Madonna della Salute: quala?

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Madonna della Salute: quala?

Messaggio da babatriestina »

Oggi 21 novembre, se passavi in centro , vedevi gente che andava su e zo de s maria Maggior: xe la Madonna della salute, e quela xe importante anche se no se xe credenti.
Ma qual xe la Madonna della salute e la sua storia?
per cominciar el 21 novembre xe una festa de una presentazion dela Madonna al tempio, che no ga un conferma evangelica, ma xe solo che in scritti apocrifi tardi: i imaginava che la Madonna iera special fin de picia, e che la gavessi studiado al tempio de Gerusalemme..
ben bon, nel 1680 a Venezia xe stada una pestilenza , po la xe passada e i ga attribuido el merito alla Madonna e i ga costruido la cesa della Salute, questa:
Immagine
I festeggia ancora a venezia, i fa un ponte de barche fin ala cesa e i impizza tante candele.
Qua Trieste, la pestilenza xe stada nel 1849 e i ga fato una procession con una statua dela Madonna, la Madonna dei fiori o della borella, ritrovada vizin del Castel nei anni 1830, saria questa
Immagine
la procession par che gabi avudo successo cussì nel 21 novembre del 1849 i ga fatto ancora una procession sempre con sta statua, promossa a Madonna della salute.
nel frattempo Rossetti gaveva regalado un quadretto de una bella madonna attribuida al Sassoferrato, e a poco a poco la Madonna in quadro ga soppiantado quella in piera.
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Go messo le due immagini, per far veder la corona del 1927 rubada nei anni 80. E la Madonna dela Borela o dei fiori? la xe sotto, nela sua nicchia del palazzo Inail, e oggi con mia sorpresa ghe go visto diversi ceri impizzai davanti, che de solito nissun ghe bada.


refolo

Madonna della Salute quala?

Messaggio da refolo »

MI' SO!!!!!!!!!!!

(speremo che non vegni fora un c......)

allora prima de tutto, el nome de mia Nonna materna xe SALUTE!
adesso stago leggendove un riassunto de quel che xe scritto drio el ICONE de sta Madonna. Che le Ciese se trova da Venezia fin alla punta del Stival.

Prima:
quella Veneziana fondada da Papa Felice 526-530, la Santa xe stada scelta dai Frati Francescani, trovere' una ad Assisi e, a Gaeta (zona principale). La parola salute iera el benvenudo dalla Maria a San Gregorio,
purtroppo non vedo date, so' che al 21 de Novenbre dal 1630-31 ghe iera la pestilenza, e questa Madonna i la ga' messa al stesso giorno de Maria
presentada al Tempio.....robe che ga' deciso la Ciesa e dal Doge de Venezia.

La madonna della Salute, xe stada adottada, grazie ai due fradei Gemei del medio Oriente fisico-dottor Cosimo e Damiano come la Santa protettrice, dei Dottori-Ciechi-farmacisti ecc. tutto da far con la salute.

Nei anni sucessivi, sempre con l'augurio de bona salute, sta vose xe rivada fin alle porte della famiglia de Medici, che difatti un de lori, el se ga' ciama' COSIMO! xe storia assai interessante, e come disi Betta, non sara' per tutti, ma la mia famiglia ghe tegniva perche' xe sucessi tanti casi, che se poderia trattarli come Miracoli. (per niente noi che gaveva messo el nome Salute a mia nonna).



Maria aka Refolo


refolo

la madonna della salute

Messaggio da refolo »

Scusa Betta,

me dimenticavo , mi go' quella con la Corona.....vol dir che xe la prescelta
dal Doge, nel caso della pestilenza.

(non ghe pode' domandar mai a nessun prete? mi co iero picia volevo saver tutte ste robe, ghe domandavo anche al sacrestan)

Maria aka refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: la madonna della salute

Messaggio da babatriestina »

refolo ha scritto:Scusa Betta,

me dimenticavo , mi go' quella con la Corona.....vol dir che xe la prescelta
dal Doge, nel caso della pestilenza.

(non ghe pode' domandar mai a nessun prete?
no, quela de Venezia xe diferente, zercherò se trovo una sua imagine. Quela cola corona che go postado xe la nostra. Ma tante Madonne i ghe metti la corona...
Per domandar ai preti, se pol, ma adesso ghe xe pochi preti, ma go el Annuario diocesan de sto anno, che conta tuto dele Cese de Trieste. Molte dele notizie le go ciolte de un libro dedicado tutto a S Maria Maggior che i vendi in occasion dela festa dela Madonna della Salute- i lo vendeva anche ieri, ma lo gavevo ciolto l'anno scorso.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Madonna della Salute quala?

Messaggio da babatriestina »

refolo ha scritto:
La madonna della Salute, xe stada adottada, grazie ai due fradei Gemei del medio Oriente fisico-dottor Cosimo e Damiano come la Santa protettrice, dei Dottori-Ciechi-farmacisti ecc. tutto da far con la salute.
Cosma e Damiano, protettori dei medici, etc... qualchedun disi ispirai dei Dioscuri, divinità pagane gemelle
ecoli qua, i vien rappresentai come fioi
Immagine


refolo

madonna della saluta quala?

