Teatro Armonia

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Questo xe el Teatro Armonia, costruido nel 1857, come el compari in un acquarello di Alberto Rieger (collezione Giovanni Scaramengà di Altomonte). Xe trato dal libro "I Cento Anni della S.G.T." che no sembra aver problemi de copyright.
Allegati
armonia.jpg


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Con le statue che dovessi esser quele della pizzeria alle noghere :-D


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Aggiungo le note del caro amico Mario :wink:

Era situato in Passo Carlo Goldoni N.1, e venne costruito nel 1856 (o 1857) dall'ing. Andrea Scala. Nel 1902 prese il nome di Teatro Carlo Goldoni.
L'edificio era l'unico saggio di stile lombardesco a Trieste. Internamente, per la qualità e disposizione dei posti, nonché per la sontuosa eleganza decorativa della sala, appariva di costruzione strettamente aristocratica e d'altri tempi.
Allegati
armonia.jpg


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

sempre Mario

L'aristocrazia appunto vi tenne le sue maggiori feste di ballo, ma venne chiuso a inizio secolo per ordine della Commissione incendi, in quanto a Vienna, l’8. dicembre 1881, ci fu un incendio al Ringtheater e dopo la disgrazia il governo emise regole antincendio più severe: il teatro Armonia risultava non essere in regola cosicchè i proprietari preferirono demolirlo, anziché ristrutturarlo, e costruire al suo posto una casa privata.
Allegati
armonia2.jpg


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

el finissi con

Poteva contenere 1300 persone, ma vi era anche il Ridotto, nel quale si procedette alla nomina del Comitato promotore della Società Ginnastica Triestina, il giorno 11 ottobre 1863.
Allegati
armonia3.jpg


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

AdlerTS ha scritto:[...] i proprietari preferirono demolirlo, anziché ristrutturarlo [...]
peca` ... :-(


refolo

teatro armonia

Messaggio da refolo »

Scusa FFDT

gaveria tante robette de scriver su sto' tema. Prima de tutto i piu' grandi artisti, come Maurizio Artena (nemico de Cecchelin) stava in terzo pian nella mia casa. Sia che Roberto Ruan "Aka DE ROSE"
iera el sostituto de Cecchelin quando chel iera in preson....ecc. la nipote de De Rose' ROSSANNA, su palcoscenico all'eta' de 3 anni sposada con Rino Vidotto altro fio de un famoso pellicciaio Triestin sul canton de via Ponderes......senza dimenticar Pinuccia......sostituiva certe scene alquanto
piccanti con le soubrettes.
Dio solo sa' de sti Triestini emigradi in Australia, genuini, sempre coi ricordi come mi'.

Maria ak Refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: teatro armonia

Messaggio da babatriestina »

refolo ha scritto:Scusa FFDT

come Maurizio Artena (nemico de Cecchelin) stava in terzo pian nella mia casa.
Nol se ciamava Nino? Artena, digo? gavevo a casa i dischi con i dialoghi de lui e Cecchelin, po li go regalai co go traslocado a un amico collezionista che ghe piaseva el grammofono a 78 giri.


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Go paura che qua stemo fazendo confusion tra el Teatro Armonia de piaza Goldoni, demolido a principio del 1900, col cine/teatro Armonia che iera in via Madonina....


Capuzi garbi

Messaggio da Capuzi garbi »

macondo ha scritto:Go paura che qua stemo fazendo confusion tra el Teatro Armonia de piaza Goldoni, demolido a principio del 1900, col cine/teatro Armonia che iera in via Madonina....
A dir poco... :lol: :lol: :lol:


refolo

teatro armonia

Messaggio da refolo »

a dir poco?????

Mamma mia gavemo un esperto che ga' trova' el sbaglio???????
se capissi che parlavo dell'Armonia de via Maddonina? chi iera nato per ricordarse de quel'altro?....

la prossima volta che trove fora un topic, invece d'esser cinichi e sempre stuzzigar cerche' d'esser precisi, cussi' non vien fora monade e rimproveri da esperti, in materia.

Martia aka refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Mi no me iero gnanca acorta che la parlava del cinema de via madonnina :shock: (efetivamente, al teatro Armonia de Piazza Goldoni no la podeva esserghe stada..)
comunque ormai no xe più i nissun dei due :( (ma ti, Maria, te podevi dir anca che te parlavi del altro!)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Dal CD del Bachelet sui teatri triestini, una picia immagine del interno del Armonia:
Immagine
una stampa del esterno
Immagine
el soffitto
Immagine


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Nol iera mal come teatro, nianche dentro!

Eh, xe finida quela epoca. Ogi, per tignir su quei pochi che resta, costa un mucio de soldi. Le orchestre costa, i atori costa, le gente no xe poca in raporto al numero de teatri, ma quanto la xe disposta a spender?

Ogi xe l'epoca dela television, anche el cinema xe in crisi se se dovesi considerar solo le sale cinematografiche, no per niente domina i cinema multisala, una volta impensabili. Ma quanti va al cinema o teatro? Mi, se devo contar i anni che no vado, devo far numeri a do cifre. Ma no xe solo la comodità de veder un film a casa - in sala xe un'altra roba - ma aver gente che ciacola, che disturba, che te pasa davanti, el mato più alto che no te rivi a veder (pol suceder anche a mi), qualche volta le sedie scomode....

El teatro me piazeva, sopratuto le opere, ma le iera impegnative, anche 3 o 4 ore, e speso rivavo a teatro cusì stanco che inveze de un piazer diventava una soferenza. Dele comedie inveze me piaxeva roba tipo Ibsen, Pirandello, attori come Gassman.... Co i ga cominciado a "modernizar" tuto, a meterghe anche parolaze... basta!


Kyeldor
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 156
Iscritto il: mar 24 ott 2006, 14:37

Messaggio da Kyeldor »

I nobili ci facevano i balli...mentre il popolino cantava:


"quei dela Cana
no li volemo
quei dela Boba
meno che meno
e quei de l'Ongia
meno che sia
all'Armonia andaremo a balàr!"


:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

chissà a quale teatro Armonia si riferiva....


Some day you will find me,
Caught beneath the landslide
In a champagne supernova in the sky
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Questa foto del timido amico Mirko la gavevo messa in un altro topico.

La meto anca qua:


Immagine


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Grazie Mirko per la bela foto :-D


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Teatro Armonia

Messaggio da babatriestina »

Lapide conservata ai Civici Musei, che ricordava uno spettacolo goldoniano al teatro Armonia e la conseguente dedica a Goldoni del teatro stesso, 1902 ( ma non sembra ricordarlo nessuno..)
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Teatro Armonia

Messaggio da babatriestina »

un'immagine più nitida dell'interno del teatro Armonia, dal Museo teatrale
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Architetura triestina”