel 1962
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Anche noi ci siamo andati dal basso, abbiamo trovato tutto recintato, ma ne abbiamo trovato uno, credo il più grande

Immagine

Immagine

ed era gelato!

Immagine

Speravamo che andando dall'altra parte da dove sei venuta tu, avremmo potuto accedere agli altri :(

La strada: passata Aquilinia, si prende per Rabuiese, sotto la galleria, alla prima rotatoria si torna verso Trieste; all'incrocio si gira a destra e alla rotatoria successiva si prende la strada per Ospo e si va fino in fondo alla strada, dove comincia la carrareccia.


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

E qua *mauri* gaveva messo la mapetta con la spiegazion....

https://www.atrieste.eu/Forum3/viewtopic ... c&start=20


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Dimenticavo... visto che siamo in periodo natalizio, nel sottobosco il pungitopo (finora lo avevo visto solo a Sistiana)

Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

macondo ha scritto:E qua *mauri* gaveva messo la mapetta con la spiegazion....
gavevo la cartina e savevo dove che xe i laghi, ma xe tuto recintado, e quel sula cartina no se vedi!!! :evil:
anche mi go trovado tanto tanto pungitopo, soprattutto nel pendio a nord dei laghetti
Co sarà meno iazzado anderemo tuti insieme a far un bel safari fotografico a sti laghetti ( oggi go fotografado 2 pettirossi: foto mosse tute due :'-( )


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “La zona no carsica”