Messaggio da refolo »

De quel che go' capi' mi' iera forsi proibido esser Cristiani....
sistema pagan...nessun doveva esser guari' tutti doveva morir?

www.veniceguide.net

www.allposters.com


Maria aka Refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: madonna della saluta quala?

Messaggio da babatriestina »

refolo ha scritto:De quel che go' capi' mi' iera forsi proibido esser Cristiani....
sistema pagan...nessun doveva esser guari' tutti doveva morir?
be, ogni tanto i Romani decideva che no i voleva i cristiani, perchè i li considerava no boni sudditi che no sacrificava al imperator e i fazeva una persecuzion e i ghe ne copava un pochi, po i lassava perder, e po i fazeva un'altra persecuzion.. per l'immagine, no me ocori quela de internet, la mia vien dela mia colezion personal de santini.
El link a Venezia conferma le mie note sula Madonna dela Salute a Venezia, in particolar go una cugina veneziana e un per de anni fa semo andade insieme ala madonna della Salute a portarghe una candela ( el moccolo, come che i ghe disi lori) La cesa ga anche gran bei quadri.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Oggi son stada ai Gesuiti ( = S Maria Maggiore) che iera la festa dela Madonna della salute, xe sempre gente perchè ala salute i ghe tien tuti..
Immagine
el quadro del Sassoferrato xe esposto sul altar maggior
Immagine
e i fazeva come a Venezia, chi che vol meter una candela i ghe accendi el lumin ( cussì xe prevegnudo che no i rivendi e ricicli) i fazeva ala cappella dela Madonna neoclassica dono de Revoltella

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ma no i trascurava la statuetta original dita Madonna dei fiori o dela borela
Immagine
con un poche de candele davanti

Immagine
el quadro de Dino Predonzani che mostra la procession otocentesca
Immagine
ancora un dettaglio dei ceri
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Sa tuti che "borela" vol dir "boccia"?
No so dove che iera impicada quela madona una volta, ma i conta che ghe iera un pochi de omini che zogava a le borele, vizin de ela. Un che perdeva, se ga rabià e, con un bestemion, el ga tirà la bocia contro la madona. Ela la ga comincià a sanguinar e se vedi ancora la macia de sangue sula fronte. Naturalmente el sacrilego se ga butà in genocion, pentido.
Sbaglio o ghe xe anche un quadro che ritrai questa scena? Xe assai anni che no vado de quele parti.
In compenso me ricordo de picia, che andavimo a Santa Maria Magior. Mi iero sempre maladiza, niente de grave, ma gavevo sempre qualcosa, e cussì spesso mia zia ghe portava un cuor de argento ala madona. Me ricordo una fola impressionante, de no rivar nianche a veder el quadro.


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

serlilian ha scritto: Sbaglio o ghe xe anche un quadro che ritrai questa scena? Xe assai anni che no vado de quele parti.
ecolo qua, a sinistra:
Immagine
dei fiori perchè el oste se ciamava Fior


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Madonna della Salute: quala?

Messaggio da babatriestina »

21 novembre, Madonna dela salute, xe sempre la fila su e zo per la scalinata
Immagine
Co iero putela, su ogni ripian ghe iera le baracchette che vendeva candele "La candela per la Madona benedeta!!"
adesso xe concentrado in do stand e anche un in cesa, gestidi immagino dela Confraternita dela Madonna dela Salute, i vendi anche un tradizional calendario, e no xe più candele: solo ceri, pici o grandi, in contenitor de plastica.
Cesa piena, qua xe un momento fra do messe
Immagine
i ceri vien messi ala Madonna de destra, impizzai e po studai per impizzarli mana man nei giorni successivi
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Madonna della Salute: quala?

Messaggio da babatriestina »

ma qualchedun se ricorda anche de quela sotto
Immagine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Madonna della Salute: quala?

Messaggio da babatriestina »

Oggi, nonostante el stratempo
Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Madonna della Salute: quala?

Messaggio da Nona Picia »

Mi iero ieri, dato che ogi no posso andar....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Madonna della Salute: quala?

Messaggio da babatriestina »

iero anche sto anno, senza foto.
Una nota: senza paramenti, ma in presbiterio coi tanti preti partecipanti iera anche el Archimandrita dei Greghi ortodossi.
I se invita spesso reciprocamente ale cerimonie importanti


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Madonna della Salute: quala?

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: Oggi 21 novembre, se passavi in centro , vedevi gente che andava su e zo de s maria Maggior: xe la Madonna della salute, e quela xe importante anche se no se xe credenti. .....
Ma qual xe la una statua dela Madonna, la Madonna dei fiori o della borella, ritrovada vizin del Castel nei anni 1830, saria questa.....
Immagine
Giureria che 'sta madona la go ciapada ogni ano come santin dopo la comunion. Gavarò vu sie e no nove ani.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Madonna della Salute: quala?

Messaggio da babatriestina »

Festa oggi:
Immagine

Immagine

servizio d'ordine da parte della Confraternita dlela Madonna della Salute
Immagine
Anche alcuni dei paramenti indossati dai preti avevano l'immagine della Madonna del Sassoferrato ( attribuita a)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Madonna della Salute: quala?

Messaggio da babatriestina »

i ceri vengono accesi, per sicurezza, all'altare laterale della madonna di marmo dono di Revoltella
Immagine

Immagine

presenti, vigili e vigilesse
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Eventi”